Класна година
“Збереження культурної спадщини України”
Мета:
Тип заняття: виховна година, перший урок
Форма уроку: арт - кав’ярня
Методи і прийоми: слово вчителя, робота в команді, творча лабораторія, виразне читання.
Міжпредметні зв’язки: історія, українська література, мистецтво, українська мова.
Обладнання: мультимедійні засоби, світлини, картки із завданнями, імпровізована кав’ярня, схематичне зображення на дошці чашечки кави та цукерки; імпровізовані зернятка кави;вишиті рушники, серветки; кошик з бубликами; різнокольорові вазочки.
Епіграф
«Щоб засвоїти знання, їх треба вживати з апетитом»
А.Франс
Хід заняття
І. Організаційний момент
На початку заходу на екрані демонструється відео про Україну та красиві краєвиди країни, лунають українські пісні.https://www.youtube.com/watch?v=KqeC-xJ9PXU
Звучить пісня Оксани Білозір «Зеленеє жито,зелене…»
Вступне слово вчителя. Доброго дня, всім! Ось і закінчилось літо і настала осінь, яка щиро запрошує всіх школярів до цікавого та незвіданого світу знань. Настав час вирушати у нову захоплюючу мандрівку дивовижною країною Знань. Тож я вам бажаю творчого натхнення, відкриття нових горизонтів у цьому навчальному році.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація діяльності учнів
Кожна людина завжди з великою любов'ю і душевним щемом згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство. Ту маленьку Батьківщину, де живуть її рідні люди. І якщо скласти маленькі Батьківщини кожного з нас – перед очима з’явиться наша велика держава Україна. Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, і мудрими талановитими людьми. Це велика європейська держава. Україна – це історія народу, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалежність.
Учень1.Дорога Батьківщино,
Україно, моя.
Милий край тополиний
І степи і моря.
Пісня лине в Карпати
Від південних морів,
Щоб була ти багата
На дочок і синів.
Учень 2. В цьому краї зростали
І батьки, і діди,
Рідний край відстояли
Від ганьби і біди.
Серце радісно б’ється
У країні батьків,
Хай дитинство сміється,
Лине радісний спів.
Учень 3. Щоб вишневі садочки
Навесні розцвіли,
Щоб синочки і дочки
Твої в мирі жили.
На своїй Україні,
Серцю милій землі
Незалежній і вільній,
І в містах, і в селі.
Хай ти будеш здорова,
Україно моя,
І щаслива, і нова
Буде доля твоя
Анатоль Франс колись сказав «Щоб засвоїти знання, їх треба вживати з апетитом», тому урок наш сьогодні не звичайний, бо я хочу вас запросити до творчої кав’ярні “Збереження культурної спадщини України”.
Є такий напівжарт-напівправда: «Нове — це давно забуте старе». Традиція «літературних кав’ярень» 1920-х років, коли молоді люди збиралися разом, щоб почитати свої вірші, послухати інших, гаряче подискутувати про літературну класику та їхню сучасність. Отже, сьогодні ми зібралися в мистецькій кав’ярні, щоб пригадати та впевнитись, наскільки глибокі у вас знання щодо України, її традицій, історії, видатних особистостей, показати себе та навчитися чогось у інших.
Отже, хочу зазначити, що ви не тільки будете смакувати страви нашої кав’ярні, а деякі з них будете готувати самі.
Я, як справжня господиня, хочу вас пригостити різнокольоровими смаколиками (діти пригощаються цукерками різних кольорів з прикріпленими до них імпровізованими зернятками кави).
Але для початку хотілося б дізнатися, що очікуєте ви від сьогоднішньої зустрічі. Прошу на зернятках, які ви отримали зі смачними цукерками, одним словосполученням написати свої очікування від цього уроку, та прикріпити їх навколо нашої філіжанки кави.
Я очікую, що …( Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе; будемо працювати в групах, парах)
Я теж хочу висловити свої очікування від нашої зустрічі: я очікую, що я допоможу вам осягнути глибинну сутність спадщини рідного краю, реалій дійсності, національну духовність українців; ми будемо розвивати культуру поведінки, критичне мислення та мовлення, уміння працювати в команді, розвивати творчі здібності.
ІІІ. Основна частина заняття
Слово вчителя. Отже, давайте приготуємо разом смачний напій «щастя»: візьмемо повну пригоршню оптимізму, додамо любові, надії і віри, підігріємо добрими словами, доллємо щирості. Відшліфуємо осад турбот і поганого настрою, додамо по краплі гумору і здорового глузду, і почнемо смакувати разом.
Одна особливість – готувати страви сьогодні ви будете самі. А я, як господиня кав’ярні буду розраховуватися з вами смачними бубликами, але ви їх не куштуйте зразу, а зберігайте до кінця.
Отож, давайте ознайомимось з меню нашої кав’ярні (демонстрація меню).
Меню
Страва |
Ціна( кількість бубликів) |
1.Борщ «Відгадайка» (відгадати ребуси «Державні та народні символи України») |
9 бубликів |
2. Варенички «Піснярочки» (вгадати українську пісню) |
9 бубликів |
3. Вафельки «Поезія» (назвати твір та автора) |
3 бублики |
4. Коржики «Пазлики» (відгадати відоме місце Миколаєва) |
3 бублики |
5. Цукерки «Ця постать в історії» |
9 бубликів |
6.Тістечко «Акторський вернісаж» (зобразити вірш за допомогою пантоміми ) |
3 бублики |
7. «Фразеологічний коктейль» (поєднати слова, які стали крилатими фразами) |
3 бублики |
8. Фруктовий салат «Українські свята» |
9 бубликів |
Другою стравою будуть варенички «Піснярочки».
2. Другою стравою будуть варенички «Піснярочки». В усьому світі відома українська мелодійна пісня. І сьогодні ми перевіримо, наскільки ви знаєте українські народні пісні. Кожна команда слухає 15 секунд фрагмент мелодії пісні і називає її.
1. «Ой на горі та й женці жнуть».
2. «Розпрягайте хлопці коней».
3. «Чом ти не прийшов».
4. «Ой на горі два дубки».
5. «Несе Галя воду».
6. Пісня Тіни Кароль « Україна – це ти» https://www.youtube.com/watch?v=R_53CXEJbJs
7. «Ой у лісі калина».
8. пісня Оксани Білозір «Зеленеє жито,зелене…» https://www.youtube.com/watch?v=Z7AbZTTy9v4
9. «Подоляночка».
3. Вафельки «Поезія»
(Павло Глазовий Еволюція)
В зоопарку батька |
Українка Леся Мрії
У дитячі любі роки,
|
Тарас Шевченко, "Думка"
Тече вода в синє море, |
5. Цукерки ««Ця постать в історії»
Вам пропонується інформація, яка стосуються видатних українців або подій, пов’язаних із Україною.
Ваше завдання уважно прослухати їх, і якщо ви погоджуєтеся з твердженням, сказати «так», якщо не погоджуєтесь «ні».
1. «Заповіт» Т.Г. Шевченка перекладено 147 мовами світу («+»).
2. Леонід Каденюк – Президент України («-», це перший космонавт України).
3. Михайло Грушевський – перший космонавт України(«-» , це історик та політичний діяч).
4. Пабло Пікассо був у захваті від робіт української народної художниці Катерини Білокур («+»).
5. Пилип Орлик – автор першої у світі Конституції («+»).
6. Леся Українка була дочкою відомої дитячої письменниці Олени Пчілки («+»).
7. Марко Вовчок – видатний український письменник («-», це письменниця).
8. Ярослав Мудрий – великий князь, він побудував Золота ворота та Софійський собор у Києві («+»).
9. Картина Іллі Рєпіна «Козаки пишуть листа татарському\турецькому султану» («-».)
6. Тістечко «Акторський вернісаж»
Мені тринадцятий минало... |
Садок вишневий коло хати, |
Тече вода з-під явора |
Мені тринадцятий минало. |
Садок вишневий коло хати, |
Тече вода з-під явора |
7. «Фразеологічний коктейль»
8. Фруктовий салат «Українські свята»
коли в Україні відзначають це свято.
1. Новий рік _________2. Міжнародний жіночий день ____________
3. День захисника України__________4. Різдво________
5. День Конституції України_________6. Старий Новий рік________
7. День Соборності України___________8. День Незалежності України__________
9. День Святого Миколая______________10. День знань________
3. 14 жовтня. 4. 7 січня.
5. 28 червня. 6. 14 січня.
7. 22 січня. 8. 24 серпня.
9. 19 грудня. 10. 1 вересня.
4.Підбиття підсумків.
Рефлексія.
Скуштували всі разом смачні страви. Чи сподобалося вам? А може, хтось і нудьгував?
На початку нашої зустрічі ми написали свої очікування на зернятках кави. Посмакуємо спільно завареною кавою. Якщо ваші очікування справдилися занурте своє зернятко, якщо ні, тоді залиште його собі.
А на останок хочу сказати словами Ліни Костенко:
Життя іде і все без коректур.
І час летить, не стишує галопу.
Давно нема маркізи Помпадур,
і ми живем уже після потопу.
Не знаю я, що буде після нас,
в які природа убереться шати.
Єдиний, хто не втомлюється, – час.
А ми живі, нам треба поспішати.
Зробити щось, лишити по собі,
а ми, нічого, – пройдемо, як тіні,
щоб тільки неба очі голубі
цю землю завжди бачили в цвітінні.
Щоб ці ліси не вимерли, як тур,
щоб ці слова не вичахли, як руди.
Життя іде і все без коректур,
і як напишеш, так уже і буде.
Але не бійся прикрого рядка.
Прозрінь не бійся, бо вони як ліки.
Не бійся правди, хоч яка гірка,
не бійся смутків, хоч вони як ріки.
Людині бійся душу ошукать,
бо в цьому схибиш – то уже навіки.
Список використаних джерел
http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator
http://www.truechristianity.info/ua/books/zakon_bozhyi/zakon_bozhyi_1_180.php
Є.І. Науменко. – Х. : Видавнича група «Основа», 2008.
Додаток 1
І група
ІІ група
ІІІ група
Додаток 2
Притча про таланти
Ще одну притчу щодо лінощів і недбальства наших сказав Ісус Христос. Один чоловік, відбуваючи в чужу країну, покликав рабів своїх і доручив їм своє майно. Одному він дав п`ять талантів, другому два таланти, іншому ж один талант, кожному за його можливостями; і відразу ж виїхав.
Той, хто отримав п`ять талантів, використав їх для справи і набув на них ще п`ять талантів. Так само вчинив і той, хто отримав два таланти, набувши на них ще два. Той же, хто отримав один, не побажав трудитися, пішов і закопав його в землю, і сховав срібло господаря свого.
Після довгого часу повернувся господар рабів своїх і вимагав від них звіту. Той, хто отримав п`ять талантів, приніс ще п`ять і, підійшовши до нього, сказав: "Господарю, п`ять талантів ти дав мені; ось ще п`ять талантів, які я здобув на них".
Господар сказав йому: "Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, над великим тебе поставлю; увійди в радість господаря свого".
Підійшов також і той, хто отримав два таланти, і сказав: "Господарю, два таланти дав ти мені; ось інші два таланти, що я здобув на них".
Господар сказав йому: "Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, над великим тебе поставлю; увійди в радість господаря свого".
Підійшов і той, хто отримав один талант, і сказав: "Господарю! Я знав тебе, жорстоку людину, жнеш, де не сіяв, і збираєш, де не розсипав; і, побоявшись, пішов і заховав талант твій у землю; ось тобі твоє".
А господар сказав йому у відповідь: "Лукавий рабе і лінивий! Ти знав, що я жну, де не сіяв, і збираю, де не розсипав; тоді треба було тобі віддати срібло моє купцям, і я, прийшовши, одержав би моє з прибутком. Отже, візьміть у нього талант і дайте тому, хто має десять талантів. Бо кожному, хто має, дасться і примножиться; а в того, хто не має, відніметься і те, що має. А негідного раба вкиньте у пітьму непроглядну; там буде плач і скрегіт зубів".
Розповівши цю притчу, Ісус Христос промовив: "Хто має вуха слухати, хай слухає!"
Ця притча означає: всі люди отримують від Господа різні дари, якось: життя, здоров`я, силу, душевні здібності, учення, дари Святого Духа, життєві блага тощо, щоб цими даруваннями служити Богу і ближнім. Усі ці дари Божі і розуміються у притчі як таланти. Бог же знає, скільки потрібно дати кожному за його здібностями, тому й отримують – хто більше, хто менше. Хто як скористався дарами Божими, в тому кожна людина має звітувати перед Господом при другому Його пришесті. Хто використав їх на користь собі й іншим, той дістане похвалу від Господа і вічні небесні радощі; а ліниві й байдужі люди будуть осуджені Господом на вічні страждання.
Додаток 5
Цукерки «Циферки»
«Фразеологічний коктейль»
“О мово вкраїнська! Хто любить ії , той любить мою Україну!”( В.Сосюра);
Ні мистецтво, ні мудрість не можуть бути досягнуті,, якщо їм не вчитися (Демокріт)
1