Тема: Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів.
Цілі:
Навчальна: ознайомити з клавіатурою, групами клавіш клавіатури, режимами введення ведення великих літер, навчити змінювати мову введення тексту.
Розвиваюча: розвивати математичні знання вміння і навички, практичні навички роботи з клавіатурою, пам'ять і увагу, мислення, спостережливість, пізнавальну цікавість, вміння чітко та лаконічно висловлювати власні думки. Повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі
Виховна: виховувати культуру користувача ПК, інтерес до інформатики,культуру поведінки в комп’ютерному класі; працьовитість; цікавість до інформатики і навчальних комп’ютерних програм. виховувати патріота України, дбайливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих. Спілкування державною мовою. Виховувати правила поведінки пішохода.
Тип уроку:
Обладнення: таблиці, презентація, мультимедійний проектор, клавіатура, роздаткові картки, комп’ютери, програма Сходинки до інформатики «Кіт -рибалка», робочий зошит .
Форма роботи: фронтальна, групова, індивідуальна, парна,
Хід уроку
1.Організація класу – 1-2 хвилини.
Дзвенить дзвінок,
Починається урок.
Будемо ми гарно працювати,
Щоб комп’ютер добре знати.
Девіз нашого уроку:
Не просто слухаю, а чую.
Не просто дивлюся, а бачу.
Відповідаю та міркую.
Плідно я працюю.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учитель. Зараз ми пригадаємо правила поведінки у комп’ютерному класі, граючи в гру «Так-НІ»
Я буду читати правило, і якщо воно підходить – ви плескаєте у долоні, якщо ні – то тупотимо ніжками:
Робота парами.
Учням пропонується наступна задача «Хто де живе?»
Жираф, крокодил і бегемот жили в різних будиночках.
Жираф жив не в синьому і не в зеленому будиночку.
Крокодил жив не в зеленому і не в жовтому будиночку.
Питання:
- Здогадайся, в яких будиночках жили звірі?
Відповідь: Жираф - в жовтому; крокодил – у синьому; бегемот – у зеленому.
Діти давайте з вами побудуємо дерево знань, яке буде називатись «Будова комп’ютера»
(монітор, системний блок, клавіатура, мишка)
(модем, принтер, сканер, звукова колонка)
(миша, клавіатура, сканер)
-Діти яку одну із складових будови комп’ютера, ми вивчали на попередньому уроці?(Маніпулятор мишка)
- Чому її називають мишкою?(Тому, що вона має назву мишка і подібна до мишки.)
- З скількох частин складається мишка? Яких?(Трьох, лівої, правої та коліщатко)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
-А щоб дізнатися, що ми сьогодні будемо вивчати, вам потрібно виконати завдання, яке підготувала для вас мишка
1. ГОЛОВОЛОМКА
Завдання для швидких та кмітливих – розв’язати головоломку. (Робота у парах)
Отже
ТЕМА УРОКУ: Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів.
Завдання: Повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі
ознайомитися з клавіатурою, групами клавіш клавіатури, режимами введення ведення великих літер, навчити змінювати мову введення тексту. Навчитися користуватися клавіатурою.
-Для чого нам потрібно вивчати клавіатуру?
- Яку користь людина має від клавіатури?(можна вводити текст, легко стираються літери ніж ручка, розвивається моторика пальчиків. )
IV. Вивчення нового матеріалу
На партах лежать клавіатури (одна на двох учнів), з англійського алфавіту,(та одна на групу )з англійським та українським алфавітами.
Учитель. Клавіатура належить до пристроїв введення інформації в системний блок. За її допомогою можна вводити тексти, віддавати команди і переміщувати курсор екраном монітора.
Тому дуже важливо навчитися вправно нею користуватися. Ось такий вигляд може мати клавіатура.
Діти роздивіться клавіатури, які лежать на ваших партах.
-Чи відрізняються вони одна від одної?
- Чим?
Так клавіатури є англійського , українського, російського алфівітів.
-Як ви вважаєте чому так?
Сьогодні ознайомимось з групами клавіш .
Клавіші, позначені зеленим кольором, - це клавіші алфавітно-цифрові
На них зображені літери українського, англійського, російського алфавітів. На кожній клавіші по дві літери. Вони призначені для введення тексту і знаків.
Щоб навчитися змінювати мовні режими, тобто змінити мову(наприклад з англійської на українську навпаки), потрібно натискати на клавіатурі одночасно дві клавіші: Shift+Ait. Їх можна натискати з правого або лівого боку клавіатури. Мова введення буде з кожним натисканням змінюватися на наступну в списку.
А ось ця довга клавіша називається ПРОБІЛ.
Вона потрібна для того, щоб залишити проміжок між словами в тексті.
До речі, оскільки вона така довга, то її зручно натискати великими пальцями обох рук.
Справа від клавіші пропуск розташовані чотири клавіші зі стрілками. Це
клавіші руху курсора.
А ще сьогодні ви дізнаєтеся, як можна вводити великі літери.
На комп’ютері, щоб ввести велику літеру для цього використовують чарівну клавішу Shift.(сл.)
Щоб ввести велику літеру, треба спочатку натиснути і тримати клавішу Shift. Потім натиснути й одразу відпустити клавішу з потрібною літерою, і після цього відпустити Shift.(діти самостійно пробують натискати відповідні клавіші на клавіатурах, що лежать в них на партах)
Якщо натиснути клавішу з цифрою, тримаючи при цьому натиснутою клавішу Shift, то на екрані відобразиться розділовий знак або спеціальний символ. Наприклад, якщо ви натиснете Shift + 1, то отримаєш знак оклику “!”.
Ось ми і ознайомились з клавіатурою, а зараз завдання від мишки
2.Робота з картками
Для швидкого введення тексту і чисел з клавіатури слід правильно розмістити пальці рук.
Умовно поділи клавіатуру на дві частини (праву і ліву) і клавіші зліва намагайся натискати пальцями лівої руки, а клавіші справа — правої.
Пропонується таке закріплення клавіш за пальцями лівої та правої руки
На клавіатурі є базові клавіші - це клавіші з літерами А та О. На них нанесено спеціальні
виступи у вигляді рисок або точок. Це допомагає швидко знайти ці клавіші, не дивлячись на
клавіатуру. Основна позиція рук - Ф_І_В_А (ліва рука) та 0_Л_Д_Ж (права рука). Великі пальці
розміщені над клавішею Пропуск.
Вказівні пальці натискають:
• лівої руки - клавіші з літерами К, Е, А, П, М, И та із цифрами 4, 5;
• правої руки - клавіші з літерами Н, Г, Р, О, Т, Ь та із цифрами 6, 7, 8.
Середні пальці натискають:
• лівої руки - клавіші з літерами У, В, С та із цифрою 3;
• правої руки - клавіші з літерами Ш, Л, Б та із цифрою 9. Підмізинні (безіменні) пальці
натискають:
• лівої руки - клавіші з літерами Ц, І, Ч та із цифрами 1, 2;
• правої руки - клавіші з літерами Щ, Д, Ю та із цифрою 0. Мізинці натискають:
• лівої руки - клавіші з літерами Й, Ф, Я, Е;
• правої руки - клавіші з літерами З, X, ї, Ж, Є та із символа
ми -, =, крапка.
Великі пальці натискають клавішу Пропуск
3.Санітарно-гігієнічні вимоги при роботі з клавіатурою.
Клавіатура - це електронне обладнання, що містить усередині мікросхеми й інші деталі. Тому звертатися з нею випливає дбайливо й акуратно. Не можна допускати забруднення клавіатури пилом, дрібним
сміттям, металевими скріпками і т.д. Немає потреби сильно стукати по клавішах. Руху ваших пальців повинні бути легкими.
Насьогодні існує велика кількість різновидів клавіатур. Кожний із видів розрахований та підлаштований для зручної роботи користувача за комп’ютером.
Перегляд різних клавіатур
3. Фізкультхвилинка
Гра «Світлофор»
- Діти. Що ви знаєте про світлофор?
- Які правила поведінки потрібно дотримуватися у місцях де знаходяться світлофори?
Ми з вам пограємо в гру світлофор. Зелений колір означає – іти,
Жовтий-присісти, червоний-стій, але при вживанні слова «Клас» , якщо це слово я не називаю, то потрібно виконувати ту вправу,яку виконували до цього.
Завдання від мишки .
4.Робота в групах.
Учням на групу по 4 учнів пропонується зафарбувати клавіатуру відповідно до плакату який вісить на дошці.
5.Робота в зошиті (ст.26-27)
Завдання 3.Скласти та записати всі можливі слова які позначені на клавіатурі.
(-жар,дрова,правда, фара,пароплав,пара, відро,ера, лор,)
Завдання4. Що має бути зображено в пустих клітинках? Намалюй.
V. Робота за комп’ютером
Завдання від мишки
1. Повторення правил поведінки за копм’ютером
У мишки знову є для вас завдання, вона хоче перевірити як ви знаєте правила користування за комп’ютером. Зігравши гру .
Гра «Світлофор»
В учнів на партах лежать роздаткові палички, які з однієї сторони мають червоний колір, що означає «Ні», а з другої зелений колір, що означає «Так».
Учні піднімають палички з відповідним кольором до заданого запитання, якщо погоджуються то піднімають паличку з зеленим кольором, якщо ні то з червоним кольором.
Поки одна частина учнів працюватиме біля комп’ютерів, решта буде виконувати завдання на картках.
Ми будемо допомагати коту ловити рибок, натискаючи відповідні літери на клавіатурі. Зображення клавіатури в нижній частині екрану підкаже, де знаходиться потрібна клавіша. Клавіша, яку треба натиснути, підсвічується зеленим кольором.
3.Практична робота учнів з картками
Завдання на картках
Розфарбуй по цифрам необхідним кольором картинку. Додаток .
VI.Релаксація
Відео «Гімнастика для оченят»
VІІ. Підбиття підсумків уроку
1.Гра «Мікрофон»
-Які нові слова ми вивчили сьогодні?
-Що вони означають?
- Для чого призначена клавіатура?
-Чи був цікавим для вас урок?
-Що сподобалося найбільше?
-Які труднощі виникали ?
2. Доповни речення
1