Конспект уроку інформатики в 10 класі.
Тема: Комп’ютерне моделювання об’єктів і процесів.
Комп’ютерний експеримент.
Мета уроку: доповнити і узагальнити уявлення учнів про комп’ютерні моделі, сформувати поняття: моделі, моделювання, види інформаційних моделей, комп'ютерного моделювання. Розвивати творче мислення, вміння самостійно оцінювати результати своєї діяльності. Виховувати уважність, дисциплінованість під час
роботи з ПК.
Обладнання: комп’ютер, підключення до мережі Інтернет.
Хід уроку
І. Організаційна частина. Розгадайте ребус.
Вірно. Сьогодні ми будем вивчати моделювання.
Повідомлення мети уроку.
Повторення правил поведінки в кабінеті інформатики.
ІІ. Перевірка домашнього завдання використовуючи технологію Plickers.
Сьогодні на уроці ми познайомимося з такими поняттями: моделювання, модель, комп’ютерний ексеримент. Переконаємося в необхідності моделювання як методу пізнання і побудуємо 3Dмодель ракети за допомогою безкоштовного online-редактора Tinkercad.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Люди часо використовують оделі у своїй діяльності, адже вони дають можливість у наочній формі представити об’єкти і процеси, які не можливо сприйняти точною (малі або великі , швидкі або повільні об’єкти)
У 1870 р англійське Адміралтейство спустило на воду новий броненосець "Кептен". Корабель вийшов у море і перекинувся. Зазнавши аварії він забрав з собою 523 життя. Це було абсолютно несподівано для всіх. Для всіх, крім однієї людини. Їм був англійський вчений-кораблебудівник Едвард Рід, який попередньо провів дослідження на моделі броненосця і встановив, що корабель перекинеться навіть при невеликих хвилях . Але вченому, який здійснював якісь несерйозні досліди з "іграшкою", не повірили. І сталося непоправне ...
Подумайте, чому в той час вченому Едварду Ріду не повірили? (Відповіді учнів)
Для створення різноманітних машин, пристроїв, механізмів і будівель часто використовують моделі. Де зустрічали моделі у школі ви, на яких уроках? (в навчанні використовують наочні моделі, На уроках географії використовують глобус, на фізиці використовують двигун внутрішнього згоряння, на хімії - моделі молекул, а на уроках і біології – ДНК. Без моделювання неможливий розвиток науки ).
Моделювання - це метод пізнання, що заключається в створенні і дослідженні моделей.
Модель - модель — опис об'єкта (предмета, явища або процесу) на якій-небудь формалізованій мові, складений з метою вивчення його властивостей. Такий опис особливо корисний у випадках, коли дослідження самого об'єкта ускладнене або фізично неможливе.
Навчальна дискусія «Чи може модель замінити сам об′єкт?» (обговорення думки учнів).
Всі моделі можна розбити на 2 великі класи: предметні (матеріальні) і моделі інформаційні.
Процес побудови інформаційних моделей за допомогою формальних мов називається формалізацією.
Сьогодні на уроці ми створимо модель ракети за допомогою безкоштовного онлайн-редактора Tinkercad.
IV. Формування практичних умінь та навичок.
Пояснення вчителем алгоритму виконання роботи:
Для її створення нам знадобиться кілька об’єктів: 4 циліндра, п’ять параболоїдів, чотири конуса, дві півсфери, тонкий тор
Для початку створимо ось таке сопло.
Для цього берем дин циліндр і задаємо йому розмір 12×12 мм.
Для цього лівою кнопкою миші затискаємо коло, вказане на малюнку, і тягнемо вліво, визначаючи за допомогою лінійки потрібний нам розмір в мм.
Для того, щоб фігура рівномірно змінила розмір з усіх сторін, після затиску фігури на клавіатурі потрібно затиснути клавішу Shift і після цього змінювати розмір. Висота циліндра 25 см.
Висота циліндра 25 мм. Зверху розміщуємо параболоїд розміром 12×12 і висотою 12 мм. Внизу розміщуємо конус 12×12 мм і висотою 15 мм. Колір фігури задаємо на свій розсуд.
Поєднанням CTRL +A виділяємо всі складові фігури і групуємо їх за допомогою інструменту Згрупувати.
За допомогою поєднання клавіш CTRL+C і CTRL+V створимо ще три сопла ракети.
Будуємо ще один циліндр 26×26 мм висотою 27 мм. Навколо нього поставим чотири сопла, рівномірно розмістивши їх.
Півсферу розміром 25×25 мм розмістим зверху на циліндрі.
Виділивши всі об’єкти, групуємо їх.
Для створення верхньої частини ракети беремо циліндр розміром 19×19 мм і висотою 42 мм. З’єднуємо його з нижньою частиною ракети.
Використовуючи сферу 12×12 мм утворюємо віконечко в верхній частині циліндра.
З параболоїда розміром 18×18 і висотою 23 см утворюємо ніс ракети.
Після закінчення створення ракети виділяємо всі її об’єкти і групуємо їх.
V. Працюємо за комп’ютером.
VI. Рефлексія. Дякую вам за урок!
VI. Домашнє завдання: підготувати повідомлення про використання моделей людьми різних професій
.