Класна година. Збереження культурної спадщини України.

Про матеріал
Класна година "Збереження культурної спадщини України" у формі арт-кав'ярні
Перегляд файлу

Класна година

Збереження культурної спадщини України

Мета:

Тип заняття: виховна година, перший урок

Форма уроку:  арт - кав’ярня

Методи і прийоми: слово вчителя, робота в команді, творча лабораторія, виразне читання.

Міжпредметні зв’язки: історія, українська література, мистецтво, українська мова.

Обладнання: мультимедійні  засоби,  світлини, картки із завданнями, імпровізована кав’ярня, схематичне зображення на дошці чашечки кави та цукерки; імпровізовані зернятка кави;вишиті рушники, серветки; кошик з бубликами; різнокольорові вазочки.

 

Епіграф

«Щоб засвоїти знання, їх треба вживати з апетитом»

А.Франс

Похожее изображение

Хід заняття

І. Організаційний момент

На початку заходу на екрані демонструється відео про Україну та красиві краєвиди країни, лунають українські пісні.https://www.youtube.com/watch?v=KqeC-xJ9PXU

Звучить пісня Оксани Білозір «Зеленеє жито,зелене…»

Вступне слово вчителя. Доброго дня, всім! Ось і закінчилось літо і настала осінь, яка щиро запрошує всіх школярів до цікавого та незвіданого світу знань. Настав час вирушати у нову захоплюючу мандрівку дивовижною країною Знань.  Тож я вам бажаю творчого натхнення, відкриття нових горизонтів у цьому навчальному році.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація діяльності учнів

  1.               Слово вчителя.

Кожна людина завжди з великою любов'ю і душевним щемом згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство. Ту маленьку Батьківщину, де живуть її рідні люди. І якщо скласти маленькі Батьківщини кожного з нас – перед очима з’явиться наша велика держава Україна. Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, і мудрими талановитими людьми. Це велика європейська держава. Україна – це історія народу, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалежність.


Учень1.Дорога Батьківщино,

Україно, моя.

Милий край тополиний

І степи і моря.

Пісня лине в Карпати

Від південних морів,

Щоб була ти багата

На дочок і синів.

 

Учень 2. В цьому краї зростали

І батьки, і діди,

Рідний край відстояли

Від ганьби і біди.

Серце радісно б’ється

У країні батьків,

Хай дитинство сміється,

Лине радісний спів.

 

Учень 3. Щоб вишневі садочки

Навесні розцвіли,

Щоб синочки і дочки

Твої в мирі жили.

На своїй Україні,

Серцю милій землі

Незалежній і вільній,

І в містах, і в селі.

Хай ти будеш здорова,

Україно моя,

І щаслива, і нова

Буде доля твоя


Анатоль Франс колись сказав «Щоб засвоїти знання, їх треба вживати з апетитом», тому  урок наш сьогодні не звичайний, бо я хочу вас запросити до творчої кав’ярні Збереження культурної спадщини України.

Є такий напівжарт-напівправда: «Нове — це давно забуте старе». Традиція «літературних кав’ярень» 1920-х років, коли молоді люди збиралися разом, щоб почитати свої вірші, послухати інших, гаряче подискутувати про літературну класику та їхню сучасність. Отже, сьогодні ми зібралися в мистецькій  кав’ярні, щоб пригадати  та впевнитись, наскільки глибокі у вас знання щодо України, її традицій, історії, видатних особистостей, показати себе та навчитися чогось у інших.

Отже, хочу зазначити, що ви не тільки будете смакувати страви нашої кав’ярні, а деякі з них будете готувати  самі.

  1.               Об’єднання в команди

Я, як справжня господиня, хочу вас пригостити різнокольоровими смаколиками (діти пригощаються цукерками різних кольорів з прикріпленими до них імпровізованими зернятками кави).  

  1.               Інтерактивна вправа «Очікування»

Але для початку хотілося б дізнатися, що очікуєте ви від сьогоднішньої зустрічі. Прошу на зернятках, які ви отримали зі смачними цукерками, одним словосполученням написати свої очікування від цього уроку, та прикріпити їх навколо нашої філіжанки кави.

Я очікую, що …( Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе; будемо працювати в групах, парах)

Я теж хочу висловити свої очікування від нашої зустрічі: я очікую, що я допоможу  вам  осягнути глибинну сутність спадщини рідного краю, реалій дійсності, національну духовність українців; ми будемо розвивати культуру поведінки, критичне мислення та мовлення, уміння працювати в команді, розвивати творчі здібності.    

ІІІ. Основна частина заняття

Слово вчителя. Отже, давайте приготуємо разом смачний напій «щастя»: візьмемо повну пригоршню оптимізму, додамо любові, надії і віри, підігріємо добрими словами, доллємо щирості. Відшліфуємо осад турбот і поганого настрою, додамо по краплі гумору і здорового глузду, і почнемо смакувати разом.

Одна особливість – готувати страви сьогодні ви будете самі. А я, як господиня кав’ярні буду розраховуватися з вами смачними бубликами, але ви їх не куштуйте зразу, а зберігайте до кінця.

Отож, давайте ознайомимось з меню нашої кав’ярні (демонстрація меню).

Меню

Страва                                                                              

Ціна( кількість бубликів)

1.Борщ «Відгадайка»

(відгадати ребуси «Державні та народні символи України»)

9 бубликів

2. Варенички «Піснярочки»

(вгадати  українську пісню)

9 бубликів

3. Вафельки «Поезія»

(назвати твір та автора)

3 бублики

4. Коржики «Пазлики»

(відгадати відоме місце Миколаєва)

3 бублики

5. Цукерки «Ця постать в історії»

9 бубликів

6.Тістечко «Акторський вернісаж» (зобразити вірш за допомогою пантоміми )

3 бублики

7. «Фразеологічний коктейль»

(поєднати слова, які стали крилатими фразами)

3 бублики

8. Фруктовий салат

 «Українські свята»

9 бубликів

 

  1.               Перша стравою буде борщ «Відгадайка» (кожній групі пропонується ребус, на якому зашифровані назви державних та народних символів України). (додаток 1)

Другою стравою будуть варенички «Піснярочки».

2. Другою стравою будуть варенички «Піснярочки». В усьому світі відома українська мелодійна пісня. І сьогодні ми перевіримо, наскільки ви знаєте українські народні пісні. Кожна команда слухає 15 секунд фрагмент мелодії пісні і називає її.

1. «Ой на горі та й женці жнуть».

2. «Розпрягайте хлопці коней».

3. «Чом ти не прийшов».

4. «Ой на горі два дубки».

5. «Несе Галя воду».

6. Пісня Тіни Кароль « Україна – це ти» https://www.youtube.com/watch?v=R_53CXEJbJs

7. «Ой у лісі калина».

8. пісня Оксани Білозір «Зеленеє жито,зелене…» https://www.youtube.com/watch?v=Z7AbZTTy9v4

9. «Подоляночка».

3. Вафельки «Поезія»

  •      Пропоную вам прочитати вірш та назвати твір та автора.

(Павло Глазовий Еволюція)

В зоопарку батька
Запитав хлопчина:
— Чи то правда, що від мавпи
Походить людина?

— Правда, мовив батько. —
Наука доводить,
Що людина, безперечно,
Від мавпи походить.

— То чому ж ці мавпи
Сильно так відстали?
Чом людьми ще й досі
Справжніми не стали? —

Батько вуса гладить,
Весело сміється:
— Таке, синку, й людям
Не всім удається.

Українка Леся Мрії

У дитячі любі роки,
Коли так душа бажала
Надзвичайного, дивного,
Я любила вік лицарства.

Тільки дивно, що не принци,
Таємницею укриті,
Не вродливі королівни
Розум мій очарували.

Я дивилась на малюнках
Не на гордих переможців,
Що, сперечника зваливши,
Промовляють люто: "Здайся!"

Погляд мій спускався нижче,
На того, хто, розпростертий,
До землі прибитий списом,
Говорив: "Убий, не здамся!"

 

 

Тарас Шевченко, "Думка"

 

Тече вода в синє море,
Та не витікає;
Шука козак свою долю,
А долі немає.
Пішов козак світ за очі;
Грає синє море,
Грає серце козацькеє,
А думка говорить:
"Куди ти йдеш, не спитавшись?
На кого покинув
Батька, неньку старенькую,
Молоду дівчину?
На чужині не ті люде, —
Тяжко з ними жити!
Ні з ким буде поплакати,
Ні поговорити".
Сидить козак на тім боці, —
Грає синє море.
Думав, доля зустрінеться, —
Спіткалося горе.
 

 

  •      4. Коржики «Пазлики»

5. Цукерки ««Ця постать в історії»

Вам пропонується інформація, яка стосуються видатних українців або подій, пов’язаних із Україною.

Ваше завдання уважно прослухати їх, і якщо ви погоджуєтеся з твердженням, сказати  «так», якщо не погоджуєтесь «ні».

1. «Заповіт» Т.Г. Шевченка перекладено 147 мовами світу («+»).

2. Леонід Каденюк – Президент України («-», це перший космонавт України).

3. Михайло Грушевський – перший космонавт України(«-» , це історик та політичний діяч).

4. Пабло Пікассо був у захваті від робіт української народної художниці Катерини Білокур («+»).

5. Пилип Орлик – автор першої у світі Конституції («+»).

6. Леся Українка була дочкою відомої дитячої письменниці Олени Пчілки («+»).

7. Марко Вовчок – видатний український письменник («-», це письменниця).

8. Ярослав Мудрий – великий князь, він побудував Золота ворота та Софійський собор у Києві («+»).

9. Картина Іллі Рєпіна «Козаки пишуть листа татарському\турецькому султану» («-».)

6. Тістечко «Акторський вернісаж»

  •                   «Все наше життя – це гра, а люди в ній актори», сказав Уільям Шекспір. Приготуємо десерт під назвою «Акторський вернісаж». Кожна група торимає вірш, який потрібно зобразити, за допомогою пантоміми, протягом однієї хвилини.

Мені тринадцятий минало...

Садок вишневий коло хати,
 

Тече вода з-під явора
 

Мені тринадцятий минало. 
Я пас ягнята за селом. 
Чи то так сонечко сіяло, 
Чи так мені чого було? 
Мені так любо, любо стало, 
Неначе в бога ...... 
Уже прокликали до паю, 
А я собі у бур'яні 
Молюся богу... І не знаю, 
Чого маленькому мені 
Тойді так приязно молилось, 
Чого так весело було? 
Господнє небо, і село, 
Ягня, здається, веселилось! 

Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть.
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають, ідучи, дівчата,
А матері вечерять ждуть

Тече вода з-під явора
Яром на долину.
Пишається над водою
Червона калина.
Пишається калинонька,
Явор молодіє,
А кругом їх верболози
Й лози зеленіють.

Тече вода із-за гаю
Та попід горою.
Хлюпощуться качаточка
Помеж осокою.
А качечка випливає
З качуром за ними,
Ловить ряску, розмовляє
З дітками своїми.

 

7. «Фразеологічний коктейль»

  •                   Іноді ми навіть і не помічаємо, наскільки міцно ввійшли  в наше життя і нашу мову особливі стійкі словосполучення, що сприймаються як нерозривні вислови. Іноді їх називають крилатими словами. Мистецтво красномовства буде актуальним завжди, до тих пір поки людина не замовчить.
  •                   Добірку крилатих висловів, про творчість, мистецтво, талант я зашифрувала в «хмаринках слів». Ваше завдання – якомога швидше поєднати слова, нашого умовного коктейлю, у зв’язні речення, які стали крилатими фразами.
  • “Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе” (Олесь Гончар)
  • “Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь” (Т. Шевченко);
  • Без будь - кого з нас Батьківщина може обійтися, але будь – хто з нас без Батьківщини – ніщо ( В. Сухомлинський)

8. Фруктовий салат «Українські свята»

 коли в Україні відзначають це свято.

1. Новий рік _________2. Міжнародний жіночий день ____________

3. День захисника України__________4. Різдво________

5. День Конституції України_________6. Старий Новий рік________

7. День Соборності України___________8. День Незалежності України__________

9. День Святого Миколая______________10. День знань________

  • Відповіді:1. 1 січня.           2. 8 березня.

3. 14 жовтня.     4. 7 січня.

5. 28 червня.      6. 14 січня.

7. 22 січня.        8. 24 серпня.

9. 19 грудня.    10. 1 вересня.

 

4.Підбиття підсумків.

Рефлексія.

Скуштували всі разом смачні страви. Чи сподобалося вам? А може, хтось і нудьгував?

На початку нашої зустрічі ми написали свої очікування на зернятках кави. Посмакуємо спільно завареною кавою. Якщо ваші очікування справдилися занурте своє зернятко, якщо ні, тоді залиште його собі.

А на останок хочу сказати словами Ліни Костенко:

Життя іде і все без коректур.

І час летить, не стишує галопу.

Давно нема маркізи Помпадур,

і ми живем уже після потопу.

Не знаю я, що буде після нас,

в які природа убереться шати.

Єдиний, хто не втомлюється, – час.

А ми живі, нам треба поспішати.

Зробити щось, лишити по собі,

а ми, нічого, – пройдемо, як тіні,

щоб тільки неба очі голубі

цю землю завжди бачили в цвітінні.

Щоб ці ліси не вимерли, як тур,

щоб ці слова не вичахли, як руди.

Життя іде і все без коректур,

і як напишеш, так уже і буде.

Але не бійся прикрого рядка.

Прозрінь не бійся, бо вони як ліки.

Не бійся правди, хоч яка гірка,

не бійся смутків, хоч вони як ріки.

Людині бійся душу ошукать,

бо в цьому схибиш – то уже навіки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1.               Пісня Оксани Білозір «Зеленеє жито,зелене…» https://www.youtube.com/watch?v=Z7AbZTTy9v4
  2.               Он-лайн програма для створення ребусів

http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator

  1.               Пісня Тіни Кароль « Україна – це ти» https://www.youtube.com/watch?v=R_53CXEJbJs
  2.               Притча про таланти

http://www.truechristianity.info/ua/books/zakon_bozhyi/zakon_bozhyi_1_180.php

  1.               Години спілкування. 5-8 кл. – Х. : Видавнича група «Основа», 2013.
  2.               Вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki/Миколаївський_музей_суднобудування_і_флоту
  3.               Он-лайн програма  LearningApps   https://learningapps.org
  4.               Кращі позакласні заходи. Учитель року. Вип. 2. / Укладач

Є.І. Науменко. – Х. : Видавнича група «Основа», 2008.

  1.               Бернатцька О.Б. « Арт – терапія у вихованні самостійності підлітків/ Ольга Бернацька .- К: Редакція загально педагогічних газет,2012 – 120с.
  2.          Немировська Н.Г. «Цікаві заходи весь рік. 1-11 класи – Х: Вид. група «Освіта»,2012.
  3.          Он - лайн програма для створення « хмаринки слів» https://wordart.com
  4.          Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки / Укладач Н.В. Курганова. – Харків: Торсінг плюс, 2005. – 320 c.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

І група 

ребусиребусиребусиребусиребуси

 

 

 

 

 

 

ребусиребусиребусиребуси

 

 

 

 

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

 

 

ІІ група

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

 

 

 

ребусиребусиребусиребусиребуси

 

 

 

 

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

 

 

 

 

ІІІ група

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

 

 

 

 

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

 

 

 

 

 

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

Додаток 2

Притча про таланти

Ще одну притчу щодо лінощів і недбальства наших сказав Ісус Христос. Один чоловік, відбуваючи в чужу країну, покликав рабів своїх і доручив їм своє майно. Одному він дав п`ять талантів, другому два таланти, іншому ж один талант, кожному за його можливостями; і відразу ж виїхав.

Той, хто отримав п`ять талантів, використав їх для справи і набув на них ще п`ять талантів. Так само вчинив і той, хто отримав два таланти, набувши на них ще два. Той же, хто отримав один, не побажав трудитися, пішов і закопав його в землю, і сховав срібло господаря свого.

Після довгого часу повернувся господар рабів своїх і вимагав від них звіту. Той, хто отримав п`ять талантів, приніс ще п`ять і, підійшовши до нього, сказав: "Господарю, п`ять талантів ти дав мені; ось ще п`ять талантів, які я здобув на них".

Господар сказав йому: "Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, над великим тебе поставлю; увійди в радість господаря свого".

Підійшов також і той, хто отримав два таланти, і сказав: "Господарю, два таланти дав ти мені; ось інші два таланти, що я здобув на них".

Господар сказав йому: "Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, над великим тебе поставлю; увійди в радість господаря свого".

Підійшов і той, хто отримав один талант, і сказав: "Господарю! Я знав тебе, жорстоку людину, жнеш, де не сіяв, і збираєш, де не розсипав; і, побоявшись, пішов і заховав талант твій у землю; ось тобі твоє".

А господар сказав йому у відповідь: "Лукавий рабе і лінивий! Ти знав, що я жну, де не сіяв, і збираю, де не розсипав; тоді треба було тобі віддати срібло моє купцям, і я, прийшовши, одержав би моє з прибутком. Отже, візьміть у нього талант і дайте тому, хто має десять талантів. Бо кожному, хто має, дасться і примножиться; а в того, хто не має, відніметься і те, що має. А негідного раба вкиньте у пітьму непроглядну; там буде плач і скрегіт зубів".

Розповівши цю притчу, Ісус Христос промовив: "Хто має вуха слухати, хай слухає!" 

Ця притча означає: всі люди отримують від Господа різні дари, якось: життя, здоров`я, силу, душевні здібності, учення, дари Святого Духа, життєві блага тощо, щоб цими даруваннями служити Богу і ближнім. Усі ці дари Божі і розуміються у притчі як таланти. Бог же знає, скільки потрібно дати кожному за його здібностями, тому й отримують – хто більше, хто менше. Хто як скористався дарами Божими, в тому кожна людина має звітувати перед Господом при другому Його пришесті. Хто використав їх на користь собі й іншим, той дістане похвалу від Господа і вічні небесні радощі; а ліниві й байдужі люди будуть осуджені Господом на вічні страждання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

Цукерки «Циферки»

 «Фразеологічний коктейль»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“О мово вкраїнська! Хто любить ії , той любить мою Україну!”( В.Сосюра);

Ні мистецтво, ні мудрість не можуть бути досягнуті,, якщо їм не вчитися (Демокріт)

 

1

 

docx
Додано
21 квітня 2019
Переглядів
1862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку