Завдяки ефективному застосуванню технологій у навчальному процесі учні можуть набувати цілу низку компетентностей, зокрема інформатичних. Розвинути ці компетентності допомагають перш за все вчителі, які самі мають володіти такими компетентностями та бути готовими та здатними до діяльності, що пов’язана з їх формуванням.
А саме, інформаційно-комунікаційна компетентність вчителя інформатики повинна значно відрізнятися від інформаційно-комунікаційної компетентності інших вчителів об’ємом, глибиною та систематичністю знань в галузі інформаційних технологій. Завдання сучасного вчителя – не лише дати знання відповідно до навчальної програми, але сформувати в учнях життєво важливі навики роботи з інформацією: пошуку, збирання та опрацювання необхідних даних і відомостей, вміння ефективно взаємодіяти, зберігати та презентувати результати своєї роботи.
Інформаційно-цифрова компетентність – це одна з ключових компетентностей. Для того щоб продуктивно функціонувати в сучасному світі необхідно вміти використовувати. Для власного професійного розвитку та обміну педагогічним досвідом потрібно вміння користуватися цифровими сервісами,тобто сервіси для професійного розвитку, для проходження різних онлайн тренінгів,курсів та інших видів навчання та комунікації.
Шалені темпи цифровізації нашого світу не залишають альтернатив, якщо вчитель хоче досягти високого рівня залученості своїх учнів, передавати актуальтні знання,підтримувати їхню вмотивованість, допомагати розвивати компетентності необхідні в сучасному житті, то він має ефектовно викоритовувати цифрові освітні ресурси і ділитися цим з професійною спільнотою, наповнюючи своє е-портфоліо і створюючи особистий бренд.