Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів.

Про матеріал
Матеріал для учнів 2 класу Тема: Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів. Предмет: Інформатика
Перегляд файлу

Тема: Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів.

Цілі:

Навчальна:  ознайомити з клавіатурою, групами клавіш клавіатури, режимами введення ведення великих літер, навчити змінювати мову введення тексту.

Розвиваюча:  розвивати математичні знання вміння і навички, практичні навички роботи з клавіатурою, пам'ять і увагу, мислення, спостережливість, пізнавальну цікавість, вміння чітко та лаконічно висловлювати власні думки. Повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі

Виховна:  виховувати культуру користувача ПК, інтерес до інформатики,культуру поведінки в комп’ютерному класі; працьовитість; цікавість до інформатики і навчальних комп’ютерних програм. виховувати патріота України, дбайливе ставлення до власного здоровя та здоровя оточуючих. Спілкування державною мовою. Виховувати правила поведінки пішохода.

 

Тип уроку:

Обладнення: таблиці, презентація, мультимедійний проектор, клавіатура, роздаткові картки, компютери, програма Сходинки до інформатики «Кіт -рибалка», робочий зошит .

Форма роботи: фронтальна, групова, індивідуальна, парна,

 

 

Хід уроку

1.Організація класу – 1-2 хвилини.

Дзвенить дзвінок,

Починається  урок.

Будемо ми гарно працювати,

Щоб комп’ютер добре знати.

Девіз нашого уроку:

Не просто слухаю, а чую.

Не просто дивлюся, а бачу.

Відповідаю та міркую.

Плідно я працюю.

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Повторення правил техніки безпеки. Гра «Так-НІ»

Учитель. Зараз ми пригадаємо правила поведінки у комп’ютерному класі, граючи в гру «Так-НІ»

Я буду читати правило, і якщо воно підходить – ви плескаєте у долоні, якщо ні – то тупотимо ніжками:

  1.     - Входячи до комп’ютерного кабінету, прослідкуй, щоб твоє взуття було чистим, а речі – в порядку. (Так)
  2.     - Верхній одяг, щоб не заважав, можна покласти на комп’ютерний стіл або системний блок. (Ні)
  3.     - Якщо ти не встиг доїсти бутерброд – не хвилюйся: просто поклади його за монітор, а в кінці уроку дожуєш. (Ні)
  4.     - У комп’ютерному класі забороняється ударяти по клавіатурі, безцільно
  5.     натискувати клавіші. (Так)
  6.     - Якщо з комп’ютером сталось щось неладне, чи він просто перестав працювати – потрібно посмикати за задній шнур, або разок добряче стукнути системний блок. (Ні)
  7.     - Якщо хочеш, щоб урок був цікавим – дотримуйся тиші та виконуй вимоги вчителя. (Так)
  1. Математична розминка .

Робота парами.

Учням пропонується наступна задача «Хто де живе?»

Жираф, крокодил і бегемот жили в різних будиночках.
Жираф жив не в синьому і не в зеленому будиночку.
Крокодил жив не в зеленому і не в жовтому будиночку.
Питання:
- Здогадайся, в яких будиночках жили звірі?

Відповідь: Жираф - в жовтому; крокодил – у синьому; бегемот – у зеленому.

 

  1. Дерево знань «Будова комп’ютера»

Діти давайте з вами побудуємо дерево знань, яке буде називатись «Будова компютера»

  1.          Давайте пригадаємо з чого складається комп’ютер.

       (монітор, системний блок, клавіатура, мишка)

  1.          А які ще складові частини комп’ютера ви знаєте?

  (модем, принтер, сканер, звукова колонка)

  1.          А які з них є пристроями введення інформації?

       (миша, клавіатура, сканер)

  1.          Які з них є пристроями виведення інформації?

 

       https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/1338671/e3ac2ccc-2c81-4d69-b0e6-187160b16e83/s1200?webp=false

 

-Діти яку одну із складових будови компютера,  ми вивчали на попередньому уроці?(Маніпулятор мишка)

- Чому її називають мишкою?(Тому, що вона має назву мишка і подібна до мишки.)

- З скількох частин  складається мишка? Яких?(Трьох, лівої, правої та коліщатко)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=320888740-55-72&n=21-А щоб дізнатися, що ми сьогодні будемо вивчати, вам потрібно виконати завдання, яке підготувала для вас мишка

1. ГОЛОВОЛОМКА

Завдання для швидких та кмітливих – розвязати головоломку. (Робота у парах)

  • Діти, що ви отримали, коли розвязали головоломку? (Клавіатуру)
  • Що вам відомо про неї? (Відповіді дітей)

Отже

ТЕМА УРОКУ: Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів.

Завдання: Повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі

 ознайомитися з клавіатурою, групами клавіш клавіатури, режимами введення ведення великих літер, навчити змінювати мову введення тексту. Навчитися користуватися клавіатурою.

 

-Для чого нам потрібно вивчати клавіатуру?

- Яку користь людина має від клавіатури?(можна вводити текст, легко стираються літери ніж ручка, розвивається моторика  пальчиків. )

 

IV.  Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

На партах лежать клавіатури (одна на двох учнів), з англійського алфавіту,(та одна на групу )з англійським та українським алфавітами.

 

 

 

Учитель. Клавіатура належить до пристроїв введення інформації в системний блок. За її допомогою можна вводити тексти, віддавати команди і переміщувати курсор екраном монітора.

 Тому дуже важливо навчитися вправно нею користуватися. Ось такий вигляд може мати клавіатура.

Діти роздивіться клавіатури, які лежать на ваших партах.

-Чи відрізняються вони одна від одної?

- Чим?

Так клавіатури є англійського , українського, російського алфівітів.

-Як ви вважаєте чому так?

Сьогодні ознайомимось з   групами клавіш .

Пов’язане зображення

  • Роздивіться уважно групу клавіш зеленого кольору, що на них зображено?(Відповіді учнів)

Клавіші, позначені зеленим кольором, - це клавіші алфавітно-цифрові

На них зображені літери українського, англійського, російського алфавітів. На кожній клавіші по дві літери. Вони призначені для введення тексту і знаків.

  •  Роздивіться  групу клавіш фіолетового кольору, що на них зображено?(Відповіді учнів)
  • Це службові клавіші . Вони призначені, для введення великої літери, видалення тексту, знаків та ін..для запуску програм, та відміни команди,та ін..
  • Жовта група клавіш – це функціональні клавіші.
  • Червоні-клавіші керування курсором.
  • Оранжеві – індикатори.
  • Синя група клавіш - додаткові цифрові клавіші.

Щоб навчитися змінювати мовні режими, тобто змінити мову(наприклад з англійської на українську  навпаки), потрібно натискати на клавіатурі одночасно дві клавіші: Shift+Ait. Їх можна натискати з правого або лівого боку клавіатури. Мова введення буде з кожним натисканням змінюватися на наступну в списку.

 

А ось ця довга клавіша називається ПРОБІЛ.

Вона потрібна для того, щоб залишити проміжок між словами в тексті.

До речі, оскільки вона така довга, то її зручно натискати великими пальцями обох рук.

 Справа від клавіші пропуск розташовані чотири клавіші зі стрілками. Це

клавіші руху курсора.

 А ще сьогодні ви дізнаєтеся, як можна вводити великі літери.

  • Які слова пишуться з великої літери?

 На компютері, щоб ввести велику літеру для цього використовують чарівну клавішу Shift.(сл.)

 Щоб ввести велику літеру, треба спочатку натиснути і тримати клавішу Shift. Потім натиснути й одразу відпустити клавішу з потрібною літерою, і після цього відпустити Shift.(діти самостійно пробують натискати відповідні клавіші на клавіатурах, що лежать в них на партах)

 Якщо натиснути клавішу з цифрою, тримаючи при цьому натиснутою клавішу Shift, то на екрані відобразиться розділовий знак або спеціальний символ. Наприклад, якщо ви натиснете Shift + 1, то отримаєш знак оклику “!”.

Ось ми і ознайомились з клавіатурою, а зараз завдання від мишки

2.Робота з картками

Для швидкого введення тексту і чисел з клавіатури слід правильно розмістити пальці рук.

Умовно поділи клавіатуру на дві частини (праву і ліву) і клавіші зліва намагайся натискати пальцями лівої руки, а клавіші справа — правої.

Пропонується таке закріплення клавіш за пальцями лівої та правої руки

На клавіатурі є базові клавіші - це клавіші з літерами А та О. На них нанесено спеціальні

виступи у вигляді рисок або точок. Це допомагає швидко знайти ці клавіші, не дивлячись на

клавіатуру. Основна позиція рук - Ф_І_В_А (ліва рука) та 0_Л_Д_Ж (права рука). Великі пальці

розміщені над клавішею Пропуск.

Вказівні пальці натискають:

• лівої руки - клавіші з літерами К, Е, А, П, М, И та із цифрами 4, 5;

• правої руки - клавіші з літерами Н, Г, Р, О, Т, Ь та із цифрами 6, 7, 8.

Середні пальці натискають:

• лівої руки - клавіші з літерами У, В, С та із цифрою 3;

• правої руки - клавіші з літерами Ш, Л, Б та із цифрою 9. Підмізинні (безіменні) пальці

натискають:

• лівої руки - клавіші з літерами Ц, І, Ч та із цифрами 1, 2;

• правої руки - клавіші з літерами Щ, Д, Ю та із цифрою 0. Мізинці натискають:

• лівої руки - клавіші з літерами Й, Ф, Я, Е;

• правої  руки  -  клавіші  з  літерами  З,  X,  ї,  Ж,  Є  та  із  символа

ми -, =, крапка.

Великі пальці натискають клавішу Пропуск

   3.Санітарно-гігієнічні вимоги при роботі з клавіатурою.

       Клавіатура - це електронне обладнання, що містить усередині мікросхеми й інші деталі. Тому звертатися з нею випливає дбайливо й акуратно. Не можна допускати забруднення клавіатури пилом, дрібним

сміттям, металевими скріпками і т.д. Немає потреби сильно стукати по клавішах. Руху ваших пальців повинні бути легкими.

  • Як ви вважате, для чого це?( для того, щоб запобігти швидкій втомлюваності рук та для зручності роботи.)

Насьогодні існує велика кількість різновидів клавіатур. Кожний із видів розрахований та підлаштований для зручної роботи користувача за комп’ютером.

Перегляд  різних клавіатур

 

3. Фізкультхвилинка

Гра «Світлофор»

- Діти. Що ви знаєте про світлофор?

- Які правила поведінки потрібно дотримуватися у місцях де знаходяться світлофори?

Ми з вам пограємо в гру світлофор. Зелений колір означає – іти,

 Жовтий-присісти, червоний-стій, але при вживанні слова «Клас» , якщо це слово я не називаю, то потрібно виконувати ту вправу,яку виконували до цього.

Завдання від мишки .

 4.Робота в групах.

Учням на групу по 4 учнів пропонується зафарбувати клавіатуру відповідно до плакату який вісить на дошці.

5.Робота в зошиті (ст.26-27)

Завдання 3.Скласти та записати всі можливі слова які позначені на  клавіатурі.

(-жар,дрова,правда, фара,пароплав,пара, відро,ера, лор,)

Завдання4. Що має бути зображено в пустих клітинках? Намалюй.

V. Робота за комп’ютером

Завдання від мишки

1. Повторення правил поведінки за копмютером

У мишки знову є для вас завдання, вона хоче перевірити як ви знаєте правила користування за компютером. Зігравши гру .

Гра «Світлофор»

В учнів на партах лежать роздаткові палички, які з однієї  сторони мають червоний колір, що означає «Ні», а з другої зелений колір, що означає «Так».

Учні піднімають палички з відповідним кольором до заданого запитання, якщо погоджуються то піднімають паличку з зеленим кольором, якщо ні то з червоним кольором.

  • Відстань від екрана до очей повинна складати не менше 50 см. 
  •  Під час роботи з комп’ютером  можна їсти.
  • Починати роботу за комп’ютером, можна лише з дозволу вчителя. 
  •  Під час роботи з комп’ютером руки можуть бути брудними і мокрими. 
  •  Сидіти потрібно так, щоб спина була рівною, а лікті лежали на столі. 
  •  Під час роботи з комп’ютером не можна торкатися шнурів, роз’ємів та розеток.
  • Можна працювати за комп’ютером цілий день.
  • Натискати сильно пальцями  на клавіатуру.

 

  1. Робота за комп’ютером .Опис програми « Кіт – рибалка»

Поки одна частина учнів працюватиме біля комп’ютерів, решта буде виконувати завдання на картках.

    Ми  будемо  допомагати коту  ловити рибок, натискаючи  відповідні  літери на клавіатурі.  Зображення клавіатури в нижній частині екрану підкаже,  де  знаходиться потрібна клавіша.  Клавіша, яку треба натиснути, підсвічується зеленим кольором.

 

3.Практична робота учнів з картками

Завдання на картках

 

Пов’язане зображення

 

 

 

Розфарбуй по цифрам необхідним кольором картинку. Додаток .

 

 

 

 

VI.Релаксація

Відео «Гімнастика для оченят»

VІІ. Підбиття підсумків уроку

1.Гра  «Мікрофон»

-Які нові слова ми вивчили сьогодні?

-Що вони означають?

- Для чого призначена клавіатура?

-Чи був цікавим для вас урок?

-Що сподобалося найбільше?

-Які труднощі виникали ?

2. Доповни речення

  • Я тепер знаю…
  • Я тепер вмію…
  • Я можу використати свої знання….
  1. Учні отримують пам’ятку «Клавіатура»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
4 березня 2019
Переглядів
5743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку