Комп'ютери та їх різновиди.

Про матеріал
Мета: • навчальна: ознайомити учнів з видами сучасних персональних комп'ютерів-кластерів; • розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати; • виховна: виховувати відповідальне ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Урок 4

ТЕМА: Комп'ютери та їх різновиди.

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів з видами сучасних персональних комп'ютерів-кластерів;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна: виховувати відповідальне ставлення до навчання.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: комп'ютери,  презентація.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап

1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників.

IІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Інфолото»

Установіть відповідність між назвами компонентів системного блоку і їх призначенням. Для цього складіть обидві частини кожної картки.

Системна (материнська) плата

На неї встановлюють основні компоненти комп'ютера

Оперативна пам'ять

Зберігає дані програм під час їх виконання

Вінчестер

Пристрій для зберігання інформації

DVD-привід

Пристрій для роботи з оптичними дисками

Процесор

Керує пристроями комп'ютера, що виконує арифметичні операції

Відеокарта

Пристрій, призначений для обробки зображень-ня з подальшим його виведенням на екран

Звукова карта

Пристрій, що дозволяє працювати зі звуком на комп'ютері

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розгляньте комп'ютери нашого комп'ютерного кабінету. Як ви вважаєте, чи бувають якісь ще види комп'ютерів? Якщо так - то які саме? Це і буде темою нашого сьогоднішнього уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Комп’ютер — це універсальна технічна система, спроможна чітко виконувати визначену послідовність операцій певної програми. Персональним комп’ютером (ПК) може користуватись одна людина без допомоги обслуговуючого персоналу. Конфігурацію ПК можна змінювати за мірою необхідності, але існує поняття базової конфігурації, яку можна вважати типовою:

  1.        системний блок;
  2.        монітор;
  3.        клавіатура;
  4.        миша.

ПК бувають двох типів:

  1.        стаціонарний настільні;
  2.        портативні (мобільні).

Настільні ПК подібні до конструктора. Усі пристрої є окремими модулями, які легко збираються і заміняються. Але такі комп’ютери мають стаціонарно стояти у певному місці.

У портативних комп’ютерах усі основні пристрої містяться в одному корпусі, зазвичай мають невелику вагу і досить зручні для сучасних умов.

Класифікація портативних комп’ютерів:

  1.        ноутбуки;
  2.        нетбуки;
  3.        субноутбуки;
  4.        планшетні комп’ютери;
  5.        кишенькові комп’ютери;
  6.        смартфони, комунікатори;
  7.        пристрої для читання електронних книг E-Book.

Ноутбук (NoteBook) (рис. 1)  — портативний ПК, у корпусі якого об’єднані типові компоненти ПК, включаючи дисплей, клавіатуру і вказівний пристрій, а також акумуляторні батареї. Ноутбуки відрізняються невеликими розмірами і вагою, час їх автономної роботи змінюється в межах від 1 до 15 годин.

У ноутбуках широко поширений так званий тачпад — сенсорна панель, що реагує на дотик пальця. Переваги ноутбуків перед настільними ПК: мала вага і габарити. Їх можна легко перемістити в інше місце, взяти у відрядження, на дачу, у відпустку.

Картинки по запросу Ноутбук

       Рис. 1

 

      Для роботи не обов’язково підключати зовнішні пристрої. Практично всі ноутбуки оснащені вбудованим Wi-Fi адаптером, що дозволяє підключитися до Інтернету без проводів.

Нетбук (NetBook) (рис. 2)  — невеликий мобільний комп’ютер (ноутбук), основне призначення якого полягає в доступі до Інтернету та роботі з офісними програмами. Нетбуки відрізняються компактними розмірами, невеликою вагою, низьким рівнем споживання електроенергії та відносно невисокою вартістю. Щоб уможливити щонайменші габарити та вагу, нетбуки зазвичай не обладнані дисководами для читання / запису оптичних дисків.

Картинки по запросу Нетбук

Рис 2

За допомогою нетбука можна переглядати Інтернет-сторінки та електронну пошту, читати електронні книги.

Субноутбук (Subnotebook) (рис 3), або ультрапортативний комп’ютер — легкий мобільний ПК невеликого розміру з більшістю функцій стандартних ноутбуків. Він достатньо продуктивний і потужний, хоча діагональ субноутбуків рідко перевищує 13,3 дюйми. Вага таких апаратів коливається в межах від 1,5 до 2 кг, дизайн переважно стильний, несхожий на звичайні моделі ноутбуків і нетбуків. Пограти в сучасні 3D-ігри навряд чи можна, але можна працювати з офісними програмами або дивитися відеофільм в HD-форматі.

 

 

Картинки по запросу Субноутбук

Рис. 3

 

Планшетний комп’ютер (рис. 4) — клас ноутбуків, обладнаних планшетним пристроєм рукописного введення, об’єднаним з екраном. Планшетний комп’ютер дозволяє працювати за допомогою пальців, без використання клавіатури і миші.

Картинки по запросу Планшетний комп’ютер

Рис. 4

Користувач може вводити текст, використовуючи вбудовану програму розпізнавання рукописного введення, екранну (віртуальну) клавіатуру, розпізнавання мови або звичайну клавіатуру (якщо вона є у складі пристрою).

Порівняно з ноутбуками планшетні ПК:

  1.                   набагато зручніші — з ними можна стояти або ходити, тримаючи в одній руці.
  2.                   з них зручно читати електронні книги, використовуючи вертикальну орієнтацію екрана;
  3.                   складений планшетний ПК на столі дозволяє працювати, не перериваючи при цьому лінії погляду (наприклад, на діловій зустрічі).

Кишеньковий персональний комп’ютер (КПК), або ручний комп’ютер, палмтоп (рис. 5) — це збірна назва класу портативних електронних обчислювальних пристроїв. Їх ще називають особистими цифровими секретарями.

Дисплей КПК реагує на дотик стилуса.

 

Основні функції КПК:

Картинки по запросу Кишеньковий персональний комп’ютер

Рис. 5

  1.                   введення тексту за допомогою доступної екранної клавіатури, рукописне введення і повноцінна висувна клавіатура;
  2.                   вихід в Інтернет;
  3.                   звуковий програвач, диктофон, фотоапарат, відеокамера;
  4.                   перегляд зображень, відеороликів, фільмів, наявність графічного редактора.

Смартфон (Smartphone) (рис. 6) — мобільний телефон із розширеною функціональністю порівняно з КПК. Також для позначення деяких пристроїв, які суміщають функціональність мобільного телефону і КПК, часто використовують термін «комунікатор».

Картинки по запросу Смартфон

Рис. 6

 

Комунікатор — кишеньковий персональний комп’ютер, доповнений функціональністю мобільного телефону.

Пристрій для читання електронних книг (E-book), або електронна книжка (від англ. electronic book, скорочено E-book) (рис. 7) — це один із носіїв інформації, тому традиційно складається з двох складових понять — носій і вміст.

Рис. 7

Перші електронні книжки з’явилися з появою комп’ютерів і можливістю друку на принтері та, пізніше, виведення тексту на екран. З появою ПК обсяг електронної літератури зростав у геометричній прогресії — і продовжує зростати. Тому виникла потреба у спеціалізованих пристроях, за допомогою яких можна було б читати електронну літературу. E-book device — загальна назва для цілої групи вузькоспеціалізованих компактних пристроїв, що призначені для відображення текстової і графічної інформації.

V. Закріплення знань.

Асоціативний кущ.

Учитель за матеріалами лекції пропонує скласти схему «Сучасні портативні комп’ютери» .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Застосування набутих знань

  1.                   Вправа

Знайди зайвий термін та поясни свій вибір.

1.Системний блок, монітор,миша, принтер.

2.Клавіатура, сканер, мікрофон, процесор.

3. Звукові колонки, принтер, миша, монітор.

4.Жорсткий магнітний диск, мікрофон, вінчестер, флеш-пам'ять.

5.Процесор, системний блок, клавіатура, блок живлення.

2. Вправа

Обговоріть, які види комп’ютерів використовуються в комп’ютерному класі, які ви використовуєте вдома.

VІI. Підбиття підсумків уроку

1. Усне есе на тему «Я вважаю, що найкращім серед сучасних портативних комп’ютерів є ..., тому що ...».

«Я вважаю, що найкращім серед сучасних персональних комп’ютерів є ..., тому що ...».

Учитель пропонує учням продовжити речення.

  1.                   Дайте відповіді на питання.

1. Яких правил слід дотримуватися для безпечної роботи з комп’ютером?

2.Які персональні комп’ютери використовують твої рідні, знайомі?

3. Що спільного та чим відрізняються стаціонарні та портативні комп’ютери?

4. Чим корисні мобільні пристрої людям різних професій? Обґрунтуйте свою думку.

VІIІ. Домашнє завдання

  1.                   Опрацювати конспект уроку.
  2.                   Підготуйте цікаву інформацію щодо будь-якого виду персонального комп’ютера.

IX. Оцінювання діяльності учнів

docx
Додано
28 січня 2022
Переглядів
3172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку