Тема клубної години: Безпека там, де ти живеш
Мета: формувати правила безпечної поведінки дітей вдома за відсутності дорослих; навчати аналізувати ситації, що можуть стати загрозою безпечного життя в домашніх умовах; розвивати вміння розсудливо діяти; виховувати обережність, винахідливість, уважність, дисциплінованість.
Обладнання: диск «Уроки обережності з тітонькою Совою», тематичні малюнки, таблиці з теми «Безпека вдома»
1. Слово вчителя
- Ось і продзвенів дзвінок. В гості йде до нас урок. Привітайтеся з гостями і скажіть: «Добрий день!»
- А що означає це слово? Так ми побажали один одному здоров’я. А це означає, що ми висловили доброзичливе ставлення до кожного. Мені дуже приємно бачити вас у хорошому настрої. Посміхніться!
2.Мозковий штурм
- Чи знаєте ви, що таке безпека? (Це умови, в яких людина почувається добре, немає ніяких загроз для її здоров’я і життя).
- Доберіть антонім до слова безпека. (Небезпека).
- А що таке небезпека? (Це те, що може зашкодити здоров’ю та життю людини).
3.Створення проблемної ситуації
- У народі кажуть: «Мій дім – моя фортеця!» Чи може бути небезпека у власному домі? Де вона прихована?
- Назвіть, на вашу думку, об’єкти чи місця, де небезпека в домі може чатувати на людину? (Сходи, кухня, ліфт, двір, будівельні майданчики...)
4.Повідомлення теми клубної години
«Безпека там, де ти живеш».
- Сьогодні ми ознайомимося з правилами безпечної поведінки з небезпечними предметами, приладами. Обговоримо ситуації, що можуть виникнути в небезпечних місцях для розваг. Будемо вчитися бути розсудливими, обережними, винахідливими, уважними і дисциплінованими.
5. Мозковий штурм
- Як ви проводите вільний час вдома?
- Як часто ви запрошуєте до себе друзів, щоб погратися разом?
- Чи були випадки, коли ви з друзями залишалися вдома без дорослих? Як ви
проводили тоді цей час?
- Яке ваше улюблене місце для ігор вдома?
- У які ігри ви граєте? Чи безпечні вони для вашого життя та здоров’я?
- Чи є небезпечні предмети у вашому домі? Які саме?
- Чим небезпечні ці предмети?
- Чи берете ви їх без дозволу дорослих?
- Які електроприлади є у вас вдома?
- Чи знаєте ви, як ними користуватися?
- Яким електроприладами батьки дозволяють вам користуватися?
- Обгрунтуйте свою відповідь.
6. Робота за малюнками:
- Оберіть із запропонованої кількості малюнків ті, де зображені безпечні місця для ігор. (Дитяча кімната).
- Чим небезпечні ігри на кухні?
- Що загрожує дітям на балконі та біля вікна?
7. Робота за малюнками
- Розгляньте малюнки.
- Чи безпечні місця для ігор вибрали діти?
- Що загрожує їхньому життю та здоров’ю? Прочитайте.
НЕБЕЗПЕЧНІ МІСЦЯ ДЛЯ РОЗВАГ
Чи можна гратися біля трансформаторної будки або ж біля дороги? Звичайно, що ні. Біля трансформаторної будки може статися ураження електричним струмом, а біля дороги – наїзд транспортних засобів.
Ліфт теж не місце для розваг. Це не карусель, на якій вдосталь можна покататися. Адже можеш захопитися грою і забути про небезпеку.
- Назвіть ті місця, яких не було зображено на малюнках. (Горище, погреба, сміттєзвалище, руйнівні (старі) будинки)
8. Робота з малюнками
- Чому ці місця є небезпечними для розваг?
(Бо в цих місцях на дітей чатує небезпека, яка загрожує їхньому життю та здоров’ю.)
- Розкажіть, чи є біля школи небезпечні місця для ігор? (Паркани, сходи перед школою, спортивний майданчик … ).
- Які небезпечні місця для розваг є біля твого будинку?
9. Бліц-опитування
- Що може статися біля трансформаторної будки? (Ураження електричним струмом).
- А біля дороги? (Наїзд транспортних засобів).
- До яких наслідків може призвести гра на сходах? (Травмування. Можна покалічитися, навіть вбитися).
- Трапляється, що діти граються у ліфті. Дуже небезпечно, якщо при цьому вони ще там щось палять. Що може статися в таких випадках? (Пожежа).
-А що може спричинити пожежа в ліфті? (Загибель людини від задухи).
- На сміттєзвалищах можуть водитися отруйні комахи, гадюки. Там находять притулок різні бродячі і здичавілі тварини. Яку шкоду вони можуть вам заподіяти? (Покусати, заразити, отруїти).
10. Висновок
- Який же висновок по темі «Небезпечні місця для ігор» тепер можна зробити?
- Що потрібно робити, щоб не опинитися в скрутному становищі? (Бути уважним, обережним, дисцилінованим).
- Запам’ятайте! Небезпека чатує на тих дітей, які не задумуються над тим, де можна гратися і чим гратися.
11. Робота з малюнками
- Оберіть із запропонованої кількості карток ті, де зображені безпечні предмети для ігор.
- Але будь-який предмет, якщо не знати як ним користуватися, може стати небезпечним.
12. Розповідь вчителя
- Всі небезпечні предмети в наших квартирах поділяються на дві групи. Які вони, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.
* Загадки до першої групи небезпечних предметів:
- «В нашій кухні кілька літ він воркоче, наче кіт. І ховає справжню зиму за надійними дверима.» (Холодильник).
- «Човник із гарячим дном нам прасує полотно.» (Праска).
- «Є у нас в квартирі робот, має він великий хобот. Під гудіння і виття тягне хоботом сміття.» (Пилосос).
- «Товстопуза біла пані крутить одяг в барабані.» (Пральна машина)
- Як одним словом чи виразом можна назвати відгадки? (Електроприлади або побутові прилади).
13. Закріплення правил «Техніка безпеки під час користування електроприладами»
- Користуватися можна тільки тими приладами, якими дозволяють батьки.
- Перед включенням електроприладів необхідно оглянути, чи немає ніяких пошкоджень.
- Забороняється працювати з електроприладами вологими руками.
- Не залишайте електроприлади ввімкненими без нагляду.
- Які ще правила безпечного користування електроприладами ви можете навести?
( Не встромляти у розетки металеві предмети або пальці. Після роботи не забувати завжди вимикати електроприлади.)
14. Висновок
- Зробіть свій висновок: чи можна використовувати електроприлади, як іграшки?
- А ось мій висновок: Гратися потрібно лише дитячими іграми!
15. Робота над загадками другої групи
* Загадки до другої групи небезпечних предметів:
- «Я блискуча, я гостренька. Маю вушко маленьке. За собою несу довгу-довгу косу.» (Голка).
- «У легкого держака голова дуже важка. Може цвях забити, а може пальця прибити.» (Молоток)
- «Два кільця, два кінця, а всередині цвях.» (Ножиці)
- «Хто хліб усім нам ділить.» (Ніж)
- «Має чотири зуби, сама не їсть, а людей годує». (Виделка)
- Отже друга група – це гострі предмети, а також такі, що колють або ріжуть.
16. Робота з предметними малюнками
- Продивившись ці малюнки, розкажіть:
* Чи можуть ці предмети зашкодити нашому здоров’ю? (Так.)
* Як користуватися цими предметами? (З дозволу батьків, обережно. )
17. Закріплення правил «Техніка безпеки під час користування гострими предметами»
- Нерідко травми від гострих, ріжучих предметів виникають через елементарне незнання наслідків таких забав. А тому, діти, ви маєте засвоїти такі правила:
* Не залишай голку без нитки.
* Не бери голку в рот.
* Ножиці подавай у закритому вигляді і заокругленими кінцями.
* При користуванні ножем не слід братися рукою за лезо.
* Голки, цвяхи, кнопки тримають у відведених для цього місцях.
- Поясніть зміст вислову «Порядок у домі не тільки для краси, але й для безпеки.»
18. Висновок
- Чи можна використовувати ці речі для забави?
- Слід також пам’ятати, що ці предмети також не можуть слугувати іграшками. Використовуй їх за прямим призначенням.
Гра «Так чи ні»
- Щоб не трапилось пригоди, злого лиха та біди, не роби собі на шкоду, у такі місця не йди. Назавжди запам’ятайте правила, як дні ясні. І тепер відповідайте коротко мені – так чи ні!
- Горище чи старий будинок – це місце для ігор?
- А тепер скажіть мені, в ліфтах граються чи ні?
- А в підвалах аж ніяк не підходить гратись?
- Можна лізти по стіні, по дахах і трубах?
- На будову йде хлопчак, там його біда чекає?
Інтерактивна гра «Мікрофон»
- Які небезпечні місця для ігор та розваг ви будете обходити «десятою дорогою», як кажуть у народі?
- Які висновки для себе ви зробили?
- Чи можна нашу розмову назвати кориcною і необхідною для вас? Чому?
- Що це таке «Не золото, а найдорожче»? (Життя, здоров’я)
- Тож поводьтеся так, щоб не створювати загрозу для свого життя і здоров’я.
1