Застосування компетентнісно орієнтованих завдань для учнів. Навчатися добирати інформацію з різних розділів географії. Застосовувати географічні моделі. Демонструвати рівень сформованості інтелектуальних умінь. Використовувати знання у незнайомих ситуаціях. Встановлювати зв’язок між географічними об’єктами, процесами, явищами. Виявляти дослідницькі вміння. Оцінювати власні вміння і рішення.
Виявляє рівень сформованості та розвитку предметної географічної компетентності школярів. Дає можливість оцінювати їх спроможність самостійно здобувати знання і обирати спосіб діяльності. Формує інтерес до географії та досвід творчої діяльності у процесі її вивчення. Застосування компетентнісно орієнтованих завдань для вчителів географії
Тема: “ План місцевості. Умовні знаки ”, 6 клас Татко Дениса вирушив на рибалку. Будити сина дуже рано він не став, але знаючи, що обіцяв взяти сина з собою, залишив йому записку. Прочитайте її і дайте відповіді на запитання. Чи зможе Денис дістатися самостійно до ставка? Скільки часу йому для цього потрібно? Яку відстань йому необхідно подолати? Які об’єкти він зустріне на своєму шляху? Зробіть відповідні розрахунки. Надайте рекомендації у виборі більш короткого та зручного шляху.
Тема: “Африка”, 7 клас. Більша частина території цієї держави розташована далеко на схід від озера, що має таку ж назву. Життя в цій країні майже повністю залежить від гідрорежиму озера. Це велике безстічне озеро, але вода в ньому прісна. Для нього властива зміна площі та мінливість обрисів берегів. Про яку державу йде мова? Чому це озеро прісне? Розрахуйте відстань від України до цієї держави. Прокладіть маршрут на контурній карті.
Тема: “Клімат. Кліматичні пояси”, 7 клас Ваша родина любить подорожувати. У цьому році туристична агенція своїм клієнтам запропонувала власноруч вибрати місце для відпочинку, час відпочинку, попросивши їх розшифрувати кліматодіаграму. Яку інформацію можна дізнатися з кліматодіаграми? Які місяці ви б обрали для мандрівки? Назвіть причину свого вибору. Який час для відпочинку ви можете порадити хворим на бронхіальну астму?
Тема: “ Природні зони ”, 7 клас. Ведмідь завжди є символом мужності і сили. Ці грізні звірі здавна викликали страх та повагу наших предків та сьогодні самі знаходяться за крок до зникнення. Саме тому, у більшості країн ведмідь, незалежно від виду, захищається законом. Пропоную розмістити цих дивовижних тварин по ареалам проживання.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1. Бурий ведмідь. А. Австралія2. Велика панда. Б. Канада3. Коала. В. Китай4. Білий ведмідь. Г. Індія5. ГризліД. Узбережжя Північно-Льодовитого океану. Е. Білорусь
Тема: “Антарктида”, 7 клас. А) Абель Тасман Б) Джеймс Кук. В) Афанасій Нікітін Г) Михайло Лазарєв“Якщо хтось виявить рішучість і наполегливість і пройде далі за мене на південь, я не заздритиму славі його відкриттів. Але, повинен сказати світові, його відкриття не дадуть ніякої користі.” Після цих слів видатного мандрівника пошуки “Південної землі” надовго припинилася. Назвіть його ім’я.
Тема: “Африка”, 7 клас“Почулося щось глухе, схоже на шум і рев, який доноситься звідусіль з усіх боків, із землі, з неба, закритого піщаною імлою, летіло щось жахливе, готове знищити все живе. Це наближалось стихійне страховисько “отрута повітря”, “подих смерті”, “вогняний вітер” так його називають у пустелі Африки. Що це?А) Сироко. Б) Торнадо. В) Фен Г) Самум
Тема: “ Клімат ”, 8 клас. У цьому році була відремонтована автомагістраль, яка з’єднує Харків з Полтавою. Це сучасне, швидкісне шосе, одні ділянки якого були розширені, інші - прокладені через поля. Першими, хто проінспектував цю дорогу ,були автогонщики ,відзначили те, що деякі ділянки не можна вважати швидкісними. На них автомобіль просто розгойдувався. Дайте відповідь , які метеорологічні елементи важливі для автомобілістів? З яким небезпечним метеоявищем вони зустрілися на апробації дороги? В яких місцях траси їм було небезпечно розганяти автомобіль? Запропонуйте шляхи розв’язання даної проблеми.
Тема: “ Клімат ”, 8 клас. У нашому місті жителі вирощують помідори, огірки, капусту на своїх присадибних ділянках. Розсаду висаджують у відкритий ґрунт на початку травня. Декілька років тому урожай отримали тільки ті огородники, хто пересадив овочі ще раз, або ті, хто висадив розсаду на початку червня. Поясніть, які несприятливі атмосферні явища вплинули на урожай овочів? Що можна порадити в даній ситуації? Які спеціалісти надали допомогу в цьому випадку?
Тема: “ Годинні пояси ”, 8 клас“ Як не спати у Нью-Йорку, якщо ваше тіло відчуває себе в Лондоні?” – це вічне запитання кожного, хто змушений мандрувати на великі відстані. Учні Люботинської гімназії отримали запрошення від американських товаришів відвідати столицю США Вашингтон. Як ви вважаєте, чи вплине переїзд на стан здоров’я учнів? Порадьте, будь ласка, на скільки годин і куди слід перевести стрілки годинників пасажирам, якщо вони прилетять до Вашингтону?
Тема: “ Світове господарство. Світовий ринок ”, 9 клас Існує дві країни- Меридіан та Полюс, що вирощують цукрові буряки та соняшник. У країні Меридіан на виробництво однієї тонни цукрових буряків витрачають 30 годин, а на виробництво однієї тонни соняшника - 20 годин. У країні Полюс на виробництво цукрових буряків -10 годин, а соняшника - 25 годин. Визначіть абсолютні та відносні (порівняльні) переваги. Покажіть напрямки спеціалізації країн в умовах міжнародної торгівлі . Розрахуйте вигоду від обміну 50 тонн цукрового буряка на 40 тонн соняшника.
Тема: « Глобальні проблеми людства »Назвіть проблему , на яку ви впливаєте , коли не купуєте штучні квіти, користуєтесь спеціальними кошиками, а не синтетичними пакетами, на останній дзвоник не випускаєте повітряні кульки. Що це за проблема? Запропонуйте свої шляхи розв’язання цієї проблеми в Люботині. Девіз «Грінпіс»: «Думай глобально – дій локально!» - говорить про те , що жителі планети Земля повинні розв’язувати глобальні проблеми людства. У нашому місті декілька років містяни не можуть вирішити одну із таких проблем.
Використані джерела1. Вішнікіна Л. П. Компетентнісне навчання географії в основній школі: монографія/Л. П. Вішнікіна. – Полтава : ТОВ «АСМІ», 2017. – 407 с.2. Топузов О. М. Педагогічні технології як основа творчої діяльності вчителя географії/О. М. Топузов, Л. П. Вішнікіна//Педагогічний альманах: Збірник наукових праць/редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. – Херсон: РІПО, 2011. – Випуск 10. – С. 52–57. 5.3. Самойленко В. М. Створення та застосування тестів у навчанні географії/В. М. Самойленко, Л. П. Вішнікіна//Педагогіка вищої та середньої школи: Збірник наукових праць. Випуск 32. – Кривий Ріг. – 2011. – С. 15–29. 8.4. Гільберг Т. Г. Реалізація компетентнісного підходу до навчання на уроках географії. Журнал «Географія та основи економіки в школі» - №4, 2009.5. Пометун О.І. Теорія і практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн//Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики/Під заг. ред. О. В. Овчарук. К.: "К.І. С.", 2004. – С. 16-25.6. Концепція нової української школи. https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola