Кольоровий тиждень в початковій школі. День четвертий -зелений.

Про матеріал

Кольоровий тиждень в початковій школі. День четвертий -зелений. Сценарій проведення зеленого дня, фото-квесту, "зелені" вірші та казки, різноманітні вправи та завдання.

Перегляд файлу

А ЗЕЛЕНИЙ манить  свіжістю й красою,

Запахом ялинки, сосни і росою.

 

  1. Привітання. Девіз дня.

2. Заняття з учнями «Знайомство із зеленим – ніжним і приємним».

    -До нас завітала нова  гостя. Як її звати?

-Так, це огида. Вона чомусь до усього відноситься з насторогою. І дуже хоче, аби ви її переконали, що життя чудове.

-Допоможемо їй змінити своє ставлення  та свій настрій?

-Доведемо, що зелений колір-колір природи і його неможливо не любити, а тимпаче, будучи зеленого кольору, слід квітнути.

 -Давайте розпочнемо наш день з теплих слів, з такого девізу, аби Огида замислилась над тим, який неймовірний зелений колір!

      Девіз дня :«А четвер в нас – день зелений,

                        Ніжний,  лісовий, приємний».

     Огида. Хоч девіз у вас і  вдалий, та я не люблю ліс, там стільки кома,  тому не переконали мене.

Читання вірша

Огида. Зараз ви прослухаєте вірш(який завчасно вивчив один з учнів) і вам необхідно порахувати усе те бридке, що має зелений колір.


Ти зустрінеш його в травці,
Він у парку є на лавці,
В недостиглах фруктах є,
У чаю, що до смаку,
Він у паростках пшениці
Є також у світлофорі
І у водоростях в морі.
Він із жабою скакає,
Із травою він росте,
Але тільки не цвіте.

Здогадались вже напевне,
Що за колір то? Зелений

 

  Огида. Скільки слів нарахували?

 Огида. Переконались, що всі ті об'єкти дійсно бридкі? Ну що ж незвичайного у траві? А недостиглі фрукти взагалі їси не можна, бо потім буде боліти живіт, водорості липкі ще й на запах противні. А жаба з усього найбридкіша. То хіба зелений колір може манити і подобатись?

Вчитель. Давайте переконаємо Огиду в протилежному,  адже зелений-  колір нашої природи.

  -Ми прослухали вірш та порахували усі слова які мають відношення до зеленого кольору, але  предметів цього кольору так багато! Зараз ми перевіримо ваші знання і доведемо, що є безліч чудових речей зеленого кольору.

    Гра «Зелений ланцюжок»

    Слова: огірок, листя на дереві, ялинка, трава, лайм, ящірка, крокодил, черепаха, капуста, петрушка, спаржа, броколі, яблуко, зелений  виноград, аґрус, лист...

   Вчитель. То ж ми побачили, що є безліч  корисних і чудових об'єктів, а  також живих істот зеленого кольору. Так, може ці істоти не такі симпатичні чи милі, але це всі істоти, це частинка природи.

Основна частина

  Вправа «Асоціативний кущ»

 Огида. Зараз ми побачимо з чим у вас асоціюється зелений  колір, адже для мене він не такий і приємний, а як важко сукню підібрати.

    Вчитель. Закриваємо оченята та уявляємо себе десь на зеленому полі, де шовкова травичка, де чуємо спів пташок, де виграє сонечко. Які почуття виникли, які асоціації з'явились?

                                                      життя                гармонія             природа    

                                            надія                    ЗЕЛЕНИЙ          процвітання

                                                           росте         цвіте         розвивається

  Віднайдемо  всі  іменники.

  Огида. Дивно, але закривши очі я теж відчула приємні відчуття, і на мить ніжки відчули шовкову травичку, навіть відчула запах трави, він такий свіжий…

Довідка про зелений колір

       Огида. Напевно слід більше дізнатися про цей колір.

Вчитель. Дітки, допоможемо дізнатися Огиді про зелений колір?(вчитель веде розповідь від себе)

     Зелений  колір природи, адже фактично усі живі рослини починають своє життя з зеленого кольору. Це колір живої та квітучої природи Це заспокійливий і розслабляючий колір, символізує твердість і стійкість. Зелений -колір надії. Це колір природної гармонії. Він дає нам відчуття спокою і розслаблення.

     Але, якщо вам треба налаштувати співрозмовника на дружню розмову, то без зеленого ніяк не обійтися.

     За фен-шуєм - це колір всезагального кохання. Це справді колір, що є втіленням серця, колір, в який зафарбована сердечна чакра. Крім того, зелений - колір процвітання.

 Відповідає меланхолійному темпераменту. Люди, які вибирають зелений, чітко і раціонально визначають свій життєвий шлях. Вони відрізняються здатністю до критичного аналізу і послідовною логікою, до будь-якої життєвої задачі підходять з усією серйозністю. Люблять допомагати іншим. Їхній внутрішній світ багатий, але відкривати його оточуючим вони не поспішають.

Здоров'я

   Вчитель. А як ви вважаєте як може впливати цей колір на наше здоров'я?

    Зелений - заспокоює, врівноважує, допомагає відпочити очам, зняти нервове перенапруження, здатен вселяти надію, заспокійливо впливає на нервову систему. Він має болезаспокійливий ефект, знижує артеріальний та внутрішньо очисний тиск, сприяє ритмічній роботі серця.

Цікавинки віл маленьких кольорознавців

Вчитель. Дітки, давайте розкажемо цікавинки про зелений колір, і дійсно переконаємо нашу гостю у тому, що це дуже гарний колір.

  •        Самим рідкісним кольором діаманта (алмазу) є — зелений.
  •        Крокодили є дальтоніками.
  •        Сарган (риба ) має зелені кістки.
  •        Темно- зелене листя салату більш поживне, ніж більш бліде листя.
  •        «Зеленим» професіонали називають ненавчену людину, новачка (у сенсі «молодий-недосвідчений»).
  •        Нудьга зелена — назва депресивного стану людини.

     Огида. Досить цікаво! Може дійсно зелений колір не такий і бридкий.

 Реабіталіційна  вправа «Кольорова водичка»

     Огида. Час вже відпочити та відновити свої сили, а для цього нам слід зарядити воду- «Зелена» вода знімає збудження, дратівливість і повертає рівновагу. Зелену воду краще споживати під час сніданку.

 Ви мене так  надихнули, що я склала вірш, отож прочитаємо вірш про «кольорову водичку»:

Я люблю воду зелену, що шовкова, як травичка.

На доріжці цій я ніби оживаю,

Розквітаю, молодію, що робити знаю.

   Завдання  за індивідуальними кратками

    Огида. А поки водичка буде заряджатись пропоную вам закріпити свої знання  та виконати  цікаве завдання.

Пиття води

-Що ви відчуваєте? Чи має водичка інший смак, не схожий на вчорашній?

Вправа «Кольоровий настрій»

    Огида. Мені так сподобалось з вами працювати , атому пропоную тепер скласти нам віршик про той зелений предмет чи об'єкт, який вам більше до вподоби. Ось мені чомусь стала дуже приємною травичка, ніколи не думала, що я  захочу гуляти по травичці і відчувати її.

Трава

Весняна, запашна

Росте, пробивається, кличе

Трава – зелений килим весни

 

  Графічна вправа «Малюємо себе»

 Огида. Давайте уявляємо себе деревом. Ви можете стати будь-яким деревом.  Обирайте розумно своє дерево, адже дерево має відображати вас. А зараз кожний закриває очі та уявляє себе розкішним деревом, яке стоїть посеред зеленого поля. Обрали? Запам'ятайте свій вибір! Намалюйте дерево!

     Демонстрація малюнків з поясненням вибору

     Вправа «Я-дерево»

   Огида. Ми намалювали чудові дерева, але  я декілька хвилин поки ви малювали розмірковувала про життя дерев. Уявила себе живим деревом і мені стало дуже страшно й боляче, адже хоч ви і любите зелений колір і переконували мене, що він чудовий, але самі часто зневажливо ставитесь до живого.

   Уявимо, що ми стали деревами. Ми ростимо, кожним днем наші гілочки стають міцнішими, листя стає більше. Ми радіємо життю та раді зустрічати пташок, які сідають на ніші руки-гілочки та співають пісеньки. Але раптом приходить людина. Спочатку вона зачарована красою природи, але вже через декілька хвилин вона розгледівши чудове дерево намагається на нього залізти. З кожним рухом вона завдає ВАМ болю,  а ВИ не можете нічого сказати, ВАМ доводиться терпіти. Налазившись людина злазить, але чомусь їй без причини і необхідності захотілось відірвати листочок з ВАС. Та що ж з того одного листочка, людина зриває десяток, робить букетик  і ним милується декілька хвилин, а потім викидає листя. Ось і листя набридло і лежить на траві. Що ж далі робити? Чим себе зайняти? Людина вгледіла таку гарну та міцну гілку і ламає її ,адже на дереві ще безліч гілок, яка різниця чи стане на одну менше. Потім людина уходить, але рани залишаються, і нехай ВИ не можете говорити, не можете сказати людині  «ГОДІ!», але це не означає, що вам приємно. ВИ -живі, ВИ ростите, квітнете, дихаєте, але не вмієте говорити, не ходите, а тому ВАС людині не шкода.  Людина  і не задумується над тим, що ВИ-живий організм, що коли ВИ хворієте у вас з'являються плямки на листочках, листочки можуть опадати, ВИ можете померти.

Наступного разу завдаючи шкоду природі, подумай чи їй неболяче!

    Вчитель. Дійсно, Огида побачила важливу проблему, яку ми так часто бачимо, а дехто і сам так робить. Давайте усі разом пообіцяємо, шо не будемо робити боляче живим організмам, що будемо поважати і дерева, і травичку, і квіточки .

Кольорова казка

  • Читання казки

                                                    ЗЕЛЕНА КАЗКА

«ЗАГУБЛЕНІ РЕЧІ»

       Чи знаєте ви, що є країна загублених речей? Всі речі, які кудись поділися, завжди опиняються в цій країні. Там і загублені зошити школярів, і старі казки, і загублені шкарпетки, старий іграшковий зайчик, і зелена бабусина парасолька і маленькі ковзани, та ще багато різних речей.

      Всі «Загублені», потрапивши в нове місце, зовсім не розгублювались, знайомились один з одним, знаходили собі нових друзів та навіть господарів. Там всі речі, не залежно від того, якого кольору вони були - ставали зеленими! Це перетворення допомагало всім речам заспокоїтися, зменшити втому, яка з’явилася за час важкої праці – виконання свого призначення. І тепер речі можуть відпочити. А на місця загублених речей обов’язково прийдуть нові, тож не хвилюйтесь і не плачте за своїми загубленим гаманцем, рукавичкою чи то ґудзиком, а тим паче за улюбленою іграшкою.

       У них і у вас все буде гаразд.

   Огида. Мені дуже сподобався наш день, він був цікавим і ви змогли мене переконати, що зелений колір можна любити.

     Я вам також пропоную вдома проаналізувати наш пізнавальний день, аби ви змогли зрозуміти важливість кожного дня.

 

4.Екскурсія в природу.

5.Фото-квест.

Учасники діляться на 2-4 команди, в залежності від кількості  наявнихі телефона чи фотоапарата. Кожне правильно виконане фото – 2 бали. Час виконання кожного завдання  - 5 хвилин. Якщо команда справилася швидше - +1 бал.

ФОТОЗАВДАННЯ ДЛЯ   КОМАНД

Тема фотографії «Смайлик»

Виконати фото смайлика з живих та неживих предметів – один веселий, інший – сумний.

2 фото.

СМАЙЛИК    смайл3   

 

Тема «З ніг на голову»

2  фото, на одному з них  2 учасники команди роблять щось таке, що незвичне, навпаки.

1 фото – з дітьми, 2 фото – предмети, дерева, тварини і т.д.

перверсия3 ПЕРЕВЕРТЫШ Перерсия1

 

Тема «Впіймай кадр»

Виконати фото 3 живих організмів – комах, тварин, один з яких червоного кольору.

 

Тема «Три дерева»

3 фото.   Виконати фото берези, яблуні, горіха.

 

Тема: «Живчик»

1 фото в русі – всі учасники команди активні

Живчик1     ЖИВЧИК

 

Тема «Відтвори»

Зробити  такі самі, або наближені до оригіналу фото.

1 – тюльпани цвітуть на клумбі

2- дитина біля дерева, що цвіте

3 – дитина біля тваринки.

Тема «Кольоровий тиждень»

Зробити фото, на якому викласти із будь-яких предметів емблему 1-го дня тижня – веселку.

 

Тема «Ми –команда».

Спільне фото всіх учасників + рослина+тварина – все на одному фото.

 

 

Підрахунок балів,підведення підсумків фото-квесту.

 

 

https://s3.pixers.pics/pixers/700/FO/30/79/21/1/700_FO3079211_ca55c84c98e7d6dfb231adf0f6e9daf9.jpg 

 

 

 

 

 

Ти зустрінеш його в травці,
Він у парку є на лавці,
В недостиглих фруктах є,
У чаю, що до смаку,
Він у паростках пшениці
Є також у світлофорі,
І у водоростях в морі.
Він із жабою скакає,
Із травою він росте,
Але тільки не цвіте.

Здогадались вже напевне

Що за колір то? Зелений

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клименко Аліна Миколаївна
    Дуже цікавий матеріал.Дякую!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
14267
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку