Конспект заняття з художньо - естетичного розвитку (ліплення) на тему «Гілочка горобини»
СЗОШ №32 м.Хмельницький
Вихователь ГПД Молодецька С.Ф.
Мета: розвивати у дітей інтерес до ліплення; формувати уявлення про сезонні зміни в природі; виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання допомогти їм вижити в зимову пору; активізувати та коригувати словниковий запас учнів; розвивати дрібну моторику рук.
Обладнання: зображення зимуючих птахів, горобини; аркуші із гроном горобини; пластилін; дощечки для розкочування пластиліну; вологі серветки.
Хід заняття
Вхователь читає вірш. (Відео додається)
Про малину та калину
Всі пісні співають,
А червону горобину
Та й не помічають.
А вона до нас у лісі,
У містах і селах
Посміхається очима
Ягідок веселих
Горобинонька рясна
Нахиляє віти, —
І букетики горять,
Наче самоцвіти.
Жовте листячко злетить,
Травонька зів’яне…
І зимою для птахів
Корму вже не стане.
Хай сріблястий пада сніг,
Ще й мороз лютує, —
Горобина всіх птахів
Смачно нагодує.
2. Бесіда з дітьми про горобину.
-Вихователь. Діти, про яке дерево йдеться у цьому вірші? (про горобину)
Подивіться, яку гарну гілочку горобини подарувала нам осінь!
Що ви бачите на ній? (Ягоди.)
А як ви, діти, думаєте, хто взимку їсть ці ягоди? (Снігурі, горобці , синиці).
Назвіть птахів, які залишаються зимувати з нами? (горобці, сорока, голуби, синиці).
Горобину можна зустріти на галявинах, узліссі і є вона навіть біля нашої школи. Адже ми не раз проходили повз неї .
Давайте ближче познайомимось з горобиною. Уже рано восени важкі грона круглих оранжево-червоних ягід приваблюють до себе птахів. Особливо люблять ласувати плодами горобини дрозди, снігурі, омелюхи, тетеруки, глухарі, сойки. Плоди горобини округлої форми, червоні, гіркі. І лише підморожені вони цілком їстівні й навіть смачні.
В народі кажуть «Горобина є окрасою нашої природи». Так її називають, тому що горобина прекрасна у будь – яку пору року (презентація):
А ще дерево допомагає хворим. Вони із гілочок заварюють лікувальний чай. Із ягід варять варення, компоти, роблять квас, настоянки.
Взимку, на відміну від інших дерев, в горобини багато роботи. Їй потрібно нагодувати всіх голодних птахів. У холодну пору їм важко дістати їжу. І тут у пригоді стають ягідки горобини. На горобинний бенкет злітаються синиці, дрозди, снігурі та інші зимуючі птахи. Тому горобину ще називають пташиним деревом або пташиною коморою. У лісі поїдають плоди не лише птахи, а й звірі: білки, кабани, зайці та куниці.
Зима довга і холодна. І вже багато часу пройшло з тих пір, як ягоди горобини зарум’янились під осіннім сонечком. Їх вже склювували птахи, а зима ще лютує і не хоче відступати. Давайте допоможемо птахам, разом виліпимо ягідки, прикрасимо ними гілочки, і почастуємо пташок ягідками.
Фізкультхвилинка. https://www.youtube.com/watch?v=xpLE6Zrbw6Y
3. Демонстрація способу роботи з поясненням.
Вихователь. Якого кольору ягоди горобини? (Червоні.)
А якої вони форми? (Круглі.)
А гілочка якого кольору? ( коричнева)
Подивіться, як я буду прикрашати гілочку.
Від невеликого шматка пластиліну відщипую маленький шматочок, розміщую його на долоні руки, зверху накриваю другий долонькою і круговими рухами розкочую пластилін. Ось ягідка і готова, прикріплюю її до гілочки і злегка притискаю пальчиком.
Пальчикова гімнастика.
Вихователь. Діти, ми трохи пограємо, відпочинемо і приступимо до ліплення ягід. Розімнемо наші пальчики і підготуємо їх до роботи.
4. Продуктивна діяльність.
Вихователь роздає дітям листи, на яких намальована кисть горобини без ягід.
Вихователь. Діти, подивіться, чого не вистачає на малюнках? (Ягід.) А давайте виліпимо ягоди горобини з пластиліну. Розпочнімо роботу. (Діти виконують роботу, вихователь надає допомогу.)
7. Підсумок заняття
Вихователь. Учні, чим ми сьогодні займалися? Ось які ми молодці, врятували снігурів від голодної зими, зробили багато соковитих яскравих ягід. Так, чудові гілочки горобини у вас вийшли! Снігурі побачили і прилетіли до нас. (Прикріплює силуети снігурів.)