Урок з географії у 6 класі
за технологією критичного мислення
з теми
«Кліматичні пояси. Зміни клімату.
Вплив клімату на людину»
Біда Л. М.
вчитель географії
СЗШ № 54 м. Львова
Урок № 42. Тема уроку. Кліматичні пояси. Зміни клімату. Вплив клімату на людину.
Мета уроку. Допомогти учням сформувати знання про основні та перехідні кліматичні пояси; з’ясувати чи змінюється клімат та його вплив на людину.
Розвивати практичні вміння характеризувати основні кліматичні пояси та розрізняти їх на основі аналізу тексту підручника, критично мислити та робити висновки;
Удосконалювати вміння працювати в парах, аналізувати, ставити запитання, обгрунтовувати свою позицію
Зацікавити учнів новими підходами до навчання і показати важливість для людей знань про клімат.
Обладнання: карта «Кліматичні пояси», підручники (В. М. Бойко, С.В.Міхелі «Географія, 6 кл), атласи
Тип уроку : вивчення нового матеріалу за технологією критичного мислення
Епіграф уроку Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу, я пам’ятаю.
Те, що я роблю, я розумію.
Конфуцій
ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної діяльності
1. Розминка
- Як ви вважаєте, в чому різниця між «знаю» і «розумію»?
(Знання – це «циглинки», факти, думки, які потрібно засвоїти.
Розуміння – це здатність мислити, знаходити смисл у прочитаному або почутому, вміння пояснити, класифікувати, інтерпретувати, порівнювати …)
2. Підсумок почутого і ознайомлення учнів з методами навчання, які використаємо на уроці
ІІ. Актуалізація опорних знань (Діагностика знань)
ІІІ. Усвідомлення нового матеріалу. Оголошення теми і мети уроку
+ - знаю
V - нове
? - не зрозуміло
! - хочу про це знати більше, це цікаво
(Клас ділимо на 4 групи по парах (пар довільна кількість); Кожна група читає один абзац тексту із розділу підручника «Основні кліматичні пояси», стор. 155
1 група – У екваторіальному…
2 група – У тропічних поясах…
3 група – У помірних поясах …
4 група – У арктичному й антарктичному поясах …
Один учень(учениця) читає вголос, другий ставить запитання
Сформульовані запитання:
(Вчитель ставить запитання)
ТАК НІ НЕ ЗНАЮ
Пояснюють, чому вони обрали таку позицію.
аргументують свою позицію, підтверджуючи фактами, не тільки з тексту підручника, але і своїми судженнями або змінюють свою позицію)
(Обговорюємо дане питання за мал. 174 «Пристосування людей до різних типів клімату» )
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія
1. Напишіть коротке есе «В якому кліматичному поясі і з яким типом клімату, я б хотів проживати і чому»
2. Прийом «Незакінчене речення»
- Я навчився на уроці…
- Мені сподобалося найбільше… ( не сподобалось)
- Я зрозумів, що ...
- Мені було цікаво дізнатися …
V. Домашнє завдання
1) Підготувати розповідь про види забруднення атмосфери
2) Вплив стану атмосфери на здоров’я людини
1