Класна година. «Сірничок малий, а біда велика»
Мета:
навчальна: сформувати уявлення про умови виникнення горіння та наслідки пожежі, правила особистої безпеки під час виникнення пожеж;
розвивальна: розвивати вміння використовувати одержані знання в повсякденному житті; розвивати здатність орієнтуватися в загрозливих для життя ситуаціях, реально оцінювати небезпеку; розвивати спостережливість, сміливість, винахідливість, навички індивідуальної, колективної та групової роботи; спонукати до вироблення осмисленої особистісної позиції щодо виконання правил пожежної безпеки;
виховна: виховувати у дітей відповідальність, обережність, вміння робити висновки і бути не байдужими до чужого горя.
Тип години: година –з елементами тренінгу.
Обладнання: ілюстрації до казки”Солом’яний бичок”, малюнки із зображенням наслідків пожежі, «перлини здоров’я» (вирізані із паперу кружки).
ХІД ГОДИНИ
І. Організаційний момент. Емоційний настрій .
Учитель: Діти, сьогодні ми розпочинаємо наш урок, як і годиться, із привітання. Це буде привітання – гра. Я читатиму вірш, ви будете робити все так, як я говорю, а слова «Добрий день» промовлятимемо всі разом.
Встало сонце, усміхнулось (учні усміхаються),
Добрий день, добрий день!
Ми до світла потягнулись (учні піднімають руки догори),
Добрий день, добрий день!
Одне одному всміхнулись (учні усміхаються),
Добрий день, добрий день!
Побажати всім здоров’я
Будь здоров, будь здоров (учні потискають руки один одному)!
Настрою і щастя в домі
Кожний день, кожний день!
Підтягнулись, порівнялись,
До уроку всі приготувались,
Добрий день, добрий день!
Посміхніться один одному, щоб нам було приємно спілкуватися.
- Я, гадаю, що ви сьогодні добре попрацюєте на уроці і покажете свої знання. Але, щоб нам добре працювалось, що ми повинні роботи?
(Дотримуватись правил роботи на уроці)
- Давайте з вами пригадаємо ці правила.
( Говорити по черзі, бути доброзичливим, не перебивать;
бути активним, не критикувати, дотримуватися правила піднятої руки)
ІІ. Повідомлення теми та мети.
Діти, зараз у нас незвичайний урок класної години. Тему класної години ми дізнаємось тоді, коли проведемо гру «Відгадай слово».
Може він усе спопелити,
Але може й обігріти,
Якщо студить нас зима.
Обережні будьте з ним
І сьогодні, і завжди,
Щоб не сталося біди.
ВОГОНЬ
ІІІ. Актуалізація теми
Отож, сьогодні ми дізнаємось:
Вправа « Очікування»
Роздаються учням паперові краплинки. Розкажіть про ваші очікування на краплинках. Ми розвісимо їх над вогнищем на хмаринці. Якщо ваші сподівання справдяться, то ми зможемо загасити вогнище своїми краплинками»
ІV. Вправа «Асоціативний кущ»
Назвати асоціації до слова «Вогонь» (запальничка, пожар, горе, лихо, полум’я, тепло, сірники, страх, біда, рятувальники, небезпека, сльози, піч, газова плита тощо).
Висновок: для когось вогонь був нашим другом, а хтось із вас асоціює його з небезпекою .
У повсякденному житті нам загрожують різні види небезпеки. Для того щоб знайти вихід із критичної ситуації, необхідно знати, які небезпеки можуть нас чекати, звідки йде загроза життю та здоров’ю людини.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Повідомлення вчителя та учнів
Сірник маленький, але його полум’я має дуже високу температуру. Звичайно, тепла від сірника не вистачить, щоб запалити велике поліно. Проте суха трава, хмиз чи папір спалахують швидко, а бензин чи спирт – миттєво. Не варто пустувати навіть з вогнем маленького сірника, бо в суху погоду він може знищити ліс. В Україні найбільш пожежонебезпечними місяцями є липень і серпень. Саме влітку люди найбільше часу проводять на свіжому повітрі. Проте не слід забувати правил безпечного вогнища.
Учитель.
Діти! Простір, в якому ми живемо, наповнений красою, радістю, і щастям. Дуже важливо нам зберегти його таким, яким він є: не знищити не зруйнувати, а залишити землю такою чудовою для інших людей.
А ще слід зберегти своє життя і здоров’я, щоб насолоджуватись красою навколишнього світу. Великою мірою це залежить від того, як ви будете поводити себе, як виконуватимете правила протипожежної безпеки, як ви любите, бережете навколишній світ, такий тендітний і неповторний, дзвінкий і радісний.
Наслідком необережного поводження з вогнем є пожежа – неконтрольований процес горіння, що завдає значних матеріальних втрат, призводить до отруєння, травмування, навіть загибелі живих істот
Вогонь приносить людям користь. Без вогню не було б заліза, тeплa.Люди взимку мерзли б в квартирах.Діти не змогли б навчатися в школі. Щоб готувати їжу. Прибирання сміття.
Отже — вогонь i тепло — супутники нашого життя. Але часто вогонь перетворюється на ворога i в цьому повинні ми caмі. Особливо ті хто недбало поводиться з вогнем. А до чого призводять пустощі.
Діти. До пожежі
2. Вчитель. Послухайте казку про солом’яного бичка.
Читання казки
Жив бичок у діда й баби, все було у них до ладу.
Баба пасла на травиці і плела з квіток косиці.
Дід у хаті майстрував, лад в господі скрізь давав.
В гості внуки завітали, радо дуже їх приймали,
Пирогами частували, молочком всіх напували.
І погратись на лужок відпустили діточок.
Сумно стало їм у лузі :“В що пограємо ми, друзі?
Нишком сірники я взяв, коли дід відпочивав.
В гру веселу будем гратись, хто з вас хоче розважатись?”-
Так сказав найстарший внук й сірники він взяв до рук.
А молодший: “Ні, не тронь! В сірниках живе вогонь”.
“Ну, малий, ти й боягуз, знай: вогню я не боюсь.
Він живе в коробці мирно, лагідний він і спокійний.
Він і гріє, й не пече, і нікуди не втече.”
А сірник був пустотливий, жартівливий, не лякливий,
Думає в коробці нишком: “Я втечу від вас, мов мишка,
Тільки випустіть мене - вже ніхто не здожене.”
Та й побіг вогонь по лузі, й знаєте,
Що вийшло, друзі?
Хату ледве залили, а бичка вже не змогли!
Добре внуки, що вціліли, тільки пальці обгоріли.
Щоб всі знали малюки, що недовго до біди,
Що вогонь буває різним:коли добрим, коли грізним.
Щоб не трапилось біди, сам це знай та всім кажи:
СІРНИКИ ТИ НЕ ЧІПАЙ, ПРО ЦЕ ЗАВЖДИ ПАМ’ЯТАЙ!
Бесіда за змістом прочитаного:
-Що трапилось з солом’яним бичком?
-Як зустріли дід та баба своїх внуків?
-Що зробив старший внук?
- Чому він не послухав свого меншого брата?
-Чому ігри з вогнем приводять до лиха?
-Коли вогонь буває другом, а коли ворогом?
VІ. Фізкультхвилинка.
На галявині – вогнище. (показують)
Полум’я стелиться низько-низько (присідають).
Далі вогнище розгоряється (піднімається)
І полум’я колихається (показують руками).
Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються).
Полили, загребли (імітація руками)
І з галявини пішли (крокують).
VІІ. Узагальнення та систематизація знань
Довідкове бюро (Пастарнак Юрій)
1.Пожежа – це лихо, яке завдає шкоди. Причин пожеж може бути багато. Однак пожежники виділили декілька, через які найчастіше виникають пожежі (паління, неправильне користування електричними та газовими приладами, необережне поводження з відкритим вогнем).
2.Правила пожежні бездоганно знайте!
3. Правила пожежні ви не нарушайте!
Гра «Так чи ні». (Діти дають відповіді хором)
3. Обговорення ситуацій
Що треба робити, якщо:
Знай! Ніколи не ховайся під ліжко, у ванну кімнату, в туалет, в комірку – там тебе найшвидше дістане небезпечний дим! Від вогню і диму втікай на подвір’я.
VІІІ. Підбиття підсумків, закріплення вивченого
Вправа «Побажай другу тепла»
А тепер давайте всі разом станемо у коло і побажаємо один одному тепла.
Учитель. На згадку про наш урок ви отримаєте заборонні» знаки протипожежної безпеки
Поміркуйте, як намалювати «заборонні» знаки протипожежної безпеки. Що на них має бути зображено? (Відповіді дітей і обґрунтування своєї думки.)
Учитель роздає дітям паперові кружечки, на яких вони малюватимуть «заборонні» знаки
Вчитель1 класу
Лукащук Н.І
Дем'янівка
2017