Варіант 2
1-6 завдання по 0.5 б
1.Указати просте двоскладне речення.
А)Особливо дісталося Грицикові. Б)Рашит заперечливо похитав головою.
В)Але найгірше доводилося Куцом. Г)Малих наче вітром здуло.
2.Указати речення зі складеним підметом.
А)Все повертається на свої місця. Б)Вернизуб з Колотнечею стурбовано перезирнулися.
В)Санько ледве стримував сміх. Г)Хлопчики закивали головами.
3.Указати речення зі складеним дієслівним присудком.
А)Ватага зробила широке на півколо і подалася назад. Б)Треба ж так по-дурному вляпатися!
В)А руки тим часом побили своє. Г)Здалеку долетів ледь чутний плюскіт.
4.Укажіть речення,де тире стоїть між підметом та присудком.
А)Найменша помилка – і можна налетіти на мілину.
Б)Ще трохи – і візьме в обценьки і його кримська орда.
В)Бо Крим – то морська держава…
Г)Що в них було- не запитував ніхто.
5.Указати речення з обставиною часу.
А)Ліворуч здіймалися обриси кримських гір.
Б)Незабаром вулиця перейшла у безмежний смарагдовий степ.
В)Назустріч їхали скрипучі гарби з пиляним черепашником та колодками.
Г)Вони проїхали ще трохиі зупинилися біля хащів дикої оливи.
6.Указати речення з прикладкою..
А)Невеликий гурт озброєних людей неспішно пробирався на північ.
Б)Збирається звести палац десь біля річки Золотоношки.
В)Вже на другий ранок Демко прокинувся від Грицькового реготу.
Г)Що далі в степ,то більша спека.
7.Установити відповідність(1,5б)
Речення Вид обставини
А)Якусь часину козаки їхали мовчки. 1)місця
Б)Біля очеретів Санько озирнувся. 2) міри й ступеня
В)Грицик уже трохи оговтався. 3)часу
Г)Швайка ніколи не бачив Лемеша таким. 4)способу дії.
8 Установити відповідність.( 1,5 б)
Член речення Виділене слово
1) Додаток А)Заярний з Кривопичником копирсалися в своїх саквах.
2)Присудок Б)Грицик весело перезирнувся зі Швайкою.
3)Підмет В)Треба було набивати нові крокви.
4) Обставина Г)І він розповів про розмову з Абдуллою.
9.Зробити повний синтаксичний розбір речення.(1,5б)
Вони вже давно обійшли улюблені місця прикордонної сторожі і тепер можна було їхати майже не криючись.
10.Записати слова,знімаючи скісну риску,окремо або через дефіс.(1,5б)
Річка/Десна, Десна/річка, вітер/пустунець, жук/короїд, село/ Видубичі, Харків/місто,граб/дерево, квітка /волошка, учитель/фізик, гори/Гімалаї, вулиця/ Лісова, поет/Шевченко, Шевченко/поет,
сон/трава,богатир/хлопець,озеро /Світязь.
11.Скласти та записати речення, щоб назва « Ще не вмерла Україна»виступала 1) підметом,2) прикладкою,3)додатком,4) обставиною.(1,5б)
12 Опиши сусіда по парті, використовуючи неузгоджені означення та порівняння.( 1,5б)