Кліматотвірні чинники: сонячна енергія, циркуляція атмосфери, підстильна поверхня, їх взаємодія.

Про матеріал
Клімат і кліматичні ресурси України. Короткий опис: Урок присвячений вивченню кліматичних особливостей України та чинників, що їх формують. Учні дізнаються про вплив сонячної енергії, циркуляції атмосфери та підстильної поверхні на клімат країни. Особлива увага приділяється аналізу кліматичних карт України, розумінню взаємозв’язків між природними умовами та кліматотвірними чинниками. Цілі уроку: Ознайомити учнів із поняттям клімату та особливостями клімату України. Пояснити вплив кліматотвірних чинників: сонячної енергії, циркуляції атмосфери, підстильної поверхні. Розвивати навички аналізу кліматичних карт, встановлення взаємозв’язків між елементами природи. Формувати екологічну свідомість і розуміння значення клімату для господарської діяльності. Що входить у структуру уроку: Проблемне запитання для мотивації: "Чому клімат Карпат і степів настільки відрізняється, хоча обидва регіони знаходяться в одній країні?" Актуалізація знань: коротка вікторина про елементи клімату. Теоретичний матеріал про кліматотвірні чинники України. Практична робота з кліматичною картою України. Завдання для рефлексії: аналіз взаємозв’язків між кліматотвірними чинниками у своєму регіоні. Домашнє завдання для поглиблення знань. Для кого цей урок: Учні 8 класу, які вивчають географію України. Результати уроку: Після заняття учні зможуть: Називати та пояснювати основні кліматотвірні чинники України. Аналізувати кліматичну карту України. Розуміти вплив клімату на господарську діяльність та повсякденне життя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси. Кліматотвірні чинники: сонячна енергія, циркуляція атмосфери, підстильна поверхня, їх взаємодія. Малюнок створено за допомогою https://www.canva.com/dream-lab8 клас географія

Номер слайду 2

Мета уроку: Освітня: Розкрити поняття клімату та кліматотвірних чинників, зокрема ролі сонячної енергії, циркуляції атмосфери й підстильної поверхні у формуванні клімату. Розвивальна: Розвивати вміння аналізувати кліматичні карти, робити висновки про взаємозв’язки між кліматичними чинниками. Виховна: Формувати екологічну свідомість учнів через усвідомлення значення клімату для життя на Землі.

Номер слайду 3

Мотивація навчальної діяльності: Ситуація проблеми:– Чому клімат у Карпатах суттєво відрізняється від клімату на півдні України, хоча обидва регіони знаходяться в одній країні?

Номер слайду 4

Актуалізація знань: Що таке клімат?Які кліматичні елементи є основними?Яка частина України отримує більше сонячної радіації?

Номер слайду 5

Загальні риси клімату України Основним типом клімату є помірно континентальнийі лише на Південному березі Криму наявні риси субтропічного середземноморського типу.

Номер слайду 6

Континентальністьконтинентальність зростає із заходу на схід і з північного заходу на південний східліто прохолодніше, а зима м’якша на заходіна сході навпаки – літо жаркіше, а зима холодніша.тобто вологість повітря на заході вища, ніж на сході

Номер слайду 7

Кліматотвірні чинники: Сонячна енергія. Кількість енергії, що надходить на Землю від Сонця(ккал/см² на рік)Циркуляція атмосфери. Горизонтальні і вертикальні переміщення повітряних мас. Підстильна поверхнярельєф. Альбедо. Морські течії123

Номер слайду 8

Взаємозв'язки кліматотвірних чинників. Радіаційний. Характер земної поверхніЦиркуляційний

Номер слайду 9

Сонячна радіація

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Вплив циркуляційного чинникатипи повітряних мас арктичнітропічніконтинентальніпомірніморські

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Вісь Воєйкова. На клімат України в зимовий час впливає зона підвищеного атмосферного тиску, так звана вісь О. Воєйкова. Взимку тиск в районі Луганська, Дніпра, Балти підвищується за рахунок гребенів азорського і сибірського антициклонів. Влітку вісь ослаблена, так як її утворює лише азорський антициклон. Північніше осі дмуть західні вітри, що несуть тепло і вологу, південь – сухі вітри східного і південно-східного напрямків. Зону атмосферного тиску назвали в честь вченого-кліматолога,який обгрунтував її.

Номер слайду 14

Рефлексія: Який кліматотвірний чинник найбільше впливає на клімат вашої місцевості?Що нового ви дізналися про клімат України?Чи можна змінити клімат, якщо змінити підстильну поверхню (наприклад, вирубати ліси)?

Номер слайду 15

Домашнє завдання: Опрацювати підручник пр. 19 Перегляд навчального відео - https://www.youtube.com/watch?v=uz. GTHpv. Wt. Gk. Виконати тест - https://vseosvita.ua/test/start/nit035

Номер слайду 16

Джерела використаної інформаціїhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-klimatotvirni-chinniki-278549.htmlhttps://www.canva.com/dream-labhttps://chatgpt.com. Створено - https://www.canva.com/design

pptx
Додано
3 грудня
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку