"Казка про яян Емми Андієвської"

Про матеріал

Розробка уроку містить матеріал із використанням комп'ютерних технологій.

Мета:ознайомити учнів із поняттями «емігранти»,

« діаспора», із біографією Емми Андієвської; розкрити поняття притча, повчальний зміст твору.

Перегляд файлу

Ладанська гімназія

 

 

 

за твором Емми Андієвської «Казка про яян»

з використанням компютерних технологій

 

 

 

 

 

 

 

Підготувалаа

                                        учитель української

                                        мови та літератури

                                               Оберемко І. В.

 

2007р

 

Тема: Емма Андієвська – українська письменниця і художниця, яка живе в Німеччині. «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору.

 

Мета:ознайомити учнів із поняттями «емігранти», « діаспора», із біографією Емми Андієвської; розкрити  поняття  притча, повчальний зміст твору; розвивати вміння працювати з твором, відшукуючи ключові фрази; вчити формулювати думки, робити власні висновки; виховувати повагу до інших, ввічливість, вміння бути людиною в будь – яких ситуаціях.

 

Обладнання: карта світу, портрет письменниці, копютери

 

Зміст уроку

I Перевірка домашнього завдання

 

Почавсь урок, уже всі сіли,

І тиша в класі залягла.

А учні, що давно все вміли,

Чекали подиху пера.

 

Сьогодні в нас цікава тема,

А яка саме не скажу.

Відповісте на всі питання,

То я підказку покажу .

 

 ( На дошці висить малюнок, який закритий аркушами паперу із карманчиками, в яких лежать питання. Один із бажаючих учнів виходить і  дає відповіді на  3 питання( 2 питання д/з + 1 питання з повторення).

1.Чому твір «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою» можна назвати казкою?

2.З яких частин складається слово автобіографія і що вони означають?

 

3. Яка ідея твору «Євшан - зілля»?
Малюнок

  • З якого твору цей малюнок?
  • Хто її написав?

II Оголошення теми та мети уроку

  • Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами дізнаємося про життя та творчість української письменниці Емми Андієвської, яка була змушена покинути свою Батьківщину і виїхати за кордон, дослідимо,  кого хотіла показати письменниця в образах твору «Казка про яян»,  щоб  дати відповідь на таке питання:

У чому внутрішня краса людини? ( проблемне питання, що висить на дошці)

Запис у зошити теми уроку:

Емма Андієвська «Казка про яян»

 

III Рефлексія

  • У вас на компютерах прикріплені листочки.  Візьміть зелені  і  продовжіть речення: Я хочу на уроці дізнатися про…

Хто написав прикріпіть листочки назад 
Епіграфом до уроку я взяла слова Ліни Костенко

Здавна, кажуть добрі люди,

Ближніх Бог велів любити.

І завжди для всіх і всюди

треба нам добро робити.

Л. Костенко

 

IV Вивчення нового матеріалу

Оголошуючи тему уроку, я сказала, що Емма Андієвська покинула Батьківщину, емігрувала за кордон.

Бесіда

  • А хто з вас знає, що таке еміграція? ( прослуховування виступів учнів )
  • А …Ірина Крушельницька мала  випереджувальне завдання знайти у словнику , що означає слово еміграція.

 

 Але не тільки Е.А., були і інші письменники, що не з ласки Божої покинули Батьківщину

 

Райнер Марія Рільке писала:

Хто ж вони є, скажи мені, ці

Мандрівці, а може, гнані ще

Більше за нас втікачі.

 

1. Вчительська презентація «Українські письменники - емігранти».

 - Група «Біографів»  мала випереджувальне д/з. Вона дослідила життєвий шлях Емми Андієвської і зараз президент групи презентує їхню роботу.

 

2. Учнівська презентація про життя та творчість письменниці

(Один представник групи показує на карті, де народилася і де проживає письменниця.)

 

3. Бесіда після почутого

 - Що вам найбільше запамяталося із почутого? Що ви записали до свого зошита?

4. Робота із текстом

 - Якими почуттями пройнялися після прочитання твору Емми Андієвської « Казка про яян»? ( учні показують сигнальні картки

або )

 

 5. Перевіримо, як ви добре знаєте зміст твору

І група «Казкарі» Перевірять свої знання казки на компютері (Тести на компютері)

ІІ група  «Психологи яянів»– риси хар-ру, написані на листочках( один ряд працює, наділяючи рисами характеру яянів, другий ряд «Психологи пастушка» - пастушка

 

(Виставляння оцінок роботи на компютерах.  Прослуховування вибраних рис характеру.)

 

 

6. Будування сходинок

  • Щойно ми прослухали, якими рисами ви наділили наших героїв, а зараз давайте знайдемо у тексті, як охарактеризував героїв сам автор.( будування сходинок «1 група»–  шукають цитати, що характеризують яянів, 2 гр – пастушка)
  •  Що найчастіше повторюється у життєвих принципах яянів? (Я)
  • Що є спільним у цих сходинках? ( Я)

 - Чи однаковий зміст  Я яянів зі змістом Я пастушка?

-  Ми з вами працювали у проекті «Таємниці душі ». Скажіть, людина, яка бачить тільки своє я, яка живе своїм я, як можна її назвати? ( егоїст) То виявляється,  що шлях до егоїзму не такий уже і важкий. Досить тільки спереду поставити своє я.

 -А хто ж тоді пастушок, який допомагає іншим, який не хоче залишатися у царстві пихатості? ( альтруїст).

  • Хто вам більше подобається? Чому?
  • Який повчальний зміст цього твору?( що не треба  бути егоїстом, а треба допомагати іншим, і тоді життя матиме сенс, як для тебе, так і для інших.)
  •  Так у чому внутрішня краса людини? ( Робити людям добро і не чекати плати. Відкрити серце людям і воно наповниться любовю людей до тебе.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Очі вгору, очі вниз,

На сусіда подивись.

Раз, два три вправу повтори,

Подивись на крапочку

Й зосередься в папочку.

 

  • «Робота команд  у парах»

1 команда Завдання: зєднайте частини сюжету із відповідним номером епізоду із твору. Наприклад: 1=2

Перевірка

 - Покажіть за допомогою сигнальних карток, чи погоджуєтеся ви із даною відповіддю.

2 команда Визначити пункти плану

Перевірка виконаного завдання

-Чи погоджуєтеся ви із даною відповіддю?

 

 

 

Визначення жанру твору

  • Скажіть,  як сама Емма Андієвська визначила жанр твору?

( казка)

  •  Назвіть ознаки казки, що наявні у творі? ( фантастичність)
  • Чи має твір повчальний зміст? ( Да )
  • Який?
  • Чи є повчальність твору ознакою казки? ( Ні)
  • Отже, це притча. Відкрийте літературознавчий словник ( на комп.) і випишіть у словники, що таке притча.

 

 

V Закріплення матеріалу

Робота з малюнками

  • Подивіться на малюнки, які підготувала нам група «Юних художників». Що обєднує ці малюнки? ( тема)
  • За чим  би ви розділили ці малюнки?
  • Хто зображений на чорно -білих малюнках? ( яяни)
  • Як ви думаєте, чому саме чорні кольори використані на цих малюнках?
  • Чи хотіли б ви жити в такому світі? Чому?
  • Отже, не лише душа одноманітна у цих людей, а й світ, в якому вони проживають
  •  

VI Домашня робота

IV  рівень Напишіть міні твір на тему: «У чому внутрішня краса людини», щоб доповнити збірку проекту.

III – скласти кросворд до казки

III рівні переказувати твір, , підготувати виразне читання уривку із твору.

Висновок уроку

Отже, кожна людина є єдиною і неповторною.

Мені б хотілося, щоб після сьогоднішнього уроку ви задумалися над тим, на яких сходинках ви хотіли б стояти, щоб кожен із вас передивився свої погляди на життя. І якщо ви,  переглядаючи у собі свої принципи, знайдете щось негативне, то це вже добре.  Адже ви   маєте  сили визнати, що ви не праві.

 

 

 

 

 

Здавна, кажуть добрі люди,

Ближніх Бог велів любити.

І завжди для всіх і всюди

треба нам добро робити.

 

І найкраще – знаю нині –

                                    коли совість підказала

так зробить добро людині,

Щоб вона про це й не знала

 

Рефлексія

На червоних листочках продовжіть фразу «На уроці мені сподобалося….Або не сподобалося»

 

 

1

 

doc
Додано
17 липня 2019
Переглядів
1244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку