Компетентнісні вправи до поезії Тараса Шевченка «Барвінок цвів і зеленів»

Про матеріал
Компетентнісні вправи до твору Тараса Шевченка "«Барвінок цвів і зеленів» для учнів Нової Української школи, які розроблені відповідно до оновленого змісту освіти, засновані на формуванні соціально-комунікативних, «м’яких» навичок, сприятимуть розвитку творчого мислення, креативності, ефективної співпраці та спілкування, логічного доведення своєї думки, виявлення ініціативи.
Перегляд файлу

Вправи до поезії «Барвінок цвів і зеленів»

 

  1. Лего голосування «Вправа Слідопит».

Прочитай виразно рядки  і виконай завдання: піднімай зелену цеглинку, якщо рядки є в поезії,  а якщо рядка нема  або слова змінені в ньому, то  піднімай червону.

  •      Й недосвіта сильно шкода!
  •      Шкода того барвінка.
  •      Барвінок цвів і зеленів.
  •      В гайочку укрився.
  •      Потоптав веселі квіти.
  •      Слався, розстилався

 

  1. Вправа «Поясни і зрозумій».

Поясни значення слів, що вказані. Можеш використати підказки.

  •      Барвінок

( Барвінок- це вічнозелена трав’яниста  рослина з голубуватими квітами. )

  •      Недосвіт

( Ранковий мороз, що буває весною і восени перед сходом сонця, приморозок)

  •      Передсвіт

( Час перед світанком, дуже рано )

 

  1. Вправа «Місточок від Кобзаря».

Виконай завдання:

  •      Відтвори  зміст поезії  власними  ілюстраціями.
  •      Пам’ятай про зміни, які відбуваються у другому стовпчику: прийшов недосвіт (ранковий мороз.
  •      Поміркуй і вислови свою думку: «Як це відбувалося за часів Тараса і в сучасному світі».

Підказка: ти можеш скористатися зображеннями, створеними за допомогою штучного інтелекту до двох строф  (куплетів), презентувати їх,  довести їх актуальність

C:\Users\Наталочка\Desktop\DALL·E 2024-03-18 18.45.10 - Illustrate a scene reflecting the era of Taras Shevchenko for his poem about periwinkle flowers blooming and thriving in a garden. The scene should de.png        C:\Users\Наталочка\Desktop\DALL·E 2024-03-18 18.33.33 - Illustrate a scene showing periwinkle flowers in a garden, vividly capturing the essence of Taras Shevchenko's poem. The image should depict periwinkl.png                                                       

  1. Вправа «Стежкознавець».

Відшукай у поезії та презентуй друзям.                                          

  •      Слова- дії до слова барвінок.
  •      Слова –дії до слова недосвіт.

                                                                   

  1. Вправа «Я-математик».

Виконай завдання:

  •      Порахуй у вірші кількість вжитих слів.
  •      Порахуй кількість речень.
  •      Порахуй кількість вжитих слів «барвінок».
  •      Порахуй та назви слова назви.
  •      Порахуй та назви слова дії.
  •      Вкажи кількість коротких слів та назви їх.

 

  1. Вправа «Оратор-декламатор»

Читай виразно за завданнями

  •      Прочитай речення з окличною інтонацією.
  •      Прочитай речення після яких потрібно витримати логічну паузу.
  •      Прочитай рядки поезії, які закінчуються комою. (Пам’ятай кінець цих рядочків потрібно читати з більшою силою голосу)
  •      Прочитай рядочок який закінчується крапкою. (Пам’ятай: початок рядка читай голосніше, а кінець цього рядка-зі зниженою силою голосу, тихо».

 

  1. Вправа «Сенкан»

Склади «Сенкан» по темі «Барвінок» 

Цікаво: «сенкан» походить від французького слова «п’ять» і позначає вірш у п’ять рядків.

  1. Тема ( одне слово назва предмета ).      Барвінок                                     
  2. Опис (два слова враження ).                         
  3. Дії (три слова дії ).                                          
  4. Речення (вислів із чотирьох слів).          
  5. Асоціація (одне слово).

 

  1. Вправа «В ритмі музики»

Спробуй проспівати разом із хором за посиланням

https://youtu.be/7_fybAUWjIo?si=Ssf1g94crRfXXkn8

  1. Асоціативний кущ до слова Барвінок

Запиши слова-асоціації до слова «барвінок».

C:\Users\Наталочка\Desktop\DALL·E 2024-03-18 18.50.50 - Design an icon featuring a periwinkle flower. The icon should be simple yet recognizable, highlighting the distinctive features of the periwinkle such.png

  1.  Вправа «Кодувальник».

Розкодуй слова. Прочитай.

   Підказка:  це слова-назви предметів, іменники, що означать назви одного чи багатьох предметів; розкодувати тобі допоможе  читання поезії знову;  ці слова з неї.

  •      КОНІРАВБ
  •      КЧОДОСА
  •      ТИВІК
  •      СВІНЕТД

 

  1.  Вправа «Я - мистецький критик»

Проаналізуй зображення до поезії Тараса Шевченка «Барвінок цвів і зеленів створені за допомогою штучного інтелекту. Відшукай спільні та відмінні характеристики зображень.

Підказка: Спільні характеристики               Відмінні характеристики

  •      Назва картин
  •      Основна ідея зображень
  •      Композиція картини, розташування елементів живописного полотна
  •      Головні особи, події картин.
  •      Кольорова гама картин.
  •      Деталі й фон картин.
  •      Загальне враження від картин.
  •      Доведи. Чи підходять ці зображення до змісту поезії.

 

C:\Users\Наталочка\Desktop\DALL·E 2024-02-29 13.57.19 - Illustration inspired by Taras Shevchenko's poetry, focusing on the theme of 'Periwinkle blooming and greening'. The image should capture the essence .png    C:\Users\Наталочка\Desktop\DALL·E 2024-02-29 13.59.58 - Create an illustration that captures the natural essence of Taras Shevchenko's poem, focusing on 'Periwinkle blooming and greening'. The scene is set .png

Підказка:

Я переконаний, що ці ілюстрації підходять до змісту поезії Кобзаря. Вони зосереджені на темі «Барвінок цвіте і зеленіє». Я знаю, що як барвінок цвіте, то весна вже впевнено крокує по українській землі. Делікатні квіти рослини дивляться вгору. Соковита зелень оксамитового кольору, барвінкові галявини

ніби промовляють до нас рядками поезії Шевченка.

  1.  Вправа «Я-журналіст»

Уяви себе журналістом, проаналізуй значення барвінку для Тараса Шевченка та українського народу.

Скористайся планом-алгоритмом

  •      Барвінок- народний символ України, що оспівується  Тарасом.
  •      Зв’язок із природою.
  •      Історичний контекст.
  •      Культурне значення барвінку для українського роду та Кобзаря.
  •      Емоційний настрій.

Підказка:

  •          Улюбленою декоративною рослиною українців та Тараса Шевченка був барвінок. Він ріс на подвір’ї, де жив малий Тарас. Вважалося, що хто посадить у себе на подвір’ї кущик барвінку, той обов’язково дочекається щастя. Барвінок був символом дівочої честі, любові, шлюбних урочистостей. Хрещатий барвіночок вплітали у вінок, якими прикрашали голову молодої, нареченої.
  •          Листя барвінку залишається зеленим і морозної зимової і спекотної літньої пори, тому його нерідко ще називали «зеленкою». Голубі пелюстки барвінку розкриваються о шостій годині ранку і закриваються вечором близько п’ятої години.
  •          Шевченко використовує образ барвінку не лише, як природний елемент, але й як символ вічності, пам’яті та непереможності духу українського народу. Барвінок цвіте та зеленіє незалежно від обставин, що нагадує про незламність духу та віри в майбутнє. Це українська ідентичність.
  •          Народна назва барвінку «могильник» тому, що його повзучі стебла можна побачити на цвинтарі серед мовчазних могил.
  •          Народ та Кобзар шанують, люблять цю незламну рослину. Про це свідчить величезна кількість згадок про барвінок у творах Шевченка, народні пісні, обряди із цією рослиною.

Барвінок у творчості Тараса Шевченка символізує красу, вічність і незламність духу українського народу. Ця рослина з’являється в його поезіях, як елемент національного колориту та наділяє його поезії глибоким символічним значенням.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Матеріали до уроків
НУШ
Інкл
Додано
24 вересня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку