Кліматичні пояси. Зміни клімату. Вплив клімату на людину

Про матеріал
Урок географії у 6 класі за технологією критичного мислення з теми "Кліматичні пояси. Зміни клімату. Вплив клімату на людину" допоможе учням сформувати знання про основні та перехідні кліматичні пояси; з’ясувати чи змінюється клімат та як впливає на життя і здоров’я людей. Удосконалить вміння працювати в парах, аналізувати, ставити запитання, обгрунтовувати свою позицію або її змінювати в процесі дискусій чи спілкування Зацікавить учнів новими підходами до навчання, навчить критично мислити та робити висновки. На уроці використані такі методи і прийоми: «Читання з маркуванням», «Читання в парах», «Розминка», «Обери позицію», «Дискусія», «Есе», «Бліц - опитування».
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з географії у 6 класі

за технологією критичного мислення

з теми

«Кліматичні пояси. Зміни клімату.

Вплив клімату на людину»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 Біда Л. М.

                                                                                  вчитель географії

                                              СЗШ № 54 м. Львова

 

 

Урок № 42. Тема уроку.  Кліматичні пояси. Зміни клімату. Вплив клімату на людину.

Мета уроку. Допомогти учням сформувати знання про основні та перехідні кліматичні                пояси; з’ясувати чи змінюється клімат та його вплив на людину.

                        Розвивати практичні вміння характеризувати основні кліматичні пояси  та розрізняти їх на основі аналізу тексту підручника, критично мислити та робити висновки;

            Удосконалювати вміння працювати в парах, аналізувати, ставити запитання,  обгрунтовувати свою позицію

            Зацікавити учнів новими підходами до навчання і показати важливість для людей знань про клімат.

Обладнання:  карта «Кліматичні пояси»,  підручники (В. М. Бойко, С.В.Міхелі «Географія, 6 кл), атласи                                

Тип уроку : вивчення нового матеріалу  за технологією критичного мислення

 

Епіграф уроку            Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу, я пам’ятаю.

Те, що я роблю, я розумію.

Конфуцій

                                  

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності

1. Розминка

- Як ви вважаєте, в чому різниця між «знаю» і «розумію»?

(Знання – це «циглинки», факти, думки, які потрібно засвоїти.

Розуміння – це здатність мислити, знаходити смисл у прочитаному або почутому, вміння пояснити, класифікувати, інтерпретувати, порівнювати …)

2. Підсумок почутого і ознайомлення учнів з методами навчання, які використаємо на уроці

 

ІІ. Актуалізація опорних знань (Діагностика знань)

  1. Бесіда
  • Пригадайте тему минулого уроку
  • Назвіть синоніми до слова «клімат» ( нахил, підсоння)
  • Прочитайте сенкан, який ви склали із словом «клімат»
  • Яку форму роботи ми використали на минулому уроці?
  • Щоб ознайомитися із кліматом певної території, що можемо використати ми, як географи?
  • Чи є різниця між словом «клімат» і «погода»? Яка?
  • Чи однаковий клімат у різних частинах Землі
  1. Підсумок (робить вчитель)

ІІІ. Усвідомлення нового матеріалу. Оголошення теми і мети уроку

  1. Що таке кліматичні пояси.  Вправа «Читання з маркуванням»
  • Прочитайте, «Що таке кліматичні пояси» (стор. 154 п. 39) і зробіть маркування:

+   - знаю

V  - нове

?   - не зрозуміло

!   - хочу про це знати більше, це цікаво

  • Обговоримо це!
  1. Основні кліматичні пояси. Вправа «Читання в парах»

(Клас ділимо на 4 групи по парах (пар довільна кількість); Кожна група читає один абзац тексту із розділу підручника «Основні кліматичні пояси», стор. 155

1 група – У екваторіальному…

2 група – У тропічних поясах…

3 група – У помірних поясах …

4 група – У арктичному й антарктичному поясах …

Один учень(учениця) читає вголос, другий ставить запитання

Сформульовані запитання:

  1. Чому екваторіальний пояс називають поясом «вічного літа»?
  2. Чому в тропічному поясі утворюються пустелі?
  3. Чому неоднакові температури повітря і кількість опадів на заході і сході материків?
  4. Чому в арктичному (антарктичному) поясі поверхня вкрита снігом і льодом (має крижаний покрив)?
  1. Чи може клімат змінюватися. Вправи «Займи позицію»,  «Читання мовчки»

(Вчитель ставить запитання)

  • Чи може клімат змінюватися?
  • (Учні визначають свою позицію щодо дискусійного заптання:

ТАК                       НІ                       НЕ ЗНАЮ

Пояснюють,  чому вони обрали таку позицію.

  • Після «Читання мовчки» тексту «Чи може клімат змінюватися», стор. 156,

аргументують свою позицію, підтверджуючи фактами, не тільки з тексту підручника, але і своїми судженнями або змінюють свою позицію)

  1. Як клімат впливає на людину

(Обговорюємо дане питання за мал. 174 «Пристосування людей до різних типів клімату» )

  • Як відрізняється житло, одяг, взуття, харчування людей різних територій, залежно від типів клімату?
  • Як клімат впливає на роботу людей різних професій?
  • Як погода і клімат позначаються на здоров’ї та самопочутті людей?
  • Який клімат комфортний для життя людини? ( Відомо, що найбільш комфортно (сприятливо) людина почуває себе за температури повітря 21-24 °С і відносної вологості 60-80 %. За вищої і нижчої температури зростає захворюваність)
  • У якому кліматичному поясі розташована Україна? Чи є наш клімат комфортним для життя і ведення господарства українців?

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Напишіть коротке есе «В якому кліматичному поясі і з яким типом клімату,              я б хотів проживати і чому»

2. Прийом  «Незакінчене речення»

            -  Я  навчився на уроці…

                   -  Мені сподобалося найбільше… ( не сподобалось)

           - Я зрозумів, що ...

                  -  Мені було цікаво дізнатися …

             V. Домашнє завдання

              1) Підготувати розповідь про види забруднення атмосфери

              2) Вплив стану атмосфери на здоров’я людини

 

 

1

 

docx
Додано
2 грудня 2022
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку