Казкова вікторина «Хто багато читає, той багато знає»

Про матеріал
Казкова вікторина «Хто багато читає, той багато знає»- цей захід розроблен для учнів початкових класів
Перегляд файлу

 

Комунальний заклад освіти

«Середня загальноосвітня школа №91»

Дніпровської міської ради

 

 

 

 

 

 

Для учнів початкових класів

Дети в мире книг. Книги в мире детей"

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        

  Виконала: вчитель початкових  класів

Столбцова Олена Миколаївна

 

 

 

Казкова вікторина

для учнів початкових класів к


        Доброго дня, друзі. Сьогодні проведемо з вами вікторину, і перевіримо, чи уважно ви читаєте . У кожного з вас багато книжок  вдома,  багато з вас бере їх у бібліотеці. Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. Казки бувають рiзнi: довгi i короткi, веселi, чарiвнi, написанi автором або складенi народом. Проте у всiх казок є одна спiльна риса — мудрiсть. І особливо це проявляється у народній казці. Ми з вами, друзi, знаємо багато чудових українських народних казок. Дiйшли вони до нас завдяки талановитим оповiдачам, яких так багато було колись в Українi, та сумлiнним збирачам народного фольклору. 
        Казка запросила нас на гостини, щоб дiзнатися, чи добре ми пам’ятаємо її. Отже, оголошую казкову вiкторину.

1 конкурс «Розминка» 
Гравці по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок 
1) Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко ) 
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика ) 
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ? ( Івасику-Телесику ) 
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею) 
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка) 
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць ) 
7) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу) 
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко) 
9) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка) 
10) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія ) 
11) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак) 
12) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? ( Ох) 
13) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи) 
14) У якій казці битий небиту віз? ( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат) 
15) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити, 
нагодувати і спати покласти? ( Кобилячій голові) 
16) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана) 
Завдання 2

Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.

Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.

Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?

Відповідь. Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.

Скільки героїв-персонажів витягують ріпку?

Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.

Скільки  звірів приліпилося до солом’яного бичка у казці «Солом’яний бичок»?

Відповідь.  Четверо Вовк, ведмідь, заєць, лисиця. 

(Журі підводить підсумки конкурсу.) 

Завдання 3. «Відгадування загадок.»

1.     Хто с хвостиком і з вушками?

        В кого лапки з подушками?

        Як ступа, ніхто не чує,

        Тихо, крадучись, полює. «Кіт у чоботях»  Ш.Перро)

2.      До школи прямує хлопчик дерев’яний.

         Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

          Відома ця книжка тобі, чи не так?

          В пригодах яких побував цей хлопчак?«Золотий ключик» О.Толстой)

3.      Має клешні й довгі вуса

Я і сам його боюся,

Бо щипає мов гусак.

Ну а звуть щипаку…           (Рак «Зайчикова хатка»)

 

4.    Хоч у нього й шуба є,

Та як холод настає

 Він не їсть тоді, не п’є

А у лігво спать лягає.

                                          (Ведмідь)

(Журі підводить підсумки конкурсу

Завдання 3. «А чи добре ти знаєш казку про дерев’яного хлопчика?»

1.      Яка була шапочка у Буратіно?

(Смугаста)

2.      Що було написано на дощечці у кота Базиліо?

(Сліпий)

3.      Із скількома костилями була Лисиця Аліса?

( З одним)

4.      Кому писав свої вірші П’єро?

(Мальвіні)

5.      Скільки було монет у Буратіно?

(П’ять)

6.      Скільки коштував білет у цирк?

(Чотири сольдо) 

(Журі підводить підсумки конкурсу  

Завдання 8. «Чарівні слова.»

 

       Пригадайте,  хто говорив такі чарівні слова?: 

1.  « По щучьему велению по моему хотению…»

(Омелько)

2. «Сивко - бурко, віщий каурко? Стань переді мною, як…..»

(Іван – дурак. Казка «Сивка – бурка»)

3. «Сім – Сім, відкрий двері.»

(Алі –Баба. Арабська казка «Алі – Баба і сім розбійників.») 

4.      «Крекс, фекс, пекс!»

(Буратіно. О.Толстой «Золотий ключик, або пригоди Буратіно.»)

5.      «Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.»

(Колобок. Українська народна казка.)

6.       «Один, два, три. Горщик, вари!»

(Дівчинка. Брати Грімм «Горщик каші»)

7.      «Котику-братику, несе мене Лиска

     По каменю-мосту на своєму хвосту,

      Порятуй мене!»

     («Казка про Котика і Півника»)

8.      «Призволяйся, Журавлику, призволяйся, лебедику…»

      («Лисичка та Журавель»)

(Журі підводить підсумки конкурсу 

Завдання 9. «З якої казки?» 

1. Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку…»( «Ріпка»)

2.       «Я не пила , я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»)

3. «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)

4. «Уліз ведмідь – семеро стало…» («Рукавичка»)

5.  У якій казці дівчинка випила з пляшки невідому рідину і зменшилась у розмірі?

(«Аліса в країні чудес».)

6.   У якій казці принцеса вкололась гострим предметом, що після цього трапилось?

( У казці «Спляча красуня» принцеса вкололась веретенцем і заснула на сто років.)

7.  Один смішний чоловік може гратися на балконі, перехилятися через підвіконня, навіть жити на даху. Хто це і з якої казки?

( Карлсон з казки «Карлсон, що живе на даху».)

(Журі підводить підсумки конкурсу)

Завдання 10. «Намалюй колобка»

(Учасники із заплющеними очима малюють Колобка.

(Журі підводить підсумки конкурсу по 5 бальній системі) 

Завдання  конкурс «Телеграма від казкового героя» 
       Казкові герої надіслали нам телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми. 
1) - Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. ( Івасик-Телесик)
2) - Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності. ( Гидке каченя ) 
3) – Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. ( Лікар Айболить ) 
4) – Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. ( Курочка Ряба ) 
5) – Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска. 
( Півник ) 
6) – Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати. 
( Коза –Дереза ) 
7) – Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. ( Вовк-панібрат ) 
8) – Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників. 
( Падчерка ) 

9) Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці,
Десь загубила черевичка...
(Попелюшка із казки «Попелюшка»)
10) „З’їв семеро козенят, болить живіт”.
(Вовк із казки „Вовк і семеро козенят”)
11) „Моє гусенятко десь забарилось, тому прилетіти не можу”.
(Івасик – Телесик з української народної казки)
12) „Дорогі друзі, мене потрібно рятувати! Павука – злодія зарубати!”
(Муха із казки К.І.Чуковського «Муха – цокотуха»)

13) „Від дідуся я утік, від бабусі втік, а до вас на свято не прибіг”.
(Колобок із народної казки «Колобок»)
14) „Пришліть, будь ласка, краплі.
Ми жабенятами об’їлись і у нас животи розболілись”.

(Чаплі із казки К.І.Чуковського «Телефон»)
15) «На свято не зможу прибути. Розбила золоте яйце».
( Мишка із народної казки «Курка рябенька»)

16)Прийшла я із довгим віником, На бесіду з нашим півником . Схотіла півня на обід. Та замела мітлою слід (Котик і Півник)

17)Я звірят усіх лікую від халеп різних рятую. Вилікую всіх за мить, все, що в звірів цих болить. Я - добрий лікар .(Айболить)

18)Я від діда втік, від бабусі втік, але попереду ще головна перешкода. (Колобок)

 

Загадки

Загадка для учнів 2-А класу:
Дуже я потрібна всім :
І дорослим і малим.
Всіх я розуму навчу,
Хоч завжди мовчу. (Книга)


Загадка для учнів 2-Б класу:
Чорний Іванчик,
Дерев’яна сорочка.

                                                        Де носом поведе –
                                                        Замітку кладе. (Олівець)


Загадка для учнів 2-А класу:
Не дерево, а з листочками,
не сорочка, а зшита,
не людина, а розповідає. (Книга).

 

Загадка для учнів 2-Б класу:
Паперовий кораблик щодня
Перевозить у трюмах знання.
Після плавання цей корабель
Повертається в рідний портфель. (Книга).

 

Конкурс «Загадки казкових героїв» 
Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву казки. 

Казка 1 
«Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» ( Колобок , «Колобок») 

Казка 2 
«Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті… » 
(Яйце , «Курочка-Ряба») 

Казка 3 
«Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…» 
(Червона шапочка, «Червона Шапочка») 

Казка 4 
«Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт. Бо в нього кігті. Він іздряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що уся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче…» (Чоботи, «Кіт у чоботях») 
Казка 5 
«Безперечно, ми б не хотіли її підводити. Ми б могли відстати, вся ця історія закінчилася б там, на балу. Але ми не маємо права ні поспішати, ні відставати…» (Годинник, «Попелюшка») 

Казка 6 
«Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді… Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він й не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?..» (Золотий ключик, «Пригоди Буратіно») 

Казка 7 
«Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…» (Золота рибка, «Казка про рибака та рибку») 

Казка 8 
«Ви гадаєте мені приємно жити з такою хазяйкою? Моя біда(а можливо й не біда) в тому, що я не можу брехати. Завжди їй всю правду розповідаю, за це мені й дістається: вона або кричить на мене, або кидає, або погрожує, що розіб'є. Але коли їй подобається, що я кажу, вона погладжує мою ручку і довго-довго дивиться у мене…» (Дзеркало, «Спляча красуня») 

 

 Конкурс «Чи уважний ти читач?» 
Назвати казку, в назві якої є число. 
«Вовк і семеро козенят» 
«Троє поросят» 
«Білосніжка і сім гномів» 
«Про три гроші» 
«Дев’ять братів сіроманців» 
«Про царівну та сім богатирів» 
«Алі-баба і сорок розбійників» 
«Три горішки для Попелюшки» 
«Десять братів і сестриця Галя» 
«Дванадцять місяців» 
«Три міхи хитрощів» 

 

Казка —це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів'я, при¬казки, притчі... Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають, як треба по правді жити. 
           Надається слово журі, яке підводе підсумки змагання і визначає переможця. Команди під музику із відомих казок залишають поле змагання.

 

      Звучить музика, ведуча нагороджує всіх учасників грамотами та дипломами. Заключна пісня.

 

 


 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дядюра Олексій Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Осипова Катерина Семенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 березня 2021
Переглядів
13870
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку