Комплексна підсумкова робота з біології за перший семестр 7 класу за трьома групами результатів навчання

Про матеріал

Матеріал включає підбір завдань з критеріями оцінювання за групами результатів навчання, які визначено в Державному стандарті базової освіти. Ця робота може бути використана для оцінювання певної групи чи груп результатів навчання з біології 7 класу за І семестр навчального року в здобувачів освіти, що навчаються за сімейною/очною формою.

Модельна навчальна програма «Біологія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Балан П.Г., Кулініч О.М., Юрченко Л.П.).

Перегляд файлу

Комплексна підсумкова робота з біології за перший семестр 7 класу        за трьома групами результатів навчання                     • сімейна форма навчання

Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь.                                                                                                                                                     Варіант – 1

• Перша група результатів «Проводить дослідження природи»             

(максимальний результат – 12 балів)

У завданні 1  із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний.

Правильно виконане завдання оцінюється в 1 б.

1. Агар-агар у наукових лабораторіях використовують так: гарячий розчин цього крохмалю розливають у плоскі стерильні чашки (чашки Петрі) і закривають кришками. Коли розчин застигне і перетвориться на густе желе, кришку відкривають і обережно вносять зразки мікроорганізмів. Закривають чашку кришкою і ставлять у пристрій, що підтримує сталу температуру (термостат). Отже, агар-агар використовують у такому методі досліджень, як

А спостереження                              

Б моделювання                                 

В експеримент Г моніторинг

 

У завданні 2  із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний.

Правильно виконане завдання оцінюється в 2 б.

2. Учений Марчело Мальпігі досліджував рухи речовин по рослині. Він провів дослідження: зрізав кільцем кору на деревці, й дерево загинуло. Виберіть, як можна пояснити результати цього експерименту.

                         image   

А Через пошкодження кори вода не піднімається до листків.

Б Через пошкодження кори органічні речовини не надходять до коренів.

В Через пошкодження кори в серцевині не накопичуються поживні речовини. Г Через пошкодження кори в листках рослини припиняється фотосинтез.

 

3. Визнач кратність збільшення об'єкта дослідження, якщо на корпусі окуляра зазначено цифру 10, а на об'єктиві є цифра 15.

Загальне збільшення становить (запиши математичну дію) _______________________  Відповідь: ____________ .

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

 

4. Підпиши структурні елементи будови клітини. Досліди і опиши особливості елементу позначеного буквою В.

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 3 б.

 

image 

______________________________________ ______________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Розгляньте малюнок рослини. Дайте відповіді на запитання. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 4 б.

 

image 

1.  Рослина називається …. .

2.  Які структурні елементи рослини позначені буквою а?

3.  Яке покоління переважає в життєвому циклі даної рослини?

4.  Підземний пагін цієї рослини називається …. .

 

• Друга група результатів «Опрацьовує та використовує інформацію 

(максимальний результат 12 балів)

1. Схематично зобразити різні форми клітин бактерій. Зробити підписи до виконаних малюнків.

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

2. Написати твір – мініатюру про рослини-символи (2 – 3 рослини), навівши конкретні приклади. 

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

 

3. Закінчити речення. 

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 4 б.

Запліднення у квіткових рослин відбувається в _____________. Після запліднення з насінних зачатків формується ______________, а квітка перетворюється на ____________.

Основну роль в утворенні плодів відіграє ____________, із стінок якої і формується плід.

Стінка плоду називається __________________. Оплодень складається з трьох шарів: _______________, __________________, _____________________. Особливості будови цих шарів зумовлюють ________________________. Плоди бувають _________________ і ____________________. 

 

4. Заповнити таблицю

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 5 б.

Особливості будови і життєдіяльності

Амеба протей

Інфузорія-туфелька

Евглена зелена

Форма тіла (постійна чи непостійна)

 

 

 

Тип живлення

 

 

 

Індивідуальні особливості будови

 

 

 

Спосіб пересування

 

 

 

Розмноження

 

 

 

Спосіб перенесення несприятливих умов

 

 

 

 

 

• Третя група результатів: «Усвідомлює закономірності природи» 

 (максимальний результат 12 балів)    

У завдання 1 – 6  із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний.

Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б.

1. У мікроскопі окуляр кріпиться:                                                                                                    

а) на тубусі;  б) на предметному столику;  в) під дзеркальцем;  г) над конденсором.

2.                  Укажіть переносника збудника малярії:   

а) малярійний плазмодій;   б) людина;   в) малярійний комар;   г) блоха людська. 

3.                  Зазначте частини рослини, якими відбуваються низхідні потоки розчинів поживних речовин: 

а) серцевинні промені;   б) судини;   в) ситоподібні трубки;   г) сочевички.

4.                  Позначте видозміну кореня в тропічних орхідей:

а) дихальні корені;   б) опорні корені;   в) повітряні корені;   г) бульбокорені.

5.                  Вкажіть, яку корисну копалину утворили вимерлі сфагнові мохи:

 а) вапняк;    б) торф;    в) кам'яне вугілля;    г) діатоміт. 

6.                  Укажіть структури, за допомогою яких зозулин льон прикріплюється до ґрунту та вбирає воду:  а) корені;   б) кореневище;   в) присоски;   г) ризоїди.  

 

7. Установіть відповідність між особливостями  характеристики рослини та її зображенням. 

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

А   Рослина не має тканинної будови, її тіло досягає великих розмірів.

Б   Рослина має маленькі клиноподібні листків, тому фотосинтез відбувається в розгалуженому пагоні.

В   Рослина однодомна, у життєвому циклі домінує статеве покоління. Г   Рослина цвіте, формує плоди – стручечки з дводольним насінням. 

1

2

3

4

5

image

image

image

image

 

image 

 

8. Розмістіть у логічному порядку стадії життєвого циклу щитника чоловічого, починаючи з статевого покоління

А – запліднення та утворення зиготи;

Б – спорангій зі спорами;

В – молода рослина папороті (додаткові корені, кореневище, листки); Г – заросток.

Поясніть поняття: заросток, спорангій, зигота.

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 3 б.

Виконайте  завдань відкритої форми (9 –10)  з розгорнутою відповіддю.

9.                  У парках і садах можна побачити крони дерев і кущів найрізноманітнішої форми.

Поясніть це явище.

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

10.              Якої шкоди здоров'ю людини може завдати гіардія?  Назвіть профілактичні заходи проти лямбліозу (пояснити термін) та обґрунтуйте запропоновані  дії. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 3 б.

 

 

 

 

pdf
Додано
28 грудня 2024
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку