Класна година-тренінг«ВІЛ/СНІД – страшні слова: як передбачити, уникнути, не захворіти, жити поруч з людьми ВІЛ-інфікованими»

Про матеріал

Матеріали класної години допоможуть учням ознайомитися із сучасним станом проблеми ВІЛ/СНІД у світі та Україні, сформувати толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей і розуміння шляхів запобігання розповсюдженню ВІЛ та подолання наслідків епідемії; сформувати розуміння того, що тільки здоровий спосіб життя, їх поведінка та вчинки є гарантом запобігання ризику.

Перегляд файлу

Виховна година-тренінг, 7 клас

Тема: «ВІЛ/СНІД – страшні слова: як передбачити, уникнути, не захворіти, жити поруч з людьми ВІЛ-інфікованими»

Мета: ознайомити з сучасним станом проблеми  ВІЛ/СНІД  у світі та Україні, сформувати толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей і розуміння шляхів запобігання розповсюдженню ВІЛ та подолання наслідків епідемії; сформувати розуміння того, що тільки здоровий спосіб життя, їх поведінка та вчинки є гарантом запобігання ризику.

Обладнання: плакати, фліпчартна дошка, маркери, аркуші А4, надписи для вправи, стікери, роздатковий матеріал, література за темою.

   Результати навчання:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  • Пояснити відмінність між ВІЛ і СНІД
  • Оцінити ризики інфікування у різних ситуаціях
  • Назвати три стадії ВІЛ-інфекції та їх ознаки

Епіграфи тренінгу:

«Знешкодьте причину, тоді зникне й хвороба»

         Гіппократ

«Хто попереджений, той захищений»

     Французьке прислів’я

Хід заняття

І. Вступ

І.1. Оголошення теми заняття

Вчитель. Темою нашого сьогоднішнього заняття є непросте питання. Воно бентежить все людство протягом десятки років, ліки від нього шукаються роками, але люди продовжують гинути. Чому? Як запобігти цьому? Які причини існують та як їх вирішити? Всі ці питання стосуються страшних слів -«ВІЛ» та «СНІД», про які ми і поговоримо.

1. Вправа «Знайомство».

Мета: формування позитивного настрою на спільну роботу, створення невимушеної, доброзичливої атмосфери в групі.

Вітатись сьогодні будемо так: за годинниковою стрілкою по черзі кожен говорить: «Привіт усім! Мене звуть (ім’я). Я піклуюсь про своє здоров’я, тому що…» (5 хвилин)

Дякую всім за щирість Поаплодуйте собі.

2. Вправа «Правила».

Мета: визначити правила поведінки під час тренінгу для створення доброзичливої атмосфери, розкриття кожної особистості, надання рівних прав кожному.

Давайте згадаємо правила тренінгової роботи, можливо, щось хочеться додати, а щось викреслити.

1 грудня весь світ відзначає День боротьби зі СНІДом. Сьогодні ми з вами пригадаємо те, що знаємо за цією темою і поповнимо свої знання новим матеріалом.

І.2. Очікування

Я вам роздаю маленькі сердечка-стікери. Будь ласка, напишіть на них, чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття, після оголосіть (за бажанням) та прикріпіть їх навколо великого серця «Життя людини».

Зверніть увагу на епіграфи нашого заняття. Поясніть їх значення. Як ці слова стосуються нашого часу? (Відповіді дітей).

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа «Що таке ВІЛ/СНІД?»

Мета: зібрати інформацію, вже відому учням з теми, формувати вміння працювати в групі, поважати думку кожного її члена.

З’ясуйте значення термінів ВІЛ і СНІД, що записано на фліпчарті, і як вони розшифровуються. (Відповіді дітей)

В – вірус (збудник захворювань)

І – імунодефіциту (відсутність імунної реакції організму)

Л – людини (може бути тільки у людини)

 С – синдром (низка симптомів, що вказують на хворобу)

Н – набутого (не спадкового)

І – імунного (стосується імунної системи)

Д – дефіциту (відсутність або нестача)

Робота в групах. А тепер об’єднайтесь в групи та напишіть на листах все, що вам відомо про ці слова.

Давайте підберемо тепер на кожну букву наших слів слова-асоціації (діти дописують поруч з розшифруванням).

Учитель підводить підсумки, акцентуючи увагу на наступному:

  • ВІЛ-інфекція, в даний час, невиліковне захворювання;
  • викликається вірусом імунодефіциту людини;
  • немає вакцини від цього захворювання;
  • єдиний захист від ВІЛ - це безпечна поведінка;
  • СНІД - зовсім не чума. ВІЛ і збудник чуми мають абсолютно різні шляхи передачі. Порівняння ВІЛ/СНІДу з чумою нагнітає страх і сприяє дискримінації людей з ВІЛ.

ІІІ. Ознайомлення з навчальним матеріалом

1. Міні-лекція: «СНІД: знати, щоб жити»

Зверніть увагу на наступні властивості ВІЛ-інфекції:

  • ВІЛ є дрібною частинкою діаметром близько 100 нм;
  • Надзвичайно перемінливий, маскується під будь-які хвороби, на початку захворювання має ознаки звичайного вірусу грипу, який менший за розміром у 30-40 разів;
  • При температурі -22 активність втрачається за 4 дні;
  • Гине за 10 хвилин, коли потрапляє у 70-градусний спиртовий розчин;
  • Швидко гине, якщо підігріти до температури 55-57 градусів;
  • Гине за 1-2 хвилини, якщо кип’ятити;

2. Вправа «Вірус»

Мета: за допомогою активних рухів дати дітям розуміння важкості боротьби організму з вірусами, що його оточують, і особливої важкості, якщо це вірус ВІЛ

Трійця учнів створює «клітинку із захисним шаром» (пара, в середині одна людина). Решта учнів – «віруси», що по черзі намагаються потрапити до клітинки, розірвавши поштовхами захисну оболонку.

Обговорення. Як почувала себе «клітинка»? А «захисники»? А чого хотілося «вірусам»? (Відповіді дітей)

3. Вправа «Метелик».

Мета: за допомогою схеми «метелик» пояснити дітям, як розповсюджується вірус ВІЛ. (На фліпчарті креслимо схему, пояснюючи)

4. Вправа-експеримент «Простирадло».

Мета: за допомогою білого аркуша продемонструвати, наскільки небезпечним є недбале ставлення до свого здоров’я.

Лист ватману, по якому по черзі проходять всі бажаючі, залишаючи сліди. Питання: що сталося із простирадлом? А що станеться із нашим здоров’ям, якщо ми не подбаємо про нього?

5. Перегляд відеоматеріалу про ВІЛ-інфекцію.

6. Гра-відпочинок «Обсерваторія».

7. Вправа «Оцінка ризику ВІЛ-інфікування» (індивідуальна робота)

Мета: спробувати оцінити фактори ризику захворювання та їх рівень.

Перед вами на дошці є три плакати із ступенями ризику захворювання: «Ризик високий», «Ризик низький», «Ризик відсутній». Класифікуйте ризик ситуацій зараження ВІЛ/СНІДом за ситуаціями, що потрапляють до ваших рук. Будьте уважні.

Кожен з вас читає ситуацію вголос та чіпляє до таблички, яка несе правильну відповідь.

Отже, починаємо.

«РИЗИК ВИСОКИЙ»

«РИЗИК НИЗЬКИЙ»

«РИЗИКУ НЕМАЄ»

- гратися у кровне братання;

- торкатися крові іншої людини без гумових рукавичок;

- плавати в басейні;

- проколювати вуха однією голкою;

- користуватися чужою бритвою

-  їсти те, що приготував ВІЛ-інфікований;

- вживати ін’єкційні наркотики;

 

- дружити з ВІЛ-інфікованим

- працювати у секс-бізнесі;

 

- користуватися фонтанчиком для пиття;

- робити пірсинг у нестерильних умовах

 

- обмінюватися одягом;

 

 

- бути покусаним комаром

 

Дякую. Ви бачите, що не так багато ситуацій, коли можна інфікуватися, але їх потрібно уникати, щоб не захворіти.

Тому науковці стверджують, що відомо три шляхи інфікування ВІЛ-інфекцією. Це:

  1. Вертикальний (від матері до дитини)
  2. Статевий (при статевому контакті). Навіть при єдиному контакті можна інфікуватися, тому такий контакт має бути тільки між дорослими людьми, які чітко уявляють наслідки таких дій. Ні за яких обставин це не може бути примусово, за порадами подруг друзів заради моди.
  3. Через кров.

Україна посідає перше місце в Європі по швидкості розповсюдження ВІЛ-інфекції. В світі найнебезпечніший шлях - статевий. У нас в державі - через кров.

Давайте пригадаємо коли може бути контакт з кров’ю іншої людини.

(Розповідь з використанням запису на фліпчарті)

8. Перегляд відеоролику про стан душі ВІЛ-інфікованої людини та ставлення до неї оточення.

9. Вправа «Континіум»

Мета: випрацьовувати в учнів самооцінки ставлення до ВІЛ/СНІДу.

Провести уявну лінію умовну, з одного боку якої стануть ті, хто вважає ВІЛ/СНІД серйозною проблемою, а з іншого –хто думає, що вона надто перебільшена.

Висловіть свою позицію. Чи погодились би ви навчатись або працювати з ВІЛ-позитивною людиною? Чому?

Що відчуває людина, яка дізналася про свою Віл-позитивність? Давайте спробуємо відтворити цей психологічний стан у наступній вправі.

10. Вправа «Скринька з коштовностями».

Мета: з’ясувати важливі речі, істини для людини в будь-якому стані її здоров’я, вміти вести відбіркову роботу стосовно зайвих речей нашого життя.

Отже кожен з вас записує на аркуші паперу

  • 5 основних життєвих цінностей;
  • 5 найцінніших для нього речей;
  • 5 бажань, здійснення яких хотіли б бачити найближчим часом.

А тепер постаньте на місце людини, що дізналася, що вона ВІЛ-інфікована. Викресліть в своєму списку зовсім непотрібні речі, поставте знак «+» біля необхідних, і знак «?» біля тих, де сумніваєтесь.

Чи багато з вашого списку викреслено? Чому? Що найважливіше для людини в її стані? (Відповіді учнів)

Висновок, який можна зробити за результатами вправи, вказує на те, що крім ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД це проблема безпосередньо стосується їхнього найближчого оточення.

ІV. Рефлексія

1. Підсумки заняття. Зворотній зв'язок. Вправа «Результативність очікування»

На початку уроку навколо великого сердечка ви чіпляли свої очікування. Я прошу по черзі підійти до дошки і, якщо ваші очікування справдилися, то перенести своє сердечко на загальне.

 2. Завершення. Вправа «Павутинка».

Прошу всіх встати в коло, передаючи клубок ниток одне одному, давайте скажемо побажання та сплетемо «Павутинку добра, щастя, дружби і здоров’я». Дякую за роботу і увагу! Бережіть своє життя! До зустрічі!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Євтушенко Світлана Валентинівна
    Робота не завантажується. Чому?
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1129
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку