Конспект уроку з фізичної культури для учнів 5 класу
Тема: Волейбол.
Задачі:
Навчальна: закріпити техніку передачі м’яча;
повторити техніку нижньої подачі м’яча;
повторити розташування гравців на майданчику.
Розвивальна: сприяти розвитку спритності, координації.
Виховна: підвищувати фізичну та розумову працездатність.
Тип уроку: комбінований.
Місце проведення: спортивна зала.
Обладнання й інвентар: м'ячі волейбольні, свисток, картки.
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозува ння |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина(15 хвилин) |
|||
1. |
Шикування класу. Організуючі вправи. Команди: «Рівняйсь!», «Струнко!», «Вільно!» |
10 сек. |
Фронтальний метод |
2. |
Привітання з класом. Повідомлення завдань уроку. |
20 сек. |
|
3. |
Виховування дисципліни організуючими вправами. Команди: “Рівняйсь! Струнко!” Повороти на місці: “Ліворуч! Праворуч! Кругом! Стройовий крок! З лівої ноги, на місці кроком руш! Стій!” виконувати в шерензі і в колоні. |
30сек. |
Слідкувати за стройовою поставою, використовувати орієнтири. |
4. |
Визначення ЧСС за 10 сек. |
30 сек. |
Запам‘ятати ЧСС за10 сек. на початку уроку. |
5. |
Перешикування з однієї шеренги в колону. Команда: «Клас! Кроком руш! Дистанція 2 кроки!» |
|
|
6. |
Загальнорозвиваючі вправи в русі: Вправи для профілактики плоскостопості: а) ходьба на носках, руки вгору; б) ходьба перекатом з п‘ятки на носок, руки на поясі; в) ходьба на п‘ятках, руки за головою; г) ходьба на внутрішній та зовнішній стороні стопи, руки на поясі; д) ходьба перекатом із зовнішньої на внутрішню сторони стопи, руки на поясі.
Вправи для м‘язів рук та тулуба в русі:
1-2 – пружинні відведення зігнутих рук назад; 3-4 – пружинні відведення прямих рук назад.
1-2-3-4 – колові рухи руками вперед; 1-2-3-4 – колові рухи руками назад.
|
6хв.
20 м 20 м 20 м 20 м
20 м
4 р.
8 р.
2 х 4р.
8 р.
8 р.
|
Фронтальний метод Темп середній Максимально підійматися на носок. Слідкувати за поставою, спина рівна. Дихання довільне, не дивитися під ноги.
Руки на рівні грудей
Руки прямі в ліктьових суглобах Пальці зжати в кулаки Темп середній, дихання довільне, не виконувати поворот різнойменно.
В.п. - вдих, нахил тулуба - видих |
Бігові вправи.
|
20 м 20 м 80 м 40 м
20 м 20 м
|
Темп середній, руки зігнути. Зміна напряму за сигналом учителя. Темп середній, п‘ятками тягнутися до сідниць. Зміна напряму за сигналом учителя. |
|
Вправи для відновлення дихання в русі. 1.а. Руки догори, голова вперед, вверх - вдих; б. руки донизу, голова підборіддям донизу – видих. 2.а. Руки назовні догори, голова вперед- вверх – вдих; б. руки донизу, голова вниз – видих. |
4 р.
4 р. |
Вдих – виконувати через ніс, видих – через рот зі звуком “ши”. Вдих – виконувати через ніс, видих – через рот зі звуком “жи”. |
|
7. |
Перешикування з колони в шеренгу, у коло. “Клас, по колу руш! На місці кроком! Стій! Ліворуч!” |
|
Дистанція 2 кроки |
8. |
Комплекс вправ ранкової гігієнічної гімнастики 1).В.п. – о.с. 1-2 – стійка на лівій нозі, праву назад, на носок, руки в сторону, долонями догори; 3-4 – В.п. 5-8 – те ж саме, стоячи на правій. 2). В.п. – стійка ноги нарізно, руки перед грудьми. 1-2-3 – праву руку в сторону, три пружні повороти тулуба направо; 4 – В.п. 5-6-7 – те ж саме, наліво; 8 – В.п. 3). В.п. – о.с. 1 – стійка на лівій нозі, праву вбік, на носок, нахил вправо, праву руку на пояс, ліву за голову; 2 – В.п. 3-4 – те ж саме, вліво. 4). В.п. – о.с. 1-2 – праву ногу назад-донизу, руки за голову; 3-4 – В.п. 5-8 – те ж саме, відставляючи ліву. 5). В.п. – о.с. 1 – упор присівши, руки на підлозі; 2- упор стоячи зігнувшись; 3- упор присівши; 4 – В.п. 6). В.п. – широка стійка, ноги нарізно, руки в сторони. 1 – напівприсід на правій; 2-3 – два пружних напівприсідання; 4 – В.п. 5-8 – те саме, на лівій. 7). В.п. – сід. 1-2 – упор ззаду лежачи; 3-4 – В.п. 8). В.п. – упор присівши. 1-2 – по черзі відставляючи ноги (праву, а потім ліву) назад, прийняти положення упор лежачи. 3-4 – згинаючи праву, а потім ліву, повернутись у положення упор присівши – В.п. 9). В.п. – упор стоячи на колінах. 1-2 – випрямляючи праву ногу і піднімаючи її вгору-назад, зігнути руки до дотику грудьми підлоги; 3-4 – В.п.; 5-8 – те саме, випрямляючи ліву ногу. 10). В.п. – сід, ноги нарізно, руки охоплюють лікті (перед собою). 1-3 – виконати три пружні нахили намагаючись торкнутися передпліччями підлоги; 4 – В.п. 11). В.п. – руки вгору. 1 – стрибок, руки в сторони; 2 – стрибок в о.с., ноги нарізно, руки вгору, сплеск над головою. 12). Ходьба. 1 – руки вперед, в сторону – вдих. 2 – В.п. – видих. |
7хв. 8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
32 р.
8 р. |
Фронтальний метод Прогнутись у грудній частині. У момент прогинання вагу тіла зберігати на опорній нозі. Повороти виконувати енергійно, збільшуючи амплітуду
Виконувати в лицевій площині. При нахилі, вагу тіла зберігати на опірній нозі.
Прогнутися в грудній частині.
Випрямляючи ноги з упору присівши, намагатись не відривати руки від підлоги.
Спину тримати рівно
Прогинаючись, відтягнути носки, доторкнутися ними до підлоги, сідниці напружити.
Руки тримати напруженими, не “провалюватися” в плечах. Ногу тримати рівно. Дихання довільне. Якнайширше. Ноги прямі, носки відтягнені.
Стрибати легко, на носках.
Виконуючи ходьбу на місці, носок тягнути донизу. |
9. |
Визначення ЧСС за 10 сек. |
30 сек. |
Фронтальний метод |
ІІ. Основна частина (27 хв.) |
|||
1. |
Перешикування в колону. |
10с |
|
2. |
Розвиток рухових якостей і технічних елементів Спритність, акробатика. 1. Індивідуальні перекати на матах. Перекати в обидві сторони. Гравці стоять у кроці від мату. 2. Гравці роблять 2 приставні кроки, опускаються в низьку стійку і виконують перекат. |
4хв |
Нагадати техніку безпеки при виконанні акробатичних вправ. |
3. |
Перешикування у колони по чотири |
30с |
Утворення 4 команд |
4. |
Вправи на «станціях»: кожна команда біжить до своєї «станції», шикується в одну шеренгу обличчям до вчителя та отримує завдання. На кожній «станції» виконується певне завдання, команди по черзі проходять усі «станції», вправи виконують по черзі всі гравці команди. Учні, які звільнені від уроків фізичної культури, допомагають учителеві підраховувати кількість набраних очок кожною командою. |
|
Результати виконання вправ для кожної команди фіксуються у картці ( Додаток А). Після проходження всіх «станцій» учитель збирає картки та підраховує бали команд. Результати кожної з команд фіксуються у картці зведеної відомості ( Додаток Б). |
|
1-а «станція» — стрибки через довгу скакалку (двоє учнів крутять скакалку, учень устрибує в скакалку, що обертається, кілька разів стрибає через неї та вистрибує); |
4хв |
Розвиток координації рухів і почуття ритму. Спроба вважається вдалою, якщо скакалка не зачеплена. За кожен правильний вхід і вихід нараховується 4 бали |
|
2-а «станція» — гра «Десятки-дев’ятки» біля стінки (необхідно виконати 10 прийомів м’яча зверху від стінки, потім — 9 прийомів м’яча знизу від стінки і 8 прийомів знизу та зверху); |
4хв |
Не переривати ритм (не ловити м’яч обома руками). За кожне безпомилково виконане завдання нараховується 4 бали |
|
3-я «станція» — стрибки зі скакалкою (у кожного учня дві спроби, зараховується найкращий результат.); |
4хв |
У найшвидшому темпі. Якщо учень виконав більше ніж 40 стрибків за 20с, йому нараховується 4 бали |
|
4-а «станція» — нижня подача м’яча у стінку. Відстань від стінки 2–4 м. |
4хв |
Підраховується кількість безпомилкових виконань. Якщо учень виконує 30 безпомилкових ударів, то йому нараховується 4 бали |
|
Перешикування в шеренгу. Розрахунок на 1-4. |
20с |
Утворення команд по 4 гравці. |
3. |
Гра Гра 4x4. Розставляння гравців у зонах: 6, 4, 3, 2 - на кожній стороні. У зону суперника кидки йдуть тільки в гравця зони 6. Він робить кидок тільки в зону 3; гравець третьої зони - в зону 4 (чи 2, якщо гравець зони 3 повернеться до нього). Після кожного кидка гравці швидко міняють зони. Якщо гравці кинули м'яч не в зону 6, а в гравця іншої зони, - це вважається помилкою.
|
6хв |
|
ІІІ. Заключна частина ( 3хв.) |
|||
1. |
Шикування |
10 сек. |
В одну шеренгу. |
2. |
Вправи на розслаблення |
1хв |
Релаксуючі вправи |
3. |
Визначення ЧСС за 10 сек. |
30 сек. |
Фронтальний метод |
4. |
Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок. |
30 сек. |
Визначити найкращих учнів, звернути увагу на загальні помилки |
5. |
Домашнє завдання: скласти комплекс естафет з технічними елементами гри у волейбол. |
20сек. |
|
6. |
Організуючі вправи. Подяка учням. Прощання. |
20 сек. |
Фронтальний метод |
7. |
Організований вихід із зали. Правила техніки безпеки при виході із зали. |
10 сек. |
Потоковий спосіб організації діяльності учнів |
Додаток А
Картка команди № ____
№ з/п
|
Вид завдання
|
Кількістьвиконань без помилок
|
Кількістьбалів
|
1 |
Стрибки через довгу скакалку |
|
|
2 |
Гра «Десятки-дев’ятки» біля стінки |
|
|
3 |
Стрибки зі скакалкою |
|
|
4 |
Нападаючі удари у стінку |
|
|
|
Сума балів |
|
|
|
Підпис судді (учня, якого звільнено від уроків фізичної культури) |
|
|
Додаток Б
Команди
|
Кількість балів на 1-й «станції» |
Кількість балів на 2-й «станції» |
Кількість балів на 3-й «станції» |
Кількість Балів на 4-й «станції» |
Загальна сума балів |
1-а команда |
|
|
|
|
|
2-а команда |
|
|
|
|
|
3-я команда |
|
|
|
|
|
4-а команда |
|
|
|
|
|
Підпис головного судді |
|
|
|
|
|