Тема: Об’ємні іграшки. Збільшення та зменшення деталей іграшки. (6клас)
Мета: навчальна– формування поняття про викрійку деталі іграшки,
способи її збільшення та зменшення;
- навчання створенню ескізу об’ємної іграшки;
розвиваюча– розвиток наочно-образного мислення, уяви, уміння
аналізувати , порівнювати;
виховна - виховання творчої фантазії під час виконання ескізу
іграшки.
Обладнання та наочність: зразки іграшок, малюнки: «Збільшення та зменшення розмірів деталей», ескізи та викрійки об’ємних іграшок на основі помпона, викрійки деталей іграшок з картону.
Інструменти та матеріали: картон, простий олівець, гумка, папір формату А-4, кольорові олівці , ножиці.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку
1. Організаційно-підготовчий етап
2. Повторення вивченого матеріалу
3. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
4. Мотивація навчальної діяльності
5. Оголошення, подавання теми уроку
6. Повідомлення очікуваних навчальних результатів для учнів на уроці
7. Вивчення нового матеріалу
8. Осмислення учнями нового матеріалу
9. Формування умінь та навичок. Практична робота
10. Підведення підсумків практичних робіт
11. Рефлексія
12. Домашнє завдання
13. Прибирання робочого місця
Хід уроку
1.Організаційно-підготовчий етап.
2. Повторення вивченого матеріалу
1. Фронтальне опитування:
а) Що таке лялька? (Лялька – це дитяча іграшка у вигляді людини чи тварини, або персонаж лялькової вистави);
б) Яка історія виникнення назви «лялька»? (Назва «лялька» виникла на честь чарівної Богині кохання та весни Лелі (Лялі), яка була нерозривно пов’язана із весняним відродженням природи, початком польових робіт);
в) Яку роль відіграє іграшка в сучасному декоративно- ужитковому мистецтві?
г) Які є види м’яких іграшок? (М’які іграшки є плоскі, об’ємні, з каркасами, набивні, в’язані спицями та гачком, вузлові, ляльки-мотанки тощо);
д) З яких матеріалів можна виготовляти іграшки?
ж) Назвіть безпечні прийоми роботи з тканиною.
2. Індивідуальне опитування:
- Виконати стібок «уперед голку» на демонстраційній рамці. Пояснити технологію його виконання.
3. Виставлення і мотивація оцінок.
3. Актуалізація опорних знань та умінь
Інтерактивна гра «Морський бій»
Правила гри. Поділяю клас на дві команди, які обирають собі капітана та назву команди. Кожна команда висуває претендента на суддю. Щоб обрати суддю задаю питання відповідь на яке учасники повинні дати якнайшвидше за 30 секунд.
КАРТКА № 1
1.Що необхідно мати, щоб виготовити ту чи іншу річ?
2.Як ви розумієте слово професія?
3.Що таке технологія?
4.Що таке конструкційні матеріали?
5.Від чого залежить вибір конструкційного матеріалу для виготовлення виробу?
6.Яким способом аплікації приєднуються до основи (тла)?
7.Які ви знаєте ткані матеріали?
8.Що вивчає матеріалознавство?
9.Чим відрізняються тканини за властивостями від інших матеріалів?
10.З чого утворюється тканина?
11.Що є сировиною для одержання натуральних волокон?
12.Для яких волокон сировиною є шерсть тварин?
13.Із яких волокон виготовляють лавсан?
14.Як визначають лицьову сторону тканини?
15.Дайте визначення поняттю «тканина».
16.Як можна визначити довжину тканини?
17.Дайте визначення поняттю «аплікація».
18.Де застосовують аплікацію з текстильних і нетканих матеріалів?
19.Які аплікації існують за формою?
20.Які інструменти потрібні для виготовлення аплікації?
КАРТКА №2
1.Що називають інструментом? Яке його призначення?
2.Де виготовляють корисні речі?
3.Що таке робоча зона?
4.З яких конструкційних матеріалів можна виготовляти аплікації?
5.Для чого потрібно знати властивості матеріалу?
6.Дайте визначення поняттю «пряжа».
7.Що таке неткані матеріали?
8.Як називаються матеріали, які використовуються для виготовлення виробів?
9.На які групи за походженням поділяються текстильні волокна?
10.Чи існують у природі хімічні волокна?
11.Із яких волокон виготовляють лляні тканини?
12.Які волокна існують у природі в готовому вигляді?
13.Як визначають нитку основи в тканині?
14.Як визначають виворітну сторону тканини?
15.Які ви знаєте види тканини?
16.Які види аплікації ви знаєте за тематикою?
17.Що називають колоритом?
18.Які фахівці розробляють малюнок для тканини?
19.Хто такий прасувальник?
20.Перерахуйте послідовність виготовлення виробу з аплікацією?
Питання: Дайте визначення поняттю «шаблон».(Це пристосування, за допомогою якого виготовляють однакові за формою, розміром деталі та вироби.)Обраний суддя буде слідкувати за дотриманням правил гри та записувати результати. Щоб обрати команду яка буде розпочинати гру задаю питання відповідь на яке учасники повинні дати якнайшвидше за 30 секунд.
Питання: Дайте визначення поняттю «розмічання». (Це нанесення контурів деталей на вибраний матеріал.) Далі роздаю картки з питаннями,які команди задають одна одній в разі програшу.
КАРТКА № 1
1.Що необхідно мати, щоб виготовити ту чи іншу річ?
2.Як ви розумієте слово професія?
3.Що таке технологія?
4.Що таке конструкційні матеріали?
5.Від чого залежить вибір конструкційного матеріалу для виготовлення виробу?
6.Яким способом аплікації приєднуються до основи (тла)?
7.Які ви знаєте ткані матеріали?
8.Що вивчає матеріалознавство?
9.Чим відрізняються тканини за властивостями від інших матеріалів?
10.З чого утворюється тканина?
11.Що є сировиною для одержання натуральних волокон?
12.Для яких волокон сировиною є шерсть тварин?
13.Із яких волокон виготовляють лавсан?
14.Як визначають лицьову сторону тканини?
15.Дайте визначення поняттю «тканина».
16.Як можна визначити довжину тканини?
17.Дайте визначення поняттю «аплікація».
18.Де застосовують аплікацію з текстильних і нетканих матеріалів?
19.Які аплікації існують за формою?
20.Які інструменти потрібні для виготовлення аплікації?
КАРТКА №2
1.Що називають інструментом? Яке його призначення?
2.Де виготовляють корисні речі?
3.Що таке робоча зона?
4.З яких конструкційних матеріалів можна виготовляти аплікації?
5.Для чого потрібно знати властивості матеріалу?
6.Дайте визначення поняттю «пряжа».
7.Що таке неткані матеріали?
8.Як називаються матеріали, які використовуються для виготовлення виробів?
9.На які групи за походженням поділяються текстильні волокна?
10.Чи існують у природі хімічні волокна?
11.Із яких волокон виготовляють лляні тканини?
12.Які волокна існують у природі в готовому вигляді?
13.Як визначають нитку основи в тканині?
14.Як визначають виворітну сторону тканини?
15.Які ви знаєте види тканини?
16.Які види аплікації ви знаєте за тематикою?
17.Що називають колоритом?
18.Які фахівці розробляють малюнок для тканини?
19.Хто такий прасувальник?
20.Перерахуйте послідовність виготовлення виробу з аплікацією?
4. Мотивація навчальної діяльності
На основі помпона ми можемо виготовити найрізноманітніші іграшки: качечки, зайчики, капітошки, котики, медведики тощо. Сьогодні пропонується вам обрати іграшку для виготовлення за бажанням, замалювати ескіз і виготовити викрійки для обраної іграшки.
5. Оголошення , подавання теми уроку
( Учитель повідомляє учням усно та диктує для запису у конспекті)
6. Повідомлення очікуваних навчальних результатів для учнів за урок:
* учні повинні знати: що таке викрійка деталі іграшки, способи її копіювання, збільшення або зменшення деталей іграшки;
* учні повинні уміти: створювати ескіз виробу, здійснювати опис іграшки, виготовляти викрійки деталей іграшки з картону за зразком, збільшувати та зменшувати розмір деталей іграшки, економно використовувати матеріали для викрійок, організовувати робоче місце, дотримуватись правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.
7. Вивчення нового матеріалу
7.1.Вступна бесіда вчителя.(Демонстрація різних іграшок, виготовлених на основі помпонів)
- Яка іграшка вам найбільше подобається ? Чому саме?
- З яких деталей буде складатися ваша майбутня іграшка?
Отже, ви вже обрали іграшку для виготовлення. Пропоную придумати ім’я, або дати цікаву назву іграшці.
- Як будуть називатися ваші іграшки?
7.2. Розповідь учителя.
Перш ніж виготовляти іграшку, вам потрібно зробити викрійки деталей (лекала) з картону. Такі викрійки щільно прилягають до тканини. Їх зручно обводити олівцем або крейдою, шматочком змилку. До того ж вони довго зберігають форму і ними можна користуватись кілька разів. Потрібно запам’ятати певне правило: якщо ви перезнімаєте викрійку з книги, спершу переведіть її на кальку (прозорий папір) і лише після цього - на картон. Не можна вирізати викрійки просто з книжки. Ви тільки зіпсуєте книжку, а викрійками все одно не зможете скористатися, тому що у книжці тонкий папір. Якщо таку викрійку обвести олівцем, вона зімнеться і спотворить деталь.
- Діти, скажіть будь ласка, що ви будете робити, якщо потрібно змінити розмір іграшки?
Зробити це досить просто. Всі викрійки при бажанні можна збільшити або зменшити. Робиться це за допомогою сітки з більшими або меншими сторонами квадратів.
- Ознайомлення учнів із способами збільшення та зменшення розмірів деталей (Додаток А. Збільшення та зменшення розмірів деталей).
8. Осмислення учнями нового матеріалу
- Що таке лекала або викрійки?
- З яких матеріалів доцільно виготовляти лекала?
- Як можна копіювати викрійки або лекала деталей іграшки?
- Як можна збільшити розміри деталей?
- Як можна зменшити розміри деталей іграшки?
9. Практичні роботи
Практична робота №1
Виконання ескізу обраної іграшки
1) Аналіз завдань практичної роботи
- Замалювати об’ємну іграшку на основі помпона на листку паперу формату А-4. Малюнок розмістити посередині листка. Розмір іграшки не повинний бути менше чим 7х7 см або 8х8 см.
2) Показ виконання операцій вчителем:
а) поділити листок паперу навпіл по довжині;
б) поділити листок паперу навпіл по ширині;
в) відкласти від середини листка в різні боки по чотири сантиметри;
г) замалювати спочатку коло, а потім штрихами зобразити об’ємну кульку;
д) зобразити деталі на іграшці ( очі, ніс, вуха, щічки, руки, ноги тощо);
ж) підписати назву іграшки з її обраним ім’ям.
3) Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами: олівець, папір формату А-4, гумка, лінійка.
4) Самостійне виконання завдань практичної роботи.
5) Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.
6) Підведення підсумків практичної роботи №1.
Практична робота №2
Виготовлення викрійок обраної іграшки
(диференційовано, за вибором учня)
1) Аналіз завдань практичної роботи:
а) розглянути малюнки та викрійки іграшок, які до них пропонуються (Додаток Б. Викрійки для іграшки);
б) одержані викрійки деталей обраної вами іграшки прикласти до картону та акуратно обвести простим олівцем;
в) вирізати ножицями по наведеним лініям деталі іграшки;
г) підписати викрійки деталей іграшок за зразком, вказуючи назву деталі та її кількість;
д) викрійки розмістити у файлах або конвертах. Підписати на конверті назву іграшки.
2) Показ виконання операцій вчителем.
3) Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами:
викрійки деталей іграшки (з картону), простий олівець, картон, ножиці, конверти або файли.
4) Безпека праці під час виконання практичної роботи при роботі з ножицями.
5) Самостійне виконання завдань практичної роботи.
6) Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.
7) Поточний інструктаж (індивідуальний або груповий).
8) Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.
9) Перевірка наявності викрійок та якості їх вирізування, правильності підписування.
10. Підведення підсумків практичних робіт № 1 та № 2:
а) демонстрація кращих робіт;
б) аналіз допущених помилок та шляхи їх усунення;
в) оцінювання виконаних учнями робіт з мотивуванням оцінок (ескізи та викрійки).
11. Рефлексія
«Мікрофон»
Крок 1.Пропоную дітям дати відповіді на питання:
- Що нового дізналися на уроці?
- Чого навчилися?
- Яку роботу виконали?
- Які завдання були визначені на урок?
- Де можна використати набуті знання та вміння?
Крок1. Пропоную дітям якийсь предмет,який буде виконувати роль «уявного» мікрофона.
Крок 2. Надаю слово тільки тому, хто отримує «уявний» мікрофон.
Крок 3. Пропоную учням говорити швидко й лаконічно.
12. Домашнє завдання:
1) розфарбувати кольоровими олівцями ескіз іграшки;
2) підготувати матеріали для оздоблення іграшки: шкіра, кольоровий картон та папір, яскраві клаптики тканини, пряжу, котушкові нитки №10 чорного кольору для вусиків.
13. Прибирання робочих місць, майстерні.
ДОДАТОК 2
РОЗРОБКА УРОКУ
Тема уроку:Основи побудови композиції у вишивці.(9 клас)
Мета:навчальна – познайомити учнів з художніми особливостями народного одягу різних регіонів України, його обереговим значенням; навчити підбирати ескіз вишивки для серветки; продовжити формування умінь та навичок в процесі виготовлення серветки;
виховна– виховувати інтерес до історії національного костюму, любов до свого народу;
розвиваюча – розвивати художній смак, дослідницькі навички, творчу уяву.
Наочність та обладнання: кольорові ілюстрації «Український народний одяг, українські сорочки».
Інструменти та матеріали: голка, нитки, ігольниця, ножиці.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Основні поняття: вишивка, композиція.
Об’єкт праці: одяг у етнічному стилі.
Міжпредметні зв’язки: історія, література.
Профорієнтація: етнограф, вишивальниця.
Хід уроку
1. Організаційний момент:
– привітання вчителя;
– перевірка наявності учнів;
– перевірка необхідних інструментів.
2. Повторення пройденого матеріалу.
Тестування.
Позначте УСІ правильні відповіді.
1.Для вишивання використовують нитки:
А) лавсанові
Б)хімічні
В)льняні
Г)шерстяні
2.До текстильних матеріалів рослинного походження належать волокна:
А)бавовни
Б)вовни
В)льону
Г)джуту.
3.Який конструкційний матеріал найчастіше використовують для виготовлення одягу:
А)текстильні матеріали
Б)гуму
В)тканину
Г)пластмасу
3.До геометричних властивостей тканин належать:
А)товщина
Б)міцність
В)ширина
Г)довжина
4До механічних властивостей тканин належать:
А)міцність
Б)драпірувальність
В)щільність
Г)зносостійкість
5.До фізичних властивостей тканин належать:
А)повітропроникність
Б)пилоємкість
В)блиск
Г)намочуваність
6.До оптичних властивостей тканин належать:
А)колір
Б)гігроскопічність
В)блиск
Г)фактура
7.До технологічних властивостей тканин належать:
А)обсипальність
Б)ковзкість
В)вогнестійкість
Г)прорубність
8.Які вироби вжитково-прикладного мистецтва можна прикрашати вишивкою:
А)сорочку
Б)спідницю
В)тарілку
Г)рушник
3.Актуалізація опорних знань та вмінь.
Тренінгова вправа «Мозковий штурм»
(робота проводиться фронтально зі всім класом)
Крок 1. Чітко визначаю проблему для «Мозкового штурму».
Проблема: «Якби Ви були вишивальницею які б різновиди орнаментів обрали для оздоблення чоловічої та жіночої вишиванки?»
Крок 3. Працюйте вім класом.
Крок 4. Обираю головуючого (спікера групи), який веде обговорення і заохочує появу нових ідей.
Крок 5. Даю дітям час на роздуми для того, щоб збільшити появу нових ідей.
Крок 6. Дотримуємся правил «Мозкового штурму».
-Жодної критики
-Запозичення інших ідей є нормальним явищем.
-Велика кількість ідей бажана.
-Оцінка приходить пізніше.
4.Мотивація навчальної діяльності учнів.
Ігрова міні - сценка.«ЗВІДКИ 3’ЯВИЛИСЬ ВИШИВАНКИ»
Учасники: оповідач (1 учень); дівчата – українки (2 учениці); хлопці – козаки (2 учня); змій ( 1 учень).
Оповідач читає легенду а учасники зображають те про що читається уникаючи діалогів.
Оповідач. Колись давним-давно серед мальовничої природи жили чоловік та жінка. Усе було б добре, та діток у них не було. Нарешті, через багато років у хаті з’явилося двоє дівчаток: одна білявенька з русявим волоссячком, а друга — чорнявенька з волоссям чорним, як смола.
Збігали роки. Виросли дівчата справжніми красунями, були серцем добрі, усім допомагали, батьків радували та шанували. Припали до вподоби двом юнакам за свою вроду, удачу і працьовитість. Ніщо не віщувало біди, але горе прийшло несподівано. Оселився серед цієї краси страшний Змій. Якось пролітав він над долиною, де дівчата вибілювали на сонці полотно, побачивїх і вирішив узяти у полон. Перетворившись на чудового метелика, він сів на травичку, а потім, перелітаючи з квітки на квітку, з кущика на кущик, усе далі й далі заманював дівчат.Опинилися сестри у непролазних хащах, де ані звір не проходить, ані пташка не пролітає. Метелика враз не стало. Усе почорніло, закрутилося, заревіло. Перед ними став страшний Змій. Схопив дівчат і поніс у своє царство. Плачуть дівчата, а він регоче, реве, жалю їм завдає.Бо не любить слуга злого духу, щоб щастя ходило між людьми, щоб добро панувало.
Плачуть дівчата і кидають по одній волосині чорного і русявого волосся. Можливо, за цими волосинами їхзнайдуть юнаки і вони повернуться додому. І сталося диво-дивне: добрий лісовий дух оживив їх і перетворив на чорні й червоні ниточки. Прилетів Змій у своє царство, замкнув на важкі залізні замки полонянок і ліг відпочивати.
Тим часом юнаки дізналися, що дівчат украв змій і вирушили в дорогу їх рятувати та з неволі визволяти. Довго йшли вони полями, лісами. Раптом побачили у траві чорні та червоні ниточки. Здогадались вони, що цедівчата їм слід залишили. Почали змотувати вони нитки у клубочки та так і підійшли до Змієвого палацу.
Викликали Змія на бій. Він вилетів розлючений, страшний, із ніздрів вогонь палає. Не було у хлопців зброї, лише ниточки схрестили. І сталося диво: вони перетворились на міцні мечі, що відразу відрубали по дві голови. Розправилися відважні юнаки зі Змієм, упав палац — і лише купка попелу залишилася від нього. Визволили хлопці полонянок й віддали їм решту чорних і червоних ниток. Цими нитками хрестиками вишили дівчата чудо-сорочки. З вдячністю одягли їх юнаки. Ще кращими і сильнішими стали. А дівчата всім рідним теж повишивали сорочки. Бо на візерункахвишиванок були добрі обереги від усього злого, подаровані добрим лісовим духом дівчатам-полонянкам. Відтоді, кажуть старі люди, повелось вишивання. І де у хаті є вишиванки, там рід живе добре і щасливо.
5.Оголошення теми та мети уроку.
Тема нашого уроку: «Основи побудови композиції у вишивці.»
Мета: навчальна – познайомити учнів з художніми особливостями народного одягу різних регіонів України, його обереговим значенням; навчити підбирати ескіз вишивки для серветки; продовжити формування умінь та навичок в процесі виготовлення серветки;
виховна – виховувати інтерес до історії національного костюму, любов до свого народу;
розвиваюча – розвивати художній смак, дослідницькі навички, творчу уяву.
6.Вивчення нового матеріалу.
Люди здавна прикрашали свій одяг. Прагнення створювати прекрасне знайшло відображення в мальовничих візерунках та орнаментах народних вишивок. Людина намагалась прикрасити своє нелегке життя, зробити радісною важку щоденну працю.
Тоді за допомого лише голки та нитки на простому полотні й народжувалися неперевершені узори вишивок. Людині важливо було не просто мати чисту білу сорочку або шматок полотна для витирання рук. Кожну річ вона у якийсь спосіб оздоблювала, перетворювала у високомистецькі витвори і відтак залишала після себе чудові зразки вишивального ремесла.
Одним з найдавніших елементів одягу була сорочка. У давні часи вона слугувала як натільним, так і верхнім одягом. Вона ще й була провідником магічної сили, прихованої у людини, тому що облягала її тіло, оберігала її від холоду, від злого ока. Вишивка, яка з’явилась пізніше також виконувала оберегову функцію. Вишивали комір, манжетки, подол сорочки, щоб людина була захищена з усіх сторін.
Існує легенда про те, як на землі лютувала страшна пошесть. Вмирали сім’ї й навіть цілі села. І ось одна жінка втративши всю сім’ю, крім одного найменшого сина, молила Бога, щоб він зберіг хоч її єдину дитину. І Бог почув її й відкрив їй таємницю: «Виший дитині й собі на сорочці хрести – знак для ангелів. Бо на кому немає хреста, той загине. Але нікому не розповідай про це, бо загинеш сама і твій син». Жінка зробила все так, яка було велено, але не могла дивитися на те, як помирали інші. Й ось розповіла вона всім про обереги та люди не повірили їй. Тоді вона зірвала сорочку із сина, і він помер на очах у всіх. З того часу люди вишивають сорочки. І служать вони оберегами від усього зла. А чорний та червоний кольори символізують собою радість і горе, адже все людське життя – це і біль, і радість.
Сорочка вишита матір’ю оберігала від зла, служила згадкою про рідний дім, нагадувала про тепло материнських рук і любов матері, яку вона вкладала у кожен візерунок, вишиваючи довгими вечорами.
Кожна дівчина мусила собі на придане приготувати до шістнадцяти сорочок – і святкових, і для роботи.
Після заручин, дівчина вишивала сорочку для молодого, яку він повинен був одягнути на весілля. Часто вона вишивала її ночами, щоб встигнути закінчити її до весілля.
Звечора тривожного аж до ранку
Вишивала дівчина вишиванку.
Вишивала дівчина, вишивала –
Чорну та червоненьку нитку слала.
Сорочка найбільше оспівана у фольклорі. А скільки прислів’їв та приказок про сорочку. Наведіть приклади:
– Своя сорочка ближче до тіла;
– Народився в сорочці (щасливий).
В Україні зустрічаються два типи сорочок: правобережний та лівобережний.
Правобережний тип сорочок відрізняється тим, що вони мають комір (стоячий або відкладний).
Лівобережна сорочка не має коміру, а навкруги шиї збирається дрібненькими складочками. Вишивка лише на верхній частині рукава.
Чоловіча сорочка вишивалась на комірі та на грудях.
Народний одяг мав свої регіональні відмінності. Він відрізнявся вишивкою, особливостями крою, кольоровою гамою.
Розгляньте ілюстрації, на яких ви бачите костюми різних регіонів України й відзначте їх особливості, характерні для різних регіонів (учні самостійно визначають).
7.Усвідомлення набутих знань.
Тренінгова вправа« Асоціативний кущ»
Крок 1. Визначаю одним словом тему, над якою буде проводитись робота.
Крок 2. Учні пригадують все,що виникає в пам’яті стосовно цього слова.
Крок 3. Даю опорні слова-підказки у вигляді своєрідного «куща», який поступово «розростається» за допомогою відповідей учнів.
Мотиви вишивки Схема Орнамент
ВИШИВКА
Композиція Рапорт Стилізація
Символи Нитки Оберіг
8. Практична робота
Вступний інструктаж.
1. Ми вже з вами вивчили шов «хрестик». Давайте розглянемо вишиті речі й проаналізуємо шви, якими вони вишиті. Самостійно спробуємо оздобити вишивкою «хрестик» серветку.
2. Повторимо правила безпеки при роботі з ручними інструментами.
3. Самостійне виконання завдань практичної роботи.
4. Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.
V. Заключний інструктаж
1. Підведення підсумків уроку.
2. Оцінювання робіт учнів.
VІ. Прибирання робочих місць.
9. Підведення підсумків практичної роботи:
а) демонстрація кращих робіт;
б) аналіз допущених помилок та шляхи їх усунення;
в) оцінювання виконаних учнями робіт з мотивуванням оцінок
10. Рефлексія.
«Мікрофон»
Крок 1.Пропоную дітям дати відповіді на питання:
- Що нового дізналися на уроці?
- Чого навчилися?
- Яку роботу виконали?
- Які завдання були визначені на урок?
- Де можна використати набуті знання та вміння?
Крок1. Пропоную дітям якийсь предмет,який буде виконувати роль «уявного» мікрофона.
Крок 2. Надаю слово тільки тому, хто отримує «уявний» мікрофон.
Крок 3. Пропоную учням говорити швидко й лаконічно.
11.Оголошення Д/З.Підготувати інструменти і матеріали для в’язання гачком. Вивчити умовні позначення.