Колір, як засіб образотворчої виразності, споріднені кольори. Малювання композиції «Кружляє листопад».

Про матеріал
Урок №05 Колір, як засіб образотворчої виразності, споріднені кольори. Малювання композиції «Кружляє листопад». Мета:- ознайомити учнів з поняттям «споріднені кольори»; -вчити утворювати відтінки кольорів для передавання стану та настрою в природі; -формувати вміння передавати форму листків, вчити підбирати кольорову гаму для передачі стану та настрою в природі; -розвивати творчі здібності, зорову пам’ять, фантазію, естетичний смак, почуття прекрасного, уяву, мислення, вміння висловлювати свої думки; - виховувати любов та бережне ставлення до природи. Обладнання:  мультимедійний комплект, ємність для води, пензлі, фарби,альбом, підручник, листя різних порід дерев. Хід уроку 1.     ОК (організація класу) Створення позитивного психологічного клімату класу.  Відгадайте загадку. В жовте лист пофарбувала, Урожай з полів зібрала. Золотила вербам коси Чарівна цариця — … (Осінь)  Чарівниця-осінь вирушає в далеку подорож Україною і запрошує нас із собою. 2.     МНД (мотивація навчальної діяльності)  -Осені вже не сидиться на місці, в усі кутки заглянути їй хочеться. Ходить чарівна осінь з казковим пензлем. Помахом руки фарбує дерева у різноманітні кольори своєї пори. Стоїть загадковий ліс, немов жива казка. Дивний ліс! У нього поряд весна і осінь. Жовтий лист і зелена травичка. Змарнілі трави і квіти, що лише розцвітають. Блискучий іній і метелики. Лагідне сонце і холодний вітер. В’янення і розквіт. Пісні і тиша. І смуток, і радість.  Затамуйте подих...  і ви почуєте мелодійний голос чарівниці...        3.Декламування вірша. В осіннім лісі В осіннім лісі всюди казка, Тут різні барви, кольори. І краєвиди ніжні, й ласка І тепле сонечко вгорі. Уся багряна в дуба гілка, А клен вогнем палахкотить. Он на сосні стрибає білка І сойка між гілок летить. Он вигляда грибок з-під моху, Ще під листком — грибок-маля. Та менший день стає потроху, Бо до зими летить земля. Н.Красоткіна       4.АОЗ (актуалізація опорних знань)  Осінь  ніби справжня художниця, без пензлика, без олівця розфарбувала дерева, кущі, трави. Запросила всіх на свій чудовий карнавал. -Поміркуйте, які кольори переважали влітку, а якими заповнена осіння природа?  -Який колір осінньої пори повторюється найбільше? - Які кольори ви обрали б, щоб намалювати осінь? -Які кольори належать до групи теплих кольорів?         5.ВНМ (вивчення нового матеріалу) -Розповідь вчителя Кожній порі року притаманні барви, характерні лише для неї.  Чарівниця Осінь розфарбувала природу різними відтінками жовтого,оранжевого,червоного кольорів. Серед розмаїття кольорів трапляються дуже схожі між собою. Теплі кольори і їх відтінки, як і холодні кольори і їх відтінки, називають спорідненими між собою. Споріднені кольори в колірному колі розташовуються поруч один з одним, причому теплі кольори і їх відтінки - в правій частині колірного кола, а холодні - в лівій. Протилежні пари зображень в такому колірному колі будуть контрастними. І, навпаки, поруч розташовані кольори від сусідства один з одним під дією контрасту втрачають свою яскравість, насиченість, змінюють колір в бік сусіднього спектрального кольору. При цьому обидва кольори здаються більш теплими. Наприклад, змішуючи жовту й оранжеву фарби, ми отримаємо кілька жовто-оранжевих відтінків, а змішуючи жовту і зелену ми отримуємо кілька жовто-зелених. 6.Робота з підручником (ст.20,автори: О.Калініченко, Л.Аристова)  - Розгляньте багатство відтінків споріднених кольорів у краєвиді. 7.Бесіда за картиною. -Що зображено на картині? -Який колорит картини, теплий чи холодний? -Яки настрій викликає картина? -Який заголовок можна дати цій картині?   8.Дидактична гра «Збери букет»  -Проаналізуйте форми листочків різних порід дерев та зберіть букет. (Якщо листочок теплого кольору, то плесніть у долоні, холодного – тупніть ногами). -Розгляньте споріднені відтінки кольорів на осінніх листочках. -Пригадайте, як можна утворити різні відтінки кольору.   9. Фізкультхвилинка-медитація  Я — листочок,  Я — маленький листочок, позолочений осінню. Мене весело гойдає вітерець і ніби кличе за собою. І ось я відриваюся від гілочки, злітаю. Як хороше кружляти над землею. Коли я втомлююсь – спущуся на неї відпочити.(діти відтворюють рухи)   Щойно всі ви були маленькими листочками.  -Як ви думаєте, про що мріє осінній листочок, падаючи на землю?  -Як називається явище, коли опадає листя? (Листопад, па­долист)   -Коли це найчастіше буває?  В якому місяці?           10.  Правила безпеки на уроці образотворчого мистецтва. -Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя. -Використовувати інструмент тільки за призначенням. -Тримати своє робоче місце  в належному порядку.          11.ПХД.(практично-художна діяльність учнів)  -Намалюйте композицію «Кружляє листопад» (гуаш). Спробуйте передати багатство відтінків осінніх кольорів.  Перегляд відеопослідовності малювання композиції «Кружляє листопад».       12.Підсумок -Зберіть в букетик осіннє листя, яке використовували  для створення композиції. - Які емоції викликає у вас осінній листопад? - Поділіться своїми враженнями. - Продемонструйте власні малюнки.          13.Рефлексія  Рефлексійна вправа «Дерево зростання» Учні по колу висловлюють свою думку- -сьогодні я дізнався... -мене здивувало... -я навчився... -мені найбільше запам`яталося... -мені захотілося...  
Перегляд файлу

Урок №05 Колір, як засіб образотворчої виразності, споріднені кольори. Малювання композиції «Кружляє листопад».

Мета:- ознайомити учнів з поняттям «споріднені кольори»;

-вчити утворювати відтінки кольорів для передавання стану та настрою в природі;

-формувати вміння передавати форму листків, вчити підбирати кольорову гаму для передачі стану та настрою в природі;

-розвивати творчі здібності, зорову пам’ять, фантазію, естетичний смак, почуття прекрасного, уяву, мислення, вміння висловлювати свої думки; - виховувати любов та бережне ставлення до природи.

Обладнання:  мультимедійний комплект, ємність для води, пензлі, фарби,альбом, підручник, листя різних порід дерев.

Хід уроку 1. ОК (організація класу)

Створення позитивного психологічного клімату класу.

 Відгадайте загадку. В жовте лист пофарбувала, Урожай з полів зібрала.

Золотила вербам коси

Чарівна цариця — …

(Осінь)

 Чарівниця-осінь вирушає в далеку подорож Україною і запрошує нас із собою.

2. МНД (мотивація навчальної діяльності)

 -Осені вже не сидиться на місці, в усі кутки заглянути їй хочеться. Ходить чарівна осінь з казковим пензлем. Помахом руки фарбує дерева у різноманітні кольори своєї пори. Стоїть загадковий ліс, немов жива казка.

Дивний ліс! У нього поряд весна і осінь. Жовтий лист і зелена травичка.

Змарнілі трави і квіти, що лише розцвітають. Блискучий іній і метелики. Лагідне сонце і холодний вітер. В’янення і розквіт. Пісні і тиша. І смуток, і радість.  Затамуйте подих...  і ви почуєте мелодійний голос чарівниці...

       3.Декламування вірша.

В осіннім лісі

В осіннім лісі всюди казка, Тут різні барви, кольори. І краєвиди ніжні, й ласка І тепле сонечко вгорі.

Уся багряна в дуба гілка, А клен вогнем палахкотить. Он на сосні стрибає білка І сойка між гілок летить.

Он вигляда грибок з-під моху,

Ще під листком — грибок-маля. Та менший день стає потроху, Бо до зими летить земля.

Н.Красоткіна

      4.АОЗ (актуалізація опорних знань)

 Осінь  ніби справжня художниця, без пензлика, без олівця розфарбувала дерева, кущі, трави. Запросила всіх на свій чудовий карнавал.

-Поміркуйте, які кольори переважали влітку, а якими заповнена осіння природа?   

-Який колір осінньої пори повторюється найбільше?

- Які кольори ви обрали б, щоб намалювати осінь? -Які кольори належать до групи теплих кольорів?

 

      5.ВНМ (вивчення нового матеріалу)

-Розповідь вчителя

Кожній порі року притаманні барви, характерні лише для неї.  Чарівниця Осінь розфарбувала природу різними відтінками жовтого,оранжевого,червоного кольорів. Серед розмаїття кольорів трапляються дуже схожі між собою. Теплі кольори і їх відтінки, як і холодні кольори і їх відтінки, називають спорідненими між собою. Споріднені кольори в колірному колі розташовуються поруч один з одним, причому теплі кольори і їх відтінки - в правій частині колірного кола, а холодні - в лівій. Протилежні пари зображень в такому колірному колі будуть контрастними. І, навпаки, поруч розташовані кольори від сусідства один з одним під дією контрасту втрачають свою яскравість, насиченість, змінюють колір в бік сусіднього спектрального кольору. При цьому обидва кольори здаються більш теплими. Наприклад, змішуючи жовту й оранжеву фарби, ми отримаємо кілька жовтооранжевих відтінків, а змішуючи жовту і зелену ми отримуємо кілька жовтозелених.

6.Робота з підручником (ст.20,автори: О.Калініченко, Л.Аристова)   - Розгляньте багатство відтінків споріднених кольорів у краєвиді.

7.Бесіда за картиною.

-Що зображено на картині?

-Який колорит картини, теплий чи холодний?

-Яки настрій викликає картина?

-Який заголовок можна дати цій картині?

 

8.Дидактична гра «Збери букет»

 -Проаналізуйте форми листочків різних порід дерев та зберіть букет.

(Якщо листочок теплого кольору, то плесніть у долоні, холодного – тупніть ногами).

-Розгляньте споріднені відтінки кольорів на осінніх листочках.

-Пригадайте, як можна утворити різні відтінки кольору.

  9. Фізкультхвилинка-медитація

 Я — листочок,

 Я — маленький листочок, позолочений осінню.

Мене весело гойдає вітерець і ніби кличе за собою.

І ось я відриваюся від гілочки, злітаю. Як хороше кружляти над землею.

Коли я втомлююсь – спущуся на неї відпочити.(діти відтворюють рухи)

 

Щойно всі ви були маленькими листочками.

 -Як ви думаєте, про що мріє осінній листочок, падаючи на землю?

 -Як називається явище, коли опадає листя? (Листопад, падолист)

  -Коли це найчастіше буває?  В якому місяці?

 

        10.  Правила безпеки на уроці образотворчого мистецтва. -Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.

-Використовувати інструмент тільки за призначенням. -Тримати своє робоче місце  в належному порядку.

         11.ПХД.(практично-художна діяльність учнів)

 -Намалюйте композицію «Кружляє листопад» (гуаш). Спробуйте передати багатство відтінків осінніх кольорів.

 Перегляд відеопослідовності малювання композиції «Кружляє листопад».

      12.Підсумок

-Зберіть в букетик осіннє листя, яке використовували  для створення композиції.

  • Які емоції викликає у вас осінній листопад?
  • Поділіться своїми враженнями.
  • Продемонструйте власні малюнки.

 

       13.Рефлексія  Рефлексійна вправа «Дерево зростання»

Учні по колу висловлюють свою думку- -сьогодні я дізнався...

-мене здивувало...

-я навчився...

-мені найбільше запам`яталося...

-мені захотілося...

 

docx
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
1037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку