Клубна година "Безпека там, де ти живеш"

Про матеріал
клубної години: Безпека там, де ти живеш Мета: формувати правила безпечної поведінки дітей вдома за відсутності дорослих; навчати аналізувати ситуації, що можуть стати загрозою безпечного життя в домашніх умовах; розвивати вміння розсудливо діяти; виховувати обережність, винахідливість, уважність, дисциплінованість. Обладнання: диск «Уроки обережності з тітонькою Совою», тематичні малюнки, таблиці з теми «Безпека вдома»
Перегляд файлу

Тема клубної години: Безпека там, де ти живеш

Мета: формувати правила безпечної поведінки дітей вдома за                          відсутності дорослих; навчати аналізувати ситації, що можуть стати загрозою безпечного життя в домашніх умовах; розвивати вміння розсудливо діяти; виховувати обережність, винахідливість, уважність, дисциплінованість.

Обладнання:  диск «Уроки обережності з тітонькою Совою», тематичні малюнки, таблиці з теми «Безпека вдома»

                                    

1. Слово вчителя

- Ось і продзвенів дзвінок. В гості йде до нас урок. Привітайтеся з гостями і скажіть: «Добрий день!»

- А що означає це слово? Так ми побажали один одному здоров’я. А це означає, що ми висловили доброзичливе ставлення до кожного. Мені дуже приємно бачити вас у хорошому настрої. Посміхніться!

 

 

2.Мозковий штурм

- Чи знаєте ви, що таке безпека? (Це умови, в яких людина почувається добре, немає ніяких загроз для її здоров’я і життя).

- Доберіть антонім до слова безпека. (Небезпека).

- А що таке небезпека? (Це те, що може зашкодити здоров’ю та життю людини).

 

3.Створення проблемної ситуації

- У народі кажуть: «Мій дім – моя фортеця!» Чи може бути небезпека у власному домі? Де вона прихована?

- Назвіть, на вашу думку, об’єкти чи місця, де небезпека в домі може чатувати на людину? (Сходи, кухня, ліфт, двір, будівельні майданчики...)

 

 4.Повідомлення теми клубної години

 «Безпека там, де ти живеш».

- Сьогодні ми ознайомимося з правилами безпечної поведінки з небезпечними предметами, приладами. Обговоримо ситуації, що можуть виникнути в небезпечних місцях для розваг. Будемо вчитися бути розсудливими, обережними, винахідливими, уважними і дисциплінованими.

5. Мозковий штурм

- Як ви проводите вільний час вдома?

- Як часто ви запрошуєте до себе друзів, щоб погратися разом?

- Чи були випадки, коли ви з друзями залишалися вдома без дорослих? Як ви 

   проводили тоді цей час?

- Яке ваше улюблене місце для ігор вдома?

- У які ігри ви граєте? Чи безпечні вони для вашого життя та здоров’я?

- Чи є небезпечні предмети у вашому домі? Які саме?

- Чим небезпечні ці предмети?

- Чи берете ви їх без дозволу дорослих?

- Які електроприлади є у вас вдома?

- Чи знаєте ви, як ними користуватися?

- Яким електроприладами батьки дозволяють вам користуватися?

- Обгрунтуйте свою відповідь.

 

6. Робота за малюнками:

 

 

      

                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

- Оберіть із запропонованої кількості малюнків ті, де зображені безпечні місця для ігор. (Дитяча кімната).

- Чим небезпечні ігри на кухні?

- Що загрожує дітям на балконі та біля вікна?

 

7. Робота за малюнками

          

 

- Розгляньте малюнки.

- Чи безпечні місця для ігор вибрали діти?

- Що загрожує їхньому життю та здоров’ю? Прочитайте.

                                      НЕБЕЗПЕЧНІ  МІСЦЯ  ДЛЯ  РОЗВАГ

     Чи можна гратися біля трансформаторної будки або ж біля дороги? Звичайно, що ні. Біля трансформаторної будки може статися ураження електричним струмом, а біля дороги – наїзд транспортних засобів.

     Ліфт теж не місце для розваг. Це не карусель, на якій вдосталь можна покататися. Адже можеш захопитися грою і забути про небезпеку.

- Назвіть ті місця, яких не було зображено на малюнках. (Горище, погреба, сміттєзвалище, руйнівні (старі) будинки)

8. Робота з малюнками

- Чому ці місця є небезпечними для розваг?

 

(Бо в цих місцях на дітей чатує небезпека, яка загрожує їхньому життю та здоров’ю.)

- Розкажіть, чи є біля школи небезпечні місця для ігор? (Паркани, сходи перед школою, спортивний майданчик … ).

- Які небезпечні місця для розваг є біля твого будинку?

9. Бліц-опитування

- Що може статися біля трансформаторної будки? (Ураження електричним струмом).

- А біля дороги? (Наїзд транспортних засобів).

- До яких наслідків може призвести гра на сходах? (Травмування. Можна покалічитися, навіть вбитися).

- Трапляється, що діти граються у ліфті. Дуже небезпечно, якщо при цьому вони ще там щось палять. Що може статися в таких випадках? (Пожежа).

-А що може спричинити пожежа в ліфті? (Загибель людини від задухи).

- На сміттєзвалищах можуть водитися отруйні комахи, гадюки. Там находять притулок різні бродячі і здичавілі тварини. Яку шкоду вони можуть вам заподіяти? (Покусати, заразити, отруїти).

10. Висновок

- Який же висновок по темі «Небезпечні місця для ігор» тепер можна зробити?

- Що потрібно робити, щоб не опинитися в скрутному становищі? (Бути уважним, обережним, дисцилінованим).

- Запам’ятайте! Небезпека чатує на тих дітей, які не задумуються над тим, де можна гратися і чим гратися.

 

 

11. Робота з малюнками

- Оберіть із запропонованої кількості карток ті, де зображені безпечні предмети для ігор.  

          

- Але будь-який предмет, якщо не знати як ним користуватися, може стати небезпечним.

12. Розповідь вчителя

- Всі небезпечні предмети в наших квартирах поділяються на дві групи. Які вони, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.

 

* Загадки до першої групи небезпечних предметів:

- «В нашій кухні кілька літ він воркоче, наче кіт. І ховає справжню зиму за надійними дверима.» (Холодильник).

Двухкамерный холодильник LIEBHERR CBPES 3656

- «Човник із гарячим дном нам прасує полотно.» (Праска).

Фото Philips GC4870

- «Є у нас в квартирі робот, має він великий хобот. Під гудіння і виття тягне хоботом сміття.» (Пилосос).

 

Пылесос для сухой уборки ZANUSSI ZAN 3610

 

 

 

 

 

- «Товстопуза біла пані крутить одяг в барабані.» (Пральна машина)

image

 

- Як одним словом чи виразом можна назвати відгадки? (Електроприлади або побутові прилади).

 

13. Закріплення правил «Техніка безпеки під час користування електроприладами»

- Користуватися можна тільки тими приладами, якими дозволяють батьки.

- Перед включенням електроприладів необхідно оглянути, чи немає ніяких пошкоджень.

- Забороняється працювати з електроприладами вологими руками.

- Не залишайте електроприлади ввімкненими без нагляду.

- Які ще правила безпечного користування електроприладами ви можете навести?

( Не встромляти у розетки металеві предмети або пальці. Після роботи не забувати завжди вимикати електроприлади.)

14. Висновок

- Зробіть свій висновок: чи можна використовувати електроприлади, як іграшки?

- А ось мій висновок: Гратися потрібно лише дитячими іграми!

15. Робота над загадками другої групи

* Загадки до другої групи небезпечних предметів:

- «Я блискуча, я гостренька. Маю вушко маленьке. За собою несу довгу-довгу косу.» (Голка).

                                              

- «У легкого держака голова дуже важка. Може цвях забити, а може пальця прибити.» (Молоток)

                                             

- «Два кільця, два кінця, а всередині цвях.» (Ножиці)

                                          Ножницы с 5-ю лезвиями

- «Хто хліб усім нам ділить.» (Ніж) 

Швейцарский кухонный нож Victorinox Butcher 5203.31

- «Має чотири зуби, сама не їсть, а людей годує». (Виделка) 

- Отже друга група – це гострі предмети, а також такі, що колють або ріжуть.

16. Робота з предметними малюнками

- Продивившись ці малюнки, розкажіть:

* Чи можуть ці предмети зашкодити нашому здоров’ю? (Так.)

* Як користуватися цими предметами? (З дозволу батьків, обережно. )

17. Закріплення правил «Техніка безпеки під час користування гострими предметами»

- Нерідко травми від гострих, ріжучих предметів виникають через елементарне незнання наслідків таких забав. А тому, діти, ви маєте засвоїти такі правила:

* Не залишай голку без нитки.

* Не бери голку в рот.

* Ножиці подавай у закритому вигляді і заокругленими кінцями.

* При користуванні ножем не слід братися рукою за лезо.

* Голки, цвяхи, кнопки тримають у відведених для цього місцях.

- Поясніть зміст вислову «Порядок у домі не тільки для краси, але й для безпеки.»

18. Висновок

- Чи можна використовувати ці речі для забави?

- Слід також пам’ятати, що ці предмети також не можуть слугувати іграшками. Використовуй їх за прямим призначенням.

 

Гра «Так чи ні»

- Щоб не трапилось пригоди, злого лиха та біди, не роби собі на шкоду, у такі місця не йди. Назавжди запам’ятайте правила, як дні ясні. І тепер відповідайте коротко мені – так чи ні!

- Горище чи старий будинок – це місце для ігор?

- А тепер скажіть мені, в ліфтах граються чи ні?

- А в підвалах аж ніяк не підходить гратись?

- Можна лізти по стіні, по дахах і трубах?

- На будову йде хлопчак, там його біда чекає?

 

Інтерактивна гра «Мікрофон»

- Які небезпечні місця для ігор та розваг ви будете обходити «десятою дорогою», як кажуть у народі?

- Які висновки для себе ви зробили?

- Чи можна нашу розмову назвати кориcною і необхідною для вас? Чому?

- Що це таке «Не золото, а найдорожче»? (Життя, здоров’я)

- Тож поводьтеся так, щоб не створювати загрозу для свого життя і здоров’я.

1

 

doc
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку