Кейс-урок 10 клас біологія " Спадкові хвороби і вади людини"

Про матеріал
Кейс-урок з біології 20 класу не тему "Спадкові хвороби і вади людини" Метою є сприяти формуванню знання про спадкові хвороби і вади  людини; хвороби людини зі спадковою схильністю; з’ясувати їхні причини; визначити особливості успадкування та вірогідність прояву захворювання в нащадків; з’ясувати вплив на нащадків шкідливих звичок батьків; розвивати образне і логічне мислення, удосконалювати навички самостійного навчання; розширювати межі наукового світогляду; розуміння важливості здорового способу життя, відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я майбутніх дітей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

 Тема:  Спадкові хвороби і вади людини. Анатомія кейсу: матеріал у п'яти розгортоках«Генетик», «Історик», «Знаменитості». «Сімейний лікар», «Консультант». Провідна ідея: «Говорячи про генетику, непогано було б уточнити, що краще успадкувати таланти, ніж хвороби…» Цілі: сприяти формуванню знання про спадкові хвороби і вади  людини; хвороби людини зі спадковою схильністю; з’ясувати їхні причини; визначити особливості успадкування та вірогідність прояву захворювання в нащадків; з’ясувати вплив на нащадків шкідливих звичок батьків; розвивати образне і логічне мислення, удосконалювати навички самостійного навчання; розширювати межі наукового світогляду; розуміння важливості здорового способу життя, відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я майбутніх дітей. Тип кейсу-уроку: кейс-ситуація. Розв'язок кейсу: дедуктивний Аналіз кейсу: відкритий. Тривалість: 90 хвилин (спарений урок)

Номер слайду 2

Яка інформація мене тут чекає?Знання про найпоширеніші спадкові захворювання та вади людей. Визначити особливості успадкування та вірогідність їх проявів у нащадків. Вплив на нащадків шкідливих звичок батьків. Поняття медичної генетики і її значення для збереження життя її здоров’я людини;Удосконалювати навички самостійного навчання. Виховання доброзичливого та тактовного ставлення учня. На прикладах генетичних порушень та пов’язаних з ними вад здоров’я людини розуміння здорового способу життя.

Номер слайду 3

Створення лепбуку — інтерактивної папка. Кожній групі пропонується розв'язати ребус, що є ключем до банку завдань. У кожному елементі, в папці, містяться завдання і пізнавальна інформація для кожної розгортки. «Генетик». Альбінізм .2. «Історик». Гемофілії.3. Карликовість.4. «Сімейний лікар». Багатопалість, або полідактилія.5. «Косультант». Діти Сонця

Номер слайду 4

І етап. Визначення напрямків діяльності Розгортка 1. «Генетик». (методика ситуаційного аналізу)Опис ситуації. Знайомство зі спадковими хворобами Ці хвороби передаються від покоління до покоління без змін і можуть бути домінантними аутосомними, рецесивними аутосомними , рецесивними зчепленими з X-хромосомою, зчепленими з Y-хромосомою. Щороку народжується 200 тисяч дітей зі спадковими хворобами, з них 40 тисяч залишаються жити з вродженими вадами. Щороку в світі народжується 90 тисяч розумово відсталих дітей і 150 тисяч тих, кому буде важко вчитися. Питання кейсу. 1. Які генетичні хвороби найбільш поширені в Україні? Як їх класифікують ? Найпоширеніші хромосомні , генні, мітогенні хвороби людини і хвороби із спадковою схильністю.2. Створити призентацію ( в якій висвітлити найпошириніші спадкові хвороби , вказати їх прични і симптоми).!!! Домашнє завдання з використанням додаткової літератури!!!

Номер слайду 5

Розгортка 2. «Історик». (методика ситуації)Опис ситуації. Дізнайтеся, якими захворюваннями страждали відомі правителі держав, і що послужило причиною цих хвороб. Питання кейсу. Уявіть , що вам запропонували стати істориками і дослідити цікаві факти. За допомогою QR-кодів ознайомтись з інформацією. З'ясуйте, про які хвороби іде мова і чи ця інформація може бути вірною.

Номер слайду 6

Розгортка 3. «Знаменитості». (методика ситуаційного аналізу)Опис ситуації. Сильні незважаючи ні на що: відомі люди, які живуть з генетичними хворобами. Хоч зараз суспільство й стало більш толерантним, однак люди, які живуть з генетичними захворюваннями все ж стикаються з численними формами дискримінації. Їхній зовнішній вигляд часто стає об'єктом хибних уявлень чи упереджень. Питання кейсу. 1. Яких відомих людей ви знаєтез генетичні хворобами? Яку роль вони відіграють у ставленні суспільства до люде з такми особливостями? За допомогою електроних посилань ознаймся з даним матеріала і уяви, що тобі потрібно створити сценарій казкових зустрічей на тему «Супергерої». Тезисно написати сценарій.https://news.obozrevatel.com/ukr/show/people/10-najuspishnishih-i-vidomih-lyudej-z-sindromom-dauna.htmhttps://showbiz.24tv.ua/silni-nezvazhayuchi-ni-shho-vidomi-lyudi-yaki-ostanni-novini_n1654344https://suspilne.media/305370-daltonizm-comu-vinikae-ta-hto-mae-shilnist-poasnue-likar/https://lb.ua/blog/tsl/575906_yak_tvorchist_terri_pratchetta_shona.html

Номер слайду 7

Розгортка 4. «Сімейний лікар», (методика інсценування ролі )Опис ситуації. « Я – сімейний лікар »Що ж, уявимо себе сімейними лікарями і спробуємо розібратися у зверненях наших пацієнтів. На столах розкладені звернення, а порада консультанта у вас на партах. Необхідно вибрати пораду і вчасно надайте допомогу. Питання кейсу. Звертання 1. Я хочу народити здорову дитину, але мій чоловік зловживає алкоголем, я ж зовсім не п’ ю. Чи може вплинути на народження дитини алкоголізм мого чоловіка?Звертання 2. Наша сім’я хворіє на грип. Я вагітна. Чи може ця інфекція вплинути на мою майбутню дитину?Звернення 3. Ми живемо в Запоріжжі. Родичів у селі не маємо. Як то кажуть харчуємось з магазину. Плануємо мати дитину. Я читала про генетично модифіковані продукти. Чи впливають вони на організм людини? Що ви мені порадите?

Номер слайду 8

Розгортка 5. «Консультант». (метод інциденту) Опис ситуації. Методи визначення спадкових хвороб. Пролунав весільний марш Мендельсона. Народилася молода сім'я. І ось в один чудовий момент молодята вирішили завести дитину. Вони мріють про те, що їхня дитина буде красивою, як мама, розумною, як тато. Тато вимагає сина. А мама бажає донечку. Спори вже здатні перерости у сварку. І тоді втручається мудра бабуся, яка пояснює, що головне - дитина повинна бути здоровою. А й справді, не завжди народження дитини приносить в будинок тільки радість. Питання кейсу. Які ти можеш запропонувати методи визначення спадкових хвороб та медико-генетичні консультування? Перевір себе за допомогою програми learningapps за посиланням:https://learningapps.org/16008214https://learningapps.org/16723937

Номер слайду 9

Рефлексія. Основним є цілісне осмислення, узагальнення отриманої інформації, формування у кожного з учнів власного ставлення до досліджуваного матеріалу.що нового дізналися;які навички отримали;як це може бути корисним у навчанні і житті;що сподобалося;що було важливим. Питання, уточнення. Співтворчість з учнями, складання сенкану:1 рядок ‒ тема або предмет (один іменник);2 рядок ‒ опис предмета (два прикметника, виражають головну думку);3 рядок ‒ опис дії (три дієслова);4 рядок ‒ фраза з чотирьох слів, що виражає відношення до предмету;5 рядок ‒ синонім, узагальнюючий, розширює зміст теми або предмета (одне слово). Запис сенкану в зошиті:

Номер слайду 10

Висновки щодо опрацювання теми. Тільки світлі і добрі наміри, тільки дбайливе ставлення до свого організму і навколишнього нас світу можуть зробити наше земне життя довгим і щасливим. Я бажаю вам міцного здоров'я та вдачі у всьомуІ вам порада «Ніколи не здаватися!». Основне правило життя – не дати себе зламати ні людям, ні обставинам. Дякую за співпрацю. Оцінювання. У кожній групі є учень, який в табличці фіксує участь кожного учасника групи, і на основі цих даних і спостережень вчитель виставляє оцінку. Домашнє завдання. Створити пам’ятку «Спадковість - це лише початок історії. Те, як ми зберігаємо своє здоров'я, визначає нашу подальшу долю."

Номер слайду 11

Використані джерелаhttps://ukrhealth.net/carski-xvorobi/https://free-qr.com/uk/https://naurok.com.ua/urok-suchasni-zavdannya-medichno-genetiki-spadkovi-hvorobi-i-vadi-lyudini-hvorobi-lyudini-zi-spadkovoyu-shilnistyu-hni-prichini-genetichne-konsultuvannya-225303.https://learningapps.org/16008214https://learningapps.org/16723937

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
20 лютого
Переглядів
274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку