Компетентнісно зорієнтовані завдання з української літератури

Про матеріал
Реаліїї життя диктують учителеві свої умови: соціалізувати учнів, вчити взаємодіяти з навколишнім світом, впливати на самого себе і життєві обставини. Формування компетентностей стає пріоритетом у навчанні. А засобом реалізації компетентнісного підходу є компетентнісно зорієнтовані завдання (КЗЗ).
Перегляд файлу

Сюжетно-рольові ігри – безпрограшний варіант на уроках літератури, особливо, коли можна попередньо виконати КЗЗ. У 6 класі, вивчаючи гумореску Павла Глазового «Заморські гості», ставлю за мету формувати самоменеджмент і застосування технологій способом сюжетно-рольової гри – інсценізації твору.

Ось приклад компетентнісно зорієнтованого завдання (КЗЗ).

Характеристика завдання. Павло Глазовий. «Заморські гості». Іронічно-пародійна спрямованість гумористичних творів.

Ключова компетентність: самоменеджмент.

Аспект: застосування технологій (сюжетно-рольова гра).

Стимул. Наш клас бере участь у відзначенні Дня української писемності. Нам потрібно привернути увагу глядачів до проблеми мови і народу, яка дуже актуальна сьогодні.

Задачне формулювання. Для цього об'єднайтеся у малі групи, коректно розподіліть ролі і підготуйте інсценізацію гуморески «Заморські гості». 

Інструмент перевірки: модельна відповідь.

Критерії оцінювання:

4 бали − учні правильно використовують наявну технологію; вибирають для виконання завдання найвдаліший алгоритм діяльності: розподіляють ресурси часові (1 тиждень), людські (виконавці ролей), матеріальні (декорації), технічні (музичний супровід);

3 бали − учні правильно використовують наявну технологію; вибирають для виконання завдання найвдаліший алгоритм діяльності, однак припускаються 1-2 неточностей;

2 бали − учні правильно виконують половину завдання;

1 бал − учні правильно виконують менше, ніж половину завдання;

0 балів − учні не виконали завдання зовсім.

 

Підготовка заміток, нарисів, інтерв’ю, статей тощо для ЗМІ з урахуванням цільової аудиторії також відповідає потребам часу.

Підсумовуючи у 9 класі вивчення творчості Тараса Шевченка, пропоную написати «Лист у минуле», у якому висловити ставлення до особистості та мистецької спадщини митця (подяку, захоплення, розпач, здивування тощо). У роботі використовувати вивчені синтаксичні конструкції ( прості ускладнені речення, складносурядні, складнопідрядні), вказати їх вид. Орієнтовний зразок учнівської роботи.

 Шановний Тарасе Григоровичу!

Читаючи Ваші твори, а також розглядаючи Ваші картини, кожен пустить сльозу розуміння нелегкого життя у тому ХІХ столітті. І навіть не віриться, що серед тих знедолених людей були Ви – геній української літератури, Великий Тарас. Людина, яку поважають в усьому світі.

Ви були, за мудрим висловом І.Франка, «сином мужика і стали володарем у царстві духа. Були кріпаком і стали велетнем у царстві людської культури. Були самоуком і вказали нові шляхи професорам і книжним ученим». Вас називають некоронованим королем української землі, а слова з-під Вашого пера «Борітеся – поборете, вам Бог помагає!» залишаються вельми актуальним гаслом і сьогодні. Кожного дня ми стаємо пліч-о-пліч із суперечками, у яких відстоюємо свою думку, як це все своє життя робили Ви. Інколи ллється кров, є «наші» і є «вороги», як і у ті далекі часи. І лише прочитавши  Ваші твори,  можна уникнути зависання у порожнечі.

Ваші слова вселяють надію на хороше майбутнє, особливо в такі нелегкі дні для українського народу.  Я впевнена, що Ви спостерігаєте за цими подіями, і серце патріота плаче. Нам не відомо, коли закінчиться війна, настане мир і ми зможемо з полегшенням видихнути повітря, просочене кривдою, а вдихнути повітря рідних пшеничних полів.  Єдине прохання до Вас, щоб помолилися за своїх дітей.

Ваш «Заповіт» увійшов у літературу  як єдина і неповторна поезія. Він став для нас законом, який об'єднує минуле, теперішнє і майбутнє. У цьому вірші Ви зуміли донести те, що людина приречена бути вільною, але за це треба поборотися неабияк, а особливо в наш час, коли народ опинився на зламі єдності. Напевне, саме зараз, як ніколи, потрібно день розпочинати з молитви і Ваших слів: «…вставайте, кайдани порвіте…кров’ю волю окропіте!».

Для нашого народу Ви стали вічним Учителем. Вчите любити, боротися,  єднатись. Але разом із тим мати краплю самозречення. Ви чи не єдині, хто зумів стати вільним. Ви – це  той, кого викупили, але не купили…

Тарасе Григоровичу! Щирі слова дяки і низький уклін Вам!             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
1837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку