КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ
ГАНС-КРІСТІАН АНДЕРСЕН
«СНІГОВА КОРОЛЕВА»
Спілкування державною мовою |
1. У силі духу, на думку Андерсена, полягає найбільше диво життя. А ви як вважаєте? 2. Хто є головною героїнею казки – Снігова королева чи Герда? Чому? 3. Чому стара жінка приховала троянди від Герди? Чи можна назвати її вчинок допомогою? Відповідь обґрунтуйте. 4. У казці «Снігова королева» деякі герої та героїні внутрішньо змінюються. Хто це? Розкажіть про духовні зміни когось із них. 5. Визначити за Тлумачним словником лексичне значення слова ВІЧНІСТЬ. Дібрати до нього синоніми та кольорові асоціації. |
Спілкування іноземними мовами |
1. За допомогою Інтернету знайдіть оригінальний текст казки. Випишіть імена головних героїв і порівняйте їх із відповідниками у перекладі. 2. Дізнайтеся, як в данському перекладі названо троля. Що про нього відомо у данському фольклорі. 3. Складіть рекламний слоган до казки данською та українською мовами, використовуючи онлайн-перекладач https://translate.google.com/?hl=ru |
Математична компетентність |
1. Яку відстань подолала Герда в пошуках Кая? В Данії відстань вимірюється в милях. 2. У яку гру грав Кай у палаці Снігової Королеви? Яку гру вона нагадує? Яка мета гри?
4. Розв’яжіть кроссенс, установлюючи асоціативні зв’язки між картинками, що зображують основні подіїї казки «Снігова королева»
5. Знайдіть правильний шлях Герди у пошуках Кая.
6. Дайте відповіді на питання, обґрунтовуючи свою точку зору.
7. Розгадайте кросворд, в якому ключовим буде слово, яке складав Кай у палаці Снігової королеви.
1. Одна з головних героїнь казки Г. К. Андерсена. (Снігова королева) 2. «Свавільна й дика» дівчинка. (Розбійниця) 3. Перша коштовна річ, котру Герда віддала, щоб урятувати Кая. (Черевички) 4. Мудра жінка, яка сказала, що Герда така сильна, що їй підкоряються «і люди, і тварини». (Фінка) 5. Воїни Снігової королеви, її вірні слуги. (Сніжинки) 6. Річ, яка перетворила гаряче серце Кая на крижане. (Скалка) 7. Річ, яку лапландка використала як папір для листа. (Рибина — тріска) 8. Герой, який дуже любив свій рідний край і мріяв про нього в неволі у маленької розбійниці. (Олень) (Можна зробити кросворд «навпаки»: скласти питання до розгаданого кросворду.)
|
Компетентності у природничих науках і технологіях |
1. Дослідження. Якими є властивості льоду? 2. Проєкт. Де знаходяться льодовики і яку роль вони відіграють в житті планети? 3. Дослідження твору. Де живе Снігова Королева? Що вам відомо про Фінляндію? 4. «Але її найулюбленіший палац коло Північного полюса, на острові, що зветься – Шпіцберген, – сказав північний олень». Що вам відомо про Північний полюс? 6. «За дві милі звідси починається сад Снігової Королеви, – сказала фінка». Які дерева там могли рости? Назвіть і опишіть їх. 7. Підготуйте проєкт на тему «Явища природи в казці “Снігова Королева”». Доберіть ілюстрації або світлини північного сяйва, цитати з казки. 8. Андерсен був не лише талановитим письменником. Його бурхлива фантазія виявилася і в майстерності вирізати силуети з білого паперу. Зі своїх витинанок він створював картини, альбоми і дарував друзям та дітям. Спробуйте вирізати власні витинанки з паперу за мотивами казки. Розкажіть, демонструючи витинанки, про епізоди твору, які вони зображують. 9. Пісочна анімація (або техніка порошку ) – це особлива технологія , що передбачає нанесення на скляну підсвічену поверхню сипучих речовин та швидку зміну їх форми та розташування. Подивіться, як відтворено почуття Герди та Кая засобами піскової анімації https://www.youtube.com/watch?v=dJwwOgvpfgI
|
Інформаційно-цифрова компетентність |
1. Перегляньте буктрейлер. https://www.youtube.com/watch?v=NTJ2yBpYhIo
Чи цікаво вам дізнатися відповідь на питання? 2. Пройдіть тест за покликанням. https://naurok.com.ua/test/snigova-koroleva-617522.html
3. Хто з героїв казки був добрим, а хто злим? Виконайте вправу за покликанням https://learningapps.org/5841226.
4. За допомогою інтернету знайдіть інформацію про Лапландію, Шпіцберген, Північний полюс, Фінляндію, які згадані у творі Г.-К. Андерсена. Покажіть їх на мапі. Доберіть світлини. Як ви вважаєте, чи справді там могла жити Снігова Королева? 5. Напишіть пост для соцмереж про свої враження від казки «Снігова Королева». Доберіть ілюстрацію до нього. Прокоментуйте аналогічні пости однокласників і однокласниць. 6. За допомогою WordArt створіть хмару слів на тему: «Характеристика Герди» https://wordart.com/
|
Уміння вчитися |
1. Яких незвичайних властивостей набуло дзеркало внаслідок чаклунства лихого троля? Як дзеркало та скалки від нього впливали на людей? 2. Порівняйте стосунки Герди і Кая до та після того, як скалка потрапила в око і в серце хлопчика. 3. Яку допомогу надали Герді птахи і люди? Чи полегшило це її пошуки? 4. Якими постають у фіналі твору Кай і Герда? |
Ініціативність і підприємливість |
1. Серед данців побутує легенда, що Андерсен мав королівське походження, але то тільки красива казка, яку вигадав для сина батько-ремісник. Опишіть (усно) або намалюйте палац Снігової королеви. 2. Створіть на підставі казки «Снігова Королева» постер, на якому позначте провідні мотиви твору. Прокоментуйте його. 3. Напишіть коротке висловлювання на тему: «Якби я був героєм казки, чим би я допоміг Герді» 4. Напишіть листа до Снігової королеви. Порадьте, якою вона повинна бути, щоб її поважали хлопчики і дівчатка.
|
Соціальна та громадянська компетентності |
1. У казці зустрічається троль. Як боротися з тролями в інтернеті? Тролінг – взаємодія в інтернет-просторі, націлена на провокацію, нагнітання конфлікту, знущання над іншими. Чим подібний і чим відрізняється тролінг від булінгу? 2. Якщо друг чи подруга вас образять, але потім йому або їй знадобиться ваша допомога, як ви вчините? Як можна перевірити справжню дружбу і справжню любов? 3. Які правила техніки безпеки порушили казкові персонажі? 4. Висловіть свою думку щодо суспільних проблем порушених у творі (Кай бранець Снігової королеви, Герда у полоні розбійників). Які права людини порушено утворі?
|
Обізнаність та самовираження у сфері культури |
1. Знайдіть в інтернеті й подивіться екранізації казки: кінофільм «Снігова Королева» (режисер Девід Ву, США, Велика Британія, Канада, 2002), кінофільм «Снігова Королева» (режисерка Карола Хаттоп, Німеччина — Фінляндія, 2014), кінофільм «Снігова Королева» (режисер Г. Казанський, 1966), мультфільм (режисер Л. Атаманов, 1957) та ін. Чи зберегли автори фільмів зміст твору? А що нового вони додали до казки? 2. Подивіться в інтернеті новорічний мюзикл для всієї родини – «Нова Снігова Королева» із Олею Поляковою. . https://www.youtube.com/watch?v=uOwhbuAYKu8
Висловіть своє враження. 4. Уявіть, що ви є режисером/режисеркою мультфільму за мотивами казки «Снігова Королева». Намалюйте 1—2 костюми для персонажів або створіть 1—2 декорації. Прокоментуйте їх. 5. Прослухайте уривок із сюїти «Снігова Королева» Ж. Колодуб. Сюїта- музичний твір, який складається з кількох частин із загальними темами. Чи відповідає музичний портрет Снігової королеви літературному. Який візуальний образ виникає в уяві? |
Екологічна грамотність і здорове життя. |
1. Які природні явища асоціюються у вас з казкою? Поясніть у чому схожість героїв казки та явищ природи. 2. Напишіть памʹятку «Що треба робити, щоб не хворіти взимку?» 3. Казки Ганса-Крістіана Андерсена тісно пов’язані із життям. Нерідко головними персонажами в них є звичайні люди. Наприклад, у казці «Снігова Королева» діють хлопчик Кай і дівчинка Герда, які мешкають у містечку, що нагадує міста, де жив автор (Копенгаген, Оденсе та ін.). Там холодної пори року діти й дорослі любили зимові розваги, а влітку вирощували квіти. Які зимові ігри та розваги ви знаєте?
|
Предметні компетентності
Знаннєвий компонент |
1. Окресліть тематику та проблематику казки Ганса Крістіана Андерсена «Снігова Королева». 2. Визначте складові композиції казки. Чи використовує автор прийом антитези? Наведіть приклад. Яку функцію вона виконує? 3. Охарактеризуйте систему образів твору. Наприклад, « Я – Ваня. У казці «Снігова Королева» мені найбільше сподобалася Маленька розбійниця, тому що вона заради інших пожертвувала своїми бажаннями. А тобі?» 4. Розповідь від імені Кая «Що я відчував у той момент, коли відтавало моє серце?» |
Діяльнісний компонент |
1. Складіть свою маленьку фантастичну казочку або напишіть фанфік «Моє закінчення казки «Снігова королева». 2. Безперечно, і Герда, і Снігова королева — сильн іособистості. У чому сила кожної із них? Порівняйте їх за допомогою кола Вена, знайдіть спільне та відмінне.
3. Виконайте інтерактивну вправу «Асоціативна характеристика» з ключовим словом А – Н – Д – Е – Р – С – Е – Н –
|
Ціннісний компонент |
1. Що, на вашу думку, означають слова: «...дорослі, але ще діти, діти серцем»? 2. Почуття, які переповнювали серце Герди не могли просто зникнути чи замерзнути, чи стертися назавжди завдяки чарам бабусі. Ці почуття – вічні. Давайте разом пригадаємо, якими почуттями серця керувалась Герда у пошуках свого названого брата? 3. Як ви думаєте, що надихнуло Андерсена на написання казки? А чи надихає це нас? Чи важливо для нас (для вас особисто) бачити красу серцем та вберегти його від холоду?
|