І семестр
Тема: Клітина. Одноклітинні організми.
І варіант
І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала - разом 3 бали)
Тестові завдання з однією правильною відповіддю
а) бактерії; б) віруси; в) рослини.
а) лейкопласти; б) хромопласти; в) вакуолі; г) мітохондрії.
а) географія; б) ботаніка; в) зоологія.
а) муха цеце; б) блоха людська; в) кровосисні комарі; г) іксодові кліщі.
а) поділом навпіл; б) брунькуванням; в) спорами.
а) рослин; б) тварин; в) грибів.
II рівень
Доповніть незакінчене речення
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
III рівень
Вкажіть відповідність (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
1 |
Здатність організму реагувати на подразник |
А |
ріст |
2 |
Збільшення розмірів та маси організму |
Б |
дихання |
3 |
Процес надходження поживних речовин |
В |
подразливість |
4 |
Відтворення собі подібних |
Г |
розмноження |
|
|
Д |
живлення |
Розгляньте малюнок амеби і назвіть позначені структури. (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Дайте визначення: (завдання оцінюється в 1 бал)
Регенерація -
IV рівень
Завдання з відкритою відповіддю (одне завдання на вибір)
(правильне розв'язання одного завдання на вибір учня оцінюється в 3 бали)
Тема: Клітина. Одноклітинні організми.
ІІ варіант
І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала - разом 3 бали)
Тестові завдання з однією правильною відповіддю
а) ядро; б) хлоропласти; в) вакуолі.
а) скоротлива вакуоля; б) війки; в) несправжні ніжки; г) джгутик.
максимально збільшити до:
а) 10-25 разів; б) 3000 разів; в) 10000000 разів.
а) хітин; б) целюлозу; в) глікоген.
а) інфузорія туфелька; б) дизентерійна амеба; в) амеба протея; г) евглена зелена.
6. Який організм не здатний до руху:
а) хламідомонада; б) хлорела; в) евглена зелена.
II рівень
Доповніть незакінчене речення
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
1. В товщі води хламідомонада плаває за допомогою…..
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
III рівень
Вкажіть відповідність (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
1 |
Підтримує форму рослинної клітини |
А |
хлоропласти |
2 |
Своєрідні енергетичні станції клітини |
Б |
вакуоля |
3 |
Здійснюють процес фотосинтезу |
В |
ядро |
4 |
Зберігає спадкову інформацію |
Г |
мітохондрїї |
|
|
Д |
клітинна оболонка |
Розгляньте малюнок евглени зеленої і назвіть позначені структури (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Дайте визначення: (завдання оцінюється в 1 бал)
Пастеризація -
IV рівень
Завдання з відкритою відповіддю(одне завдання на вибір)
(правильне розв'язання одного завдання на вибір учня оцінюється в 3 бали)
ІІ семестр
Тема: Різноманітність рослин.
І варіант
І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 3 бали)
Тестові завдання з однією правильною відповіддю
а) здатні утворювати насінини; б) здатні формувати плоди; в) мають тільки мичкувату кореневу систему.
а) зелених водоростей; б) жовто-зелених водоростей; в) багрянок.
а) вітром; б) комахами; в) самозапильні.
4. До папоротей належить:
а) щитник чоловічий; б) спірогира; в) зозулин льон .
5. Зазначте групу водоростей, представники якої здатні мешкати на найбільших глибинах:
а) бурі; б) червоні; в) зелені; г) діатомові.
6. Залишки яких рослин утворили поклади торфу:
а) папоротей; б) хвощів; в) мохів; г) плаунів.
II рівень
Доповніть незакінчене речення
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
1.Найменша систематична одиниця це……….
2.У більшості видів голонасінних листки мають вигляд голок, які називаються……
3. Головною ознакою покритонасінних рослин є здатність до утворення…..
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
III рівень
Вкажіть відповідність (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
1 |
Водорості |
А |
хвощ польовий |
2 |
Мохи |
Б |
улотрикс |
3 |
Голонасінні |
В |
сфагнум |
4 |
Хвощі |
Г |
плаун булавовидний |
|
|
Д |
сосна звичайна |
Розгляньте малюнок папороті і назвіть позначені структури (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Дайте визначення: (завдання оцінюється в 1 бал)
Альгологія -
IV рівень
Завдання з відкритою відповіддю(одне завдання на вибір)
(правильне розв'язання одного завдання на вибір учня оцінюється в 3 бали)
Тема: Різноманітність рослин.
ІІ варіант
І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Тестові завдання з однією правильною відповіддю
1. Визначте ознаку, яка притаманна лише покритонасінним рослинам:
а) здатні утворювати насінини; б) здатні формувати плоди; в) мають тільки мичкувату кореневу систему.
2. Який спосіб запилення сосни звичайної:
а) за допомогою вітру; б) за допомогою комах; в) за допомогою птахів;
г) самозапилення.
3. Назвіть корисну копалину, що утворилась із вимерлих решток моху:
а) вапняк; б) торф; в) кам’яне вугілля.
4. Вибрати із перелічених рослин плодову:
а) помідор; б) яблуня; в) капуста; г) жито.
5. До мохів належить:
а) сфагнум; б) плаун булавовидний; в) хвощ польовий; г) щитник чоловічий.
6. Назвіть рослину-паразита:
а) росичка; б) повитиця; в) ромашка; г) блекота.
II рівень
Доповніть незакінчене речення
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
1. Коренева система у дводольних рослин…….
2. У життєвому циклі мохів переважає…..
3. Існують такі групи водоростей:……..
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
III рівень
Вкажіть відповідність (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
1 |
Зелена водорість |
А |
спірогіра |
2 |
Червона водорість |
Б |
ламінарія |
3 |
Бура водорість |
В |
порфіра |
4 |
Діатомова водорість |
Г |
навікула |
|
|
Д |
зозулин льон |
Розгляньте малюнок плауна булавовидного і назвіть позначені структури. (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Дайте визначення: (завдання оцінюється в 1 бал)
Покритонасінні це -
IV рівень
Завдання з відкритою відповіддю(одне завдання на вибір)
(правильне розв'язання одного завдання на вибір учня оцінюється в 3 бали)