Конспект уроку з образотворчого мистецтва. 5 клас. НУШ. Тема: Види декоративно – ужиткового мистецтва. Орнаментальні мотиви.

Про матеріал

Конспект уроку з образотворчого мистецтва. 5 клас. НУШ.

Тема: Види декоративно – ужиткового мистецтва.

Орнаментальні мотиви.

Мета: Навчальна: сформувати в учнів поняття «декоративно – прикладне мистецтво», «дизайн»; ознайомити з різновидами декоративно – прикладного мистецтва; визначити специфічні засоби виразності в кожному із видів образотворчого мистецтва.

Розвивальна: розвивати інтерес до пізнання українського народного мистецтва, естетичний смак, розвивати творче мислення.

Виховна: виховувати повагу до культурної спадщини народу, любов до традицій українського народу; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву дітей, образне мислення, вміння бачити прекрасне; прищеплювати любов до творів декоративного мистецтва; виховувати естетичні почуття, повагу до праці народних майстрів; формувати духовні і моральні загальнолюдські цінності, виховувати інтерес до роботи дизайнера, художника, скульптора.

Перегляд файлу

Конспект уроку з образотворчого мистецтва
5 клас НУШ

Тема: Види декоративно – ужиткового  мистецтва.
Орнаментальні мотиви.
 

Мета:
Навчальна: сформувати в учнів поняття «декоративно – прикладне мистецтво»,  «дизайн»; ознайомити з різновидами декоративно – прикладного мистецтва; визначити специфічні засоби виразності в кожному із видів образотворчого   мистецтва.
Розвивальна: розвивати інтерес до пізнання українського народного мистецтва, естетичний смак, розвивати творче мислення.
Виховна: виховувати повагу до культурної спадщини народу, любов до традицій українського народу; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву дітей, образне мислення, вміння бачити прекрасне; прищеплювати любов до  творів декоративного мистецтва; виховувати естетичні почуття, повагу до праці народних майстрів; формувати  духовні і моральні загальнолюдські цінності, виховувати інтерес до роботи дизайнера, художника, скульптора.
Формування ключових компетентностей: 

загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями національної культури;
міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини; вміння давати естетичну оцінку творам декоративно­прикладного мистецтва, висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва;
вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, самостійно виконувати практичне завдання;

предметних компетентностей: розширити знання про декоративне мистецтво; формувати поняття про ритм в природі та мистецтві; вчити складати і розуміти символіку орнаментів; розвивати відчуття  відчуття композиційної рівноваги, нестандартність мислення та фантазію при створенні орнаментів.

          Матеріали та інструменти: олівці, пензлики, гумка, фарби гуаш, стаканчики з водою, шаблони, зразки творів декоративно-ужиткового мистецтва.

Тип уроку:  комбінований

Хід уроку

І. Організація класу.

  • Привітання.
  • Організація робочого місця, наявність матеріалів, обладнання, пристосувань.

(Здобувачі освіти слухають пісню на англійській мові та викладають на парті олівці  певних кольорів).

Перегляд відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=N2J9abb_KQU&ab_channel=A%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0

(Повторюють основні та похідні кольори, теплі та холодні, показують колір свого настрою на уроці).

ІІ Актуалізація опорних знань учнів.

Репродуктивна бесіда

Перед тим як перейди до вивчення нової теми, давайте пригадаємо про  що

ми говорили на попередньому уроці.

1. Що таке ритм?

2. Дайте визначення поняття мотив.

3. Які календарно – обрядові пісні ви знаєте? ( Тощо.)

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

1. Перегляд відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=Sxgj5svXzAE&list=PLm-lw11iPE8Rw58r-vzu9_dDrov9xMMKL&index=15&ab_channel=%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B05%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81

2. За допомогою хмари слів запишіть різновиди декоративно – ужиткового мистецтва про які шла мова у відео.

 

E:\клипарт\5a5b46c65942aafd74869c38740113ed.jpghttps://media.wordcloud.pro/image/e7edcc1a-bf22-4338-9fdb-aa1b439c533c.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь учителя

 - Дорогі діти, ми з вами до сьогоднішнього уроку організували виставку. Якщо поглянемо довкола, то побачимо багато різних за призначенням предметів побуту: меблі і посуд, килими й покривала, різноманітні прикраси і багато іншого. Кожен з них по-своєму впливає на наш настрій, створює в приміщенні особливу атмосферу.          

- Сьогодні ви дізнаєтеся:

  • як називають предмети не лише корисні, а й красиво оздоблені;
  • хто працював над їх виготовленням і як вони використовуються;
  • чому різні вироби на нашій виставці називають «декоративно-ужитковим мистецтвом».
  • дізнаємось, що таке «дизайн», хто такі дизайнери.
  • вчитися  складати і розуміти символіку орнаментів;

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

 - Отже, тема нашого уроку звучить так:

Тема: Види декоративно – ужиткового  мистецтва.
Орнаментальні мотиви.

 

V . Вивчення нового матеріалу

(Опрацювання відео за посиланням)

https://www.youtube.com/watch?v=gB8L1n4pr9E&list=PLm-lw11iPE8Rw58r-vzu9_dDrov9xMMKL&index=16&ab_channel=%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B05%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81

 (Демонстрація двох зображень  з вазами).

Авторська кераміка з петриківським розписом на shop.skrypin.ua      ≡ Вази та вазони купити в Україні. Інтернет магазин ▷ Віста

Розгляньте їх. Діти, зверніть увагу авторська робота виготовлялася часто в одному екземплярі, такі роботи є неповторними і цінуються дуже високо. Коли ми подивимося уважніше на картинку, то побачимо прізвище майстра, автора цієї роботи. А  вироби, які ви зустрічаєте у крамницях, які виготовляються  великими партіями ми називаємо їх – промислові вироби, над ними працювали люди різних професій: технологи, конструктори, робітники, ну і, звісно ж, дизайнери.

Вправа «Асоціація»

 - Діти, а доводилось коли небудь вам чути такі слова, як «дизайнер» чи «дизайн»?

  - А де саме ви чули використання таких слів?

 - Отже, «дизайн» з англійської перекладається як «проєкт, малюнок, задум, план, мета, творчий задум, креслення, розрахунок, ескіз, малюнок, витвір мистецтва». Дизайн присутній всюди: в одязі, у прикрасах, інтер’єрі, у приготуванні страв, тобто у всіх речах, які виготовлені людиною. А дизайнер - розробляє дизайн майбутнього виробу, щоб він ішов з модою в ногу, був привабливим, естетичним, зручним. Тож сьогодні на уроці ви будете дизайнерами-початківцями.  Вам мабуть цікаво: що і яким способом ви будете творити? Який  малюнок, фото чи орнамент буде зображений на ваших роботах?

Український мистецтвознавець Кость Віталійович Широцький стверджував, що «на найпростіший і на найскладніший стадії в розвитку орнаменту народ звертався до природи, але не просто копіює навколишню дійсність, а перероблює, спрощує і своїм умовним малюнком створює власний стиль». Як ви вважаєте, чи мав він рацію? Сьогодні ми розберемося у такому складному, але цікавому українському орнаменті.

Опрацювання та подальше обговорення відео №1 за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=WjSF3bocZo8&list=PLm-lw11iPE8Rw58r-vzu9_dDrov9xMMKL&index=10&ab_channel=%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B05%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81
Опрацювання та подальше обговорення відео №2 за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=63Y1ShAVtf4&list=PLm-lw11iPE8Rw58r-vzu9_dDrov9xMMKL&index=11&ab_channel=%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B05%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81

https://i.pinimg.com/564x/b7/4f/ae/b74faef69027bb606b17879687979c0f.jpgЗапишіть про які види орнаментів ви дізналися:

 

 

 

 


VІ.  Практична робота

 А зараз я пропоную вам на деякий час стати дизайнерами і намалювати орнамент. Свій задум ви можете втілити в життя, якщо добре подумаєте на чому та з з яких матеріалів буде ваш вироб. Його можна продати, подарувати, чи знайти місце у власному інтер’єрі. А потренуймося виконувати роботу на таких шаблонах:

Кофейная чашка (керамика, фарфор) - paint.net клуб любителей
(Вчитель проводить інструктаж з техніки безпеки та правила поетапного виконання практичної роботи)

C:\Users\Администратор\Desktop\1.pngСтвори власний ескіз орнаменту.

 

 

 

(Під час практичної роботи можливий музичний супровід. Наприклад, українська народна пісня «Несе Галя воду).

https://www.youtube.com/watch?v=kJNmHLbl8T4&ab_channel=TarasStarodub
В процесі роботи вчитель надає індивідуальну консультацію.

(Запитання для уважних здобувачів: Про який предмет побуту ви почули у пісні? Чи можна назвати його декоративно-ужитковим?)

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

1). Тестовий контроль:

https://naurok.com.ua/test/ritm-v-obrazotvorchomu-mistectvi-1468886.html

2). Виставка дитячих робіт;

3). Захист робіт; 

4).Гра «Кіндер-результат з сюрпризом»

(Діти по черзі витягають сюрпризи із запитаннями, зачитують і висловлюють свої думки щодо уроку):

1). Що нового дізналися? Що з сьогоднішнього уроку ви: знаєте? умієте?

цінуєте? Що сподобалось вам на сьогоднішньому занятті? Що було важко?  Про що хотіли дізнатися більше? Тощо.

4) .Самооцінювання.

 (Вчитель підсумовує роботу учнів на уроці).

ІХ. Повідомлення домашнього завдання.

- Опрацювати текст підручника.  

-Виконати  практичну роботу (якщо не встигли виконати на уроці).
- Виконати завдання на картці. ( за бажанням) (Додаток 1)
https://www.youtube.com/watch?v=GGTt5HyYy9Y&list=PLm-lw11iPE8Rw58r-vzu9_dDrov9xMMKL&index=14&ab_channel=%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B05%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                 ДОДАТОК 1

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

https://learningapps.org/qrcode.php?id=piaaqm0kj20Раскраски 24 августа - День независимости Украины 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Стовбецька Світлана Валеріївна
    Дуже велика робота зроблена. Дякую за дуже гарний матеріал до уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Самохвалова Яна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 жовтня 2022
Переглядів
2404
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку