Мета уроку: надати учням поняття кодування інформації, навчити учнів кодувати інформацію різного типу в двійковий код за допомогою онлайн-ресурсів – калькулятора, бінарного перекладача, таблиці 16-бітного кодування символів та в ручну.
Обладнання для уроку: ПК, мережа Інтернет, інтерактивна дошка Miro (відео, зображення, музичний трек, посилання) посилання в конспекті будуть виводити на конкретну інформацію встановлену на дошку. Під час уроку учням надається можливість не тільки переглядати дошку, а й переміщуватись за посиланнями та вносити зміни до таблиць.
Тернова Алла Сергіївна
вчитель інформатики
Спеціалізована школа І-ІІІ ступені №72
з поглибленим вивченням хімії та біології
Запорізької міської ради
Запорізької області
Урок інформатики для 8 класу
Тема уроку: Кодування та декодування повідомлень. Двійкове кодування
Мета уроку: надати учням поняття кодування інформації, навчити учнів кодувати інформацію різного типу в двійковий код за допомогою онлайн-ресурсів – калькулятора, бінарного перекладача, таблиці 16-бітного кодування символів та в ручну.
Обладнання: ПК, мережа Інтернет, інтерактивна дошка Miro (відео, зображення, музичний трек, посилання) посилання в конспекті будуть виводити на конкретну інформацію встановлену на дошку. Під час уроку учням надається можливість не тільки переглядати дошку, а й переміщуватись за посиланнями та вносити зміни до таблиць.
Хід уроку:
Обмін між людиною та комп’ютером інформацією відбувається після кодування інформації. Машина не розуміє мову людини – це електричний прилад – всю інформацію закодовано у вигляді електричних імпульсів. 0 – немає струму, 1 – є струм. Кожний символ, крапка на моніторі, колір фігури закодовано у вигляді комбінацій восьми 0 та 1. Наприклад. 00100011 це #
Перегляд відео про двійковий код
Числа можна кодувати за допомогою математичних розрахунків за прикладом: перехід від десяткової системи в двійкову.
Завдання 1. Закодувати в двійковий код числа в таблиці
За відео-інструкцією потрібно скористатися онлайн калькулятором для кодування числової інформації
1 символ – 8 бітів = 1байт
Завдання № 2 Порахувати довжину двійкового коду в реченні
На сторінці підручника ________?
В усьому підручнику 240 сторінок – яка його довжина коду__________?
Завдання №3 За допомогою бінарного перекладача закодовано текст. Треба його розкодувати.
Відповідь: Ой, у лузі червона калина!
Відповідь: Реве та стогне Дніпр широкий
Dідповідь запишіть на стікерах на дошці Miro
Домашнє завдання:
1