Комп’ютерне моделювання об’єктів і процесів. Комп’ютерний експеримент.

Про матеріал
Конспект уроку інформатики в 10 класі. Тема: Комп’ютерне моделювання об’єктів і процесів. Комп’ютерний експеримент. Мета уроку: доповнити і узагальнити уявлення учнів про комп’ютерні моделі, сформувати поняття: моделі, моделювання, види інформаційних моделей, комп'ютерного моделювання. Розвивати творче мислення, вміння самостійно оцінювати результати своєї діяльності. Виховувати уважність, дисциплінованість під час роботи з ПК. Обладнання: комп’ютер, підключення до мережі Інтернет
Перегляд файлу

Конспект уроку інформатики в 10 класі.
Тема: Компютерне моделювання обєктів і процесів.

Компютерний експеримент.
Мета уроку: доповнити і узагальнити уявлення учнів про компютерні моделі, сформувати поняття: моделі, моделювання, види інформаційних моделей, комп'ютерного моделювання. Розвивати творче мислення, вміння самостійно оцінювати результати своєї діяльності. Виховувати уважність, дисциплінованість під час

 роботи з ПК.

Обладнання: компютер, підключення до мережі Інтернет.
Хід уроку

І. Організаційна частина. Розгадайте ребус.
 

Вірно. Сьогодні ми будем вивчати моделювання.

Повідомлення мети уроку.

Повторення правил поведінки в кабінеті інформатики.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання використовуючи  технологію Plickers.

Сьогодні на уроці ми познайомимося з такими поняттями: моделювання,       модель, комп’ютерний ексеримент. Переконаємося в необхідності                  моделювання як методу пізнання і побудуємо 3Dмодель ракети за допомогою безкоштовного online-редактора Tinkercad.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Люди часо використовують оделі у своїй діяльності, адже вони дають можливість у наочній формі представити об’єкти і процеси, які не можливо сприйняти точною (малі або великі , швидкі або повільні об’єкти)
У 1870 р англійське Адміралтейство спустило на воду новий броненосець "Кептен". Корабель вийшов у море і перекинувся. Зазнавши аварії він забрав з собою 523 життя. Це було абсолютно несподівано для всіх. Для всіх, крім однієї людини. Їм був англійський вчений-кораблебудівник Едвард Рід, який попередньо провів дослідження на моделі броненосця і встановив, що корабель перекинеться навіть при невеликих хвилях . Але вченому, який здійснював якісь несерйозні досліди з "іграшкою", не повірили. І сталося непоправне ...
Подумайте, чому в той час вченому Едварду Ріду не повірили? (Відповіді учнів)
Для створення різноманітних машин, пристроїв, механізмів і будівель часто використовують моделі. Де зустрічали моделі  у школі ви, на яких уроках? (в навчанні використовують наочні моделі, На уроках географії використовують глобус, на фізиці  використовують  двигун внутрішнього згоряння, на хімії - моделі молекул, а на уроках і біології  ДНК. Без моделювання неможливий розвиток науки ).
 Моделювання - це метод пізнання, що заключається в створенні і дослідженні моделей.
  Модель - модель  опис об'єкта (предмета, явища або процесу) на якій-небудь формалізованій мові, складений з метою вивчення його властивостей. Такий опис особливо корисний у випадках, коли дослідження самого об'єкта ускладнене або фізично неможливе.

Навчальна дискусія «Чи може модель замінити сам об′єкт?» (обговорення думки учнів).
Всі моделі можна розбити на 2 великі класи: предметні (матеріальні) і моделі інформаційні.
Процес побудови інформаційних моделей за допомогою формальних мов називається формалізацією.
Сьогодні на уроці ми створимо модель ракети за допомогою безкоштовного онлайн-редактора Tinkercad.

 

IV. Формування практичних умінь та навичок.

Пояснення вчителем алгоритму виконання роботи:

Для її створення нам знадобиться кілька об’єктів: 4 циліндра, п’ять параболоїдів, чотири конуса, дві півсфери, тонкий тор

hello_html_m7dbbb102.jpg

Для початку створимо ось таке сопло.

hello_html_22e2cbbd.jpg

Для цього берем дин циліндр і задаємо йому розмір 12×12 мм.

Для цього лівою кнопкою миші затискаємо коло, вказане на малюнку, і тягнемо вліво, визначаючи за допомогою лінійки потрібний нам розмір в мм.

Для того, щоб фігура рівномірно змінила розмір з усіх сторін, після затиску фігури на клавіатурі потрібно затиснути клавішу Shift і після цього змінювати розмір. Висота циліндра 25 см.  

hello_html_62d8b326.jpg

Висота циліндра 25 мм. Зверху розміщуємо параболоїд розміром 12×12 і висотою 12 мм. Внизу розміщуємо конус 12×12 мм і висотою 15 мм. Колір фігури задаємо на свій розсуд.

hello_html_22e2cbbd.jpg

Поєднанням CTRL +A виділяємо всі складові фігури і групуємо їх за допомогою інструменту Згрупувати.

За допомогою поєднання клавіш CTRL+C і CTRL+V створимо ще три сопла ракети.

Будуємо ще один циліндр 26×26 мм висотою 27 мм. Навколо нього поставим чотири сопла, рівномірно розмістивши їх.

hello_html_67c82a38.jpg

Півсферу розміром 25×25 мм розмістим зверху на циліндрі.

hello_html_7ea2e1d9.jpg

Виділивши всі об’єкти, групуємо їх.

Для створення верхньої частини ракети беремо циліндр розміром 19×19 мм і висотою 42 мм. З’єднуємо його з нижньою частиною ракети. 

hello_html_m641affe2.jpgВикористовуючи сферу 12×12 мм утворюємо віконечко в верхній частині циліндра.

 hello_html_402da652.jpg

З параболоїда розміром 18×18 і висотою 23 см утворюємо ніс ракети.

hello_html_1c0b71bf.jpg

Після закінчення створення ракети виділяємо всі її об’єкти і групуємо їх.

V. Працюємо за комп’ютером.

VI. Рефлексія. Дякую вам за урок!

  •         Що нового сьогодні дізналися?
  •         Чого навчилися?
  •         Що сподобалось на уроці, а що ні?
  •         Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання: підготувати повідомлення про використання моделей людьми різних професій

C:\Users\Бердичев\Downloads\qr-code (2).png

 

 

.

 

 

docx
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку