"Клітина. Одноклітинні організми."

Про матеріал
Контрольні роботи для 6 класу Тема: Клітина. Одноклітинні організми. Різноманітність рослин.Є два варіанти на кожну тему по 4 рівні.
Перегляд файлу

І семестр

Тема: Клітина. Одноклітинні організми.

І варіант

І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала - разом 3 бали)

Тестові завдання з однією правильною відповіддю

  1. Як називаються частинки, які не мають клітинної будови:

а) бактерії;  б) віруси; в) рослини.

  1.    Своєрідними енергетичними станціями клітини є:

а) лейкопласти; б) хромопласти; в) вакуолі; г) мітохондрії.

  1. Рослинний світ вивчає наука:

 а) географія; б) ботаніка; в) зоологія.

  1. Укажіть переносника збудника малярії:

 а) муха цеце; б) блоха людська; в) кровосисні комарі; г) іксодові кліщі.

  1. Цукрові дріжджі розмножуються:

а) поділом навпіл; б) брунькуванням; в) спорами.

  1.    Фотосинтез відбувається у:

а) рослин; б) тварин; в) грибів.

II рівень

Доповніть незакінчене речення

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)

  1. Термін «клітина» запропонував англійський  дослідник…… 
  2. Клітинна оболонка рослин складається з молекул …….
  3. Тип живлення, притаманний амебі протея та інфузорії-туфельці, називається...

 Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)

  1. Клітини тварин не мають клітинної оболонки.
  2. Хламідомонада – мікроскопічна одноклітинна водорість, що мешкає здебільшого в прісних водоймах.
  3. Губки – одноклітинні рослини.

III рівень
Вкажіть відповідність (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)

1

Здатність організму реагувати на подразник

А

ріст

2

Збільшення розмірів та маси організму

Б

дихання

3

Процес надходження поживних речовин

В

подразливість

4

Відтворення собі подібних

Г

розмноження

 

 

Д

живлення

 

Розгляньте малюнок амеби і назвіть позначені структури. (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)

 

Картинки по запросу фото амеба протей

Дайте визначення: (завдання оцінюється в 1 бал)

Регенерація -

IV рівень

 Завдання з відкритою відповіддю (одне завдання на вибір)

(правильне розв'язання одного завдання  на вибір учня оцінюється в 3 бали)

  1. Чому зеленіють бульби картоплі, які тривалий час перебували на світлі?
  2. Чому ціанобактерій не можна віднести до водоростей?

Тема: Клітина. Одноклітинні організми.

 

ІІ варіант

 І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала - разом 3 бали)

Тестові завдання з однією правильною відповіддю

  1. Зазначте органели клітини рослин, у яких відбувається фотосинтез:

      а) ядро; б) хлоропласти; в) вакуолі.

  1. Органела  руху евглени зеленої:

 а) скоротлива вакуоля; б) війки; в) несправжні ніжки; г) джгутик.

  1. Об’єкт дослідження за допомогою світлового мікроскопу можна

      максимально збільшити до:

     а) 10-25 разів; б) 3000 разів; в) 10000000 разів.

  1. Оболонки клітин грибів містять:

а) хітин; б) целюлозу; в) глікоген.

  1. Який представник одноклітинних є паразитом:

а) інфузорія туфелька; б) дизентерійна амеба; в) амеба протея; г) евглена зелена.

    6.  Який організм не здатний до руху:

     а) хламідомонада; б) хлорела; в) евглена зелена.

II рівень

Доповніть незакінчене речення

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
     1. В товщі води хламідомонада плаває за допомогою…..

  1. Дріжджі розмножуються……
  2. Сучасні світлові мікроскопи здатні збільшувати об’єкти до…….разів.

Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)

  1. Бактерії належать до еукаріот.
  2. Евглені зеленій властиве змішане живлення.
  3. Основні функції ядра: збереження спадкової інформації та регуляція життєвих процесів у клітині.

III рівень
Вкажіть відповідність (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)

1

Підтримує форму рослинної клітини

А

хлоропласти

2

Своєрідні енергетичні станції клітини

Б

вакуоля

3

Здійснюють процес фотосинтезу

В

ядро

4

Зберігає спадкову інформацію

Г

мітохондрїї

 

 

Д

клітинна оболонка

 

Розгляньте малюнок евглени зеленої і назвіть позначені структури (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
 

Картинки по запросу евглена зелена фото

 

Дайте визначення: (завдання оцінюється в 1 бал)

Пастеризація -

IV рівень

 

Завдання з відкритою відповіддю(одне завдання на вибір)

(правильне розв'язання одного завдання  на вибір учня оцінюється в 3 бали)

  1. Вкажіть спільні  і відмінні риси одноклітинних рослин і тварин.
  2. Які захворювання людини та тварин спричиняють бактерії? Як убезпечити себе від бактеріальних захворювань?

 

 

ІІ семестр

Тема: Різноманітність рослин.

І варіант

 

І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 3 бали)

Тестові завдання з однією правильною відповіддю

  1. Визначте ознаку, яка притаманна лише голонасінним рослинам:

а) здатні утворювати насінини; б) здатні формувати плоди; в) мають тільки мичкувату кореневу систему.

  1. „Цвітіння води ” відбувається завдяки швидкому розмноженню:

а) зелених водоростей; б) жовто-зелених водоростей; в) багрянок.

  1. Квітки жита, кукурудзи, пирію запилюються:

а) вітром; б) комахами; в) самозапильні.

    4.  До папоротей належить:

а) щитник чоловічий; б) спірогира; в) зозулин        льон .

5. Зазначте групу водоростей, представники якої здатні мешкати на   найбільших глибинах:

а) бурі; б) червоні; в) зелені; г) діатомові.

6. Залишки яких рослин утворили поклади торфу:

а) папоротей; б) хвощів; в) мохів; г) плаунів.

II рівень

Доповніть незакінчене речення

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
1.Найменша систематична одиниця це……….

2.У більшості видів голонасінних листки мають вигляд голок, які називаються……

3. Головною ознакою покритонасінних рослин є здатність до утворення…..

Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)

  1. Відмерлі рештки сфагнових мохів утворюють торф.
  2. Усі види папоротей, що трапляються на території України виключно трав’янисті рослини.
  3. Голонасінні рослини запилюються за допомогою комах.

III рівень

Вкажіть відповідність (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)

1

Водорості

А

хвощ польовий

2

Мохи

Б

улотрикс

3

Голонасінні

В

сфагнум

4

Хвощі

Г

плаун булавовидний

 

 

Д

сосна звичайна

 

Розгляньте малюнок папороті  і назвіть позначені структури (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)

 

 

Похожее изображение

Дайте визначення: (завдання оцінюється в 1 бал)

Альгологія -

IV рівень

Завдання з відкритою відповіддю(одне завдання на вибір)

(правильне розв'язання одного завдання  на вибір учня оцінюється в 3 бали)

  1. Що спільного і відмінного між водоростями і вищими споровими рослинами?
  2. Порівняти ознаки однодольних і дводольних рослин

 

 

Тема: Різноманітність рослин.

ІІ варіант

 

І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)

Тестові завдання з однією правильною відповіддю

1. Визначте ознаку, яка притаманна лише покритонасінним рослинам:

а) здатні утворювати насінини; б) здатні формувати плоди; в) мають тільки мичкувату кореневу систему.

2. Який спосіб запилення сосни звичайної:

а) за допомогою вітру; б) за допомогою комах; в) за допомогою птахів;

г) самозапилення.

3. Назвіть корисну копалину, що утворилась із вимерлих решток моху:

а) вапняк; б) торф; в) кам’яне вугілля.

4. Вибрати із перелічених рослин плодову:

а) помідор; б) яблуня; в) капуста; г) жито.

5. До мохів належить:

а) сфагнум; б) плаун булавовидний; в) хвощ польовий; г) щитник чоловічий.

6. Назвіть рослину-паразита:

а) росичка; б) повитиця; в) ромашка; г) блекота.

II рівень

Доповніть незакінчене речення

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)
1. Коренева система у дводольних рослин…….

2. У життєвому циклі мохів переважає…..

3. Існують такі групи водоростей:……..

Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала – разом 1,5 бала)

  1. У зародків дводольних рослин одна сім’ядоля.
  2. Фотосинтез у хвощів переважно відбувається в зелених стеблах.
  3. Спільною ознакою усіх водоростей є наявність у їхніх клітинах хлоропластів із хлорофілом.

III рівень
Вкажіть відповідність (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)

1

Зелена водорість

А

спірогіра

2

Червона водорість

Б

ламінарія

3

Бура водорість

В

порфіра

4

Діатомова водорість

Г

навікула

 

 

Д

зозулин льон

 

Розгляньте малюнок плауна булавовидного і назвіть позначені структури. (правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)

 

 

Картинки по запросу плаун булавовидный строение

 

Дайте визначення: (завдання оцінюється в 1 бал)

Покритонасінні це -
IV рівень

Завдання з відкритою відповіддю(одне завдання на вибір)

(правильне розв'язання одного завдання  на вибір учня оцінюється в 3 бали)

  1. Чим відрізняються голонасінні, папоротеподібні та покритонасінні рослини?
  2. Як утворився торф та кам’яне вугілля? Де вони використовуються?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
2763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку