Ком’юніті – простір для учнів 7 класу
Тема. Як стати успішною людиною?
Мета: узагальнити поняття про складові успіху; про індивідуальність щастя для кожної особистості, дати можливість учням упевнитися, що життєвий успіх залежить від власних зусиль, від вміння відчувати гармонію в собі; сприяти розвиткові чітких життєвих орієнтирів, формуванню правильної самооцінки.
Обладнання: висловлювання великих людей про щастя; аркуші паперу для кожного учня; завдання для рольової гри.
Методи та прийоми: бесіда, інтерактивні ігри «Відкритий мікрофон», «Даємо поради»; розв’язання проблемних питань.
Очікувані результати:
Після виховної години учні зможуть:
Перебіг заходу
І. Вступне слово вчителя.
Шановні друзі! Кожна людина в житті хоче бути успішною, тобто щасливою і забезпеченою. Мати гарну роботу, сім'ю, друзів, збудувати кар’єру і досягти успіху. А з чого ж розпочати? Школа – є початковими сходинками до успіху, бо вона дає знання, що стануть в нагоді в майбутньому.
Наше життя дуже багатолике. Кожен з нас у ньому відчуває, переживає найрізноманітніші почуття від якоїсь справи чи події. Є в нашому житті злети й падіння. І кожен з нас у житті шукає свою формулу щастя й успіху.
А що ж воно таке щастя і успіх? Які вони? І чи так вже вони необхідні нам?
Сьогодні ми з вами спробуємо категорію успіху записати у вигляді формули. Сподіваюся, вона відобразить найкращі наші прагнення і власну дорогу до успіху.
ІІ. Інтерактивна гра «Відкритий мікрофон».
Один із учнів класу – кореспондент газети, у нього в руках – мікрофон, він підходить до інших учнів і задає лише одне питання «Що для вас є успіх?». Діти мають відповісти чітко одним реченням.
Вчитель підбиває підсумки гри:
ІІІ. Розв’язання проблемного питання.
Давайте спробуємо вивести формулу успіху для учнів нашого класу.
Інтерактивна вправа «Програмуємо успіх»
Учням пропонується на дошці записати чинники, які ведуть до успіху,й чинники, які шкодять успішному просуванню вперед
Учням роздаються аркуші паперу, на яких вони записують, що для них є успіх.
Один з учнів зачитує написане учнями, інший записує написане учнями, інший записує показники на дошці. За допомогою вчителя діти виводять формулу успіху.
ІV. Розвиток соціалізуючи компетентностей учнів, формування вміння правильно оцінювати себе, свої вчинки, прогнозувати своє майбутнє
Для досягнення цієї мети – бути щасливим, а отже й успішним – важливо думати не лише про майбутнє, а й про минуле, про сьогодення. Деякі люди намагаються згадувати лише неприємності, помилки, невдачі, які відбувалися з ними, а через те роблять висновок, що все їхнє життя – ланцюг невдач, що вони нещасливі і не можуть досягти успіху у житті. Якщо ж згадувати лише гарні події й досягнення, то людина буде впевнена у своїх силах, іноді навіть надмірно впевнена. Складеться ілюзія, що успіх прийде сам. Тому корисніше буде згадувати свої перемоги і досягнення, окремі помилки і уявити собі інші варіанти поведінки, за яких цих помилок можна було б уникнути.
V. Заключна частина, підсумки.
1. Отже, щоб досягти успіху потрібно виховувати в собі…(закінчи речення)
наполегливість,
упевненість,
уміння спілкуватися з людьми.
2. Аналіз висловлювань.
«Той, хто хоче, робить більше, ніж той, хто може»
(Давньогрецький філософ)
«Характер – це великий множник людських зусиль»
(Арнольд, англійський філософ)
3. Рольова гра «Даємо поради»
Учні класу – експерти, які відповідають на надіслані кимось запитання: