Даний кейс-урок дасть змогу учням узагальнити й систематизувати знання з теми « Тиск.Сили тиску» за допомогою кейс-технології проведення уроку, а вчителеві перевірити та скоригувати знання через використання різних форм роботи щодо розвитку та корекції теоретичних,практичних та соціальних навичок у учнів. Кожен учен буде мати можливість проявити себе, показавши практичне застосування наскрізних знань та навичок. Зможе відчути свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.
Урок з фізики для учнів 7 класу. Розрахований на 90 хв
Тема уроку. Узагальнюючий урок-кейс « Тиск. Сили тиску»
Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми « Тиск.Сили тиску» за допомогою кейс-технології проведення уроку,перевірити та скоригувати знання через використання різних форм роботи щодо розвитку та корекції теоретичних,практичних та соціальних навичок у учнів; Створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.
Тип уроку: урок-закріплення із застосуванням кейс-технологій
ХІД УРОКУ
Доброго дня! Сідайте ,будь—ласка. Протягом останніх півтора місяців ми з вами вивчали, як чинять тиск тіла, що знаходяться в різних агрегатних станах. Від чого залежить цей тиск, як його можна обчислити і виміряти. А сьогодні ми повторимо і систематизуємо наші знання.
Відкрийте зошити, запишіть число, тему уроку.
Зверніть увагу на епіграф до уроку
Епіграф:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
А як ви сьогодні працюватимете, про це я дізнаюся в кінці уроку.
Для початку я б хотіла,щоб ви відповіли на декілька питань ( 2-3хв)
Опитувальник №1.
Молодці! Про тиск твердих тіл ви вже знаєте все. А зараз настав час застосувати свої знання для вирішення завдань. Дістаньте опитувальник№ 2.( 2хв)
Бліц-опитування « Так чи ні» або «+-»
№ |
І варіант |
|
ІІ варіант |
|
1 |
Тиск зростає прямо пропорційно площі дотичних поверхонь? |
- |
Тиск зменшується прямо пропорційно силі? |
+ |
2 |
Тиск в рідині залежить від сили тяжіння? |
- |
Тиск у газі залежить від концентрації молекул? |
+ |
3 |
Тиск вимірюється в Н/м2? |
+ |
Тиск вимірюється в Н/м3? |
- |
4 |
На величину атмо сферного тиску впливає вологість повітря? |
+ |
На величину атмосферного тиску впливає температура повітря? |
+ |
5 |
Вага вимірюється в кг? |
- |
Тиск вимірюється в мм.рт.ст? |
+ |
6 |
Тиск газу на стінки посудини залежить від взаємодії частинок? |
+ |
Тиск рідини залежить від густини речовини? |
+ |
7 |
Густина речовини не залежить від температури? |
- |
Гідростатичний тиск діє тільки на дно посудини? |
- |
8 |
10кПа =10000Па? |
+ |
0,1МПа=1000000Па? |
- |
9 |
Сполучені посудини-це посудини приклеяні одна до одної? |
- |
Відношення сил,що діють на поршні гідравлічного преса обернено пропорційні відношенню площ поршнів? |
- |
10 |
Сила Архімеда діє в газах? |
+ |
Сила Архімеда впливає на значення сили тяжіння? |
- |
Тепер перевірили одне одного. Поставили оцінку,поклали в файл з номером свого столу.
Наш сьогоднішній урок буде поділено на кейси у відповідності до вивчених тем у розділі «Тиск». Ми з вами,відкриваючи їх,будемо повторювати теми розділу.
Відкриємо перший кейс « Тиск твердих тіл»
Цікавий факт
Лежачи в ліжку, людина (при вазі в 600Н) спирається приблизно на 0,5 м2 поверхні тіла, а на рівній поверхні на 0, 01 м2. У першому випадку він тисне 1200Н / м2, а в другому -60000 Н / м2. Ця різниця в тиску і відчувається як «м'яко» і «жорстко».
Давайте звернемо увагу на опитувальник №2.В ньому є якісні питання та розрахункові задачі.
Опитувальник №2 ( 5хв).
Увага на екран: Як змінюється тиск дерева підчас свого росту?
( не змінюється так як вага збільшується пропорційно збільшенню площі стволу, коренів)
Експериментальне завдання 1 ( 4хв).
Дістали перелік експериментальних завдань.
Т.Б. підчас виконання експерименту.
Перед вами є прилади. Для виконання 1 експериментального завдання вам знадобиться: брусок,лінійка,динамометр. Визначити тиск на саму велику площу поверхні , середню,маленьку.
Хто готовий озвучити алгоритм виконання завдання? Будь ласка…..(надається слово учневі)
Виконують завдання у зошиті.Оприлюднюють результати.Роблять висновки.
Яке місце тиск займає в техніці ………
Відкриємо кейс 2 «Тиск рідин і газів»
Добре, питання про тиск твердих тіл розглянули.
Цікава інформація!Увага на екран!
Про те як діє атмосферний тиск на живі організми,а саме на організм людини виможете побачити на екрані……
Давайте з вами піднімемося та самі станемо учасниками експерименту. Складіть руки в замок та створіть обертання кистями рук. Чи змінився тиск людини на підлогу при цьому? ( ні)Як людина ,стоячи на поверхні,може збільшити тиск на неї?( стояти на одній нозі) Давайте проведемо цей експеримент: станьте на одну ногу,тепер станьте на іншу ногу. Що крім тиску змінилося? ( змінювався центр мас тіла)
Опитувальник № 3.
Експериментальне завдання 2( 1хв).
Вам пропонується взяти до рук шприц набрати в нього невелику кількість води та відтягнути поршень. Описати та пояснити побачене.
З якою темою тісно пов’язано тиск в організмі людини? ( зі сполученими посудинами)
Діти! На уроках ми ще вивчали сполучені посудини.
1. Які судини називаються сполученими?
2. Наведіть приклади сполучених посудин.
3. Яким властивістю володіє рідина в сполучених посудинах?
4. У людини є сполучені посудини? Наприклад?
5. Чи надає тиск кров, протікаючи по судинах?
6. Чи можна виміряти кров’яний тиск?
7. Які прилади ви знаєте для вимірювання кров’яного тиску?
Використання сполучених посудин при створенні фонтанів,водяних помп,насосів…
( Сисоєв, Подлєснова, Довбань з Агєєвим)
Відкриємо кейс № 3 «Архімедова сила .Плавання тіл.Повітроплавання.»
Діти, ось ми з вами згадували, що рідини і гази тиснуть на дно і стінки посудини, а також на тіла в них знаходяться.
Зараз ми з вами вирішимо декілька завдань з опитувальника № 4.
Опитувальник №4.
Що важче 1т заліза чи 1т дерева? ( обговорення з класом)
Увага на екран!
Експериментальне завдання №3.( 2хв)
Для цього вам знадобиться динамометр, циліндр та склянка з водою. Визначити архімедову силу.
Самолёт летит по свету
И мотором не ревёт.
Если в нём мотора нету,
Разве это самолёт?
В нём мотор и не положен.
Раз, два, три! Занять места!
А мотор мы завтра сложим
Из бумажного листа.
Паперові літачки як один із проявів повітроплавання…… ( Меленьтєєва,Педорич )
Вивчивчи,здавалося б все про тис,я вам пропоную переглянути відео яке скаже вам Продовження буде!!!Увага на екран!!
Коли достатньо часу
Звернемо увагу на кейс № 4 ( додатковий)
Спасибі всім! Ось ми і повторили весь матеріал, який вивчали.
Давайте з вами запустимо наші паперові літачки в подорож до нових знань у безкрайому просторі природи на крилах фізики
Підведення підсумків,виставлення оцінок.