Комікси як графічний інструмент сучасного уроку.
Комікс – розповідь у малюнках, де кожна ілюстрація супроводжується короткими текстовими репліками головних героїв та іншими коментарями у межах єдиного сюжету. Чи можна використати комікс в навчальній діяльності? Так! З їхньою допомогою можна у невимушеному форматі пояснити будь-яку теорію, підняти складну тему, донести важливу думку або ж дотепно пожартувати, «оживити» якусь подію чи історію а візуалізація допоможе привернути увагу до теми чи матеріалу та зацікавити учня.
Для учнів створення коміксу сприяє розвитку логіки, творчого мислення і актуалізує знання. Під час його створення необхідно вигадати історію та проілюструвати її. Також це допомагає учням працювати в команді та використовувати най різноманітні інструменти, які і допоможуть створити власний комікс.
Як можна створити комікс? Можна власноруч, або використовувати різноманітні програми, з якими ми вже знайомі і використовуємо постійно на своїх уроках. Для учнів це також не поганий спосіб закріпити знання та вміння з використанням даних програм. MS Word.
ТР Word дозволяє створити доволі непоганий комікс. І дана програма дуже потужна для роботи із графічними об’єктами. Для цього необхідно розбити кожний аркуш на відповідні кадри. Сама програма має чимало інструментів для створення та редагування векторних зображень: «авто фігури» – для розбиття на кадри, використання діалогів чи додаткових елементів для зображення; «корекція», «прибрати фон», «колір»… – змінити колір фону/чи персонажів, чи прибрати зайвий фон…; повернути в різні напрямки графічний об’єкт…
Наприклад, для 3(4) класу, був створений та використаний комікс на тему «Безпека в Інтернеті».
6 клас – тема «Цифровий слід». Даний комікс можна використати як пояснення до теми і як приклад готового коміксу, адже в 6 класі учні починають знайомитися із поняття коміксу та вчаться його створювати:
В 8 класі створили комікс-інструкцію, як створити Google-папку та надати до неї доступ:
Найкраще зберігати готовий комікс у форматі .pdf. MS Rower Point.
В даній програмі можна кожен окремий слайд використати як окремий кадр/подію, та використати відповідну анімацію. Тобто, історія/подія/персонаж вже рухається, візуально змінюється… Можна навіть сказати, що ми створюємо невеличкий мультфільм. Алгоритм дій з графічними об’єктами практично такий самий, як і в MS Word. 6 клас – історія про Білочку:
Повторення ПДР (для виховної години):
Зберегти готову роботу краще у вигляді відео файлу:
Adobe Photoshop.
Дана програма слугує для створення, обробки … зображень, але вона також підходить для створення невеликих анімованих коміксів. 11 клас – створювали пам’ятку для ДН:
Тут також обирається історія, персонаж чи персонажі, діалоги, і подія, яка між ними відбувається.
Комікс можна намалювати. Для цього можна використати різноманітні графічні редактори, наприклад Paint чи Inkscape – модуль «Комп’ютерна анімація».
«Оживаємо» комікс за допомогою відповідних програм, наприклад, MS Rower Point, Adobe Photoshop чи Easy GIF Animator.
Комікс можна створювати не тільки з навчальних тем чи дисциплін. Можна на довільну тему, наприклад, була взята розповідь автора Р.Л.Стайн «Гарбузова голова», яку і перетворили на комікс:
Роздуми на тему – чому листя жовтіють?
Комікси можна використовувати:
ü для повторення чи вивчення нової теми;
ü для проектної чи виховній діяльності;
ü проілюструвати актуальні питання чи якусь подію …
Висновок. Комікс це не просто розвага, а можливість для вчителя в досить цікавій формі пояснити учням нову тему, для учнів – це доволі не поганий спосіб дізнатися про деяку інформацію/подію, яка в текстовому вигляді може бути нудною. Яскрава візуалізація привертає увагу, матеріал краще сприймається та запам’ятовується.
Примітка. Тут представлене ПЗ, яке вже є на комп’ютері або яке можна встановити. Так, є чимало онлайн-сервісів, які допоможуть створити комікси. Але, в наш час, коли слабенький чи відсутній Інтернет потрібно шукати інші варіанти. Чимало сервісів вимагають реєстрацію, але не всі учні мають власний акаунт. Також створення коміксів за допомогою цього ПЗ дає можливість продемонструвати учням можливість тієї чи іншої програми.