Розробка виховного заходу для учнів 1-4 класів на заявлену тему. Мета - формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; учити правильно діяти у випадку виявлення пожежі вдома чи на інших об'єктах; розвивати навички самозахисту в умовах задимленого помешкання; виховувати пильність, обережність, почуття відповідальності за свої вчинки |
Класна година
Хай вогонь в душі палає,
А пожежі не буває!
Підготував:
вихователь
Бобовська О.М.
Вчитель.Дорогідіти! Сьогодні ми проведемо з вами заняття, яке дастьзнання, необхідні у вашомужитті. Цізнання вам допоможуть в тяжкухвилину.
Світ, якийоточує нас, прекрасний. Щобзберегтицю красу і своєжиття–необхідно правильно поводити себе в навколишньомусередовищі.
Ми поговоримо про правила протипожежноїбезпеки.
Сірник.Добрий день, шановнігості!
1-й ведучий.
До вас сьогоднізавітав
Цейдивовижнийдерев’янийхлопчик.
Може скажете, хтовін!
Сірник.
Я, Сірничок, хоч і маленький.
Але буваювеселенький.
В руках надійних я зігріюсь
І пічшвиденькорозтоплю,
Вечерю хуткоприготую,
Зігріювсіх і спать вкладу.
Та у руках недбалих
Все спопеляю я до тла.
Коли мене беруть для втіхи–
Роблюзавжди я тільки лихо.
1-й учень.
Кожен в світізнає, ще й є поговірка,
Щосірник маленький, а бідавелика.
2-й учень.
Кмітливийцейсірник-шкідник.
Хоч і удавсявінмалий,
Але дуженебезпечний.
Не жартуйте з ним – вінзлий!
3-й учень.
Не розводьтеу дворах
Вогонь-попелище,
Особливо, коли вітер
Міжбудівельсвище.
4-й учень.
Бопоженевітеріскру
На дах, на квартирку.
А для спалаху майна
Досить і хвилинки.
1-й учень.
Як не будем за цимстежить.
Можевиникнутьпожежа.
Удворі, садку чи в лісі.
Пам'ятатимусишти:
Сірники і запальнички,
Ракети, вогнище і свічки –
Шлях короткий до біди!
2-й учень.
Мама з татом наказали сірників не брати,
А саміпішли у поле, щобйогозорати,
Залишився дома Вася, щойомуробити?
Тут коробочка знайшлася... Чи незапалити?
Але дома неможливо, бо ж казали тато,
Щоб у хаті, навіть в руки, сірники не брати!
Хлопець шапку натягає,йде за скирту Вася!
Чирк! Сірник упав в солому, а та зайнялася!
Вася тут же розгубився і почаввтікати,
А соломіцього й треба, почала палати!
Поки люди позбігались та стали гасити,
То йсоломи не зосталось. Щовже тут робити? Чим корову годувати? Чим віндумавтільки?
Врятували люди хату і знайшли Василька...
Щозабіг у лісвід страху, бонакоїв лиха.
От! Сірник – який маленький! А біда – велика.
Вогонь - друг, вогонь - ворог
Якщораптомсвітлогасне,
Свічку ми запалюєм.
В цьомувипадкувогню ми
Тількидужедякуєм.
Якщо мама нароботі,
Сірників не треба брать.
Краще книжку прочитати,
Кращеіграшкамигратись.
Якщохолоди настали.
Допоможе нам вогонь.
Він затопить піч у хатці,
Але тийого не тронь!
На вогніготуютьїжу.
Він нам світитьуночі.
Як на вулиціморози,
Вінпрацює у печі.
Але будь завждиуважним.
Сірників не треба брать.
А як будеш в лісі, –
Вогонь не запалювати.
3-й учень.
Не грайся, друже, з сірниками!
Запам’ятай, хоч і малий,
Але відподиху одного
Будинок ваш згоритьновий.
Вчитель. Правила пожежноїбезпеки–це правила, які повинен знати кожен!
4-й учень.
І малятам, і звірятам
Дужедобре треба знати,
Сірники не для забави,
З ними страшно гратись.
1-й учень.
Розігріласьпраскадуже,
Щоробитибудеш, друже?
За гаряче не хапай.
Із розетки вимикай.
2-й учень.
Знать повинен ученькожен:
Щобпохідбувдо ладу.
Жартувать з вогнем не можна:
Ліспотрапитьу біду.
3-й учень.
Вивчіть правила пожежі.
Будьте завждиобережні.
Знаєхайдитинакожна–Жартувать з вогнем не можна!
4-й учень.
Дітямдобре треба знати Правила протипожежні
І з вогнем не пустувати,
Бути обережним!
5-й учень.
Бо з вогнем поганіжарти,
Гратися з вогнем не варто.
Не розпалюй сам багаття, ані в лісі, анівхаті.
Легко вогник запалить
та не просто погасить.
6-й учень.
З грубки жару не беріть, жар в собівогоньтаїть.
Хочмалесенькажаринка–
Для пожежітежпричинка.
7-й учень.
Телевізор, плитку, праскуУмикати нам не слід.
Пам’ятайтеце, будь ласка,
бовідцьогостількибід.
1-й учень.
Назавждизапам’ятай:
Де мастило, бензин, гас –
Там вогонь не підпускай,
Спалахнеусе і край.
2-й учень.
А як трапиласьбіда,
щотодіробити?
Не ховатисьу куток, а вогоньгасити.
3-й учень.
Як вогоньіщемалий,
Кружкою води залий,
Чипіскомзасип, накрий,
Щоб не змігожити.
4-й учень.
А якщовогонь не згас
І багатодиму,
Вибігай з кімнативраз
з діткамималими.
5-й учень.
Маленький окурок
Лежить і димить–
У полум’явелике
Перетворитьсявмить.
1-й ведучий.
Кожен з нас повинен знати Правила протипожежні
І з вогнем не пустувати,
Бути дуже...
(обережним).
2-й ведучий.
Якщовиниклапожежа,
то хтосьбувнеобережний.
Типовинен у ту ж мить
до пожежних...
(подзвонить ).
1-й ведучий.
Хто з вогнем необережний–Можевикликатьпожежу.
Жартувать з вогнем не варто–Пам'ятайте: це не...
(жарти ).
2-й ведучий.
Ось на підлогу впала жарина,
І зайнялась на підлозі тканина.
Тут враз зненацьказ’явилась дитинаі всю підлогу водою...
(залила ).
1-й ведучий.
Не розпалюй сам багаття,
Не пали удома, вшколі.
Легко вогникзапалити,
Та не просто...
(загасити ).
2-й ведучий.
Якщопахне газ вквартирі,
Телефонуйте на–(104),
А як вогник, вогонь, дим–
Телефонуйте на... (101 )
Вчитель. Діти, щотакеелектричний струм? Правильно –цесвітло у нашійшколі, вдома. Струм приводить до роботибагатоприладів. І ціприлади є в кожного з вас вдома.
1-й учень.
Ану, діти, подивіться,
Яка річ у мене є.
Тількиувімкнеш в розетку–
Зразу пил увесь збере,
Як цейприладзветься, діти?
Ну, звичайно...
(пилосос ).
2-й учень.
Пилосос? Не чув про нього...
Де ціприлади взялись?
Цеелектрика! Без неї
Нам в житті не обійтись!
Але також треба знати,
Як ціприладиексплуатувати.
3-й учень.
Телевізор–та це жказка.
Щоє в кожнімдомі.
4-й учень.
Праска–цеохайнасукня,
Але обережно з нею.
5-й учень.
А це–фен, укладеволоссявін.
Щоб красива і охайназачіскабулазавжди.
6-й учень.
А це, діти, кип’ятильник,
Чаю мама щоб дала.
7-й учень.
Хто до пісні не байдужий,
Любить танцювати.
То магнітофонйого
Зможевиручати.
8-й учень.
Діти, а як звать мене?
Вірно, я комп'ютер.
9-й учень.
Діти, всізапам’ятайте:
Цеприладиелектричні.
Вонидуженебезпечні,
Хоч для нас і звичні.
1-й учень.
Любіть себе та іншихповажайте,
Своєжиття й здоров’ябережіть.
І поведінкугарну обирайте,
Якщобажаєте до старості прожить.
2-й учень.
Щоб не страждати, ви непоспішайте
До рук невмілихбратисірники.
І не спішітьракетизапускати.
Щоб і життя й здоров’язберегти.
3-й учень.
Бенгальськівогники, свічки, багаття–
Це романтично і красиво теж.
Та горе принесутьтакізаняття...
Вогонь, як правило, не знаємеж.
4-й учень.
Упадеіскра, полум’язайметься.
Миттєво вам вогонь не загасить.
Пожежа, хоч на вигляд невелика.
Та пожирає все, і скрізьбіжить.
5-й учень.
І постаєтака страшна картина:
Перед очимазгарищележить.
Налякана, обпеченадитина
І у повітрячорнийдимлетить.
6-й учень.
Тожзупиніться, поміркуйте, друзі.
Чиварто вам на жертвитакійти?
А чи некращеу шкільномукрузіВивчати правила, щоббідиобійти?
7-й учень.
Тожгарнуповедінку обирайте,
Якщобажаєте до старості дожить. Любіть себе та іншихповажайте!
Своєжиття й здоров’ябережіть!