Класна година для 2 класу на тему "Наш контракт правил"

Про матеріал

Класна година для учнів 2 класу з елементами ОДГ (освіта для демократичного громадянства). Як ми приймаємо спільні рішення. В рамках швейцарсько-українського проекту "Розвиток громадянських компетентностей в Україні - DOCCU"

Перегляд файлу

Шляхівська ЗОШ І – ІІІ ступенів

 

 

Класна година

на тему:

 

«Наш контракт правил»

Як ми приймаємо спільні рішення

 

 

Проведена з учнями 2 класу

вчителем Бороменською В.П.

 

 

 

 

2018 р.

 

Наш контракт правил

Як ми приймаємо спільні рішення

Навчальні цілі: Учні навчаються приймати один одного у групі. Вони визначають, що мають спільного. Навчаються знаходити аргументи під час дебатів. Навчаються методам голосування під час дискусії та усвідомлюють функції більшості. Розвивають здатність розуміння проблеми та навчаються розробляти спільні домовленості. Відображають особисті ставлення та свої переконання з огляду на існуючі правила. Обговорюють важливість правил для життя та роботи разом. Формують розуміння необхідності правил. Обговорюють наслідки порушення закону. Навчаються працювати над створенням спільних правил.

Методи роботи: «Мозковий штурм», робота в групах, дискусія, рольова гра.

План проведення заходу

  1. Привітання
  2. Повідомлення теми та мети заняття.
  • Ми зібралися сьогодні, щоб спільно виробити та прийняти правила, за якими буде жити наша класна родина, щоб всі почувалися захищеними і рівноправними.
  1. Вправа «Характеристики».

На підлозі проведена лінія. Діти стають по один бік від лінії. Вчитель дає різні характеристики. Діти повинні порівняти себе з цими характеристиками, якщо вони відповідають їй, то стрибають через лінію, якщо ні, стоять на місці. Наприклад: учні 2 класу; ті, хто любить грати у футбол; дівчатка; ті, в кого голубі очі; ті, хто любить читати; українці; мешканці села Шляхове.

Діти дають свої характеристики також.

Обговорення в колі:

  • Чи вважає хтось, що не має нічого спільного з іншими?
  • Чи будемо інакше ставитись до когось, якщо він не такий як всі?
  • Як ви почувалися, коли були не одні?
  • Як ви почувалися коли були одні?
  • Чи є щось спільне, що вас обєднує?
  1. Спільноти.
  • Спільно жити і навчатися краще ніж одному. Всі ми належимо до різних спільнот. Найперша , найрідніша спільнота це наша родина. А ще до яких спільнот ми належимо? Хто ми є?

На дошці формується запис:

Україна –                                  Верховна Рада 

Херсонська область –           Обласна Рада 

Бериславський район –       Районна Рада 

Село Шляхове –                     Сільська Рада 

Шляхівська ЗОШ –                 Рада школи 

2 клас –                                     збори класу 

Родина –                                  батьки

1 стовпчик знизу – вгору, другий навпаки згори – вниз.

  • А як живуть спільноти?  Хто, що хоче те й робить? (Ні всі живуть за правилами та законами.) Хто ж складає ці правила та закони?
  1. Вправа «Вгадай мої правила». Правила знає тільки вчитель. Запитати у вчителя діти не можуть. Під час гри правила змінюються. Хто порушив правила виходить з гри. Завдання дітям: здогадатися які правила гри.

Діти стають в коло і починають гратися повітряною кулькою. Вчитель оголошує хто порушив правила і той виходить з гри.

  • Чи здогадалися якими були правила гри?
  • Що думаєте про гру? Що погано? Що добре? Чи чесно?
  1. «Мозковий штурм» Чому нам потрібні правила?

На дошці запис: Рівноправність. Повага. Справедливість.

  • Тільки якщо ми маємо права та обовязки тоді можуть бути правила.
  1. На дошці квітка прав дитини. Пригадати права дитини. Вправа «Мікрофон»
  2. Робота в групах: право – обов’язок – правило.
  • До кожного права вам необхідно пригадати відповідний обовязок і скласти правило.
  • До нашої класної спільноти належать і батьки, тому ми їх запрошуємо до роботи теж.
  • Обєднання в 3 групи. Групи займають місця.
  • Давайте пригадаємо правила роботи в групі.
  • Розподіліть обовязки між членами групи.

Права

Відповідальність

Правило

 

Безпека у класній кімнаті

 

 

 

Дотримуйся правил,

щоб бути у безпеці

 

 

Не бігай по класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентація роботи: на дошці записуються правила.

  1. Рольова гра: наслідки недотримання правил, розіграти ситуації.

Кожна група обирає картку, на якій описано ситуацію, яку їм треба розіграти.

Ситуації: гра у футбол, недотримання правил під час перерви на подвірї, шум на уроці.

  1. Дискусія «Що станеться, якщо…?»
  • Недотримання правил несе за собою наслідки.
  1.  Прийняття вироблених правил. Правила голосування.
  • Отже правил потрібно дотримуватися. Коли приймаються закони, постанови всі члени ради мають змогу висловити свою згоду чи незгоду шляхом голосування. Чи бачили ви як працює Верховна Рада? Депутати голосують натисканням кнопок. Щоб швидко і легко порахувати скільки чоловік згодні чи не згодні. Якщо кількість людей велика може бути таємне голосування. А коли невелика кількість і легко порахувати то голосують підняттям рук.
  • Ми будемо голосувати за наші правила відкритим голосуванням. Нам потрібна лічильна комісія. (Батьки обираються до лічильної комісії)
  • Голосуємо за кожне складене правило.  Меншість підпорядковується більшості.
  1.  Підписання контракту. Кожен ставить свій підпис під контрактом.
  • Контракт – це угода, яку заключають між собою дорослі. Якщо вони згодні виконувати умови угоди, то ставлять свій підпис. Ми теж сьогодні підпишемо наш контракт.
  • А хто буде слідкувати за дотриманням правил? Чи потрібна людина, щоб слідкувати, адже ви самі склали ці правила? Тому кожен підписує цей контракт і зобовязується дотримуватися цих правил.
  1.  Наслідки не виконання контракту.
  • Подумайте, якщо навмисне хтось буде порушувати ці правила чи будуть наслідки? Якого плану?
  1.  Додатки до контракту
  • Наслідки ми оформимо додатками до нашого контракту.
  1.  Підсумок заходу.
  • Дякую всім за співпрацю.

 

 

 

D:\1клас\виховна робота\ГРАМОТЫ\P31.jpg

 

 

 

D:\2 клас\виховна робота\заходи\уроки демократії\на бло.jpg

Картинки по запросу правила роботи в групі на уроці

 

D:\2 клас\виховна робота\заходи\уроки демократії\images.jpg

D:\2 клас\виховна робота\заходи\уроки демократії\original-photo.jpg

 

 

 

D:\2 клас\виховна робота\заходи\уроки демократії\152_8647.jpg

 

 

 

 

 

 

D:\2 клас\виховна робота\заходи\уроки демократії\1454058188.jpg

 

 

 

D:\2 клас\виховна робота\заходи\уроки демократії\4d94d1376beb025098a77fcf93827da2.jpg                 D:\2 клас\виховна робота\заходи\уроки демократії\113042114_w0_h0_sostavlenie_do__a_500_grn..jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

          

 

 

          

D:\2 клас\виховна робота\заходи\уроки демократії\original-1503111509-800x400.jpg

 

 

 

 

Права

Відповідальність

Правило

 

Безпека у класній кімнаті

 

 

 

Дотримуйся правил,

щоб бути у безпеці

 

 

Не бігай по класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Права

Відповідальність

Правило

 

Безпека у класній кімнаті

 

 

 

Дотримуйся правил,

щоб бути у безпеці

 

 

Не бігай по класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

  •       

 

+

  •       

 

+

-

 

+

-

 

+

-

 

 

docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку