Класні збори з розподілу обовязків учнівського самоврядування на тему "Наш клас - одна сімя - дружній колектив".

Про матеріал

Матеріал можна використати при проведенні перших класних зборів у 7-11 класах при розподілі обовязків у класі та виборі активу класу, для розвитку організаторських здібностей учнів та вміння приймати самостійні рішення у різних ситуаціях, для виявлення лідера у класі.

Перегляд файлу

Класні збори з розподілу обов′язків учнівського самоврядування

«Наш клас-одна сімя-дружній колектив»

 

 Мета : розвивати учнівське самоврядування ; організаторські здібності ; залучати учнів до творчої, колективної праці, вміння приймати самостійні рішення у різних ситуаціях; виявити лідерів у класі; формувати дружний класний колектив.

 

 Один – за всіх, і всі – за одного.

                                                         О.Дюма

 

 Форма: колективна творча справа з елементами тренінгу організаторських навичок.

 

  Перебіг зборів

I. Організаційний момент.

 « Щастя не залежить від того, що ви робите, чи ким ви стали. Воно залежить від того, як ви думаєте і відчуваєте», - вважає Дейл Курнегі. Є і такий вислів: «Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулося, спочатку сам усміхнися життю». То ж для початку всміхнімося своїм однокласникам, візьмемося за руки, побажаємо один одному здоров′я.

         Посмішка учнів один до одного.

Ритуал побажання здоров′я:

                             Життя вам – довгого,

                                 Здоров′я – доброго,

                                 Щастя – безхмарного,

                                 Настрою – гарного!

                                                               ( Марина Малашенко)

ІІ. Вправа « Прийми рішення»

а) Дорогі діти! Сьогодні ми проведемо збори, на яких  постараємося розв′язати  проблеми, які існують у нашому класі, школі, селищі і навіть у світі. На деякий час ви зможете стати чарівниками, президентом, директором школи, класним керівником нашого класу.

    Зараз ви утворите групи одним цікавим способом.

    Із цього чарівого « горшочках» кожен витягне частину листівки – картинки і, склавши їх разом, ви дізнаєтеся номер группи, в якій ви будете працювати. Кожна группа одержить завдання, над яким буде працювати 10 хвилин.  ( Учні витягують частини листівки. Утворюють групи і, одержавши завдання , працюють над його вирішенням).

                            Завдання

Завдання №1

      Якби я був чарівником і міг творити чудеса, я б …

  1. На всій Землі _______________
  2. У нашій країні Україні ___________
  3. У селищі Червоногранітне___________
  4. У нашому класі__________________
  5. А ше б я ___________________

 

 Завдання № 2

 Якби я був Президентом українт, я б …

1)Щоб всім жителям України жилося добре, я б ______________________

2)Щоб дотримуватися законів і не було порушень_____________________

3)Щоб розвивалась промисловість і сільську господарство______________

4)Шоб ми могли гордитися своєю країною___________________________

5)А ще б я ______________________________________________________ 

 

 Завдання №3

   Якби я був директором школи Червоногранітнянської ЗОШ III ступенів я б …

1)Щоб у школі було весело________________________________________

2)Щоб діти йшли у школу із радістю і добре вчилися__________________

3)Тим, хто лінується я б___________________________________________

4)За відміненне навчання пропоную ________________________________

5)А ще б я_______________________________________________________

 

Завдання №4

   Якби я був класним керівником 8 класу, я б …

1)Шоб клас був дружнім __________________________________________

2)Щоб у класі не було грубіянів, зверхгості, жорстокості_______________

3)Щоб всі вчилися добре і любили школу____________________________

4)Порушників дисципліни я б ______________________________________

5)А ще я б_______________________________________________________

 

б) Озвучування вирішення завдання.

    Кожна группа за 5 хв розповідає  про проблему, яку вона вирішувала класний керівник задає групі питання:

  1. «Хто лідер группи?» ( керував всією роботою);
  2.  « Хто генератор ідей?» ( пропонував більше різноманітних розв'язків);
  3.  « Хто був критиком?»  ( відкидав, не був згоден із запропонованим);
  4.  « Хто був виконавцем?» ( писав відповіді)
  5.  « Хто був спостерігачем?» ( спокійно спостерігав, не не приймав участі у роботі)

  На основі відповіді заповнюється таблиця.

№ группи

Лідер

Генератор ідей

Критик

Виконавець

Спостерігач

№1

№2

 

 

 

 

 

 ( Інформація із такої таблиці допоможе керівнику  виявити організаторські здібності дітей)

 

                     ІІІ. Громадська діяльність.                   Класний  керівник. Уявімо собі, що з якогось моменту весь свій вільний час , вільний від виконання свого обов’язку, ми починаємо віддавати особистому життю. Гуляємо, ходимо в гості, самі приймаємо гостей, слухаємо музику. Кожен використовує свій вільний час на власні потреби.                            Що зміниться у нашому житті? Зміниться дуже багато. Перестануть діяти товариства книголюбів, філателістів, автолюбителів, чимало клубів за інтересами…  Припиниться громадська діяльність, якій багато хто з людей віддає вільний час.                                                                                                                                                          Що ж таке « громадська діяльність»?                                                                                                   Громадська діяльність-систематичне застосування своїх сил у галузі суспільних відносин, в інтересах суспільства.                                                                                                  Якщо замінити трохи книжне поняття «діяльність» біль звичним «робота», то вийде словосполучення, відоме вам ще у школі. У школі найпоширеніший вид громадської діяльності-участь учнів у самоуправлінні, у роботі обраних органів.                                                                                                                                            Якщо у школі складається цікавий заповзятливий колектив, якщо кожен може знайти собі діло по душі, громадська робота справді стає діяльністю, кожен прагне, не замикаючись у тісних рамках особистості,  внести і свою частку в цікаве життя, що вирує довкола. Та якщо вся робота проводиться тільки задля «галочки», якщо вона нікого не зачіпає, не цікавить по-справжньому, то зявляється ота відома формула: «Що мені більш за всіх треба?»- чи не головний ворог усякої громадської діяльності. Людина, що зробила цю формулу принципом життя, обкрадає і себе, і інших людей.                            Участь у громадських організаціях у нас починається вже з дитинства. Виконуючи громадські доручення, молодь дістає перші навички громадської роботи, - адже це їм добре прислужиться в майбутньому: дасть упевненість, знання, розуміння людей, організаційні вміння, розширить світогляд. Як правило, молодь, що не цурається громадської роботи, і вчиться краще.                            Якщо людина відчуває свою участь у житті суспільства, у розвитку, вона створює не тільки матеріальні цінності для людей, вона створює і саму себе.                                                                                                                                                                                                    Формула «Якщо не я, то хто ж?», можливо, і є тим лакмусовим папірцем, який допоможе визначити міру твоєї громадської зрілості. Якщо ти ухилився від якогось малоприємного діла під приводом, що й без тебе обійдуться, людей багато, - значить у тебе ще нема ні грама громадянськості.              Той, у кого ця  якість розвинена, завжди почуває себе винним, відповідальним за те, що спільне діло вийшло погано. Він неодмінно відчуватиме вину, коли, наприклад, збори чи вечір, чи похід нікого не хвилюють, на вечорі нудно, а похід, як виявилося, не був підготовлений.                            Не чекати, поки хтось зробить життя класу цікавим і змістовним, налагодити стосунки між учнями, а самому в міру своїх сил (а часто й понад силу) братися до роботи. Не дозволяти, щоб у твоїй присутності кривдили слабкого, ображали людину, принижували її гідність.                                                                      Навчання – здавалося б, яке воно має відношення до громадянськості?                            Недостатні знання, напівзнання, поверхові знання – ознаки майбутнього поганого працівника, а отже, і громадянина.                                                                     

 ІY. Бліцсоцопитування «Рік, що минув».                  Замислимося над тим, чим кожний з вас сьогодні відрізняється від себе рік тому. (Діти відповідають).                                                                                                                                Як на вашу думку, змінилися інші? (Відповідь дітей).                                                        Можна із всього сказаного зробити висновок словами А. Стандаля: «Щоб добре жилося серед людей , не треба жити для себе».                                                        

Y. Вправа «Що єднає підлітків ?»                   Накресліть у зошиті й заповніть таблицю :                                                                                      

Однолітків єднає…

Однолітки об’єднуються в …

Ким я в такій групі хочу/не хочу бути

Музика

Рок-гурт

Солістом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YІ. Група однолітків: що їх характеризує?                 Група – це певна людська спільнота, об’єднана будь-якими спільними ознаками.                                                                                                                                                                                      Групи бувають великі і малі, формальні (створені офіційно)  і неформальні (виникли самі), стійкі і такі, що виникли в певній ситуації, організовані та стихійні. Найважливіша характеристика групи – це рівень її зрілості. Сформованості. Високий рівень зрілості перетворює групу на колектив, громаду. Для такої групи властиві:                                                                                                   - єдність, згуртованість членів групи, довіра і взаєморозуміння;                                          - повага, комфортність кожного в групі, позитивний настрій;                                          - лідерство, значний ступінь впливу лідера на інших членів групи;                            - прийняття учасниками групових зразків поведінки;                                                                      - заохочення до спільних дій своїх учасників;                                                                                    - вплив групи на інші групи;                                                                                                                              - спрямованість групи, визначення того, якими є цінності, цілі та мотиви її діяльності;                                                                                                                                                          - організованість, спроможність до самоврядування;                                                                      - здатність групи долати перешкоди, стійкість та надійність у надзвичайних ситуаціях.

 

YІІ.  Гра «Розкажи мені про себе ».                  Інструкція проведення гри.                                                                                                                              Кожен учасник отримує пакет із карточками, на кожній з яких зазначена позитивна чи негативна якість. Наприклад:                 

відкритий

товариський

нетовариський

кмітливий

сміливий

критично налаштований

емоційно стійкий

емоційно нестійкий

схильний до лідерства

спокійний

веселий, життєрадісний

покладається на себе

схильний до підозрілості

невпевнений у собі

реалістичний

співчуває чужому горю

здатний співчувати

із розвиненою уявою, мрійливий

спокійний, упевнений у собі

уміє підкорятись правилам

консервативний (поважає традиції)

неорганізо-ваний

вразливий, із художнім мисленням

соромязли-вий

самопевне-ний

мовчазний

завзятий

відвертий

слухняний

серйозний

поступливий

совісний

несміливий

довірливий

образливий

безтурботний

практичний

прямий

самостійний

мякий

У кожному пакеті – чотири комплекти карточок (по 40 у кожному). Один комплект  заповнено червоним кольором. Учасники гри сідають навколо столу. Спочатку кожен із них, вивчивши вміст пакета, вибирає та кладе біля себе заповнені червоним чорнилом карточки, на котрих вказано якості , притаманні йому самому.  Кажучи інакше. Відбувається самооцінка.               Потім кожен вибирає карточки із заповнених синім чорнилом, на яких зазначені якості, що характеризують партнерів по грі, і кладе навпроти них написом униз. Після того, як усі карточки розкладено, кожен отримує можливість дізнатися, як оцінюють його товариші.                                                                                   

YІІ. Вправа «Який у нас колектив».                  Класний керівник. Ми змінюємось, дорослішаємо, набираємось життєвого досвіду.                                                                                                                                            Отож спробуємо оцінити, наскільки ви дружні, на що більше схожий ваш колектив, клас: на «палаючий факел», «червоне вітрило, «мерехтливий маяк», «м’яку глину», «сипучий пісок».  Який у нас колектив?                                                        Сипучий пісок. Скільки піщинок зібрано разом і в той же час кожна із них сама по собі. Повіє легенький вітерець – віднесе частину піску, що лежить скраю, по далі. Повіє вітер сильніше – рознесе пісок у різні боки, поки хто-небудь не згребе його в купу.                                                                                                                М’яка глина.  Відомо, що м’яка глина – матеріал, який порівняно легко піддається обробці й з нього можна ліпити різні вироби. В руках               хорошого майстра цей матеріал перетворюється у прекрасний виріб. Але якщо до нього не прикласти зусиль, то він може залишитись простим шматком глини.                            Мерехтливий маяк. У штормовому морі мерехтливий маяк приносить впевненість, що курс вибраний правильно. Необхідно бути уважним, не втрачати маяк з поля зору. Зауважте, маяк не горить світлом, а періодично викидає пучки світла, неначе говорить: «Я тут. Я готовий прийти на допомогу».                                                                                                                                                                                      Червоне вітрило. Символ направленості вперед, дружньої вірності й обов’язку. Тут живуть і діють за принципом «Один за всіх і всі за одного ».                            Палаючий факел – це  живе полум’я, матеріалом якого є міцна дружба, єдина воля, взаєморозуміння, відповідальність кожного не тільки за себе, але й за інших.                                                                                                                                                                                      Отже, хто впізнав свій колектив? Який опис видається найбільш влучним? (Діти висловлюють думки і обговорюють їх).                                                                      Щиро дякую, дорогі учні, за щирі, відверті відповіді.

 

YІІІ. Вправа «Мудрість віків».

 Давайте пригадаємо, які ви знаєте прислів’я та приказки , вислови видатних людей з даної теми.                                                                                                                               Українські прислів’я.                                                                                                                              Громада-великий чоловік.

Дружній череді й вовк не страшний.

В гурті й пісня в лад іде.

Хто в ліс, а хто по дрова.

Хто в горох, а хто по чечевицю.

У нашому полку немає толку.

Підеш із хорошою людиною – дійдеш до мети, підеш із поганою – дійдеш до ганьби.                                                                                                                                                          Як ви їх розумієте?

   

Ізолювавшись від людей, ми не досягнемо жодної мети. Й. В. Гете.

Людину можна розпізнати по оточенню, в якому вона обертається. Д. Свіфт.                                                                                                                                                                                      Останнє слово завжди залишає за собою громадська думка. Наполеон.

Скільки людей, стільки думок. Ціцерон.

Створює людину природа, проте розвиває та освічує її суспільство. В. Бєлінський.

Не будь нав’язливим, щоб тебе не відштовхнули, і не дуже віддаляйся, щоб не забули про тебе. Біблія.

Хто собі друзів не шукає, той сам собі ворог. Шота Руставелі.

У колективі ми  не зливаємося в одну людину, не стаємо однаковими. Колективізм – це відчуття ліктя, відчуття особливостей іншої людини. Усякий колектив - сила. Та куди ця сила повернеться – залежить від кожного. Сильніше за чесний колектив нема нічого.

Великий педагог В. Сухомлинський застерігає: «Колектив не любить недоброзичливих людей. Якщо у твоїй душі заворушилося почуття радості від того , що твій товариш гірший від тебе, значить, тобі треба ще багато, дуже багато вчитися, виховувати  самого себе , виганяти із себе егоїзм і заздрість».

 

ІХ. Вправа «Яким має бути лідер?».

Я волію армію баранів, очолювану левом, ніж армію левів, очолювану бараном. Наполеон.

Лідер (від анг. - провідний, керівник) – особа, яка має великий авторитет, вплив у певному колективі і може вести його за собою, організовувати та очолювати певну діяльність.

Оберіть п’ять найважливіших , на ваш погляд, рис, які повинні бути притаманні лідеру.

 Анкета.

Твоє імя…………………………..

творчий

 

наполегливий

 

хоче бути першим

 

впевнений у собі

 

сильний духом

 

добре пристосовується до умов

 

має розвинуту память

 

приємний

 

приязний

 

спокійний

 

розумний

 

розсудливий

 

цілеспрямований

 

передбачливий

 

відданий справі

 

має почуття гумору

 

толерантний (терпимий до інших)

 

щирий

 

уважний

 

заслуговує на довіру

 

 

Х. Вправа  «Мікрофон».

Президентські вибори проводять не лише на рівні держави, вони з успіхом проходять і в школі. Свідками таких виборів ви були торік, де за результатами голосування учнів школи Президентом школи був обраний учень нашого класу.

Пройшов рік президентства. Що тебе тішить, а що хвилює найбільше? 

Ваші поради і пропозиції  Президенту.

Презентація програм кандидатів у Президенти класу.

Таємне голосування, вибори Президента класу.

Бланк голосувань.

 

Я голосую ЗА……………………………………………………..

 

Проходить підрахунок голосів. Кандидат,  який набрав максимальну кількість голосів у підтримку своєї кандидатури, оголошується Президентом класу.

Новообраному Президенту класу надається слово для звернення до «виборців».  Президент вносить пропозиції щодо розподілу інших обов’язків учнівського самоврядування, вислуховує думки колективу, проводить голосування, формує актив.

 

Використана література.

  1. Азбука громадянина: Збірник. Упор. А. І. Стріляний. – К: Молодь, 1982.
  2. Журнал «Класному керівнику. Усе для роботи.»-2010.-№8 (20).
  3. Тарасова Т. В., Кириченко В, І. Путівник класного керівника. Метод. посібник. – Тернопіль: «Тернограф», 2006              .
  4. Як вивчити особистість учня в навчально-виховному процесі.// Позакласний час.-2007.-№8.
  5. Хабайлюк Л. Про дружбу і товаришування.// Позакласний час.-2007.-№2.
  6. Народ скаже – як зав’яже: Укр. нар.прислівя, приказки, загадки, скоромовки. Для  серед. шк. віку./Упор. та передм. Н. С. Шумади.-К: Веселка, 1985.                                .
doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
4937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку