Стаття "ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ УНІВ – ОСНОВА СУЧАСНОГО УРОКУ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТИ"

Про матеріал
У статті розглянуто питання збереження і зміцнення здоров’я, а також вплив сучасного уроку на здоров’язбереження учнів. В умовах реформування освіти використовують принципи нейробіки для кращого сприймання інформації і збереження уваги та здоров’я дітей.
Перегляд файлу

ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ УЧНІВ – ОСНОВА СУЧАСНОГО УРОКУ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТИ

 

Здоров’я – безцінний скарб, який нам подарував Бог і ми повинні його цінувати та оберігати.

Здоров’я – це такий стан організму людини, коли функції його органів і систем зрівноважені із зовнішнім середовищем і відсутні будь – які хворобливі (патологічні) зміни.

 Здоров’я людини змінюється протягом усього життя. Визначають основні чинники, які сприяють його збереженню і зміцненню:

  1. Чіткий і правильний розпорядок дня;
  2. Достатня рухова активність і фізичне навантаження;
  3. Постійне спілкування з природою, використання оздоровчих властивостей повітря, сонця і води;
  4. Розвиток духовності;
  5. Сприятливі соціальні умови;
  6. Екологічне благополуччя;
  7. Відсутність шкідливих звичок.

Несприятливі зрушення в стані здоров’я юного покоління приносить нашій країні чималі соціальні та економічні збитки, зокрема знижується трудовий і оборонний потенціал держави. Погіршення стану здоров’я є причиною нещастя багатьох сімей і нереалізованих можливостей багатьох особистостей.

Організм людини влаштований так, що малорухливий спосіб життя швидко призводить до погіршення здоров’я. При цьому поступове руйнування організму та виснаження фізичних та інтелектуальних сил збільшується щодня.

В основі фізичного виховання дитини – досягнення відмінного стану здоров’я та загартованості організму, а також формування позитивних установок на фізичну активність. У сучасному світі, на думку вчених, постійно зростає навантаження на центральну нервову систему дітей, а фізична робота витісняється розумовою, тому особливо актуальною стає роль засобів фізичного виховання в нейтралізації впливів несприятливих чинників науково- технічного прогресу та створення оптимальних умов для розвитку моторики дитини.

Здоров’я дітей і підлітків у будь-яких соціально-економічних і політичних ситуаціях є найактуальнішою проблемою і предметом першочергової важливості. Серед завдань реформування освіти особливо актуальною є проблема забезпечення в школі умов для реалізації її оздоровчої функції.

Стає очевидною потреба зміни ставлення до здоров’я дитини в системі освіти. На сучасному етапі основною формою організації навчальної діяльності учнів залишається крок, тому основним напрямком цієї роботи є введення здоров’язберігаючого уроку. Сутність полягає в тому, що це урок, який забезпечує дитині і вчителеві збереження та збільшення їх життєвих сил від початку до кінця уроку, тобто який додає усім здоров’я.

Здоров’язберігаючий урок повинен виховувати, стимулювати у дітей бажання жити, бути здоровими, вчить їх відчувати радість від кожного прожитого дня.

Цей урок повинен показувати дітям, що життя – це чудово, викликати у них позитивну самооцінку, а також стати засобом (інструментом) формування здоров’я учнів.

Саме тому в умовах реформування освіти, а саме в новій українській школі, використовуються принципи нейробіки, для того щоб діти краще сприймали інформацію, щоб вона залишалась в їхній пам’яті.

Нейробіка – це комплекс вправ, так звана гімнастика для мозку. Вона спрямована на те, щоб «зруйнувати» звичні моделі поведінки та розвивати творче мислення.

Розвиваючи пам’ять, увагу, дрібну моторику та асоціативно – образне мислення допоможе дітям гарно скоординуватися та навчатися у школі.

Отже, сучасний урок має бути здоров’язберігаючим, здоров’яформуючим, здоров’язміцнюючим,  спрямованим на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, учити культури здоров’я на засадах розвитку життєвих навичок.

 ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

1. Збарак О. «Фізична підготовка до загартування. Основні завдання, засоби, рекомендації» - Журнал «Початкова освіта» - №22(184), листопад 2017.

2. Іващук Л.Ю., Онишкевич С.М. «Валеологія» - Тернопіль, Навчальна книга – Богдан, 2011.

3. Інтернетресурси: nmc.zt.ua/?р=1831)

4. Нікішина Г.С. «Вимоги до здоров’язберігаючого уроку».

 

 

docx
Додав(-ла)
Плескун Ірина
Додано
1 жовтня 2019
Переглядів
446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку