Комплексна підсумкова робота
за I семестр
з української літератури
для 7 класу НУШ за ГР 2 та ГР 4
Група результатів 2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів і використання її для збагачення власного досвіду. (Працює з текстом)
Прочитайте текст та виконайте письмово завдання до нього. Дбайте про те, щоб ваша відповідь була повною, чіткою і зрозумілою.
Твій слід на землі
Який слід повинна залишити людина землі?
Старий Майстер звів кам`яний будинок. Став осторонь і милується з гордістю.
А в цей час біля будинку грався Хлопчик. Він стрибнув на сходинку й залишив слід своєї маленької ніжки на мокрому цементі.
Минуло багато років. Хлопчик став дорослим Чоловіком. Життя його склалося так, що він ніде довго не затримувався, ні до чого не прихилявся – ні руками, ні душею.
Прийшла старість. Згадав старий Чоловік своє рідне село на березі Дніпра. Приїхав на батьківщину, зустрічається з людьми, називає своє прізвище, але ніхто не пам`ятає такого Чоловіка.
Нічого не міг відповісти старий Чоловік. Згадалась йому та мить, коли він залишив слід на сходинці. Пішов до будинку і побачив зам`янілий відбиток хлопчикової ніжки.
В. Сухомлинський
1. Визначте тему, головну думку, стиль і тип мовлення. (3 бали)
2. Дайте відповідь на питання: (2 бали)
- Як ви розумієте вислів «Слід людини на землі» : відбиток ноги чи доброї справи?
- Чому автор не називає Чоловіка по імені?
- Чому, на вашу думку, Чоловік розмовляв саме з дідом?
- Що залишив після себе Чоловік?
3. Поясніть лексичне значення слів, словосполучень, висловів;
доберіть, де потрібно, синоніми: (2 бали)
- звів будинок;
- ні до чого не прихилявся – ні руками, ні душею;
- відбиток;
4. Складіть та запишіть план тексту. (2 бали)
5. Напишіть поради для своїх однолітків, відповідаючи на запитання: «Який слід повинна залишити людина землі, щоб про неї пам`ятали?» (3 бали)
Група результатів 4. Дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної мовної творчості, спостереження за мовними та літературними явищами, проведення їх аналізу.
( Пісенна лірика. Історичне минуле України. Ми – українці!)
Завдання мають по чотири варіанти відповідей. Знайдіть лише одну правильну відповідь. (Від 1 – 6 = 1 бал)
А суспільно – побутовими
Б козацькими
В чумацькими
Г солдатськими
А «Ой на горі та женці жнуть,
А попід горою,
Попід зеленою,
Козаки йдуть.»
Б «Розвивайся ти, сухий дубе, завтра мороз буде,
Ой збирайся, молодий козаче, завтра похід буде.»
В «Ой ішов чумак з Дону,
Як із Дону додому…»
Г «Їхали чумаки, весело співали,
І чаєчку ізігнали, чаєнят забрали.»
А « Журавлі»
Б «Ой на горі та женці жнуть…»
В «Зродились ми великої години…»
Г « Ой пішов чумак з Дону»
А Максима, Мирослави, Бурунди
Б Павлуся, Ганни, Семена Непорадного
В Тугара Вовка, тухольців старця
Г монголів, Захара Беркута, Максима.
А «Каміння»
Б «З міста, що ракетами розтрощене…»
В «Лебеді материнства»
Г «Розрита могила»
А Тараса Шевченка
Б Олександра Ірванця
В Наталію Мельниченко
Г Василя Симоненка
Г козак Дорошенко
Д філософська лірика