Українська мова
6 клас
Підсумкова контрольна робота ГР1 (Усна взаємодія)
Скласти діалог на тему “Твоє ставлення до ранкової гімнастики” (5- 6 реплік) (12 б)
ГР2(Працює з текстом)
Голуби символізують чистоту, щирість і передають найніжніші почуття. Їх вважають птахами миру і добра. Після всесвітнього потопу Ной випустив голуба, аби довідатися, чи спала вода на Землі. Голуб повернувся і приніс оливкову гілочку як свідчення благодатних умов для проживання. Французький художник Пабло Пікассо намалював голуба миру і його малюнок облетів увесь світ. З тих пір голуб з гілочкою оливки став символом миру.
1.Доберіть до тексту заголовок.(1б)
2.Запишіть одним реченням тему тексту. (2б)
3.Запишіть одним реченням основну думку тексту. (2б)
4.До якого типу мовлення належить дане висловлювання? а) роздуму; б) опису; в) розповіді.(1 б )
5.У першому реченні підкреслити головні та другорядні члени речення (2 б) 6. Випишіть 2 іменника. Установіть відповідність між характеристикою слова та іменником. (2б) Характеристика слова
1.іменник , чол. рід, неістота,конкретне значення, загальна назва
2 . іменник , чол. рід, істота,конкретне значення, загальна назва
7.Розібрати за будовою
Передають, благодатних , французький. проживання.(2б )
ГР 3 (Письмово взаємодіє . Диктант або інші види робіт)
Складіть і запишіть розповідь (5 -7) речень на довільну тему ,використавши щонайменше два фразеологізми (12 б)
ГР 4 (Дослідження мовлення)
1.Закінчіть речення та наведіть приклади слів для кожного з способів творення.(2б)
До основних способів творення слів належать ----2.Перепиши , вибираючи з дужок потрібне слово(2 б) А )Мама вміє (лічити /лікувати )травами.
Б)Марія навчається в (музичній /музикальній) школі.
В)Найбільш (людяні /людні )вулиці міста у свята.
Г)Мій друг дуже (тактична /тактовна )людина.
3.Спишіть речення,розкрийте дужки,вставте пропущені букви.Визначте рід ,число, відмінок усіх іменників (3б)
З обох б...р...ів Д(д)ніпра роз(с)кинувся красень К(к)иїв — С(с)толиця
н...залежної У(у)країни.
4.Запишіть слова, уставляючи м'який знак або апостроф(3 б.)
Куз..ня, на яблун..ці, у хатин..ці, велетенсь..кий, мен..ший, чотир..ма, дон..чин, промін..чик, з..їздити, возз..єднання, під..ярок, з..юрмитися, розм..як, без..ядерний, Лук..ян, верб..я, узгір..я, бур..ян, бур..я, пір..я, моркв..яний, цв..ях
5.Відредагуйте речення і запишіть.(2б)
1. Мені невдобно втебе просити .2.Хто сьогодні діжурний? 3.Який вкусний пиріг!4.Не мішайте мені виконувати домашнє завдання