Конспект заняття:
для дітей старшого дошкільного віку
на тему: «Математичні цікавинки від осені»
(з використанням інтерактивної дошки та мультимедійної презентації )
Освітні завдання:
Розвивальні: розвивати вміння визначати колір, розмір об`єктів, які спостерігаються. Розвивати мислення, увагу, зосередженість, підвищити інтерес до теми за допомогою комп’ютера та інтерактивної дошки.
Виховні: виховувати інтерес до занять з використанням
ІКТ,самостійність, впевненість у собі.
Навчальні: продовжувати навчати дітей малювати на дошці за
допомогою олівця, пальчика , виконувати нескладні завдання (з`єднати, закреслити ). Удосконалювати знання про геометричні фігури та їх характерні ознаки. Формувати вміння лічити у прямому та зворотному порядку . Навчати оперувати цифрами в межах 8 під час лічби, будувати числовий ряд.
Вправляти дітей у моделюванні об`єктів за допомогою геометричних фігур. Удосконалювати знання про геометричні фігури та їх характерні ознаки, вміння працювати з інтерактивною дошкою, а саме, обирати самостійно предмет, малювати на дошці, витирати зображене.
Дидактичний матеріал:
Демонстраційний: Інтерактивна дошка, мультимедійна презентація «Математичні цікавинки від осені», вузлик із завданнями та фруктами.
Роздатковий: перфокарти, картки із зображенням хмарки, птахів,.
Попередня робота: читання віршів про осінь Г.Усач «Лісова сімейка», М.Хоросницька «Осінь», вивчення прислів»їв про осінь, дидактична гра «Що зайве», дидактична гра «Рахуй далі».
Хід заняття:
Вихователь. Діти, я сьогодні йшла через ліс і зустріла осінь. Вона мене запитала, куди я йду. Я сказала, що поспішаю до дітей, вони на мене чекають. Тоді Осінь дала мені ось цей вузлик і сказала, що теж завітає до вас. А от що у цьому вузлику, ми дізнаємось, коли виконаємо всі завдання Осені :
Щедра осінь ходить до землі
І у наш садочок завітала
«Чи готові ми зустріти її ?»
Вона лагідно у діток запитала.
Завдання 1 (Слайд 1)
Вихователь.- Яка пора року зображена?
Ну якщо ми Осінь дуже любим
Раді її в гості запросити
То давайте з нею спілкуватись будемо.
Осінь дуже любить говорити
Її мова чиста і прозора
Мова її в барвах кольорових.
(Слайд 2)
Які кольори ви бачите на картині?
( небо – сіре,
Дерева – жовті,
Кущі – коричневі,
Трава – зелена ).
Діти, зверніть увагу на розмір цих рослин .
Що найвище ?
Що найнижче ?
Що можна сказати про кущі ?
Змоделюйте за допомогою прямокутників цю картину (діти моделюють)
Завдання 2.
Вихователь. А ось вже Осінь починає з нами грати
І пропонує діткам всім порахувати.
Дидактична гра «Порахуй листочки»
(Слайд 3)
Вихователь. - Скільки листочків у верхньому ряду ?
(Слайд 4)
Ось і це завдання ми виконали.
Вихователь. Всі знають, що Осінь – пора мінлива,
То сонце світить, то дощ накрапа,
А ось вже й перша хмаринка осіння
До нас звідкілясь поспіша.
Завдання 3: З`єднай квадрати з однаковою кількістю хмаринок (діти працюють з картками, а одна дитина біля інтерактивної дошки самостійно обирає предмет яким буде виконувати роботу(електронним маркер або пальчиком) і проводить прямі лінії від одного квадрата до іншого).
Слайд 5
Намалюй хмаринці обличчя за допомогою геометричних фігур (одна дитина малює пальчиком на інтерактивній дошці, а діти на картках олівцем) .
Слайд 6
Зразок
Завдання 4
Вихователь. Розгулявся вітерець
Хмаринки розігнав
Пустував він , веселився
Й цифри всі перемішав.
Дидактична гра «Склади цифри по порядку» (діти складають цифри за допомогою карток)
(Слайд 7)
айд 9)
Вихователь. Давайте перевіримо чи правильно ми виконали завдання.
Завдання 5
Вихователь. Тішився вітерець, гуляв,
Геометричні фігури перемішав.
Тепер вони заблукали
І не в свої домівки попали.
(Слайд 8,9,10)
Дидактична гра «Яка геометрична фігура зайва ?» (одна дитина біля інтерактивної дошки закреслює електронним маркером або пальчиком зайву геометричну фігуру і пояснює чому саме вона зайва, а всі інші працюють з картками)
Фізхвилинка
Вітер дерева гойдає,
На землю листочки кидає.
А ми ті листочки збираємо
І весело з ними граємо.
Завдання 6
Вихователь. Яке ж іще завдання нас чекає ?
А ось про що нам Осінь сповіщає –
Хмарки недовго блукали
На землю дощиком впали
Із-під листочка та моху
Гриби повиростали
(Слайд 11)
Пряма і зворотна лічба
Серіація за зростом.
Завдання 7
Вихователь. Так прекрасна осіння пора
Та все ж холоди наступають
І чути голоси пташині,
Що нині в вирій відлітають.
(Слайд 12)
Дидактична гра «Нагодуй пташку» (необхідно біля кожної пташки намалювати відповідну кількість зернинок.Діти працюють з перфокартами, а одна дитина біля інтерактивної дошки )
(Слайд 14)
|
Вихователь. Діти, ви молодці – всі завдання Осені виконали.
Вона дуже задоволена вами.
Ось і відкрився чарівний вузлик.
Приймайте, діти, дарунки…(діти отримують яблука, груші)
А всім гостям за увагу
Даруємо повітряні поцілунки.
(Слайд 15)
Підсумок заняття: Хто подарував нам вузлик?
Які завдання більше сподобались?
Чи сподобалось працювати біля дошки?
Що найбільш запам»яталось?