Клуб веселих, винахідливих

Про матеріал
Узагальнити знання учнів про особливості загадки як жанру фольклору; розвивати усне мовлення, кмітливість, творче мислення, уміння виділяти головне, привчати дітей до самостійної роботи з літературою, виховувати любов до українського мовлення.
Перегляд файлу

                                                   Урок – гра у КВВ

                                        ( Клуб веселих винахідливих)

                                                         4-й клас

ТЕМА. Новорічні загадки

МЕТА. Узагальнити знання учнів про особливості загадки як жанру фольклору; розвивати усне мовлення, кмітливість, творче мислення, уміння виділяти головне, привчати дітей до самостійної роботи з літературою, виховувати любов до українського мовлення.

                                                              Хід уроку

І. Вступне слово вчителя.

   Тема нашого уроку « Новорічні загадки». Загадка – один з жанрів усної народної творчості. Загадки тісно пов’язані з щоденним життям людей. Основна особливість загадки полягає в тому, що предмет зображення називається не прямо, а інакомовно, приховано. Способів приховати  задуманий предмет є дуже багато. Це і опис зовнішнього вигляду, дії або властивості задуманого предмета; це порівняння задуманого предмета з іншим, чимось на нього схожим; часом вказується і матеріал, з якого зроблено задуманий предмет. Отже, загадка – невеликий твір, в якому в прихованій формі описується предмет, котрий слід назвати.

    Якщо тема нашого уроку « Новорічні загадки, то зрозуміло, що наші загадки пов’язані з Новим роком. А Новий рік – це зима, сніг, зимові розваги, подарунки.

   Ми з вами зустрілись у «Клубі веселих винахідливих»

   Слідкувати і оцінювати гру буде журі у складі…

    Отже, починаємо.

ІІ. Робота над матеріалом уроку

  1. « Розминка. 

       Вірна відповідь – 1 бал

Умови конкурсу. Кожна команда  приготувала по 3 ілюстровані загадки. Команда-суперниця повинна до даної ілюстрації дати  відповідь-відгадку.

 

  1. Конкурс ілюстрованих кросвордів

Кросворди готує вчитель.

Максимальна кількість балів – 5 балів

Команди отримують кросворди. За 20 секунд повинні вирішити його і до 2-х  ( за вибором) персонажів скласти свої загадки ( ще 30 секунд)

 

  1. Вікторина « Знавці історії новорічних свят»

Вірна відповідь – 1 бал

Вчитель кожній команді по черзі ставить питання, які приготувала для неї команда – суперниця.

На роздуми 10 секунд

Питання команди « Усмішка»

  1. Як святкували Новий рік в Україні?
  2. У якому місті народився Святий Миколай?
  3. Що роблять французькі діти в Новорічну ніч?
  4. Як зустрічають Новий рік в Німеччині?
  5. Як зустрічають Новий рік в Англії?
  6. Хто роздає новорічні подарунки дітям у Швеції?

Питання команди « Веселі хлоп’ята»

  1. Як звуть Діда Мороза у французів?
  2. Як звати новорічну фею у італійських хлопчиків та дівчат?
  3. Куди кладе Бефіна подарунки дітям?
  4. Що Бефіна залишає неслухняним дітям?
  5. Що Свята Лючія дарує дітям шведів?
  6. У чому зустрічають Новий рік японські діти?

 

  1. Конкурс « Домашнє завдання»

Обидві команди отримали завдання приготувати книжки із новорічними загадками. Як команди виконали завдання вирішує журі.

 

  1. Конкурс знавців загадок.

Кожна команда приготувала по 3 ілюстровані відгадки до загадок. Команда – суперниця повинна до кожної відгадки дібрати загадку ( або декілька).

        Вірна відповідь – 1 бал

  1. Конкурс капітанів

Капітани отримують по 1 загадці ( 30 секунд на роздуми). Повинні жестами продемонструвати загадку капітану – супернику. Капітан другої команди повинен дати відповідь ( 20 секунд на роздуми)

   ІІІ. Підсумки гри ( підводить учитель разом із журі).

   ІV. Висновки уроку.

 

 

docx
Додано
18 квітня 2023
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку