Урок – гра у КВВ
( Клуб веселих винахідливих)
4-й клас
ТЕМА. Новорічні загадки
МЕТА. Узагальнити знання учнів про особливості загадки як жанру фольклору; розвивати усне мовлення, кмітливість, творче мислення, уміння виділяти головне, привчати дітей до самостійної роботи з літературою, виховувати любов до українського мовлення.
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя.
Тема нашого уроку « Новорічні загадки». Загадка – один з жанрів усної народної творчості. Загадки тісно пов’язані з щоденним життям людей. Основна особливість загадки полягає в тому, що предмет зображення називається не прямо, а інакомовно, приховано. Способів приховати задуманий предмет є дуже багато. Це і опис зовнішнього вигляду, дії або властивості задуманого предмета; це порівняння задуманого предмета з іншим, чимось на нього схожим; часом вказується і матеріал, з якого зроблено задуманий предмет. Отже, загадка – невеликий твір, в якому в прихованій формі описується предмет, котрий слід назвати.
Якщо тема нашого уроку « Новорічні загадки, то зрозуміло, що наші загадки пов’язані з Новим роком. А Новий рік – це зима, сніг, зимові розваги, подарунки.
Ми з вами зустрілись у «Клубі веселих винахідливих»
Слідкувати і оцінювати гру буде журі у складі…
Отже, починаємо.
ІІ. Робота над матеріалом уроку
Вірна відповідь – 1 бал
Умови конкурсу. Кожна команда приготувала по 3 ілюстровані загадки. Команда-суперниця повинна до даної ілюстрації дати відповідь-відгадку.
Кросворди готує вчитель.
Максимальна кількість балів – 5 балів
Команди отримують кросворди. За 20 секунд повинні вирішити його і до 2-х ( за вибором) персонажів скласти свої загадки ( ще 30 секунд)
Вірна відповідь – 1 бал
Вчитель кожній команді по черзі ставить питання, які приготувала для неї команда – суперниця.
На роздуми 10 секунд
Питання команди « Усмішка»
Питання команди « Веселі хлоп’ята»
Обидві команди отримали завдання приготувати книжки із новорічними загадками. Як команди виконали завдання вирішує журі.
Кожна команда приготувала по 3 ілюстровані відгадки до загадок. Команда – суперниця повинна до кожної відгадки дібрати загадку ( або декілька).
Вірна відповідь – 1 бал
Капітани отримують по 1 загадці ( 30 секунд на роздуми). Повинні жестами продемонструвати загадку капітану – супернику. Капітан другої команди повинен дати відповідь ( 20 секунд на роздуми)
ІІІ. Підсумки гри ( підводить учитель разом із журі).
ІV. Висновки уроку.