Класна година. Правовий квест"Я маю право знати свої права"

Про матеріал

Квестдає можливість формувати знання учнів про права дитини, поняття про нерозривний зв'язок прав та обов’язків, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав. Розвивати навички роботи в групах, логічне мислення, вміння виділяти головне в тексті, пам'ять. Виховувати повагу до прав людини, співчуття до людей, чиї права порушуються, взаємоповагу, толерантність. Такий квест також можна проводити у 6 або 8 класах.

Перегляд файлу

Мороз Катерина Миколаївна, соціальний педагог;

Гуменюк Діна Валентинівна, ЗВР

 КЗ «Южненської ЗОШ №1 ЮМР»

 

Правовий квест

«Я маю право знати свої права»

Мета: актуалізація знань і вмінь учнів з правового виховання, з основних положень Конвенції ООН про права дитини, формування у них навички використання отриманих знань при вирішені реальних життєвих ситуацій, формування правової культури і громадської активності та інтересу до права.

Обладнання: мультимедійний проектор, фішки чотирьох кольорів (для обєднання дітей у 4 команди), путівник з розробленими маршрутами, вказівками зупинок, пам’ятка «Правила квесту», олівці, ручки, аркуші паперу, картки із завданнями, 4 інструктора, мобільний телефон з програмою сканера QRкодів(зазвичай у дітей є такі програми)

Місце проведення : гра – квест проводиться у приміщеннях будівлі школи, де розташовані відповідні до маршруту зупинки, актовий зал школи.

Підготовка: на кожній станції дітей чекає інструктор. На столі повинна стояти табличка з надписом (додаток 6). Інструктор перевіряє правильність відповідей, та заносить кількість балів до маршрутного листа (для зручності інструктору видається бланк з правильними відповідями). Також в маршрутний лист вноситься оцінка поведінки команди (від 1 до 5 балів)

 Час проведення: 45-50 хв

Хід проведення

При вході в актову залу дітям роздають фішки чотирьох кольорів (зелений, жовтий, синій, красний). Діти сідають за кольорами. (слайд 1)

Учитель.   Доброго дня усім , хто зібрався сьогодні помандрувати разом з нами.

«Порушувати закони – це все одно що рубати сучок, на якому сидимо!»

В.О. Сухомлинський

Поясніть як ви розумієте вислів?

(учні відповідають)

Інколи життя подає нам уроки, що ми волею – неволею починаємо відстоювати свої права, без яких ми – ніхто. Тому важливо сьогодні знати кожному хоча б основи правової абетки для захисту своїх прав. Для цього ми і зібралися.

Ведучий 1: Спочатку давайте розберемось  що таке КВЕСТ?(слайд 2)

Квест — це інтелектуальна командна гра, мета якої — швидше та якісніше від інших команд дістатися фінішу, виконуючи в процесі різні інтелектуальні  завдання та знайти предмет пошуків

Ведучий 1: А що ми з вами будемо сьогодні шукати? (слайд 3)

Правильно - інформацію

Ведучий 1: Прокоментуйте твердження «Мої права- це мої можливості, мої свободи» (слайд 4)

(діти відповідають на запитання)

Ведучий 1: Сьогодні на вас  чекають цікаві зупинки, нелегкі випробування, здоровий дух суперництва і  свіжість відкриттів. Але перед початком нашого маршруту, ви повинні ознайомитись із правилами. (слайд 5)

Ведучий 1:  Пам’ятка « Правила квесту »

  • Швидко розподіліть ролі в групі: капітан (організовує роботу, відповідає за маршрутний лист), секретар  (приймає остаточне рішення, записує відповіді на завдання) дослідник (ретельно вивчає текст Конвенції про права дитини і допомагає іншим запам’ятати якомога більше прав, визначених нею).
  • Дотримуйтесь правил активного слухання, головне — не перебивайте один одного.
  • Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.
  • Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
  • Намагайтеся дійти спільної думки.
  • Після останньої станції ви вирушаєте до актової зали, та чекаєте там усі команди.

Ведучий 1: На старті кожна команда отримує: (слайд 6)

  • Маршрутний лист. Отримує капітан кожної команди. На кожному етапі інструктори заносять в нього бали, зароблені командою. Станції у маршрутному листі зашифровані статтями Конвенції ООН.
  • Текст Конвенції про права дитини. Він знаходиться у дослідника. На кожному етапі команда звертається до тексту цього документа, щоб знайти відповіді на питання або підказку.

Ведучий 1: Робота на етапах квесту: (слайд 7)

  • На кожному етапі, капітан команди віддає інструктору маршрутний лист.
  • Всі члени команди уважно слухають інструктаж щодо виконання завдання етапу, обговорюють його розв’язання, дотримуючись правил роботи в групі, секретар записує відповіді, якщо в цьому є необхідність.
  • Інструктори перевіряють правильність виконання, оцінюють балами роботу команди та дисципліну під час проходження етапу, заносять відомості до маршрутного листа.

Ведучий 1: Етап «Фініш»: (слайд 8)

  • Прибувши на фініш, капітан віддає маршрутний лист інструкторові.
  • На фініші на команди очікує бліц-турнір, на якому, не звертаючись до тексту Конвенції, команди по черзі мають назвати якомога більше прав, окреслених Конвенцією про права дитини.

Команда, яка пригадає найбільше прав, отримає додатковий бал до зароблених на всіх етапах квесту.

 Ведучий 1: От же командам дається 5 хвилин, для визначення капітану команди, секретаря та дослідника.

Ведучий 1:  А зараз ми познайомимо вас с Конвенцією ООН(слайд 9)

Конвенція ООН про права дитини – це угода між країнами

В ній записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей. Текст Конвенції про права дитини готувався, обговорювався та узгоджувався більше десяти років. Конвенція була прийнята та відкрита для підписання та приєднання резолюцією 44/25 Генеральної Асамблеї ООН від 20 листопада 1989 року.)

Цей особливий документ було ратифіковано 191 країною світу. Це означає, що 191 країна взяла зобов’язання захищати права дітей.

Ведучий 1: Україна приєдналась до Конвенції ООН про права дитини в перший же рік своєї незалежності.

Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні з 27 вересня 1991 року і з цього часу є частиною національного законодавства.

В нашій країні не існує спеціального законодавства для неповнолітніх, і їх права виділені окремими статтями Сімейного, Цивільного та Кримінального  кодексів України, а також регулюються окремими законами, такими як закони «Про охорону дитинства», «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю», «Про попередження насильства в сім’ї».

Ведучий 1: (слайд 10) Різні державні органи та міністерства покликані відповідати за дотримання прав дитини в Україні. У 2011 році, нарешті, було введено посаду уповноваженого Президента України з прав дитини. Сьогодні ним є Микола Кулеба.  Багато зусиль також докладають громадські організації, в тому числі і в нашому місті, щоб кожна дитина почувала себе захищеним законом повноцінним членом суспільства.

Ведучий 1: Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті. В них ви знайдете 40 прав, які має дитина.

У статті 1 Конвенції визначено вік людини, що вважається дитиною. Дитина – це  людська істота до досягнення нею 18-річного віку.

Ведучий 1: Всі права можуть бути класифіковані за певними принципами:

Права  “ПІКЛУЙТЕСЯ ПРО МЕНЕ” (слайд 11)

  • Право на достатнє та здорове харчування
  • Право на освіту
  • Право на медичну допомогу
  • Право на розваги

Ведучий 1: Права  “НЕ ЗНУЩАЙТЕСЯ НАДІ МНОЮ” (слайд 12)

  • Право на захист від економічної експлуатації та примусової праці
  • Право на захист від будь-якої роботи, яка може бути небезпечною для здоров’я
  • Право не бути жертвою війни
  • Право на захист від сексуальної експлуатації

Ведучий 1:  Права  “Я МАЮ ВЛАСНУ ДУМКУ”(слайд 13)

  • Право виражати свої погляди
  • Право сповідувати свою власну релігію
  • Право об'єднуватися з іншими
  • Право на інформацію

Ведучий 1: Права  “СПЕЦІАЛЬНИХ ПОТРЕБ”: (слайд 14)

життя деяких дітей є важчим, ніж у їхніх однолітків. Тому такі діти потребують спеціальної уваги і піклування

  •     Діти-інваліди
  •     Діти, позбавлені

      батьківського піклування

  •     Діти-біженці
  •     Діти у конфлікті з законом

       УВАГА! ТЕСТ!

Ведучий 1: Запрошую капітанів підійти до мене та отримати бланк першого завдання квесту.( додаток 1)

Діти відповідають на запитання тесту, віддають інструктору . Інструктор перевіряє правильність відповідей. Бали записуються у маршрутному листі. Маршрутний лист разом з текстом Конвенції віддається команді.(додатки 2,3)

У кожної команди свій маршрутний лист. Це зроблено для того, щоб діти не стикались під час виконання завдань.

Діти повинні відвідати 5 станцій.

 Станція «Шкільний буфет» (або їдальня)(додаток 4):

  • Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Шкільний буфет»! На цьому етапі ми з вами з’ясуємо, як можуть порушуватись права дитини на належне харчування.
  • За 1 хвилину вам потрібно правильно відповісти на запитання. Час пішов.

Станція  «Кабінет соціального педагога» (додаток 5 ):

  • На цьому етапі ви дізнаєтесь, що права людини не можуть існувати без обов’язків. Виконуючи свої обов’язки, ви забезпечуєте захист прав інших людей. За 2 хвилини вам потрібно розгадати ребус. У ребусі зашифровано вислів.

Станція  «Бібліотека»  (або кабінет інформатики)(додаток 6):

  • На цьому етапі ви отримаєте інформацію про те, як живуть діти в інших країнах, ви маєте з’ясувати, чи не порушуються їхні права.

Станція «Медпункт» (додаток 7) :

- Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Медпункт»! На цьому етапі ви

дізнаєтесь про те, як в Україні забезпечується захист права дитини на

охорону здоров’я.

  • Що ви знаєте про те, як держава охороняє здоров’я

українських дітей?

Завдання: розв’язати кросворд, в якому зашифровано назви заходів з

охорони здоров’я дітей в Україні.

За швидкість виконання завдань, також зараховується 1 бал.

Остання станція «Актова зала»

Коли всі команди повернулись до актової зали проводиться бліц- турнір (поки вчитель підраховує бали). (слайд 15)

Зворотній зв’язок:

  • Що нового ви дізнались протягом роботи на етапах?
  • Які завдання викликали труднощі?
  • Які етапи здалися найцікавішими?
  • Чи не порушувались ваші права протягом проходження етапів?
  • Чи важливо дітям знати свої права?

Висновок: за порушення прав інших люди несуть відповідальність, передбачену законодавством; потрібно вчитися поводитися безпечно, реалізовуючи свої права.

Дякую за увагу.

P.S. Якщо завдання зашифроване у QRкоді Вам здалося складним, ви можете зашифрувати своє завдання. Для цього Вам необхідно перейти за посиланням http://ua.qr-code-generator.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Додаток 1

Тестове завдання етапу «Старт»

  1. Конвенція –це …

а) закон;

б) угода;

в) наказ.

  1. Який документ затвердила у 1989 році ООН про права дітей?

а) Декларацію прав дитини.

б) Конвенцію прав дитини.

в) Закон України про охорону дитинства.

  1. Якими законами регулюються права дитини в Україні?

а) Декларацією прав людини.

б) Конвенцією прав дитини.

в) Законом України про охорону дитинства.

  1. Скількома країнами світу було ратифіковано Конвенцію ООН про права дитини?

а) 30;  б) 91;  в) 191.

  1. Коли Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні?

а) 27 вересня 1991 року;

б) 27 вересня 2000 року;

в) 1 травня 1992 року.

  1. Скільки прав має дитина згідно статей Конвенції ООН?

а) 25;  б) 30;  в) 40.

  1. Дитиною вважається…

а) істота, що потребує повноцінних умов для розвитку і зростання;

б) людська істота до досягнення нею 18-річного віку;

в) захищений законом повноцінний член суспільства.

  1. Якої групи прав не передбачено Конвенцією?

а) «піклуйтеся про мене»;

б) «я маю власну думку»;

в) «я можу самостійно будувати своє життя».

За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 8.

 

Додаток 2

Маршрутний лист №1

Назва команди:

Назва пункту

Кількість отриманих балів

Дисципліна

Інструктор

1.

Старт (актова зала)

 

 

 

2.

Ст. 24 Конвенції ООН

 

 

 

3.

Ст. 17 Конвенції ООН

 

 

 

4.

Ст 24 пункт е Конвенції ООН

 

 

 

5.

Ст 26 Конвенції ООН

 

 

 

6.

Фініш (актова зала)

 

 

 

Всього

 

 

Маршрутний лист №2

Назва команди:

Назва пункту

Кількість отриманих балів

Дисципліна

Інструктор

1.

Старт (актова зала)

 

 

 

2.

Ст. 17 Конвенції ООН

 

 

 

3.

Ст. 24 Конвенції ООН

 

 

 

4.

Ст 26 Конвенції ООН

 

 

 

5.

Ст 24 пункт е Конвенції ООН

 

 

 

6.

Фініш (актова зала)

 

 

 

Всього

 

 

Маршрутний лист №3

Назва команди:

Назва пункту

Кількість отриманих балів

Дисципліна

Інструктор

1.

Старт (актова зала)

 

 

 

2.

Ст 26 Конвенції ООН

 

 

 

3.

Ст 24 пункт е Конвенції ООН

 

 

 

4.

Ст. 24 Конвенції ООН

 

 

 

5.

Ст. 17 Конвенції ООН

 

 

 

6.

Фініш (актова зала)

 

 

 

Всього

 

 

Маршрутний лист №4

Назва команди:

Назва пункту

Кількість отриманих балів

Дисципліна

Інструктор

1.

Старт (актова зала)

 

 

 

2.

Ст 24 пункт е Конвенції ООН

 

 

 

3.

Ст 26 Конвенції ООН

 

 

 

4.

Ст. 17 Конвенції ООН

 

 

 

5.

Ст. 24 Конвенції ООН

 

 

 

6.

Фініш (актова зала)

 

 

 

Всього

 

 

Додаток 3

 КОНВЕНЦІЯ ПРО ПРАВА ДИТИНИ

 

Стаття 1

Дитиною є «кожна людська істота до досягнення 18-річного віку», якщо за законом, застосовуваним до даної особи, вона не досягає повноліття раніше.

Стаття 2

Всі права, передбачені цією Конвенцією, за кожною дитиною забезпечуються без будь-якої дискримінації.

Стаття 3

В усіх діях щодо дітей першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Стаття 5

Держава поважає відповідальність, права і обов’язки батьків чи членів розширеної сім’ї.

Стаття 6

Кожна дитина має невід’ємне право на життя.

Стаття 7

Дитина має право на ім’я і набуття громадянства, а також право знати своїх батьків і право на їх піклування.

Стаття 8

Дитина має право на збереження своєї індивідуальності і громадянства.

Стаття 9

Дитина має право не розлучатися з батьками, за винятком випадків, коли компетентні органи визначають відповідно до застосовуваного закону і процедур, що таке розлучення необхідне в якнайкращих інтересах дитини.

Стаття 12

Дитина має право вільно висловлювати власні погляди з усіх питань, що торкаються дитини, причому поглядам дитини приділяється належна увага.

Стаття 13

Дитина має право вільно висловлювати свої думки; це право включає свободу шукати, одержувати і передавати інформацію та ідеї будь-якого роду.

Стаття 14

Повинно поважатися право дитини на свободу думки, совісті та релігії.

Стаття 15

Дитина має право на свободу асоціацій і мирних зборів.

Стаття 16

Жодна дитина не може бути об’єктом свавільного або незаконного втручання в здійснення її права на особисте і сімейне життя, недоторканність житла, таємницю кореспонденції або незаконного посягання на її честь і гідність.

Стаття 17

Держава забезпечує право дитини на доступ до інформації із національних та міжнародних джерел.

Стаття 18

Батьки несуть основну відповідальність за виховання і розвиток дитини.

Стаття 19

Держава вживає всіх необхідних законодавчих, адміністративних, соціальних і просвітніх заходів з метою захисту дитини від усіх форм фізичного та психологічного насильства, образи чи зловживань, відсутності піклування чи недбалого і брутального поводження та експлуатації.

Стаття 24

Дитина має право на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров’я з приділенням першочергової уваги розвитку первинної медико-санітарної допомоги.

а) зниження рівня смертності немовлят і дитячої смертності;

b) забезпечення надання необхідної медичної допомоги та охорони здоров'я всіх дітей з приділенням першочергової уваги розвитку первинної медико-санітарної допомоги;

с) боротьби з хворобами і недоїданням, у тому числі в межах первинної медико-санітарної допомоги, шляхом, поряд з іншим, застосування легкодоступної технології та надання достатньої кількості поживного продовольства та чистої питної води, беручи до уваги небезпеку і ризик забруднення навколишнього середовища;

d) надання матерям належних послуг по охороні здоров'я у допологовий і післяпологовий періоди;

е) харчування дітей,;

f) розробки превентивних заходів з охорони здоров'я, керівництва для батьків та навчання і послуг з планування сім'ї.

Стаття 26

Дитина має право користуватися благами соціального забезпечення.

Стаття 27

Дитина має право на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного, морального і соціального розвитку.

Стаття 28

Дитина має право на освіту. Держава вводить обов’язкову, доступну і безплатну початкову освіту, сприяє розвиткові різних форм середньої освіти, забезпечує її доступність для всіх дітей. Шкільна дисципліна забезпечується методами, що ґрунтуються на повазі до людської гідності дитини. Освіта має бути спрямована на: розвиток особи, талантів, здібностей дитини, на виховання поваги до прав людини та основних свобод, на підготовку дитини до свідомого життя у вільному суспільстві в дусі миру, дружби, розуміння, толерантності і рівноправності, на виховання поваги до навколишньої природи.

Стаття 30

Дитина має право користуватися своєю культурою.

Стаття 31

Дитина має право на відпочинок і дозвілля, право брати участь в іграх та вільно брати участь у культурному житті та займатися мистецтвом.

Стаття 32

Дитина має право на захист від економічної експлуатації та від виконання будь-якої роботи, яка може завдати шкоди її життю та розвитку.

Стаття 33

Дитина повинна бути захищена від незаконного зловживання наркотичними засобами.

Стаття 34

Держава зобов’язана захищати дитину від усіх форм сексуальної експлуатації та сексуальних розбещень; від використання дитини з метою експлуатації у проституції або в іншій незаконній сексуальній практиці, у порнографії та порнографічних матеріалах.

Стаття 38

Держава зобов’язана вживати всіх можливих заходів з метою забезпечення захисту дітей, яких торкається збройний конфлікт, та догляду за ними.

Стаття 40

Кожній дитині, яку звинувачують у порушенні законодавства або у злочині, гарантується презумпція невинності, поки її вина не буде доведена, одержання правової допомоги при підготовці та здійсненні свого захисту, свобода від примусу щодо давання свідчень чи визнання вини, повна повага її особистого життя, а також поводження з урахуванням її віку, обставин і добробуту. Ні смертна кара, ні довічне тюремне ув’язнення, які не передбачають можливості звільнення, не призначаються за злочини, вчинені особами, молодшими 18 років.

 

Додаток 4.

Завдання: Позначити галочкою ситуації, серед яких є випадки порушення права дитини на належне харчування.

Картка «Порушення права дитини на належне харчування»

  •         Відсутність «Пепсі» у шкільній їдальні.
  •         Продаж спиртних напоїв неповнолітнім у магазині «Гастроном».
  •         Висока ціна на чіпси і сухарики.
  •         Зумисний продаж несвіжої їжі у магазині.
  •         Батьки змушують їсти суп і не дозволяють їсти цукерки перед обідом.
  •         В магазині продали йогурт, у якому було знайдено муху.
  •         Бабуся на десерт купила не шоколадку, а кавун.
  •         Батьки дозволяють дитині їсти тільки цукерки.
  •         Гості купили найдешевшу ковбасу і нагодували нею 5-річну Настю.
  •         Мати змушує їсти зранку ненависну манну кашу.

За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 10.

 

Додаток 5

(мій обовязок вчитися та поважати себе та інших )

Додаток 6

Бланк відповідей

Від кого лист?

№ статей Конвенції про права дитини, що порушуються

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За кожну правильну відповідь – 2 бали. Максимальна кількість балів – 18

 

 

 

Тексти, які зашифровані у QRкоді

Лист 1. (Майкл, 14 років)

Привіт!) Мене звати Майкл. Я живу у США. Так як і ти, ходжу до школи та займаюсь позакласною діяльністю. Крім цього, я полюбляю попоїсти) Але, мені не подобається коли моя мама забороняє мені їсти гамбургери. Вона каже, що це шкідливо, але вони мені так подобаються! Крім цього, я повинен лягати о 9 вечора, але я вважаю це не справедливим. Два роки тому, я та мої батьки їздили за кордон. Мене вразило, що діти в цій країні працювали як дорослі! Багато з них не мало житла и вони кожен раз шукали собі місце, де можна було поспати. Крім цього з них глузують їх однолітки, бо вони не такі, як інші. Мене це обурило і навчило мене бути до людей добрішим. Я завжди ділився з ними їжею і вони мені навіть подякували.

Чекаю листа від тебе.

Майкл

 

Лист 2. (Софі, 12 років)

Добрий день тобі! Мене звати Софі. Я з Франції. Мені дуже подобається ця країна і я мушу визнати, що тут права дітей - одна з найважливіших сфер діяльності. Але мені інколи не подобається, що вчителі нам роблять зауваження на уроках. Якщо я хочу щось сказати, я повинна це зробити, а вони порушують моє право на особисте судження. Крім цього, вони забороняють нам галасувати та порушувати урок. Але ми ж діти! Мені

не подобається таке ставлення вчителів. Не дивлячись на це, в нас також є багато справжніх порушень. В нашій школі, багато дітей ображають інших, спираючись на відмінність релігійних поглядів. Мені це не подобається! Був навіть випадок, коли група молодиків жорстоко побила хлопця з нашого класу через це. Ми з класом ходили до нього кожен день та питали про

самопочуття. Район, у якому я живу, не дуже безпечний. Мені завжди лячно повертатись додому навіть у обідній час, бо тебе можуть пограбувати. Я думаю, що слід посили безпеку на вулицях, але дорослі нічого не хочуть з цим вдіяти.

Лист 3. (Кіра, 17 років)

Привіт! Мої батьки дуже релігійні люди. Ми кожної неділі і суботи ходимо до церкви, постимо кожного разу, коли це потрібно, не відвідуємо лікарню. Мама не дозволяє мені фарбуватися і я завжди ходжу у довгій спідниці і з хусткою на голові. Усі у школі сміються з мене. Я думаю, що вже сама можу обирати бути мені набожною чи ні. Але моя сім’я не дозволяє мені цього робити. По закінченню школи я хочу вступити до театрального інституту, але через віру мені не можна буде показувати свої емоції на людях. Це моя велика мрія, я хочу бути відомою, як Джолі чи Фокс, або як моя улюблена акторка Наталі Портман. Ще більше мене обурює те, що батьки не дозволяють мені зустрічатися з моїм хлопцем у будь-якому іншому місці, крім нашого будинку. Я навіть не можу поцілувати його на прощання.

Порадь мені як бути. І не забувай частіше писати.

Твоя подруга, Кіра!

Примітка: помилки в дитячих листах не були виправлені

За кожну правильну відповідь – 2 бали. Максимальна кількість балів – 6.

Відповіді:

Від Майкла №27 №32 №2

Від Софі №2 №19 №13

Від Кіри №24 №14 №16

Додаток 7

Завдання: розв’язати кросворд, в якому зашифровано назви заходів з охорони здоров’я дітей в Україні

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

щ

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

с

 

 

 

 

 

 

 

т

 

 

 

2

 

 

7

 

5

 

 

Р

 

 

м

 

к

4

3

 

 

8

 

 

 

п

ш

 

 

З

д

о

р

о

в

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Введення в організм ослаблених або зруйнованих збудників захворювання з метою формування імунітету до інфекційних хвороб, в Україні здійснюється безкоштовно всім дітям проти туберкульозу, кору, поліомієліту, правцю, дифтерії та ін. (щепленя)

2. Проба, яка призначається для оцінки працездатності серця при фізичному навантаженні, є обов’язковою для всіх школярів, на підставі результатів цієї проби визначається група для занять на уроках фізичної культури.(Руфє)

3. Спеціальна медико-санітарна організація, що надає першу миттєву медичну допомогу при нещасних випадках та загостренні хвороб.(швидка допомога)

4. Лікувально-профілактичний заклад для надання допомоги лікарями різних спеціалізацій та проведення медичних оглядів.(поліклініка)

5.Сукупність адміністративних і медико-санітарних заходів, за допомогою яких запобігають поширенню інфекційних хвороб людини, зокрема припинення роботи дитячих закладів у період епідемій. (карантин)

6. Те, що оформляють з метою організації медичної допомоги на випадок  травми чи хвороби під час поїздки. (страховка)

7. Місце, де надають першу медичну допомогу на території навчального закладу. (медпункт)

8. Комплекс фізичних вправ, що виконують вранці з метою розминки м’язів та суглобів, часто проводиться у навчальних закладах та літніх таборах. (зарядка)

За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 Максимальна кількість балів за завдання – 8.

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку