З положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (26 вересня 2000 року за № 659/4880) «Класний керівник здійснює свою діяльність відповідно до основних завдань загальної середньої освіти, спрямованих на:— виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів (вихованців).”
Мета виховної роботи за проблемою: збереження й зміцнення здоров’я учнів;позитивна мотивація до здорового способу життя; залучення широкого кола установ, організацій, батьківської громадськості до розв’язання завдань збереження здоров’я учнів; виховання культури здоров’я учнів; запобігання негативним проявам у молодіжному середовищі.
Завдання: об’єднати зусилля педагогічного колективу, батьків для реалізації права дітей на збереження та зміцнення фізичного й психічного здоров’я, створити систему роботи з формування здоровябереженняактивізувати роботу щодо пропаганди здорового способу життя;сприяти удосконаленню знань в учнів із питань формування навичок здорового способу життя; навчити дітей правил, норм безпечної поведінкивиховувати в учнів відповідальне ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших людей;залучити учнів до корисної екологічної та фізкультурно-оздоровчої роботи
У процесі формування здоров´язберігаючих компетентностей учнів керуюся такими пріоритетами: - вірю в цінність кожної дитини; - дотримуюсь конфіденційності; - надаю позитивну інформацію; - намагаюся бути порадником, а не моралістом; - поважаю думку й позицію дитини; - акцентую увагу дитини на власних пози- тивних рисах, характеристиках і здобутках.
Вірю в цінність кожної дитини Пам'ятаю, що стійка потреба у веденні ЗСЖ з'являється лише тоді, коли учень починає працювати над собою. В центрі уваги цього напрямку — саморозуміння, осмислення учнями «Я-концепції», створення позитивного образу. (Бесіди,диспути: «Бережи свій час і час інших». «Я та мій клас», «Чи задоволений я своїм шкільним життям»)
Акцентую увагу дитини на власних позитивних рисах, характеристиках і здобутках З метою виховання інтересу до власного здоров'я звертаюся до таких форм виховної роботи як анкетування та самоаналізу фізичного і психологічного самопочуття. Запитання анкети: на кого б хотіли бути схожим і чому? що і чому тобі хотілося б змінити в своєму способі життя? що подобається і що не подобається в своїй поведінці? що роблять, аби бути здоровим? Виховні бесіди: “Умій володіти собою”, ”Кроки до шляхетності”
Робота з батьками. Для успішного функціонування виховної системи особистості дуже важливим є співпраця і партнерство з батьками. На здоров’ї сім’ї будується педагогічна мудрість школи. В. О. Сухомлинський. Разом з учнівським колективом організовуємо Родинні Свята “З родини йде життя дитини”,“Моя Сім’я”