Олійник Наталія Василівна
Вчитель початкових класів
Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель
Уманська гімназія № 7
Уманської міської ради Черкаської області
Кейс активностей до уроку узагальнення знань з навчального предмету ЯПС 3 клас НПП «Інтелект України»
Тема. Рослини моєї Батьківщини. Водорості, мохи, хвощі та папороті
Мета. Повторити вивчений матеріал, узагальнити знання здобувачів освіти про рослини України : водорості, мохи, хвощі та папороті, закріпити навчальні одиниці з біології, опрацювати карти знань «Водорості», «Мохи», «Хвощі та папороті», виконати діагностичну роботу «Водорості, мохи, хвощі та папороті».
Обладнання та матеріали: зразки рослин : водорості, мохи, хвощі та папороті, гербарії; агар-агар, салат з морської капусти, пір’їна, штучна ялинка, торф; картки із зображенням рослин які вивчали, карти знань для групової роботи, бланки для діагностичної роботи; навчальне відео «Як розвивається папороть», «Мохи», «Реп-урок «Водорості», відео гра «Впіймай рослину».
Для досліду: губка, тарілка, склянка, вода.
Хід роботи
Вчитель пропонує дітям об’єднатися у три групи для роботи на уроці.
Активність 1. Мотивація + афірмації.
Активність 2 . Перегляд навчального відео
Вчитель пропонує учням переглянути відео та повторити вивчене: «Реп-урок «Водорості» https://www.youtube.com/watch?v=K5sKg2ANLbI&t=120s
Активність 3. Робота з навчальними одиницями з біології (Частина 10 с.41)
Активність 4. Відеогра «Впіймай рослину» завдання до уроку НПП «Інтелект України»
Завдання: плескати в долоні, коли на екрані побачите водорості.
Це цікаво: Науці відомо 30 000 різних водоростей . І тільки 30 з них їстівні. В Україні - ламінарія (морська капуста) та порфіра (корм для підводних мешканців). З червоних та бурих одержують речовину «агар - агар» - природний загусник (аналог желатину). Якщо його розчинити у воді, утворюється гель з додаванням якого можна приготувати мармелад, желе, морозиво, зефір, чизкейк і ще багато різної смакоти. В китайській та азіацькій кухні багато різних страв готують з водоростей – норі (листи, в які завертають роли), комбу (родич морської капусти, що використовують для приготування бульйонів та супів).
Усі їстівні водорості є відмінними джерелами білків, вуглеводів і цінних мінералів, таких як йод, калій, магній, залізо, а також вітамінів групи В.
Активність 5. Дослідницька діяльність. Водорості
Вчитель пропонує розглянути зразки водоростей, що є в акваріумі та їх будову (тіло – слань не поділене на органи, деякі мають ризоїди) продегустувати салат з морської капусти.
Активність 6. Хвилинка математики
Вчитель пропонує учням розв’язати задачу. Кожна група отримує картку.
Задача 1 .
Для приготування однієї порції салату використали 150 г ламінарії, 30 г моркви, 40 гр олії. Обчисли загальну масу страви. Визнач, скільки ламінарії потрібно для приготування 6 порцій салату.
Відповідь: 900 грамів ламінарії потрібно для приготування 6 порцій салату
Задача 2 . Довжина водорості макроцистис 60 метрів. Обчисли на скільки метрів її довжина більша за висоту дев’яти поверхового будинку, якщо висота одного поверху 3 метри.
2 ) 60-27=33 (м)
Відповідь: на 33 м висота водорості макроцистис більша.
Задача 3. Для приготування чизкейку мама придбала 10 пакетиків харчового агар-агару та заплатила 250 грн. Скільки потрібно заплатити покупцеві, якщо він хоче придбати 3 пакетики загущувача?
Відповідь: 75 грн потрібно заплатити покупцеві.
Активність 7. Перегляд навчального відео
Вчитель пропонує учням переглянути відео фрагмент «Прогулянка лісом. Мохи» (відео до уроків ЯПС НПП «Інтелект України»)
Назва моху сфагнум походить від грецького слова, що означає «губка» - здатність поглинати воду усією поверхнею тіла й утримувати велику її кількість.
Активність 8. Дослідницька діяльність. Мохи
Хід роботи
1. Налийте пів склянки води.
2. Покладіть губку в склянку з водою і залиште на 2-3 секунди.
3. Витягніть губку зі склянки й покладіть на тарілку.
Вчитель пропонує дітям розказати, що сталося з губкою та водою в склянці?
Вчитель пропонує дітям розглянути зразки мохів, поширених в Україні (сфагнум, зозулин льон). Звернути увагу на будову рослин (не мають коренів, не утворюють ківток)
Активність 9. Перегляд навчального відео
Вчитель пропонує до перегляду відео фрагмент «Як розвивається папороть», (відео до уроків ЯПС НПП «Інтелект України»)
Активність 10. Дослідницька діяльність. Хвощі та папороті
Вчитель пропонує дітям розглянути гербарії рослин: хвоща польового, орляка звичайного, чоловічої папороті, папороті – декоративної рослини. Звернути увагу на будову рослин (мають чіткий поділ на органи: корінь, стебло, листя, але не мають квіток і плодів.)
Активність 11. Мистецька діяльність (завдання 7 до уроку 83)
Вчитель пропонує дітям зобразити хвощ та папороть за зразком.
Активність 12. Гра «Розподіли рослини у групи»
Вчитель пропонує учням розподілити картинки на дошці у три групи «водорості», «мохи», «хвощі та папороті».
Картинки завантажено з мережі Інтернет у вільному доступі
Активність 13. Робота в групах з картами знань «Водорості», «Мохи», «Хвощі та папороті»
Вчитель пропонує учням попрацювати у групі над картою знань та представити результати своєї роботи. (додати карти знань)
Активність 14. Виконання діагностувальної роботи з біології
1