Календарно-тематичне планування складене відповідно до:
- чинної програми, яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804;
- листа МОН України від 03.07.2018 р. № 1/9-415
- листа МОН України від 17.07.2013 № 1/9-497
________________________________________
(назва навчального закладу)
«ПОГОДЖЕНО» Заступник директора з НВР ______________________________ ______________________________
|
«ЗАТВЕРДЖЕНО» Директор ____________________________ ____________________________
|
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
З ІНФОРМАТИКИ
для класу
на 2018 – 2019 н.р.
______________________________________
Розглянуто на засіданні МО
вчителів природничо-математичного циклу
Протокол № ____ від «____» ____________201__р.
Голова МО __________________
Складено до підручника :
Інформатика : підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Й. Я. Ривкінд [та ін.]. — Київ : Генеза, 2017. — 288 с. : іл.
Календарно-тематичне планування
складене відповідно до:
- чинної програми, яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804;
- листа МОН України від 03.07.2018 р. № 1/9-415
- листа МОН України від 17.07.2013 № 1/9-497
ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З ОСНОВ ІНФОРМАТИКИ
1-2 – СЕМЕСТР 9-А КЛАС
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Домашнє завдання |
|
1гр |
2гр |
||||
ТЕМА 1. ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У СУСПІЛЬСТВІ |
|||||
|
|
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Інформатика як наука та галузь діяльності людини. Основні інформаційні процеси, їх характеристика та моделі. Інформаційні технології. Класифікація інформаційних технологій. Етапи становлення інформаційних технологій. Інформаційні технології в освіті. |
|
|
|
|
|
Інформаційні системи, їх види. Апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи. Поняття інформаційного суспільства. Поняття про інформаційну культуру, інформаційну грамотність, ІКТ-компетентність. Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право при створенні та використанні інформаційних ресурсів. |
|
|
|
|
|
Практична робота 1. Освітні інформаційні ресурси і системи |
|
|
ТЕМА 2. МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ |
|||||
|
|
|
Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві протоколи. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої. Адресація в мережах. |
|
|
|
|
|
Призначення й структура Інтернету. Передавання даних в мережі Інтернет. Поняття про протоколи передавання даних. Адресація в Інтернеті. Поняття IP-адреси, доменного імені та URL-адреси. Адміністрування доменних імен Інтернету. Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера. |
|
|
|
|
|
Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси. |
|
|
|
|
|
Спеціальні інструменти пошуку (добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи). Розширений пошук. Тематичне оцінювання |
|
|
ТЕМА 3. КОМП'ЮТЕРНІ ПРЕЗЕНТАЦІЇ |
|||||
|
|
|
Етапи розробки презентації. Елементи дизайну презентацій. Вимоги до презентації. Стильове оформлення слайдів презентації. Макети слайдів. |
|
|
|
|
|
Використання діаграм у презентаціях. |
|
|
|
|
|
Гіперпосилання і елементи управління в презентаціях. Практична робота 2. Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи керування презентаціями. |
|
|
|
|
|
Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації. |
|
|
|
|
|
Елементи анімації. Практична робота 3. Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом. |
|
|
|
|
|
Управління показом презентації. Друк презентації. Тематичне оцінювання |
|
|
ТЕМА 4. ОСНОВИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ |
|||||
|
|
|
Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних. |
|
|
|
|
|
Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними. |
|
|
|
|
|
Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Захист від спаму. |
|
|
|
|
|
Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних. |
|
|
|
|
|
Практична робота 4. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера. Тематичне оцінювання |
|
|
ТЕМА 5. КОМП’ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ |
|||||
|
|
|
Комп’ютерна модель та її переваги. Види комп’ютерних моделей: розрахункові, графічні, імітаційні та інші моделі. Поняття комп’ютерного експерименту. |
|
|
|
|
|
Основні етапи комп’ютерного моделювання: постановка задачі та її аналіз, побудова інформаційної моделі, розробка методу й алгоритму дослідження моделі, розробка комп’ютерної моделі, проведення комп’ютерного експерименту. |
|
|
|
|
|
Практична робота 5. Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в одному з вивчених програмних середовищ. |
|
|
|
|
|
Карти знань. Редактори карт знань. Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в різних програмних середовищах. |
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
ТЕМА 6. ТАБЛИЧНІ ВЕЛИЧИНИ ТА АЛГОРИТМИ ЇХ ОПРАЦЮВАННЯ |
|||||
|
|
|
Табличні величини. |
|
|
|
|
|
Введення та виведення табличних величин. Елемент керування «багаторядкове текстове поле». |
|
|
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам, пошук заданого елемента. |
|
|
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням. |
|
|
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням. |
|
|
|
|
|
Практична робота 6. Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування. |
|
|
|
|
|
Практична робота 7. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування. |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів. |
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
ТЕМА 7. КОМП’ЮТЕРНІ ПУБЛІКАЦІЇ |
|||||
|
|
|
Поняття комп’ютерної публікації. Види публікацій та їх шаблони. Програмні засоби для створення публікацій. Створення, збереження та відкривання публікацій. Структура публікації. Основні складові публікацій. |
|
|
|
|
|
Практична робота 8. Створення простої комп’ютерної публікації на базі шаблону. |
|
|
|
|
|
Алгоритм створення комп’ютерної публікації. Особливості роботи з текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Зв’язки між об’єктами публікації. |
|
|
|
|
|
Особливості роботи з графічними об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Друк публікацій. |
|
|
|
|
|
Практична робота 9. Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження. Тематичне оцінювання |
|
|
ТЕМА 8. КОМП’ЮТЕРНА ГРАФІКА. ВЕКТОРНИЙ ГРАФІЧНИЙ РЕДАКТОР |
|||||
|
|
|
Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Поняття колірної моделі. |
|
|
|
|
|
Растрові та векторні зображення, їх властивості. Формати файлів растрових та векторних зображень. Переваги і недоліки різних видів графіки. |
|
|
|
|
|
Векторний графічний редактор. Засоби векторного графічного редактора. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень. Алгоритм побудови зображення з графічних примітивів. |
|
|
|
|
|
Практична робота 10. Створення простих векторних зображень. |
|
|
|
|
|
Створення малюнків з кривих і ламаних. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування. Групування і вирівнювання об’єктів. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах. Практична робота 11. Створення складених векторних зображень. |
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
ТЕМА 9. СТВОРЕННЯ ПЕРСОНАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА |
|||||
|
|
|
Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології. |
|
|
|
|
|
Використання офісних веб-програм для створення спільних документів. Синхронізація даних. Організація та планування колективної діяльності. |
|
|
|
|
|
Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів (текстових, графічних, презентацій тощо). Опитування з використанням онлайн-форм. |
|
|
|
|
|
Створення і використання спільних електронних закладок. Канали новин. |
|
|
|
|
|
Практична робота. 12. Офісні веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм. |
|
|
|
|
|
Поняття мови розмітки гіпертексту. Етапи створення веб-сайтів. |
|
|
|
|
|
Конструювання сайтів. Використання онлайн-систем конструювання сайтів. Практична робота 13. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем. |
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
ТЕМА 10. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНИХ ЗАДАЧ |
|||||
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
ТЕМА 11. ВИКОНАННЯ КОЛЕКТИВНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ З ДОСЛІДЖЕННЯ ПРЕДМЕТНОЇ ГАЛУЗІ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «ІНФОРМАТИКА» |
|||||
|
|
|
Вибір теми проекту. Визначення проблеми, теми та завдань проекту; розподіл ролей і планування колективної діяльності. |
|
|
|
|
|
Добір засобів опрацювання даних. Добір засобів подання результатів навчального проекту. |
|
|
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
|
|
Використання офісних веб-програм та інтернет- середовищ для публікації результатів своєї роботи. |
|
|
|
|
|
Захист колективного навчального проекту. |
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|