Розробка уроку містить матеріал із використанням комп'ютерних технологій.
Мета:ознайомити учнів із поняттями «емігранти»,
« діаспора», із біографією Емми Андієвської; розкрити поняття притча, повчальний зміст твору.
Ладанська гімназія
за твором Емми Андієвської «Казка про яян»
з використанням комп’ютерних технологій
Підготувалаа
учитель української
мови та літератури
Оберемко І. В.
2007р
Тема: Емма Андієвська – українська письменниця і художниця, яка живе в Німеччині. «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору.
Мета:ознайомити учнів із поняттями «емігранти», « діаспора», із біографією Емми Андієвської; розкрити поняття притча, повчальний зміст твору; розвивати вміння працювати з твором, відшукуючи ключові фрази; вчити формулювати думки, робити власні висновки; виховувати повагу до інших, ввічливість, вміння бути людиною в будь – яких ситуаціях.
Обладнання: карта світу, портрет письменниці, коп’ютери
Зміст уроку
I Перевірка домашнього завдання
Почавсь урок, уже всі сіли,
І тиша в класі залягла.
А учні, що давно все вміли,
Чекали подиху пера.
Сьогодні в нас цікава тема,
А яка саме не скажу.
Відповісте на всі питання,
То я підказку покажу .
( На дошці висить малюнок, який закритий аркушами паперу із карманчиками, в яких лежать питання. Один із бажаючих учнів виходить і дає відповіді на 3 питання( 2 питання д/з + 1 питання з повторення).
1.Чому твір «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою» можна назвати казкою?
2.З яких частин складається слово автобіографія і що вони означають?
3. Яка ідея твору «Євшан - зілля»?
Малюнок
II Оголошення теми та мети уроку
У чому внутрішня краса людини? ( проблемне питання, що висить на дошці)
Запис у зошити теми уроку:
Емма Андієвська «Казка про яян»
III Рефлексія
Хто написав прикріпіть листочки назад
Епіграфом до уроку я взяла слова Ліни Костенко
Здавна, кажуть добрі люди,
Ближніх Бог велів любити.
І завжди для всіх і всюди
треба нам добро робити.
Л. Костенко
IV Вивчення нового матеріалу
Оголошуючи тему уроку, я сказала, що Емма Андієвська покинула Батьківщину, емігрувала за кордон.
Бесіда
Але не тільки Е.А., були і інші письменники, що не з ласки Божої покинули Батьківщину
Райнер Марія Рільке писала:
Хто ж вони є, скажи мені, ці
Мандрівці, а може, гнані ще
Більше за нас втікачі.
1. Вчительська презентація «Українські письменники - емігранти».
- Група «Біографів» мала випереджувальне д/з. Вона дослідила життєвий шлях Емми Андієвської і зараз президент групи презентує їхню роботу.
2. Учнівська презентація про життя та творчість письменниці
(Один представник групи показує на карті, де народилася і де проживає письменниця.)
3. Бесіда після почутого
- Що вам найбільше запам’яталося із почутого? Що ви записали до свого зошита?
4. Робота із текстом
- Якими почуттями пройнялися після прочитання твору Емми Андієвської « Казка про яян»? ( учні показують сигнальні картки
або )
5. Перевіримо, як ви добре знаєте зміст твору
І група «Казкарі» Перевірять свої знання казки на комп’ютері (Тести на комп’ютері)
ІІ група «Психологи яянів»– риси хар-ру, написані на листочках( один ряд працює, наділяючи рисами характеру яянів, другий ряд «Психологи пастушка» - пастушка
(Виставляння оцінок роботи на комп’ютерах. Прослуховування вибраних рис характеру.)
6. Будування сходинок
- Чи однаковий зміст Я яянів зі змістом Я пастушка?
- Ми з вами працювали у проекті «Таємниці душі ». Скажіть, людина, яка бачить тільки своє я, яка живе своїм я, як можна її назвати? ( егоїст) То виявляється, що шлях до егоїзму не такий уже і важкий. Досить тільки спереду поставити своє я.
-А хто ж тоді пастушок, який допомагає іншим, який не хоче залишатися у царстві пихатості? ( альтруїст).
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Очі вгору, очі вниз,
На сусіда подивись.
Раз, два три вправу повтори,
Подивись на крапочку
Й зосередься в папочку.
1 команда Завдання: з’єднайте частини сюжету із відповідним номером епізоду із твору. Наприклад: 1=2
Перевірка
- Покажіть за допомогою сигнальних карток, чи погоджуєтеся ви із даною відповіддю.
2 команда Визначити пункти плану
Перевірка виконаного завдання
-Чи погоджуєтеся ви із даною відповіддю?
Визначення жанру твору
( казка)
V Закріплення матеріалу
Робота з малюнками
VI Домашня робота
IV рівень Напишіть міні твір на тему: «У чому внутрішня краса людини», щоб доповнити збірку проекту.
III – скласти кросворд до казки
I – II рівні переказувати твір, , підготувати виразне читання уривку із твору.
Висновок уроку
Отже, кожна людина є єдиною і неповторною.
Мені б хотілося, щоб після сьогоднішнього уроку ви задумалися над тим, на яких сходинках ви хотіли б стояти, щоб кожен із вас передивився свої погляди на життя. І якщо ви, переглядаючи у собі свої принципи, знайдете щось негативне, то це вже добре. Адже ви маєте сили визнати, що ви не праві.
Здавна, кажуть добрі люди,
Ближніх Бог велів любити.
І завжди для всіх і всюди
треба нам добро робити.
І найкраще – знаю нині –
коли совість підказала
так зробить добро людині,
Щоб вона про це й не знала
Рефлексія
На червоних листочках продовжіть фразу «На уроці мені сподобалося….Або не сподобалося»
1