Мета:
§розкрити значення кольорів;
§розширити знання дітей щодо особливостей і специфіки кольорів;
§розвивати уважність та пам'ять;
§сприяти розвитку навичок рефлексії.
Обладнання: індивідуальні завдання на картках, відеофрагменти, прозора склянка з водою, серветки різних кольорів, фломастери, олівці, тематичні малюнки.
Кольоровий тиждень
Мета:
Обладнання: індивідуальні завдання на картках, відеофрагменти, прозора склянка з водою, серветки різних кольорів, фломастери, олівці, тематичні малюнки.
Хід кольорового тижня
Девіз тижня: З ВЕСЕЛКОЮ ВЕСЕЛО ПРОХОДИТЬ ТИЖДЕНЬ
ПОНЕДІЛОК – жовтий,день добрих справ
1.Початок кольорового тижня
Привітання
Пробіжу по райдузі, по усіх доріжках
Будуть кольоровими пальчики на ніжках,
КОЛЬОРИ ВЕСЕЛКИ зафарбують стежечки,
Подарую всім навколо кольори-мережечки.
2.Повідомлення теми, мотивація
– Ми розпочинаємо подорож у кольорову країну. Кожний день у нас буде незвичайний, він буде яскравим та пізнавальним. Ми не просто потрапимо у країну певного кольору, до нас завітають герої цікавого мультфільму «Головоломки», і кожний герой розкриє таємниці певного кольору. Так ми дізнаємось, що робочий день варто починати з кольору активності і практики, наприклад, з червоного. Хочете відпочити? Подивіться на об’єкт зеленого кольору. Не вистачає позитивних емоцій? Жовті речі припадуть як не можна до речі. Будьте будівельником свого життя і використовуйте отримані знання.
Розпочинаймо!
-До нас завітала перший гість. Як його звати,ви дізнаєтесь,відгадавши загадку?
За горами, за лісами золотий кружок встає. (сонечко)
-Так, це сонечко. Воно таке бадьоре та щасливе і дуже хоче навчити вас радіти кожному дню та зрозуміти, який же чудовий жовтий колір.
Сонечко. Давайте розпочнемо наш день з теплих слів, з чудового девізу!
Девіз дня :«Понеділок – день жовтий, теплий, сонячний, солодкий».
Ранкова зустріч У коробочці прихована якась зелена річ. Учні мають відгадати, задаючи запитання
Вправа «Асоціативний кущ»
Сонечко. Я дуже люблю жовтий колір і недаремно я жовтого кольору, а тому я таке веселе та енергійне. А зараз ми побачимо, з чим у вас асоціюється жовтий колір. Закриваємо оченята та уявляємо жовтий колір, жовту плямку, яка все збільшується. Які почуття виникли, які асоціації з’явились?
ЕНЕРГІЯ ТЕПЛО
БАГАТСТВО ЖОВТИЙ ОПТИМІЗМ
УСПІХ САМОРОЗВИТОК
Віднайдемо всі іменники.
Сонце. Які ж теплі асоціації у вас з’явились, як ви гарно відчули мій улюблений колір. А тепер пригадаємо усе те, що таїть жовтий колір.
Читання вірша
Сонце. Зараз ми прослухаємо вірш(який завчасно вивчив один з учнів) і вам необхідно порахувати усе те, що має жовтий колір.
Колір цей усім знайомий!
Він у соняха в короні,
Він у сонця в промінцях,
Він в скарбах в великій скрині,
У ромашках всередині,
На доріжках із піску
І у бджолах на бузку,
Він в меду і у зерні.
Здогадались вже? Промовте!
Що за колір то є? Жовтий!
-Скільки слів нарахували?
–Ми прослухали вірш та порахували усі слова які мають відношення до жовтого кольору, але предметів цього кольору так багато! Зараз ми перевіримо ваші знання.
Гра «Жовтий ланцюжок»
Сонце. Я дуже люблю гратись і пізнавати щось нове. Пограємось?
Слід ланцюжком називати предмети жовтого кольору, хто зупинився-вибуває. Гра триває поки діти називають жовті предмети. Але не зараховуються предмети до яких додається жовтий колір(жовта лінійка, жовтий олівець..).
Слова: місяць, кульбабка, лимон, соняшник, олія, банан, сир, золота рибка, золотий ключик, золото, світло, курча, прапор України, пшениця, колосок…..
Фізкультхвилинка
3.Основна частина
Вправа «Енергозбирач»
Сонце. А тепер уявляємо себе на зеленому полі. Співають пташки і дуже яскраво світить сонечко. Розкрийте руки, дайте змогу сонечку вас обійняти і кожному промінчику до вас доторкнутись. Ось усі теплі сонячні промінчики сонце проходять крізь вас. Уявіть. Відчуйте. Якусь частинку тіла промінчики дуже тепло зігрівають, якісь слабше. Але сонечко так старанно сяє, що кожна частиночка тіла вбирає тепло та енергію.
-Які почуття у вас виникли? Чому?
Довідка про жовтий колір
Сонце. Ви виконали чимало завдань, а тепер я хочу вам розповісти про цей неймовірно позитивний колір.
Ваша перша асоціація – сонце, хіба не так? Жовтий пробуджує в нас енергію і оптимізм. Він же асоціюється з багатством, успіхом і процвітанням.
Але якщо з жовтим переборщити, ви почнете відчувати занепокоєння та безпідставну, як вам може здатися, тривогу.
Перегляд казки «Колобок»
4.Завершальна частина
Вправа «Кольоровий настрій»
Сонце. У мене такий гарний настрій, так і хочеться вірші складати. Ми дізнались чимало цікавого про цей колір, а тепер можемо скласти сенкан, зміст якого відображає настрій обраного вами кольору і асоціації.
Листя
Жовтогаряче, барвисте
Росте, падає, засихає
Листя-вбрання дерев
Відгадайте загадки
Так просто не з’їсти,
Бо дуже він кислий,
Проте зазвичай
Приходить на чай! (лимон)
Наче місяць молодий,
Тільки жовтий і смачний.(банан)
Як достигнуть – наче мед -
Важко вирватись з тенет!
Ос від них не відігнати,
Хочуть теж їх смакувати! (груша)
Кульки гілки обліпили,
Жовтим все заполонили...
Помаранч чарує світ,
Помаранчі з усіх віт! (Апельсини)
Наче яблуко великий,
І смачний, і соковитий...
Є гладкий, є бархатистий,
Весь червоно-золотистий! (Персик)
Жовті сонечка у листі -
Дерево як у намисті!
А смачнючі, а м’ясисті,
Мов янтар, всі золотисті!(Абрикос)
На городі восени
Лежать жовті кабани,
Прив'язані за хвости,
Щоб не здумали втекти. (гарбузи)
Коса надворі,
А панна в коморі. (морква)
Хоч зубів багато маю,
Та нікого не кусаю.
Сама свиням та коровам
Я на зуби потрапляю. (кукурудза)
На городі нога стоїть,
На нозі голова висить.
Куди сонце повертається,
Туди голова нахиляється.
(Соняшник)
Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло,
Згодом стало біле-біле
І за вітром полетіло.
(Кульбаба)
В полі жовті промінчата
Шелестять, немов зайчата,
А вусаті ж їхні віти!
Що це, друзі? Мабуть…
(Жито)
Малюнок сонечка з долоньок
(а тепер повирізаємо з жовтого паперу наші долоньки і прикріпимо до сонечка замість промінчиків)
Сонце. А тепер уявіть себе під цим сонечком у морозний день, чи буде вам тепло? А що слід зробити аби вам у наступний раз було ще тепліше?
Сонце. Слід гарно спілкуватися з друзями, уміти товаришувати і тоді друзі будуть цінувати вас, дарувати радість, підтримувати. Я маю багато друзів, а тому ні морози, ні зливи мені не страшні, і кожний день у мене сонячний, навіть коли сонечко сховалась за хмарами.
Кольорова казка
-Наше сонечко хоче розповісти Вам веселу казочку, але не просту, а жовту.
ЖОВТА ВЕСЕЛКА
Пролетіли сонячні промені крізь жовту дугу і впали на луки. Зацвіли у лузі золотаві кульбабки. Один жовтий промінь запримітив курку, яка в гнізді курчат висиджувала. Доторкнувся промінчик гострим кінцем до самого великого яйця, тріснуло воно, і з’явилося пухнасте курча. Хлюпнув на нього промінь золотою фарбою, і стало курча жовтим.
Розсміявся сонячний промінчик і каже курчаті:
– Ми з тобою друзі жовтого кольору. Ходімо зі мною гуляти!
– Йому не можна йти, поки інші дітки не вилупилися, – закудахкали мама-курка.
– Тоді я з вами залишусь, і допоможу вам яєчка зігріти, – запропонував промінчик.
Коли всі курчата вилупилися, і промінчик пофарбував їх жовтою фарбою, мама-курка повела дітей на прогулянку. Несподівано дорогу дружної компанії перегородив кіт.
– Які ви жовті, навіть в очах рябить! – занявкав він глузливо.
– Я їх жовтою фарбою розфарбував, і вони всі дітки сонечка і веселки, гордо відповів промінчик.
– Так ось хто жовту фарбу у веселки вкрав, – розсміявся кіт.
Подивилися всі на небо і побачили, що жовта дуга у веселки зникла.
– Пі-пі, – що робити, мамо? – Захвилювалися курчата.
– Не хвилюйтеся, діти, підростете і повернете жовту фарбу веселці, – відповіла курка.
– І ми повернемо жовту фарбу веселці, - закивали голівками кульбаби.
– А я віднесу її назад на небо, – додав промінчик.
Незабаром на зеленому лузі серед білих пухнастих кульбаб гуляли білі курчата, а у веселки знову з'явилася жовта дуга.
Запитання і завдання до казки:
• Як промінчик допомагав мамі-курці?
• Кому ще на землі жовті промені свою фарбу дарують?
Що б змінилося у твоєму житті:
• якби тобі подарували жовтий костюм;
• якби на підлогу тобі поклали жовтий килим;
• якби у тебе стало жовтим волосся;
• якби небо стало жовтим?
Гра «Кому потрібен жовтий колір»
Ти – жовтий сонячний промінь. Послухай опис різних предметів і тварин і вгадай, кому з них потрібен жовтий колір.
Опис предметів:
* Маленький, пухнастий, зернятка клює, «пі-пі» – маму кличе.
* Пухнасте, прохолодне, у височині літає, дощиком поливає.
* В пухнастої кульки на лузі, вітерець прилетів і пушинки забрав.
* Соковитий, кислий, вітаміни нам пропонує і хвороби проганяє.
*Хвостиком виляє, гав-гав, грати закликає.
*Вночі землю освітляє, солодкий сон навіває.
Вправа «Проаналізуй день»
Сонце. Життя коротке, а тому насолоджуйтесь ним! Пам’ятайте, що невдачі – це лише Ваш досвід і тому навчіться бути вдячним, за те, що життя дарує його вам !
Живіть кольорово, натхненно, щодня пізнавайте нове, позбавтеся чорно – білих днів, зробіть їх барвистими.
А для цього стане в пригоді вправа «Проаналізуй день». Повертаючись додому, згадайте приємні події, які відбулися з вами, намалюйте невеличкі плямки та розмалюйте кожну з них окремим кольором . Позитивних подій має бути не менше п’яти. І тоді приємний вечір забезпечений і вам, і вашій сім´ї.
Посміхніться своєму барвистому життю і воно відповість взаємністю.
ВІВТОРОК-зелений,день гармонії
1.Привітання
А ЗЕЛЕНИЙ манить…свіжістю й красою,
Запахом ялинки, сосни і росою.
2.Повідомлення теми, мотивація
-До нас завітала друга гостя.
Загадка
В неї гарні, пишні віти,
І колючок не злічити…
Не байдужа до прикрас,
На свята спішить до нас. (Ялинка)
-Давайте розпочнемо наш день з теплих слів, з такого девізу
Девіз дня :«Вівторок – день зелений, ніжний, лісовий, приємний».
Ранкова зустріч У коробочці прихована якась зелена річ. Учні мають відгадати, задаючи запитання
Читання вірша
Ялинка. Зараз ви прослухаєте вірш(який завчасно вивчив один з учнів) і вам необхідно порахувати усе те , що має зелений колір.
Ти зустрінеш його в травці,
Він у парку є на лавці,
В недостиглих фруктах є,
У чаю, що до смаку,
Він у паростках пшениці
Є також у світлофорі
І у водоростях в морі.
Він із жабою скакає,
Із травою він росте,
Але тільки не цвіте.
Здогадались вже напевне,
Що за колір то? Зелений
Ялинка. Скільки слів нарахували?
–Ми прослухали вірш та порахували усі слова які мають відношення до зеленого кольору, але предметів цього кольору так багато! Зараз ми перевіримо ваші знання і доведемо, що є безліч чудових речей зеленого кольору.
Гра «Зелений ланцюжок»
Слова: огірок, листя на дереві, ялинка, трава, лайм, ящірка, крокодил, черепаха, капуста, петрушка, спаржа, броколі, яблуко, зелений виноград, аґрус, лист…
Вчитель. То ж ми побачили, що є безліч корисних і чудових об’єктів, а також живих істот зеленого кольору. Так, може ці істоти не такі симпатичні чи милі, але це всі істоти, це частинка природи.
3.Основна частина
Вправа «Асоціативний кущ»
Вчитель. Закриваємо оченята та уявляємо себе десь на зеленому полі, де шовкова травичка, де чуємо спів пташок, де виграє сонечко. Які почуття виникли, які асоціації з’явились?
життя гармонія природа
надія ЗЕЛЕНИЙ процвітання
росте цвіте розвивається
Віднайдемо всі іменники.
Довідка про зелений колір
Зелений – колір природи, адже фактично усі живі рослини починають своє життя з зеленого кольору. Це колір живої та квітучої природи Це заспокійливий і розслабляючий колір, символізує твердість і стійкість. Зелений -колір надії. Це колір природної гармонії. Він дає нам відчуття спокою і розслаблення.
Але, якщо вам треба налаштувати співрозмовника на дружню розмову, то без зеленого ніяк не обійтися.
Вправа «Кольоровий настрій»
Ялинка. Мені так сподобалось з вами працювати , а тому пропоную тепер скласти нам віршик про той зелений предмет чи об’єкт, який вам більше до вподоби.
Трава
Весняна, запашна
Росте, пробивається, кличе
Трава – зелений килим весни
Відгадайте загадки
На городі в нас грядки,
На грядках – рясні листки:
Там зростають малюки,
Зелененькі …(огірки)
Примостився на баштані
в посмугованій піжамі.
Вигріває круглі боки,
що смачним налиті соком. (Кавун)
Є сусідонька в морквиці,
худорлява, блідолиця.
Добре знають борщ і юшка,
що сусідку звуть ... (петрушка).
Бурячок в землі дрімає,
я швиденько виростаю.
Свіжий борщик зварять з мене,
не червоний, а зелений. (Щавель)
Стоїть господиня на одній ніжці,
На ній безліч одежі, не пошита.
Не покраєна. (Капуста)
Хоч на колір зеленющий,
Та ні крапельки не злющий.
Шкірка темна, волохата,
Люблять його всі малята.(ківі)
Кавунчики дрібненькі,
Смугасті та кисленькі,
У колючки вбралися
І кущиком назвалися.
(Аґрус)
Олена зелена,
Не сіяна, не саджена,
Хто доторкнеться,
Той обпечеться.
(Кропива)
Серед зелених листочків
Повисли сотні теремочков.
А в теремочках тих, їй-їй,
Ні вікон немає, ні дверей.
Але тим, однак, знамениті,
Що колобочками набиті.
(Стручки гороху)
Він в городі кожен рік
У нас не сіяним зростає.
Але це зовсім не бур'ян -
Корисний пряний овоч.
Як його покрошишь для салату -
Додасть такого аромату!
(Кріп)
Малюнок ялинки із зелених долоньок
ЗЕЛЕНА КАЗКА
«ЗАГУБЛЕНІ РЕЧІ»
Чи знаєте ви, що є країна загублених речей? Всі речі, які кудись поділися, завжди опиняються в цій країні. Там і загублені зошити школярів, і старі казки, і загублені шкарпетки, старий іграшковий зайчик, і зелена бабусина парасолька і маленькі ковзани, та ще багато різних речей.
Всі «Загублені», потрапивши в нове місце, зовсім не розгублювались, знайомились один з одним, знаходили собі нових друзів та навіть господарів. Там всі речі, не залежно від того, якого кольору вони були – ставали зеленими! Це перетворення допомагало всім речам заспокоїтися, зменшити втому, яка з’явилася за час важкої праці – виконання свого призначення. І тепер речі можуть відпочити. А на місця загублених речей обов’язково прийдуть нові, тож не хвилюйтесь і не плачте за своїми загубленим гаманцем, рукавичкою чи то ґудзиком, а тим паче за улюбленою іграшкою.
У них і у вас все буде гаразд.
Вправа «Ми-дерева» Уявимо, що ми стали деревами. Ми ростемо, кожним днем наші гілочки стають міцнішими, листя стає більше. Ми радіємо життю та раді зустрічати пташок, які сідають на ніші руки-гілочки та співають пісеньки. Але раптом приходить людина. Спочатку вона зачарована красою природи, але вже через декілька хвилин вона розгледівши чудове дерево намагається на нього залізти. З кожним рухом вона завдає ВАМ болю, а ВИ не можете нічого сказати, ВАМ доводиться терпіти. Налазившись людина злазить, але чомусь їй без причини і необхідності захотілось відірвати листочок з ВАС. Та що ж з того одного листочка, людина зриває десяток, робить букетик і ним милується декілька хвилин, а потім викидає листя. Ось і листя набридло і лежить на траві. Що ж далі робити? Чим себе зайняти? Людина вгледіла таку гарну та міцну гілку і ламає її ,адже на дереві ще безліч гілок, яка різниця чи стане на одну менше. Потім людина уходить, але рани залишаються, і нехай ВИ не можете говорити, не можете сказати людині «ГОДІ!», але це не означає, що вам приємно. ВИ -живі, ВИ ростите, квітнете, дихаєте, але не вмієте говорити, не ходите, а тому ВАС людині не шкода. Людина і не задумується над тим, що ВИ-живий організм, що коли ВИ хворієте у вас з’являються плямки на листочках, листочки можуть опадати, ВИ можете померти.
Наступного разу завдаючи шкоду природі, подумай чи їй неболяче!
Вчитель. Дійсно, Огида побачила важливу проблему, яку ми так часто бачимо, а дехто і сам так робить. Давайте усі разом пообіцяємо, шо не будемо робити боляче живим організмам, що будемо поважати і дерева, і травичку, і квіточки .
Кольорова казка. Читання казки
Ялинка. Мені дуже сподобався наш день, він був цікавим.
Я вам також пропоную вдома проаналізувати наш пізнавальний день, аби ви змогли зрозуміти важливість кожного дня.
Вправа «Проаналізуй день»
СЕРЕДА- блакитній,синій,день дружби
1.Привітання
Синій колір зустрічає спокоєм своїм,
То ж скоріш рушаймо в подорож із ним.
2.Повідомлення теми, мотивація
Девіз дня :«Середа блакитна в нас, ми спокійні повсякчас».
Ранкова зустріч У коробочці прихована якась зелена річ. Учні мають відгадати, задаючи запитання
-До нас завітала третя гостя. Як її звати?
Без крил, а летить,
Без нiг, а бiжить.
-Так, це Хмаринка. Вона чомусь не має настрою та така похмура, хоча день сонячний та теплий.
-Допоможемо їй покращити свій настрій?
Читання вірша
Хмаринка. Зараз ми прослухаємо вірш(який завчасно вивчив один з учнів) і вам необхідно порахувати усе те, що має синій колір.
СИНЯЯ ДОРІЖКА – КОЛІР миру й неба,
Жити у добрі і злагоді усім людям треба
По доріжці пробіжу, зафарбую ніжки,
І про мир всім розкажу, прочитаю з книжки!!
СИНЯЯ ДОРІЖКА пахне васильками
Квітами, що є на полі й сукні моєї мами.
СИНІЙ КОЛІР моря і глибин небесних,
І зірок, що в небі, і казок чудесних.
– Скільки слів нарахували?
Хмаринка. Ми прослухали вірш та порахували усі слова які мають відношення до синього кольору, але предметів цього кольору так багато! Зараз ми перевіримо ваші знання.
Гра «Синій ланцюжок»
Слова: хмарка, річка, дощик, темний виноград, картопля з синьою шкіркою, сливи, волошки, водоспад….
3.Основна частина
Вправа «Асоціативний кущ»
заспокоює ллється мир
свобода СИНІЙ легкість
тече буює спокій
Віднайдемо всі іменники.
Хмаринка.
Закриваємо оченята та уявляємо себе біля гірського струмочка. Ми чуємо як тече водичка, відчуваємо легенький вітерець, відчуваємо свіжість. Які почуття виникли, які асоціації з’явились?
Довідка про синій колір
Вчитель. Давайте розкажемо нашій гості про синій колір.
Синього так багато на нашій планеті і він має дуже важливе значення для нас. Це колір повітря та легкої води — струмків та річок. Це колір вічності, таємниці та глибокого спокою. Синій вважається кольором інтуїції. Він стимулює мислення.
Фізкультхвилинка
Вправа «Кольоровий настрій»
Річка
Швидка, хвилююча
Тече, розливається, хвилює
Річка-хвилюючий шепіт природи.
Реабіталіційна вправа «Зоряне дихання»
Хмаринка. Зараз ми навчимось долати тривогу, страх та поганий настрій разом, адже я переконалась, що синій дуже гарний колір і слід його цінувати, а тому він має не лише мене засмучувати, а й розслабляти..
-Що ви відчули?
-Отже, у наступний раз, коли ви відчуваєте страх чи тривогу уявіть свою зірочку, яка вас зцілить, яка забере всі погані думки, увесь негатив. Ось ця зірочка завжди з вами, але слід уміти її вірно використовувати.
Відгадайте загадки
Їх на гронах не злічити,
Як вживати – треба мити.
В їжу, у вино, на сік,
Вистачить на цілий рік! (Виноград)
Темно-сині карапузи
Сонцю виставили пузи.
На варення, в пироги,
Наминать за дві щоки...(Слива(и)
Синьоока ця заброда
В полі водить хороводи.
Де вона вінки спліта —
Пшениці рідкі й жита.(Волошки)
Коли падаю я з неба
Люди кажуть: «Так і треба»
Восени тоді вважай
Буде добрий урожай (дощ)
Перегляд казки «Капітошка»
Кольорова казка. Читання казки
Блакитна сукня
Прокинулося вранці небо і одягнулось в сліпучо блакитну сукню, прошиту золотими сонячними променями, а потім подумало: «Уже третій день я одягаю одні і ті ж шати, люди перестали звертати на мене увагу. Треба покликати кравця, щоб він зшив мені новий красивий одяг ».
Кравець-вітер почув думки неба і відразу ж огорнув його білою хмаркою. Небо помітило, що люди стали частіше поглядати вгору, і сказало кравцю: «Спасибі вітре, людям подобається моя пухнаста накидка, але поший мені ще нову елегантну спідничку».
Вітер взявся за роботу, і незабаром на небі з'явилася велика сіра хмара з довгими срібними нитками дощу, але люди замість того, щоб милуватися новим небесним вбранням, сховалися під парасольками.
«Темно-сірий колір не сподобався людям, поший мені,вітре, будь ласка, більш ефектний одяг», – попросило небо.
Вітер погодився і закрив небо темно-фіолетовими хмарами з золотими блискавками.
На подив неба люди, побачивши новий небесний одяг, сховалися в своїх будинках.
«Раз так, не буду більше вбиратися для людей, – засмутилося небо і знову надягло свою стару сліпучо-блакитну сукню із золотими променями.
Люди тут же вибігли на вулицю. «Яке чисте прекрасне, безмежне небо»! – радісно вигукували вони.
«Дивні люди, – знову подумало небо. – Я цілий день вбиралося, а вони не помічали! Але варто було мені надіти свою стару блакитну сукню, як всі почали нею захоплюватися ».
Поміркуємо, помалюємо, пограємо:
• Чому небу спочатку не сподобалося блакитне вбрання?
• Яке вбрання неба вам подобається найбільше?
• Як ви думаєте, який одяг найбільше до лиця морю, озеру, струмочку?
Вправа «Проаналізуй день»
ЧЕТВЕР- фіолетовий,день спокою
1.Привітання
Новий день розпочинаємо
У цікаву подорож вирушаємо!
2.Повідомлення теми, мотивація
Девіз дня : «Фіолетовий - колір цей – ознака ночі, заспокоює він очі. Він уяву оживляє, суміш кольорів являє ».
-У нас в гостях цікавий гість. Але він чомусь злякався і не хоче виходити. Що ж це за гість?
Він овальну форму має,
На городі виростає.
Ґадзині його консервують,
І рагу смачне готують.
Цей фіалковий пан –
Тонкошкурий _ _ _ _ _ _ _ _.
-Так, це Баклажан.
– Давайте сьогодні йому допоможемо набратися хоробрості і бути сміливішим.
Читання вірша
Вчитель. Зараз ми прослухаємо вірш і наш гість , і я впевнена, наш гість захоче вийти. А вам необхідно подумати про яку ознаку цього кольору цей вірш він розповідає.
КОЛІР ФІОЛЕТОВИЙ – сливкою насичений,
Манить погляд кожного, наче намагнічений.
Пробіжусь по стежці цій, буду ніби квіточка
Гарна і приваблива, як веселе літечко.
Пробіжу по райдузі, по усіх доріжках
Будуть кольоровими пальчики на ніжках,
-Про яку ознаку фіолетового кольору ви дізнались?
-Так, дійсно. це таємничий й навіть дещо містичний колір, який манить та чарує.
Вчитель. Ось наш гість вийшов, але ніяк не збереться, аби познайомитись з вами. Давайте покажемо наш розум і знання фіолетового кольору.
Гра « Фіолетовий ланцюжок»
Вчитель. А сьогодні поскладніше, адже дійсно фіолетових тіл мало, тому лише дійсно кмітливці зможуть пригадати та щось фіолетове назвати.
Слова: слива, бузок, гладіолус, баклажан, мальва, конвалія, дзвіночки. Лаванда, капуста фіолетова, фіолетова цибуля ….
3.Основна частина
Вправа «Асоціативний кущ»
Баклажан. Доброго дня! Ви дуже розумні імені так захотілось разом з вами дізнатись щось нове. Мені цікаво, що для вас означає фіолетовий колір.
Закрийте оченята та уявіть, що ви знаходитись у фіолетовому просторі. Колір ніжний і спокійний, вам приємно знаходитись у такому просторі. Постійте трохи, відчуйте як цей колір впливає на вас.
-Які асоціації з’явились?
таємниця міркувати ніч
магія ФІОЛЕТОВИЙ загадка
містика чарувати
Віднайдемо всі іменники.
Баклажан. Отже, фіолетовий досить загадковий колір. Наша уява розпочинає активно фантазувати. З’являються чарівні та фантастичні образи, відчуваємо мрійливість.
Довідка про колір
Фіолетовий виходить при змішуванні червоного і синього.
Фізкультхвилинка
Відгадайте загадки
Кажуть, щоб хвороб не знати,
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте. (Цибуля)
Немов дрібнесенькі зірки,
В суцвіття зібрані квітки.
Весною підемо в гайок,
Де запашний цвіте … (бузок)
Я дзвіночок, а не дзвоню,
Замість звуків — запах роню (Дзвіночки)
Фіолетові фіранки
У світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
Весну люблять зустрічати. (Фіалки)
Вправа «Кольоровий настрій»
Бузок
Фіолетовий, ніжний
Росте, квітне, пахне
Бузок-кущ мрій
Кольорова казка. Читання казки
КАЗКА ПРО УВАЖНОГО ВОСЬМИНОГА
У одному теплому морі, біля самого дна, жила сім’я восьминогів. І був там малесенький восьминіг, який тільки недавно народився. Спочатку він лише лежав і перебирав ніжками.
«Як їх багато! І навіщо вони?!» – думав малюк.
Трохи пізніше він спробував звестися на ноги, але вони були такими незграбними,що восьминіг-крихітка впав і розплакався.
– Що трапилось? – схвилювалась мама.
– Я не вмію ходити, – плакав маленький.
– Твої ніжки ще слабенькі, – відповіла матуся.
Через якийсь час малюк знову встав на ноги. Цього разу вони тримали його кілька хвилин.
А потім крихітний восьминіг знову сів.
Цього разу він вже не плакав. А просто вирішив почекати ще трішки.
Згодом він спробував ще раз. Його ніжки міцно тримались.
«А що далі?» – подумав малий.
До нього саме підходила мама.
Малюк уважно дивився,як вона пересувається.
Але тільки спробував повторити, як дві передні ніжки заплутались, і він знову впав.
«Треба бути уважнішим.»
Матуся спостерігала за синочком.
А він через якусь хвильку знову піднявся. Навіть кілька кроків зробив. Але схотів поспішити, і ніжки знову заплутались.
Після цього маленький ходив дуже уважно. Спочатку так повільно, що мама його довго чекала, а потім навчився пересуватися так швидко, що чекав матусю.
А перед сном вони разом раділи успіхам.
І не треба думати, що вісім ніжок – це багато. Якщо ходити уважно, вони не заплутаються.
Вправа «Проаналізуй день»
П’ЯТНИЦЯ- червоний,день мудрості
1.Привітання
Останній день нас кличе в кольорову казку
Червоний колір подарує ласку.
2.Повідомлення теми, мотивація
Девіз дня : «П’ятниця – день червоний, він яскравий і святковий».
Ранкова зустріч У коробочці прихована якась зелена річ. Учні мають відгадати, задаючи запитання
-До нас завітав ще один гість. Хто це, дітки відгадайте?
Хто невпинно кров качає,
Всюди кисень постачає?
Б'ється в тебе за реберцем
Працьовите, щире…
-Так, це Серце.
Читання вірша
Серце
Зараз ви прослухаєте вірш і вам необхідно порахувати усе те, що має червоний колір, бо це мій улюблений колір.
Колір цей яскравий дуже.
Колір серця, колір ружі,
Колір яблук у садку,
Колір маків на луку,
Колір шляпки в мухомора,
Колір вуст і помідора.
Колір це любові, долі, еволюції,
Колір пихи й заборони.
Що за колір то? Червоний
-Скільки слів нарахували?
–Ми прослухали вірш та порахували усі слова які мають відношення до червоного кольору, але предметів цього кольору так багато! Зараз ми перевіримо ваші знання.
Гра «ланцюжок»
Серце. Не думайте, я знаю багато слів та предметів червоного кольору і впевнений, шо ви знаєте їх набагато мене. Позмагаємось?
Слова: помідор, мухомор, мак, яблука, кров, серединка кавуна, порічка, суниця, вишня, черешня, кетчуп ….
3.Основна частина
Вправа «Асоціативний кущ»
Серце. Зараз ми побачимо з чим у вас асоціюється червоний колір. Я відчуваю прилив сил та гнів, який ніби живий і тече по венах. Цікаво, що ж ви відчуваєте , коли уявляєте червоний колір. Заплющіть оченята та уявіть червоний колір, намагайтесь відчути його.
-Які почуття виникли, які асоціації з’явились?
вогонь сила лють
енергія ЧЕРВОНИЙ активність
бій перемагати впевненість
Віднайдемо всі іменники.
Серце. А тепер я повідаю вам який сильний та енергетичний червоний колір.
Довідка про колір
Червоний-колір, можливо, перший помічений людиною колір Асоціюється з сонцем, вогнем, кров’ю. Червоний надає впевненості, заряджає енергією, позбавляє від туги і негативних емоцій, викликає відчуття тепла і має зігріваючу дію.
Фізкультхвилинка
Вправа «Кольоровий настрій»
Кров(червоний)
Гаряча, юна
Хвилює, нуртує, пульсує
Кров – червона ріка життя
«Райдужний тонік»
Це чудовий спосіб підбадьоритися, підняти настрій та тонус.
Відгадайте загадки
І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна. (Калина)
Квітка пишна, квітка гожа,
На троянду трішки схожа.
На кущах вона зростає.
Хто із вас цю квітку знає?(Шипшина)
Не томати, але при цьому
Відливають червоним кольором.
Хоч ніжні, запашні, солодкі
Не в лісі ростуть на грядці.
Під листочки заглянь-но.
Що там ховається? (Полуниця)
У господаря
На грядці,
Де все до місця,
Все в порядку,
Він спочатку був зеленим,
Після - бурим
І лимонним.
А тепер ось
Загорівся
Червоним світлом.
І горить
Всі дні поспіль -
Чекає,
Коли його з'їдять. (Помідор)
Прямо на гіллі спекли
Рожевобокі колобки.
На свято – з медом спробуй їх,
А хочеш – поклади в пиріг.
В прохолоді до весни
Дочекаються вони! (яблука)
По дві сестрички
На гойдалках гойдались,
Червоними личками
Від сонечка стали. (вишні,черешні)
Ріс на грядці молодець.
Хап за чуба, — та й кінець,
бо без нього, кажуть люди,
борщику у нас не буде. (Буряк)
Чупринка зелена, голівка червона, а хвостик білий.(Редиска)
Не лінуйся у лісочку
зазирати під листочки.
Назбираєш у долоні
стиглі ягідки червоні. (Суниці)
У шкориночці-хатинці
є для діточок гостинці.
Зріють вкупочці зернини
як коштовні намистини. (Гранат)
Запалали в чистім полі,
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так
Польовий червоний... (Мак)
Перегляд казки «Червона Шапочка»
Кольорова казка. Читання казки
ЧЕРВОНА КАЗКА
«ЧЕРВОНІ ПОМІДОРЧИКИ ЧЕРРІ»
Жили собі на городі дружні, веселі червоні брати-помідорчики. Вони були схожими один на одного, бо були близнюками і звали їх Черрі. А також вони були маленькими копіями всіх інших помідорів і навіть старого буркотуна Чарлі, тільки маленькими. Братики завжди так галасували і сміялися, бо хотіли привернути до себе увагу Сонечка. Вони його дуже любили та хотіли колись його побачити та поговорити з ним. Вони чомусь вважали Сонечко своїм родичем, бо іноді сонце буває таким же червоним, як і помідори. Черрі завжди дуже хотіли спитати про це в нього, але Сонце так високо та далеко. Їх голосів було не чути, та і Чарлі завжди говорив, що Черрі просто мрійники і пустуни, та нічого в них ніколи не вийде.
Одного разу захід сонця осяяв весь город і яскраво-червоні промінці ніжно торкнулися червоних щічок маленьких помідорчиків, які вже майже поринули в солодкий сон. Сонце було так низенько і, здається, почуло важливе запитання маленьких Черрі. Виявляється вони дійсно не чужі одне одному, бо Сонечко доглядає і піклується та щиро любить всіх, все, та всі на землі Сонячні сини і дочки.
Спільний малюнок класу з паперових сердечок
Вправа «Проаналізуй день»
Веселка Рушничок
Чорна злива стояла стіною: Дощ пройшов з грозою –
Страшно й сумно було в тій порі! вмите сонце сяє.
Та усмішкою ніжно ясною Небо над рікою
Засміялась Веселка вгорі. рушничок квітчає.
Рушничок спустився прямо в
Затремтіла у розпачі злива – нашу річку ,
І розсипалась чорна імла... Потім простелився в лузі, наче
А Веселка, весела, вродлива, стрічка.
Вже півнеба за мить обняла! Впала на калину хмарка
сивувата.
Промінці дарувала барвисті – Я біжу в долину рушничок
Їх ловила й ловила земля. шукати.
У краплинах води – як в намисті – ( П..Мостовий )
ЗАВЕРШЕННЯ ТИЖНЯ
Прощання з героями та завершення кольорового тижня