Комплексна підсумкова робота за ГР 2 та ГР 4 за 1 семестр для 7 класу НУШ

Про матеріал
Комплексна підсумкова робота з української літератури за 1 семестр для 7 класу НУШ за ГР 2 та ГР 4 відповідає модельній навчальній програмі (автори Т. О. Яценко, В. І. Пахаренко та ін.) та підручника (автор О. Авраменко). Охоплює завдання зорієнтовані на вікові особливості учнів. Мета: перевірити рівень засвоєних знань, умінь та навичок з вивчених розділів; розвивати вміння працювати з текстом; виховувати відповідальне ставлення до роботи.
Перегляд файлу

Комплексна підсумкова робота

за I семестр

 з української літератури

для 7 класу НУШ за ГР 2  та ГР 4

 Група результатів 2. Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів і використання її для збагачення власного досвіду. (Працює з текстом)

Прочитайте текст  та виконайте письмово  завдання до нього. Дбайте про те, щоб ваша відповідь була повною, чіткою і зрозумілою.

                                                  Твій слід на землі

Який слід повинна залишити людина землі?

Старий Майстер звів кам`яний будинок. Став осторонь і милується з гордістю.

     А в цей час біля будинку грався Хлопчик. Він стрибнув на сходинку й залишив слід своєї маленької ніжки на мокрому цементі.

     Минуло багато років. Хлопчик став дорослим Чоловіком. Життя його склалося так, що він ніде довго не затримувався, ні до чого не прихилявся – ні руками, ні душею.

     Прийшла старість. Згадав старий Чоловік своє рідне село на березі Дніпра. Приїхав на батьківщину, зустрічається з людьми, називає своє прізвище, але ніхто не пам`ятає такого Чоловіка.

  •          Що ж ти тут залишив після себе? – питає у старого Чоловіка один дід. – Є в тебе син чи дочка?
  •          Немає у мене ні сина, ні дочки.
  •          Може, ти дуба посадив?
  •          Ні, не посадив я дуба…
  •          Так, мабуть, ти пісню склав?
  •          Ні, й пісні я не склав.
  •          Що ж робив усе своє життя? – здивувався дід.

Нічого не міг відповісти старий Чоловік. Згадалась йому та мить, коли він залишив слід на сходинці. Пішов до будинку і побачив зам`янілий відбиток хлопчикової ніжки.

  •          Ось і все, що залишиться після мене на землі, - з болем подумав старий Чоловік. – Але цього ж мало, дуже мало… Не так треба було жити.

                                                                     В. Сухомлинський

1. Визначте тему, головну думку, стиль і тип мовлення. (3 бали)

2. Дайте відповідь на питання:  (2 бали)

- Як ви розумієте вислів «Слід людини на землі» : відбиток ноги чи доброї справи?

- Чому автор не називає Чоловіка по імені?

- Чому, на вашу думку, Чоловік розмовляв  саме з дідом?

- Що залишив після себе Чоловік?

3. Поясніть лексичне значення слів, словосполучень, висловів; 

доберіть,  де потрібно, синоніми:  (2 бали)

- звів будинок;

- ні до чого не прихилявся – ні руками, ні душею;

- відбиток;

4. Складіть та запишіть план тексту. (2 бали)

5. Напишіть поради для своїх однолітків, відповідаючи на запитання: «Який слід повинна залишити людина землі, щоб про неї пам`ятали?» (3 бали)

 

Група результатів 4.  Дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної мовної творчості, спостереження за мовними та літературними явищами, проведення їх аналізу.

( Пісенна лірика. Історичне минуле України. Ми – українці!)

Завдання мають по чотири варіанти відповідей. Знайдіть лише одну правильну відповідь. (Від 1 – 6 = 1 бал)

  1. Пісні, у яких відображено настрої народу, викликані різними явищами суспільного життя, називаються …

А суспільно – побутовими

Б козацькими

В чумацькими

Г солдатськими

  1. Виберіть рядок, у якому рядку автор вживає постійний епітет.

А «Ой на горі та женці жнуть,

А попід горою,

Попід зеленою,

Козаки йдуть.»

Б «Розвивайся ти, сухий дубе, завтра мороз буде,

Ой збирайся, молодий козаче, завтра похід буде.»

В «Ой ішов чумак з Дону,

Як із Дону додому…»

Г «Їхали чумаки, весело співали,

І чаєчку ізігнали, чаєнят забрали.»

  1. Одна з найвідоміших патріотичних пісень літературного походження – це …

А « Журавлі»

Б «Ой на горі та женці жнуть…»

В «Зродились ми великої години…»

Г « Ой пішов чумак з Дону»

  1. Героями твору «Захар Беркут» І. Франка є всі персонажі, окрім …

А Максима, Мирослави, Бурунди

Б Павлуся, Ганни, Семена Непорадного

В Тугара Вовка, тухольців старця

Г монголів, Захара Беркута, Максима.

  1. Який вірш написано у формі колискової?

А «Каміння»

Б «З міста, що ракетами розтрощене…»

В «Лебеді материнства»

Г «Розрита могила»

  1. Кого в українській літературі називають – «лицар на білому коні»?

А Тараса Шевченка

Б Олександра Ірванця

В Наталію Мельниченко

Г Василя Симоненка

  1. Установіть відповідність між назвою твору та героєм з нього:   (2 бали)
  1. І. Франко «Захар Беркут»              А Богдан Хмельницький
  2. А. Чайковський «За сестрою»       Б Тугар Вовк
  3. Т. Шевченко «Розрита могила»     В  Ганна

                                                           Г козак Дорошенко

  1. Установіть відповідність між назвою твору та жанром.   (2 бали)
  1. «За сестрою»                 А героїко – романтична повість
  2. «Захар Беркут»              Б  ліричний вірш
  3. «Лебеді материнства»    В історична повість
  4. «З міста, що ракетами розтрощене…»  Г патріотична лірика

                                                                Д філософська лірика

  1. Поміркуйте і дайте письмово відповідь на одне із питань.  Дбайте про те, щоб ваша відповідь була повною, чіткою і зрозумілою. (2 бали)
  1. Що на війні сильніше за зброю? Доведіть.
  2. Яка сучасна патріотична пісня (з вивчених у I семестрі) вас найбільше зворушила? Чому?
  3. Що дає сучасному поколінню українців знання народних пісень? Доведіть.

 

docx
Додано
18 грудня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку