«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка.

Про матеріал
Робочий аркуш допоможе учню засвоїти основні питання теорії літератури з даного твору, а вчителю допоможе провести цікавий урок, бо в ньому є кроссенс, за допомогою якого можна перевірити прочитання тексту, за створеними QR-кодами можна переглянути буктрейлери, а за цитатною характеристикою визначити імена персонажів твору.
Перегляд файлу

«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка.

Реалізм твору, актуальність проблеми батьків і дітей.

  1. Цікаво знати!                     

      

                                

  1. Доведіть, що твір « Кайдашева сім’я» є соціально-побутовою повістю-хронікою.
  2.  Пригадайте сюжет твору, перегляньте буктрейлери до нього.                                                                                                     
  3. Визначте проблеми твору.

Проблема

Проблеми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •          Чи актуальна проблема батьків і дітей для повісті? Чому?                                                                                

 

 

   

        

           5.  Перегляньте кроссенс  та відновіть сюжет твору за картинками.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

 

Впізнай героя за цитатою.

                 Цитата

Персонаж

1.

«Широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки. Кучеряве посічене волосся стирчало на голові, як пух, і блищало сивиною.»

 

2.

«Широкий в плечах, з батьківськими карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті.»

 

 

3.

«Молоде довгасте лице було рум’яне. Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи – все подихало молодою парубочою красою. Він був схожий з виду на матір.»

 

 

4.

«Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства. До неї прилипла якась облесливість у розмові й повага до панів. Вона любила цілувать їх в руки, кланятись, підсолоджувала свою розмову з ними. Попаді й небагаті панії частували її в покоях, садовили поруч з собою на стільці як потрібну людину…”

 

 

5.

«Була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки, червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина. На чистому лобі були ніби намальовані веселі тонкі чорні брови, густі-прегусті, як шовк.»

 

 

6.

«Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакачуваними по лікті, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум’яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, облитий дощем, очима. В лиці, в очах було розлите . щось гостре, палке, гаряче, було видно розум з завзяттям і трохи з злістю.»

 

 

7.

«Він був добрий стельмах, робив панам і селянам вози, борони, плуги та рала і заробляв добрі гроші, але ніяк не міг вдержати їх у руках. Гроші втікали до шинкаря.

 

8.

«…був білявий, але волосся на його голові звершечку було трохи рудувате»

 

9.

“Брови чорні, очі карі — любо подивитися; личко, як калина, а як гляне, засміється, в мене серце в’яне…”

 

 

10.

«Загоріле рум’яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, облитий дощем, очима. В лиці, в очах було розлите . щось гостре, палке, гаряче, було видно розум з завзяттям і трохи з злістю»

 

11.

” В неї аж губи трусились до лайки, та не було з ким лаяться…”

 

 

12.

«Який гарний парубок, хоч і білявий, які в його веселі очі!»

 

 

 

  1. Складіть сенкан до твору « Кайдашева сім’я».

 

 

 

docx
Додано
19 листопада
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку