Тема. Затишний будинок своїми руками Моделювання інтер'єру.
Мета. Сформувати розуміння етапів моделювання, закріпити алгоритм моделювання на прикладі побудови моделі інтер'єру. Ознайомити учнів з поняттями «інтер'єр», «дизайн», «дикупаж», «зонування», «оздоблення квартири», ознайомити з вимогами до оформлення приміщень. Вчити оформляти інтер'єр кімнати, створити умови для формування у дітей уміння користуватися довідковою літературою, закріпити вміння і навички у виконанні практичної роботи. Вчити використовувати здобуті знання у нестандартних ситуаціях; формувати життєву компетенцію учнів у глобальному інформаційному просторі;підвищити мотивацію до вивчення теми; усвідомити цінність знань для повсякденного життя; формувати ключові, предметні і міжпредметні компетентності. Створити умови для формування комунікативних умінь при роботі в груповому режимі; вироблення навичок співпраці та самоорганізації в спільну діяльність; привернути увагу дітей до необхідності самостійного накопичення матеріалу, пов'язаного із застосуванням пройденої теми.
Урок 40. Дата……..
Тема. Затишний будинок своїми руками Моделювання інтер’єру.
Мета. Сформувати розуміння етапів моделювання, закріпити алгоритм моделювання на прикладі побудови моделі інтер’єру. Ознайомити учнів з поняттями «інтер'єр», «дизайн», «дикупаж», «зонування», «оздоблення квартири», ознайомити з вимогами до оформлення приміщень. Вчити оформляти інтер'єр кімнати, створити умови для формування у дітей уміння користуватися довідковою літературою, закріпити вміння і навички у виконанні практичної роботи. Вчити використовувати здобуті знання у нестандартних ситуаціях; формувати життєву компетенцію учнів у глобальному інформаційному просторі;підвищити мотивацію до вивчення теми; усвідомити цінність знань для повсякденного життя; формувати ключові, предметні і міжпредметні компетентності. Створити умови для формування комунікативних умінь при роботі в груповому режимі; вироблення навичок співпраці та самоорганізації в спільну діяльність; привернути увагу дітей до необхідності самостійного накопичення матеріалу, пов'язаного із застосуванням пройденої теми. Продовжити розвиток естетичного смаку, вміння аналізувати, узагальнювати, образно мислити, уявляти розвивати світоглядні уявлення про пізнаваність явищ і процесів у навколишньому світі, логічне мислення через встановлення причинно-наслідкових зв’язків, розвивати пізнавальні інтереси, творчі здібності, дослідницькі навички. Отримати досвід для подальшого життя в оформленні свого житла. Виховувати в учнів почуття відповідальності, акуратності, ініціативності, працьовитості; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, професійні компетентності, бажання мати глибокі та якісні знання. Підтримувати інтерес до вивчення предмета «інформатика». Виховувати: працьовитість, креативність, активність, вольові якості, цілеспрямованість, впевненість в собі. Виховувати громадянську відповідальність, підприємливість та фінансову грамотність, конкурентоспроможність, самостійність у прийнятті рішень .
Ключові компетентності, які формуються на уроці
Особистісні: усвідомлюють свої можливості в навчанні; здатні адекватно судити про причини свого успіху чи неуспіху в навчанні, пов'язуючи успіхи з зусиллями і працьовитістю; розуміють значення отриманих знань для людини, мають бажання вчитися.
Пізнавальні: відповідають на питання, роблять порівняння; доповнюють і розширюють наявні знання, застосовують на практичній роботі, добувають необхідну інформацію з розповіді вчителя, доповнюють і розширюють наявні знання і уявлення про предмет, що вивчається; орієнтуються в своїй системі знань і умінь.
Комунікативні: висловлюють власну думку в усній формі при складанні відповідей на запитання вчителя, обмінюються думками, слухають один одного, працюють в команді.
Інформаційні: володіти навичками роботи з різними джерелами інформації: словником; Інтернет-ресурсами; самостійно шукати, систематизувати, аналізувати і відбирати необхідну інформацію для вирішення навчальної задачі;
Регулятивні: прогнозують результати рівня засвоєння матеріалу, що вивчається, працюють по спільно складеним планом, використовують необхідні засоби (технологічні карти, пристосування і інструменти); здійснюють контроль точності виконання операції.
Тип уроку: формування нових знань
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація, кейси-завдань, програмне забезпечення.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, програма Sweet home 3D.
Хід уроку
Вивчай все не з марнославства, а задля практичної користі.
Георг Крістоф Ліхтенберг
І. Організаційний етап. (Учні об’єднані в домашні групи. Заняття проводиться в режимі кейс-методу) Заходячи до класу учні отримують побажання вдалого дня.
Методичний коментар. Після привітання діти залишаються стояти біля парт. Учні по черзі називають правила поведінки в ККТ
ІІ. Актуалізація знань учнів.
Слово вчителя. Ми вивчаємо цікаву тему без якої життя жодної людини не обходиться. Це моделювання. Пригадаємо основні моменти.
«Бліц- опитуваня»
Гра «Хрестики-нулики» (Додаток1)
Заповнити схему для гри в «хрестики-нулики» по рядкам, ставлячи відповідно хрестик, якщо твердження правильне , чи нулик , якщо – неправильне.)
Завдання:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Відвідавши дане заняття, ви зможете:
ІІІ. Мотивація уроку.
Де б ми не були, що б ми не робили, але кожен раз з радістю повертаємося в той єдиний куточок, де нам по-справжньому добре, де все знаходиться на своїх місцях, де все зручно і звично, де можна розслабитися і відпочити душею - в свій будинок.
Тому важливо, щоб внутрішній простір нашого будинку, зване інтер'єром, було певним чином організовано і благоустроєно. Сьогодні кожний з вас матиме змогу побувати в ролі дизайнера інтер'єру, на практиці проявити свою творчість і на базі отриманих знань виконати міні-проект.
ІV. Формулювання теми, мети й завдань уроку
Слово вчителя. Моделювання використовують у найрізноманітніших галузях діяльності людини. У наш час комп’ютер став незамінним помічником дизайнера інтер’єру. Сьогодні на уроці ви ознайомитесь із програмою Sweet Home 3D, яка призначена для моделювання інтер’єру, тобто розміщення меблів та інших елементів у приміщенні. Оголошення теми уроку. Запис теми в зошит.
V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Ми живемо в оточенні природи. Бачимо красу хмар і зоряного неба, моря, гір. Все це природне середовище, - дизайнером якої був сам Творець. Сьогодні піде мова про штучні середовищі, - дизайнером якої стала людина. З розвитком людини змінювалося його уявлення про красу. Залежно від зміни в світогляді мінялося і житло людини. Інтер'єр завжди відповідав його образу думок. Людська цивілізація породила безліч стилів, елементи яких і донині використовуються в оздобленні квартири.
А що таке дизайн, інтер'єр?
Використовуючи гаджети знайдіть : І група – «дизайн», ІІ група - «дизайнер»,
ІІІ група -«інтер'єр», «зонування»
План вивчення нового матеріалу
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота з кейсами.
Знання - у дії.
Еразм Роттердамський
Отже, ми переносимося в затишне, світле приміщення дизайнерської фірми. У нас буде 3 фірми. Протягом роботи над проектами придумайте назву своїм фірмам.
Учитель. Використовуючи навіть один прийом: вибір стилю меблів, колірного рішення, світлового оформлення можна об'єднати приміщення будинку або показати їх різноманітність. При виборі або оформленні житла особливу увагу приділяють 3 основних якостей інтер'єру
Функціональні якості: сприяють нормальним умовам проживання.
У кожного приміщення є своє призначення
Кухня служить для - приготування і прийому їжі
Спальня - для відпочинку і т.д.
Чим зручніше розставлена меблі й устаткування, тим простіше і комфортніше житло.
Гігієнічні якості: планують вчасно проектування і будівництва: система опалення і, водопостачання, каналізації, освітлення і повітрообмін., Вибираються матеріали для обробки.
Естетичні якості - розуміють гармонію речей і простору. Розташування предметів інтер'єру в просторі їх відповідність один одному, декоративне оздоблення, озеленення.
Перед вами 3 кейси. В них завдання, технологічна карта та довідкові матеріали (Додаток 3), потрібну інформацію ви також можете отримати з Інтернет ресурсів.
Учні ознайомлюються з кейсами (Додаток 2)
Робота за комп’ютером
Вправа «Ланцюжок». (Учні по черзі називають правила)
1. Не працювати за ПК з брудними та вологими руками.
2. Клавіатуру натискати м’яко.
3. Не чіпати екран руками.
4. Не класти на комп’ютерний стіл сторонні речі.
5. Не використовувати диски та програми, не передбачені програмою.
6. Бути обережними з дротами
7. В разі несправності ПК повідомити негайно вчителя.
Учитель. Ми закінчили роботу з ПК, тому давайте проведемо хвилинку релаксації.
Релаксація (під музику)
Учні сідають рівно, дивляться прямо перед собою, відвернувшись від комп’ютера.
Вправи:
1. Швидко кліпати очима протягом 15 с.
2. Не відкриваючи очей, ніби подивитися вліво, потім вправо, вгору і вниз (3 рази)
3. Заплющити очі і спокійно сидіти, розслабившись, мріючи про приємне протягом 5 с.
VI. Підбиття підсумків уроку
«Мозкова атака»
Ви повинні зрозуміти, що для того щоб розробити дизайн кухні для мами, то потрібно знати довжину руки вашої мами і поставити предмети (стіл, повісити шафки, розташувати їх дверцята) на такій відстані один від одного так, щоб було зручно, легко дістати до них. Прикрасити кухню цікавими речами, підібрати шпалери і штори за колірною гамою. Створити комфорт і затишок, гарний настрій. Цікава це робота - продумувати облаштування приміщення!
VІІ. Домашнє завдання
Підручник § 30 ст.
Створіть проект своєї кімнати. Використовуючи для цього комп'ютерну графіку, векторний редактор. Пояснення ДЕКУПАЖ
Рефлексія навчальної діяльності на уроці. (Що? Де? Навіщо?)
Що ми навчилися робити, що нового дізналися?
Де наші знання і вміння можна застосувати?
Навіщо на вашу думку потрібно вивчати дану тему?
За що ви себе можете похвалити?
Я дякую за урок, за активну роботу, мені було приємно з вами працювати. Ви молодці, у вас все вийшло
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
1