Комбінований урок англійської мови та інформатики за темою: "Подорож країною ХТЗ""

Про матеріал
Тема уроку: «Подорож країною ХТЗ». Мета уроку: Активізувати використання вивченого лексико - граматичного матеріалу в мовленні учнів; формувати вміння будувати монологічні і діалогічні висловлювання; розвивати вміння спілкуватися англійською мовою; практикувати читання, аудіювання та говоріння; розвивати творчість, увагу, спостережливість, мислення; розвивати інтелектуальну сферу особистості та здібності учнів; виховувати вміння працювати в парах, в команді(групі); прищеплювати любов до своєї країни, міста, місцевості, у якій живуть школярі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

or, home, East, is, West, best.

Номер слайду 3

В гостях добре, а вдома краще. East or West, home is best.

Номер слайду 4

Фльм про Харків

Номер слайду 5

a town a village a city Повторимо

Номер слайду 6

зображення Олександрівського скверу - І група, зображення аптеки - ІІ група, зображення бібліотеки - ІІІ група, зображення ПДЮТ «Істок» - ІV група

Номер слайду 7

When we are ill or we are bad, we go to buy the medicines there. There we can buy such medicines as: pills, salves, cotton, hypodermics and other. Chemist’s shop

Номер слайду 8

The place where everybody can take any book or magazine or newspaper for some time and bring it back not later than one month. Library

Номер слайду 9

The place where every pupil can do some things. e.g. Paint, dance, sing, handmade and other things. And it is situated near the church. Club “Istock”

Номер слайду 10

The place where all people can have rest: sit on the bench, play with children and walk. There is a fountain in the middle of this place. This place has a name of a man. Alexander’s Square

Номер слайду 11

Фізкультхвилинка

Номер слайду 12

Домашня робота

Номер слайду 13

Перегляд файлу

Тест: "Тест 1".

 

Тестируемый: _______________________________   Дата: _____________________

 

Задание #1

What the name has our KhTZ’s church?

Выберите один из 4 вариантов ответа:

1)

 

Alexey

2)

 

Nicolay

3)

 

Alexandr

4)

 

Mihail

 

Задание #2

What is the main street of our district?

Выберите один из 4 вариантов ответа:

1)

 

Ordzhonikidze

2)

 

Mira

3)

 

Beketova

4)

 

Tukhachevskogo

 

Задание #3

Find the translation of thеsе words

Укажите соответствие для всех 4 вариантов ответа:

1)

 

Больница

a)

Chemist’s shop

2)

 

Супермаркет

b)

Hospital

3)

 

Церковь

c)

Supermarket

4)

 

Аптека

d)

Church

 

Задание #4

What does it mean KhTZ?

Выберите один из 4 вариантов ответа:

1)

 

Plant

2)

 

Library

3)

 

Supermarket

4)

 

Museum

 

Задание #5

What the name has our district’s library?

Выберите один из 4 вариантов ответа:

1)

 

Bulgakov

2)

 

Chehov

3)

 

Shevchenko

4)

 

Pushkin

 

Ответы:

 

#1 (2 б.)

3

#2 (2 б.)

1

#3 (4 б.)

1=b, 2=c, 3=d, 4=a

#4 (2 б.)

1

#5 (2 б.)

2

 

 

Перегляд файлу

Додаток 1

І група

 

ІІ група

 


ІІІ група

 

ІV група

Перегляд файлу

 

Тема уроку: «Подорож країною ХТЗ».

 

Мета уроку: Активізувати використання вивченого лексико - граматичного матеріалу в мовленні учнів; формувати вміння будувати монологічні і діалогічні висловлювання; розвивати вміння спілкуватися англійською мовою; практикувати читання, аудіювання та говоріння; розвивати творчість, увагу, спостережливість, мислення; розвивати інтелектуальну сферу особистості та здібності учнів; виховувати вміння працювати в парах, в команді(групі); прищеплювати любов до своєї країни, міста, місцевості, у якій живуть школярі.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

 

  1. Організаційний момент:

Teacher of English: Hello, everybody! I’m glad to see you.

Pupils: Hello, hello, hello to you

            Hello, hello we are glad to see you too.

  1. Повідомлення теми уроку:

Teacher of English: Let’s begin our lesson. Look at the blackboard. You can see some words there. Put them in the right order and say the English saying.

На екрані написані слова: or, home, East, is, West, best. (East or West, home is best). (Учням пропонується скласти прислів’я з поданих слів ).

Teacher of English:  What Ukrainian equivalent can you find for it? (В гостях добре, а вдома краще). What do we call home? (family, flat, room, pets, etc.)

Учитель: А що ж ми називаємо домівкою? Давайте подивимось коротенький фільм про наше місто.

Teacher of English: Well, today we'll talk about our home, hometown and about our district

  1. Актуалізація знань, умінь та навичок:

Teacher of English: You know the places where people live in. They are a city, a town and a village. Now listen to the descriptions and guess what it is.

(Учитель читає на картках опис міста та села, а учні вгадують, що це та називають слово англійською мовою)

         Card 1.

It is a place where some hundred people live. There is a museum, two theatres, a cinema and many shops there. The houses have not more than ten floors. (a town)

         Card 2.

It is a place with separate houses. The houses have one or two floors. The place usually has one or two streets. Each house has got a garden.
(a village)

         Card 3.

It is a place where many thousand people live. There are many museums, galleries, theatres, big supermarkets and cars. The houses are very high and have many floors. (a city)

Good of you!

(На екрані з’являються слова, учні повторюють їх за вчителем декілька разів(читання за вчителем).


  1. Основна частина уроку

 

  1. Об’єднання учнів у групи за допомогою комп’ютерної програми Pazl.

 

(Кожен з учнів складає пазл, хто отримав зображення Олександрівського скверу- І група, зображення аптеки - ІІ група, зображення бібліотеки - ІІІ група, зображення ПДЮТ «Істок» -  ІV група)(Додаток 1)

 

  1. .Визначення назв станцій-будівель.

 

(Учитель об’єднує учнів на чотири групи, які називаються команди, кожна команда отримує завдання: прочитати опис будівлі, з поданих літер скласти назву цієї будівлі. Спікер (представник команди) зачитує супротивнику опис своєї будівлі, представники інших команд повинні назвати цю будівлю).

 

Teacher of English: Dear kids, each group has her own description of the building, you must guess what the building is this, then you should make up the name of this building from the letters you have.

 

  1. Chemist’s shop (When we are ill or we are bad, we go to buy the medicines there. There we can buy such medicines as: pills, salves, cotton, hypodermics and other. What the building is this?)
  2. Library (The place where everybody can take any book or magazine or newspaper for some time and bring it back not later than one month. What the building is this?)
  3. Club “Istock”(The place where every pupil can do some things. e.g. Paint, dance, sing, handmade and other things. And it is situated near the church. What the building is this?)
  4. Alexander’s Square (The place where all people can have rest: sit on the bench, play with children and walk. There is a fountain in the middle of this place. This place has a name of a man. What the building is this?)

 

Teacher of English: Now you have to read your description for your opposer and he must guess your building’s name.

 

Підведення підсумків виконаного завдання, демонстрація на слайдах презентації.

  1. Фізична хвилинка

(Рухи вчителя та учнів супроводжуються музичним оформленням)

 

Teacher of English: We start our travel and we have done the exercise and now kids let’s have a rest. Stand up, please, and repeat after me.

Hands on your hips,

Hands on your knees,

Put them behind you

If you please.

Touch your shoulders,

Touch your nose,

Touch your toes.

Raise your hands high in the air,

At your sides, on your hair.

Raise your hands as before

While you clap: one, two, three, four.

  1. Закріплення знань та умінь

 

Учитель: А зараз ми за допомогою комп’ютера перевіримо, як ми засвоїли сьогоднішній урок. Кожен з вас пройде невелике тестування за допомогою програми MyTestX.

 

Teacher of English: You have a test: five questions and 4 answers on each question, choose the right one.

 

  1. What the name has our KhTZ’s church?
  1. Mihail
  2. Alexey
  3. Alexandr
  4. Nicolay
  1. What is the main street of our district?
  1. Mira
  2. Ordzhonikidze
  3. Beketova
  4. Tukhachevskogo
  1. Find the translation of thеsе words
  1. Лікарня                                        a) Chemist’s shop
  2. Супермаркет                               b) Hospital
  3. Церква                                         c) Supermarket
  4. Аптека                                         d) Church
  1. What does it mean KhTZ?
  1. museum
  2. library
  3. plant
  4. supermarket
  1. What the name has our district’s library
  1. Shevchenko
  2. Pushkin
  3. Chehov
  4. Bulgakov

 

  1. Заключна частина уроку

 

  1. Домашнє завдання

(Учитель роздає кожному учневі надрукований вірш)

 

Teacher of English: Today you have known some KhTZ’s places of interest, your home task is learn the poem about house.

 

Let's go to my house.

Let's go today.

I'll show you all the rooms

Where we work and play.

Here is the kitchen

Where Mother cooks for me.

Here is the living room

Where I watch TV.

Here is the dining room.

We eat here every day.

And this room is my room

Where I sleep and play

 

  1. Підведення підсумків уроку.

 

Оцінювання роботи учнів.

– Dear friends! Thank you for your hard work today.

– Your marks are ...

zip
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку