Конспект уроку з інформатики для 5-го класу з теми:"Операційна система та її інтерфейс".
Клас______
Дата______
УРОК ІНФОРМАТИКИ В 5 КЛАСІ З РОЗДІЛУ
«МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ІНТЕРНЕТ»
ТЕМА. Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок
Цілі:
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручник та зошит.
Тип заняття (м-м): 1 У-М, 2 Т-П.
Основні прийоми, форми та методи роботи: фронтальне опитування, групова робота, індивідуальна робота.
Основні поняття та терміни: мережа, комп’ютерна мережа, локальна мережа,
мережева взаємодія, сервер, клієнт, доступ, ресурси мережі, спільний доступ.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
1) Привітання із класом
2)Перевірка присутніх.
3)Перевірка готовності учнів до уроку.
II.Рефлексія
ІІI. Актуалізація опорних знань
Гра «Так чи ні?»
Дотримання правил роботи з комп’ютером та поведінки в комп’ютерному класі.
Вчитель називає правила роботи: якщо це можна робити в комп’ютерному класі, учні показують великий палець, а якщо не можна – великий палець, опущений донизу.
IV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
V. Мотивація навчальної діяльності
(Учні пропонують свої варіанти, зокрема перенести файли за допомогою знімних носіїв інформації (флешки, диски) або з’єднати комп’ютери між собою.)
Відповіді на ці та інші запитання ви дізнаєтесь під час вивчення нової теми «Мережеві технології та Інтернет»
Вступна бесіда
Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Мережеві технології та Інтернет», яка розрахована на п’ять уроків.
Під час вивчення цієї теми ви повинні виконати практичну роботу, наприкінці вивчення теми проведемо підсумковий урок.
Коротка характеристика нової теми. Висвітлення її ролі у курсі інформатики та в різних видах діяльності людини. Доведення важливості теми конкретними практичними прикладами.
VI. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Що таке локальна комп’ютерна мережа?
Мережа– це сукупність пов’язаних між собою об’єктів, що мають однакове призначення та спільні властивості.
Комп’ютерна мережа – сукупність комп’ютерів й інших пристроїв, з’єднаних між собою для обміну даними та спільного використання пристроїв.
Локальна комп’ютерна мережа – це мережа, що об’єднує комп’ютери та інші пристрої на обмеженій площі, наприклад, локальна мережа в школі, будинку, офісі.
У мережах обмін даними може відбуватися спеціальними каналами – проводами, або безпровідним способом.
Саме завдяки цим каналам можна налагодити мережну взаємодію між об’єктами мережі.
Мережна взаємодія – обмін повідомленнями між пристроями мережі.
Сервер – це комп’ютер, що надає послуги або ресурси за відповідними запитами іншим комп’ютерам.
Клієнт– це комп’ютер у мережі, що використовує ресурси сервера.
Як працювати з об’єктами локальної мережі?
Доступ– це право на використання деякого ресурсу.
Ресурси мережі – це апаратні, програмні, та інформаційні об’єкти.
Розрізняють такі рівні доступу: повний, частково обмежений – з правом використовувати лише окремі ресурси, та обмежений.
Потрібні відомості зазначаються при створенні облікового запису користувача.
Обліковий запис користувача – сукупність відомостей про користувача та його права при роботі з об’єктами операційної системи й мережі.
Сеанс користувача – це робота за комп’ютером з обліковим записок користувача.
Якщо комп’ютери підключено до локальної мережі, то у вікнах папок при роботі з операційною системою Windows 7, відображуються розташовані на інших комп’ютерах об’єкти, до яких надано спільний доступ.
При виборі будь-якого мережного ресурсу (диску, папки або файла) в рядку стану відображається встановлений рівень доступу.
Надати спільний доступ можна за допомогою вказівок вікна папки, що міститься у списку Дозволити спільний доступ для… чи за допомогою контекстного меню виділеного об’єкта.
Щоб відкрити об’єкт, який розташований на іншому комп’ютері локальної мережі, необхідно його обрати серед об’єктів мережі та двічі клацнути на його значку. У такий спосіб здійснюється навігація локальною мережею.
Навігація локальною мережею– це перегляд вмісту об’єктів операційної системи, що розміщені на комп’ютерах локальної мережі.
VII. Апробація та адаптація набутих знань.
Робота за комп’ютером
Завдання 1. Рівний доступ Визнач рівень доступу до файлів на локальному комп’ютері. У бібліотеці Документи створи папку Спільна_К та відкрий до неї спільний доступ.
Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/Для учнів 5-х класів /Інформаційні процеси та системи
Завдання 2. Переміщення зображень
Створи папку, що має назву твого прізвища та імені, і папці Спільні зображення на одному з комп’ютерів локальної мережі та скопіюй до неї файл Побудова мережі.jpg з папки Зображення твого комп’ютера.
Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/Для учнів 5-х класів /Інформаційні процеси та системи
Розминка :
(Учні в групах відгадують ребуси ( 2-3 хв), і продовжують далі виконувати практичну).
Завдання 3. Перегляд текстових документів
Переглянь текстові документи однокласників, розміщені в папці Тексти на іншому комп’ютері локальної мережі.
Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/Для учнів 5-х класів /Інформаційні процеси та системи
Завдання 4. Переміщення текстового документа
Встанови порядок дій, які слід виконати для переміщення текстового файлаРобота.txt у папку Спільні документи на комп’ютері з іменем Учень 1 у мережі. Розмісти у правильній послідовності дії, запропоновані у вправі за посиланням http://LearningApps.org/view2446759.
Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/Для учнів 5-х класів /Інформаційні процеси та системи
Завдання 5. Керування доступом у локальній мережі
Визнач, чи може користувач локальної мережі встановити спільний доступ до папок, розміщених на інших комп’ютерах локальної мережі. Зроби висновок
Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/Для учнів 5-х класів /Інформаційні процеси та системи
Завдання 6.
Яка комп’ютерна мережа створена в вашій школі? Висловте спочатку свої припущення, а потім доведіть їх.
Проміжна рефлексія :
VІII. Підсумок та висновки занять.
Бесіда з елементами опитування
Чи задоволені ви своєю роботою?
1)З яким настроєм ви працювали на уроці?
2)Що вам запам’яталось на уроці?
3) Де вам стануть в пригоді здобуті знання?
Оцінювання роботи учнів:
Оцінюється діяльність учнів на уроці, враховуючи роботу на уроці та практичне завдання.
VIІI. Домашнє завдання
Опрацювати Р.3 , параграф 2.1, ст..62-68.