Компетентнісний підхід у сучасній освіті створила вчитель біології Костецька Ольга Євгенівна
Номер слайду 2
Загальноосвітня школа покликанаформувати «нову систему універсальних» знань, умінь, навичок, а також досвідсамостійної діяльності й особистоївідповідальності учнів, тобто сучасні ключові компетентності Визначена таким чином мета освіти орієнтує на компетентнісний підхід до організації освітнього процесу
Номер слайду 3
Державний стандартсередньої освіти: Компетенція - суспільновизнаний рівень знань, умінь, навичок, ставлень у певній сфері діяльності людини. Компетентність - набута у процесі навчання інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці КОМПЕТЕНЦІЯ + ДІЯЛЬНІСТЬ = КОМПЕТЕНТНІСТЬГотовність до діїВеликий обсяг інформації
Номер слайду 4
Компетентнісний підхід - це спрямованість освітнього процесу на формування й розвиток ключових і предметних компетентностей особистості. Цей підхід допоможе, нарешті, з’єднати, ніби мостом, навчання й життя
Номер слайду 5
Сутнісною ознакою запровадження компетентнісного підходу в освіті є формування і розвиток компетентностейможливість побачити результат освітнього процесу з позиції запитів суспільства, потреб ринку праціцільова орієнтація освітиактивізація суб'єктності у навчаннітехнологічність (створення умов для активної соціальної дії, дослідницької та проектної діяльності)націленість на результат у діяльнісному вимірі
Номер слайду 6
Компетентісний підхід повністю узгоджується із фундаментальними цілями освіти, сформульованими ЮНЕСКОНавчатися здобувати знання (учити вчитися)Жити (навчання для цікавого, здорового, достойного життя)Працювати та заробляти (навчання для праці)Жити разом (навчання для спільного життя)
Номер слайду 7
Зв'язку освіти з життям, створення умов для успішної соціалізації в суспільстві і особистому розвитку. Самостійності вирішення проблем в різних галузях і видах діяльності на підставі використання соціального, зокрема власного досвіду. Дидактично адаптованого соціального досвіду вирішення пізнавальних, світоглядних, моральних та інших проблем. Самостійності планування результатів і їх удосконалення внаслідок самооцінки. Свідомості й активності у освітньому процесі, організація самостійної навчальної діяльності учнів на підставі власної мотивації і відповідальності за кінцевий результат. Створення умов для формування в учнів досвіду самостійного вирішення пізнавальних, комунікативних, організаційних, моральних та інших проблемних навчальних завдань. Оцінювання освітніх результатів на підставі аналізу досягнутих рівнів на певному етапі освітнього процесу. Принципи компетен-тнісного підходу
Номер слайду 8
З якими підходами до навчання пов’язаний компетентнісний підхід?Компетентнісний підхід тісно пов’язаний із такими підходами до навчання, якособистісно орієнтований (потребує трансформації змісту освіти, перетворення його з моделі «для всіх» на суб’єктивні надбання одного учня, що їх можна вирівняти)діяльнісний (може бути реалізований тільки в діяльності, тобто в процесі виконання конкретним учнем певного комплексу дій)
Номер слайду 9
***Знання***«Я знаю… (факти, відомості, ознаки, поняття)» ***Діяльність*** «Я знаю, як це зробити… Я вмію… Я можу… Я роблю…» ***Творчість ***«Я створюю…Я придумую… Я змінюю… Я знаходжу… Я доповнюю…» ***Ставлення***«Я прагну до… Я хочу досягти… Я ціную… Я схвалюю… Я заперечую… Я думаю інакше…» Навчальні досягнення учнів за компетентнісним підходом
Номер слайду 10
ПЕРСПЕКТИВИКомпетентнісний підхід – лише один із чинників, що сприяють модернізації змісту освіти, він лише доповнює низку освітніх інновацій, не применшуючи значення класичних підходів