Комплексна підсумкова робота
З курсу «Історія:Україна і світ»
(за групами результатів)
учня/ учениці 7 класу
І. ГР 1 – орієнтується в історичному часі та просторі, виявляє взаємозв’язки подій і явищ (12б.)
1. Розташуйте ці історичні періоди в хронологічній послідовності від найдавнішого до сучасного (1 б)
А. Первісні часи а) А Б В Г Д
Б. Середньовіччя б) А Г Б В Д
В. Новий час в) Б Г Д В А
Г. Стародавній світ г) В Г А Д Б
Д. Новітній час д) Д А Б Г В
2. Рід – це… (1 б)
А. процес розвитку людства
Б. час розвитку людства, який триває від виникнення людини і спрямований у майбутнє
В. постійний колектив родичів, який поєднаний уявленням про спільного предка
Г. наука про розвиток суспільства і різних спільнот
3. Що об’єднує ці поняття? (1 б)
4.Дайте визначення поняттю (1 б)
Неолітична революція - _______________________
__________________________________________________________________________________________
5. Де і в який період існували трипільська та середньостогівська археологічні культури (2 б)
А) У лісостеповій частині жили носії трипільської археологічної культури (VI—III тис. до н. е.),
Б) Приблизно у V тис. до н. е. на Близькому Сході
В) У степовій була поширена середньостогівська археологічна культура (середина ІV — середина III тис. до н.
Г) У ІІІ ст. до н.е. на Балканах
6. За якого царя Вавилон став найбільшим містом світу, а його імперія мала понад мільйон підданих (1 б)
А. Саргона
Б. Хаммурапі
В. Тиглатпаласар І
7. Схарактеризуйте особливості життя та господарювання кіммерійців і скіфів (2 б)
Кімерійці-____________________________________
Скіфи - ______________________________________
8. Чому Афінську державу можна вважати демократичною? (1 б)
9. Установіть пари. (2 б)
1 Фінікія А Виробництво фаянсу
2 Єгипет Б Торговельна справа
3 Рим В Пурпурова фарба
ІІ. ГР 2 – працює з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту (12 б)
1. Ознайомтеся з уривком із книги «Давній Схід: Книга для читання» та дайте відповіді на запитання. (2 б)
«Фінікійських купців усюди зустрічали радісно… Очі жінок спалахували вогнем, як побачать бурштинові намиста, золоті та срібні браслети з ліпними візерунками, сережки, прикрашені розетками з блакитних сапфірів, червоних карбункулів і зелених смарагдів, найтонші покривала і пурпурні тканини…
матері нерідко забували про дітей і згадували про них лише тоді, коли корабель фінікійців разом з їхніми дітьми був уже далеко в морі».
Для чого фінікійці викрадали дітей?
Чи існує подібне явище в наш час?
Як можна оцінити дії фінікійців?
2. Установіть відповідність між назвою колонії та її місцем розташування. (2 б)
1 Тіра А на місці сучасного м. Керч
2 Ольвія Б на місці сучасного м. Севастополь
3 Пантікапей В на місці сучасного
м. Білгород-Дністровський
4 Херсонес Г на Бузькому лимані, поблизу прара с. Парутине
3. Велике переселення народів розпочалося (1 б)
А) У IV – VII ст. В) ІХ – Х ст.
Б) У II – VI ст. Г) У II – VI ст. до н.е.
4. Розв’яжіть історичну задачу. (2 б)
Відомо, що Олімпійські ігри почали проводити з 776 р. до н.е. Скільки років уже минуло як проводять ці ігри?
5. Брахмани, кшатрії, вайшьї, шудри - це ... (1 б)
А) касти у Стародавній Індії
Б) варни у Стародавній Індії
В) категорії людей у Стародавньому Китаї
Г) категорії громадян у Стародавній Греції
6. Під якими назвами слов'яни згадуються у працях римських та готських істориків? (1 б)
А) Венеди, анти Б) Анти, склавини
В) Венеди, анти, склавини Г) Угро-фіни
7. З-поміж візантійських імператорів було чимало правителів, які мали почесний статус і походження. Але принаймні був один випадок, коли до влади прийшов виходець із селянського середовища. Хто це? (1 б)
А) Цар Симеон Б) Юстиніан І
В) Сотник Фока Г) Хлодвіг
8. Впізнай особу: «Походив із знатного роду еровея, поклав початок династії Меровінгів. Одним із перших зрікся аріанства та прийняв християнство. Записав судові звичаї франків, які називалися «Салічна правда» (2 б.) ______________________________________________
ІІІ. ГР 3 – виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію. (12 б)
«Готи розсіялися по всьому берегу Фракії та йшли обережно вперед, причому ті їхні земляки або бранці, що самі здалися римлянам, вказували на багаті селища самі... Не говорячи вже про природжену силу зухвалості, великою допомогою було для них те, що день у день до них приєднувалося безліч земляків з тих, що в перші дні переходу на римську землю через голод продавали себе за ковток кепського вина або за жалюгідний шматок хліба. До них приєдналося багато робітників з золотих копалень, що не могли знести тягар оброків...».
• Хто й чому приєднувався до готів та допомагав їм у боротьбі проти римлян?
• Чи можна стверджувати, що перемога готів ознаменувала переміщення центру життя до сучасної Європи?
• Чи можна дати однозначну оцінку подіям, описаним в уривку?
Сфінкс. Доберіть аргументи, що підтверджують вашу думку. (6 б)
За однією з легенд, Великий Сфінкс запитував усіх, хто до нього приходив:
«Скажи, мандрівнику, як ти гадаєш: хто ходить на чотирьох ногах вранці, на
двох — удень, а на трьох — ввечері ».