Кодування та декодування повідомлень. Двійкове кодування

Про матеріал

Мета уроку: надати учням поняття кодування інформації, навчити учнів кодувати інформацію різного типу в двійковий код за допомогою онлайн-ресурсів – калькулятора, бінарного перекладача, таблиці 16-бітного кодування символів та в ручну.

Обладнання для уроку: ПК, мережа Інтернет, інтерактивна дошка Miro (відео, зображення, музичний трек, посилання) посилання в конспекті будуть виводити на конкретну інформацію встановлену на дошку. Під час уроку учням надається можливість не тільки переглядати дошку, а й переміщуватись за посиланнями та вносити зміни до таблиць.

Перегляд файлу

Тернова Алла Сергіївна
вчитель інформатики 

Спеціалізована школа І-ІІІ ступені №72

з поглибленим вивченням хімії та біології

Запорізької міської ради

Запорізької області

 

Урок інформатики для 8 класу

Тема уроку: Кодування та декодування повідомлень. Двійкове кодування

Мета уроку: надати учням поняття кодування інформації, навчити учнів кодувати інформацію різного типу в двійковий код за допомогою онлайн-ресурсів – калькулятора, бінарного перекладача, таблиці 16-бітного кодування символів та в ручну.

Обладнання: ПК, мережа Інтернет, інтерактивна дошка Miro (відео, зображення, музичний трек, посилання) посилання в конспекті будуть виводити на конкретну інформацію встановлену на дошку. Під час уроку учням надається можливість не тільки переглядати дошку, а й переміщуватись за посиланнями та вносити зміни до таблиць.

Хід уроку:

  1. Привітання
  2. Повторення

  • Що таке декодування повідомлень?
  • В чому полягає різниця між кодуванням та шифруванням?
  1. Мотивація учнів.

Обмін між людиною та комп’ютером інформацією відбувається після кодування інформації. Машина не розуміє мову людини – це електричний прилад – всю інформацію закодовано у вигляді електричних імпульсів. 0 – немає струму, 1 – є струм. Кожний символ, крапка на моніторі, колір фігури закодовано у вигляді комбінацій восьми 0 та 1. Наприклад. 00100011  це  #

Перегляд відео про двійковий код

  1. Фізична хвилинка – нейрозарядка відео

  1. Практична частина.

Числа можна кодувати за допомогою математичних розрахунків за прикладом: перехід від десяткової системи в двійкову.

Завдання 1. Закодувати в двійковий код числа в таблиці

  Записати відповідь в таблицю

   

За відео-інструкцією потрібно скористатися онлайн калькулятором для кодування числової інформації

 

 

 

 

 

 

  1. Довжина двійкового коду – це об’єм інформації. Прийнято, що 0 або 1 дорівнює 1 біт – це найменша одиниця об’єму інформації.

1 символ  – 8 бітів = 1байт

Завдання № 2  Порахувати довжину двійкового коду в реченні

На сторінці підручника ________?

В усьому підручнику 240 сторінок – яка його довжина коду__________?

Заповнити таблицю

Завдання №3 За допомогою бінарного перекладача закодовано текст. Треба його розкодувати.

 

 

 

 

 

 

Відповідь: Ой, у лузі червона калина!

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: Реве та стогне Дніпр широкий

Dідповідь запишіть на стікерах на дошці Miro

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання:

  1. Підручник: Інформатика 8 клас. Морзе. стор. 8-9 читати
  2. Переглянути відео про 16-систему кодування

  1. Декодувати код за допомогою таблиці кодів

1

 

docx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку