Комплекс дидактичних ігор "Пальчики - допомагайчики"

Про матеріал
розвивати фонематичні процеси, дрібну моторику пальців рук; навчити поєднувати букви в склади; автоматизувати звуки в складах; розвивати зв’язне мовлення; закріплювати вживання прийменників та навички префіксального словотворення; вдосконалювати просодичну сторону мовлення.
Перегляд файлу

                                                                                                 

Комплекс дидактичних ігор «Пальчики – допомагайчики»

Багато варіативна дидактична гра

«ДОЛОНЬКА»

Мета: розвивати фонематичні процеси, дрібну моторику пальців рук; навчити поєднувати букви в склади; автоматизувати звуки в складах.

Ігровий набір: печатка та букви з липучками.

На пальцях та по середині долоні закріплюються букви. І рівень

На печатці закріплені 6 букв, що позначають голосні звуки.

Варіант 1 Дитині пропонують по черзі загинати пальчики і називати (проспівувати) голосні звуки в кінці дитина стискає кулачок і називає (проспівує) звук, що знаходився посередині долоньки.

Варіант 2 Дитині пропонують поєднати дві(три) букви між собою. Утворюючи різні комбінації з пальчиків руки. Після чого дитина має послідовно промовити (проспівати) поєднані букви-звуки. 

 

 

 

ІІ рівень

Варіант 1 по середині долоні прикріплюється буква, що позначає приголосний звук, а на пальчиках голосні.

Дитина промовляючи певний голосний звук дотягується пальчиком до центру долоні і промовляє вказаний звук, таким чином утворюючи закритий склад. Потім пальчик розгинається і дитини аналогічно утворює відкритий склад і так по черзі кожним пальчиком. 

Варіант 2 по середині долоні прикріплюються дві букви, що позначають приголосні звуки, а на пальчиках голосні.


Дитина промовляючи певний голосний звук дотягується пальчиком до центру долоні і промовляє вказані звуки, таким чином утворюючи закритий склад зі стиком приголосних. Потім пальчик розгинається і дитини аналогічно утворює відкритий склад і так по черзі кожним пальчиком. 

 

 

ІІІ рівень

По середині долоні прикріплюється буква, що позначає голосний звук, а на пальчиках приголосні звуки, що схожі за акустичними та артикуляційними характеристиками.

На початку дитині дають завдання з’єднати пальчики між собою утворюючи заданий логопедом склад. Пізніше можна пропонувати дитині утворити ланцюжок зі складів почергово з’єднуючи букви між собою. Підчас виконання завдання дитина називає склади, що утворилися.

                                                                               

 

                                                                                

                                                                                  

Дидактична гра «НА ГОСТИНИ»

Мета: розвивати дрібну моторику пальців рук; навчити поєднувати букви в склади; автоматизувати звуки в складах.

Ігровий набір: кільця з тканини та букви з липучками; різноманітні макети доріжок (стежка, місток, гірка, камінчики…).

Дитина одягає на два пальчика кожної руки кільце з прикріпленою буквою. Далі крокує пальчиками однієї руки по столу (макету доріжки) до іншої промовляючи відповідний звук. Дійшовши до іншої руки називає букву, що прикріплена до її кільця і навпаки.

Таким чином дитина утворює закриті та відкриті склади. На початковому етапі можна поєднувати голосні звуки.

 

Дидактична гра «ДЕ Я? ЩО Я РОБЛЮ?»

Мета: розвивати дрібну моторику пальців рук, зв’язне мовлення; закріплювати вживання прийменників та навички префіксального словотворення.

Ігровий набір: пальчикові іграшки Хлопчик і Собака, макети будинку та буди.

 

Варіант 1 Логопед розташовує Хлопчика (Собаку) в певному місці і просить дитину назвати його місце розташування. Або ж виконує певну дію і відповідно просить назвати дію, що виконується чи була виконана. 

Варіант 2 Дитині пропонують виконувати за допомогою пальчикової іграшки певні дії чи розташовувати її в просторі відповідно до словесної інструкції.

Замість інструкції можна використовувати невеличкі розповіді про героя, що містять прийменники. 

 

 

 

Варіант 3 Дитина самостійно за допомогою пальчикової іграшки виконує певні дії чи розташовує її в просторі, а потім самостійно називає дію чи місце розташування. 

Дитина також може складати власні розповіді з використанням прийменників та дієслів утворених префіксальним словотворенням. 

 

Дидактична гра «ДОРІЖКИ»

Мета: розвивати дрібну моторику пальців рук; закріплювати ізольовану вимову звука.

Ігровий набір: пальчикові іграшки Жук, Комар, Змія, Машина, Літак, макети доріжок (стежка, галявина, місток, гірка, камінчики…).

За допомогою пальчиків Жук (Комар, Змія, Машина,

Літак) пересувається певним чином по одній із доріжок. Підчас руху дитина вимовляє заданий звук Жук – [Ж], Комар - [З], Змія -- [С, Ш], Машина -- [Р], Літак -- [Л].

 

Дидактична гра «КАЗКОВІ ГЕРОЇ»

Мета: розвивати дрібну моторику пальців рук, зв’язне (діалогічне) мовлення; вдосконалювати просодичну сторону мовлення.

Ігровий набір: пальчикові іграшки Маша і Ведмідь, Вовчик і Капітошка.

На початку гри логопед складає і обіграє за допомогою пальчикових іграшок діалог між героями. Далі поступово підключає до діалогу дитину віддаючи їй роль одного з героїв. Пізніше діти самостійно складають діалоги і обіграють їх за мотивами мультфільмів та фантазуючи.

Також можна запропонувати дітям на заняттях з аплікації створити власних героїв.

 

pdf
Додав(-ла)
Голубєва Марія
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
15 травня 2020
Переглядів
814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку